Čtyři letadla a dost. Poslední jumba získá jejich největší provozovatel, výroba 747 skončí v roce 2022
Boeingy 747 sice mizí z osobní dopravy, u nákladních dopravců mají jistý život na další desítky let.
Z osobní dopravy mizí jeden letoun Boeing 747 za druhým, z provozu jen tak dnes již legendární stroj nezmizí. Stejně jako koronavirová pandemie velkým letadlům v osobním provedení zkrátila spíše život, nákladním ho prodlužuje.
Boeing dnes oznámil získání zakázky na další čtyři nová nákladní letadla 747-8F pro Atlas Air. Půjde o úplně poslední čtyři letadla řady 747, která vyrobí. Kromě Atlas Air běží ještě zakázka pro UPS.
Atlas Air kupuje letadla kvůli uspokojení rostoucí poptávky po nákladní letecké dopravě. „Boeing 747-8F je nejlepší a nejuniverzálnější nákladní širokotrupé letadlo na světě a jsme rádi, že rozšíříme flotilu o tyto čtyři stroje,“ řekl šéf Atlas Air Worldwide John W. Dietrich. Podle něj poptávku táhne především segment e-commerce. „Budou to poslední čtyři letadla 747, která vyrobíme,“ uvedl Boeing v tiskové zprávě.
Do Boeingu 747-8F se vejde celkem 137 tun nákladu, což je o zhruba 20 % více než do starších nákladních 747. Současně má letadlo ale proti starší generaci o 16 % nižší spotřebu paliva.
Atlas Air začal s provozem Boeingů 747 před 28 lety, aktuálně jich má ve flotile 53. Je tak aktuálně největším provozovatelem těchto letadel.
Boeing vyrobil za více než padesát let 1560 letadel 747. Výroba by měla být ukončena v roce 2022.