Čtyři lety týdně jsou jen začátek. Etihad nastínil plány s linkou do Prahy

První let společnosti Etihad na pražské Letiště Václava Havla. Foto: Zdopravy.czPrvní let společnosti Etihad na pražské Letiště Václava Havla. Foto: Zdopravy.cz

Pravidelné spojení Prahy s Abú Dhabí je v provozu od 2. června. Již nyní se dopravce poohlíží po dalším rozvoji.

Nová pravidelná linka letecké společnosti Etihad Airways mezi Prahou a Abú Dhabí letá zatím čtyřikrát týdně. To by se však mohlo brzy změnit. Současná frekvence je jen začátek. Deníku Zdopravy.cz to řekla manažerka aerolinky pro komunikaci Anna-Sophie Pollová s tím, že bude záležet na vytíženosti nové linky.

„Naším plánem je létat na trase každý den, a to kvůli návazným letům. Ideální scénář jsou dva lety denně, což platí pro všechny evropské linky,“ uvedla Anna-Sophie Pollová.

První let společnosti Etihad na pražské Letiště Václava Havla. Foto: Zdopravy.cz

První let společnosti Etihad na pražské Letiště Václava Havla. Foto: Zdopravy.cz

Takto častá frekvence letů je podle manažerky nejlepší pro přestupy v Abú Dhabí mezi východem a západem z hlediska dvou špiček odletů do obou směrů, které dopravce na letišti v Abú Dhabí nabízí.

Raději menší letadlo

Na pražskou linku Etihadu je aktuálně nasazován letoun Boeing 787-9 Dreamliner. Počítá s ním i naplánovaný letový řád. Širokotrupý stroj s kapacitou kolem 300 cestujících by nicméně do budoucna mohla nahradit menší letadla.

Cílem dopravce je posílat do Prahy raději dvakrát denně úzkotrupý letoun, než jednou za den širokotrupý. Důvodem je právě zmíněná konektivita.

„V červenci zařadíme do flotily letadla Airbus A321LR. Jedná se o úzkotrupá letadla, ale se zvýšeným doletem a standardem kabiny, který není horší než u širokotrupých letadel. To nám dává flexibilitu. Můžeme začít se dvěma lety denně s menším letadlem a pokud se zvýší poptávka, přejít na větší,“ řekl finanční ředitel Etihadu Raffael Quintas v rozhovoru pro polský web pasazer.com.

Na palubě inauguračního letu z Prahy do Abú Dhabí.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýNa palubě inauguračního letu z Prahy do Abú Dhabí.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýNa palubě inauguračního letu z Prahy do Abú Dhabí.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýNa palubě inauguračního letu z Prahy do Abú Dhabí.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýNa palubě inauguračního letu z Prahy do Abú Dhabí.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýNa palubě inauguračního letu z Prahy do Abú Dhabí.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Konkurenceschopnější než Emirates

Etihad začal létat kromě Prahy také například do Varšavy, a i tam má podle rozhovorů poskytnutým polským médiím podobné plány.

„Vidíme tady skutečnou poptávku, a to jak lokální, tak tranzitní přes Abú Dhabí, a také do Dubaje, protože jsme od ní jen hodinu jízdy autem. Můžeme dokonce převzít část cestujících Emirates,“ dodal Quintas při zahájení letů Etihadu do Varšavy.

Na některých trasách může být podle něj Etihad dokonce konkurenceschopnější než Emirates, protože nabízí více frekvencí. „Například do Rijádu, Dillí a Bombaje létáme čtyřikrát denně. Emirates tam mají dva nebo tři lety. Naše spojení přes Abú Dhabí proto nabízí lepší přístup na mnoho trhů,“ řekl manažer.

Nostalgické pocity. První let do Prahy obstaral jediný český pilot Etihadu, předtím létal s ČSA

Tagy Etihad Etihad Airways EY letiště praha prg
18 komentářů