Čtyři koleje po sto metrech. České dráhy otevřely novou opravárenskou halu v Plzni, chystají myčku
Nová opravárenská hala v Plzni. Foto: České dráhy
Nové zázemí pro údržbu vyšlo na 200 milionů korun, v hale bude probíhat hlavně údržba RegioPanterů a RegioSharků.
Nevím, jestli to někde zaznělo, ale výrobcem ocelové konstrukce haly včetně třeba sloupků pod kolejnicemi je firma Excon. 🙂
No, tak zázemí by bylo. Technika taky, dotykové obrazovky taky ( to bude radosti se chodit před každým dotykem mýt od šmíru ), ale nějak jsem se nedočetl, kde se seženou ty lidi ….v Plzni , kde i skladník v hliníkové b skladové bedně bere víc , než údržbář u ČD….
Řekl bych, že lidi shánět nemusí, ti už tam pracují dlouho, jen o pár metrů jinde.
V inzerci také nikoho na dílnu ČD nehledá.
Přemýšlím nad tím, zda jsem mínusy vyfasoval od těch, kdo si myslí, že České dráhy mají na dílnách v Plzni nedostatek lidí.
https://ceskedrahy.jobs.cz/?f_location=R230064
A proč by se třeba zámečník dotýkal dotykových obrazovek, třeba při výměně brzdových destiček? Po údržbě pak někdo vše přezkouší a ten už bude umytý, navoněný,……
Gratuluji a přeji všem zaměstnancům hodně pracovních úspěchů.
Tu myčku mneli postavit už dávno místo té provizorní z 80 let.
Pamatuju jak tam myli eso a najednou hroznej řev. Lidi se seběhli a úžasné divadlo: modrožluté kartáče, modrá pěna, strakatá mašina… Dealem se vodou ředitelné barvy fakt mýt nedají 😀😀😀
Rozdíl je v tom, že v 80. letech bylo samostatné odvětví lokomotivního a vozového hospodářství – odvětví 12 a 15.
Myčky patřily pod LD. Vozová myčka – poměrně primitivní byla na Smíchově ….
Pak byla super myčka na ONJ, myslím japonská, jezdily se tam dívat celé delegace.
Hezké, i správkaři si zaslouží důstojné moderní prostředí.
no to je zas nápad…úplně to vidím,lidi s umatlanejma rukama a dotykové obrazovky…
Možná že čekají na vás.
Co myslíte, co se meje líp, umatlaná obrazovka, nebo zaplpaná klávesnice?
Lepší je, používat tužku s gumovou hlavičkou.
Například do restaurací to většinou dodává dodavatel dotykových pokladen.
Místo jeřábu 5t by to chtělo 8t. Sichr ist sichr.
8 t. A není to málo Antone Pavloviči?
Zkuste to bez jeřábu, milý Marconi!
Kolej dlouhá 100 m, to je tak pro ucelenou soupravu max na 3 vozového Pantera.
S tím, že jezdit tam budou pantery dvoudílné, které se tam dva nevejdou za sebe. Chjo. Jeden segment navíc by stačil.
Tak zas na druhou stranu je to tak akorát na panter + shark 🙂
Nebylo by účelné kolem jednotlivých kolejí mít vybavení pro jednotlivé skupiny vozidel?
Bylo, samozřejmě. Každopádně to stejně takhle dopadne, jelikož někdo navrchu nepřemýšlel a přitom by stačilo 5-10 metrů navíc. A osobně si myslím, že tam ty dva pantery stát budou, jen budou otevřené dveře.
To budou, ale do vedlejší (kryte) haly. Jsou propojené!
Vy jste někdy „ve správkárně“ depa pracoval ….
Příkladně – jeden den se sešly na plánované údržbě 3 x E499.2 (15x), další den 3 x E 499.1 (141), další pak mix E499.3 (163) a ES 499.1 (363), k tomu E 469.3 (123) a na zvedáky šla E 499.2 na výměnu TM …
Jak byste ty koleje „specializoval“ ?
Máte poněkud zkreslené představy o tom, kolik plánovaných / neplánovaných oprav se tam bude dělat ….
„Kilometrické proběhy ve znění předpisu V25“ platné před více jak 30 lety jsou dávnou minulostí …
To je zase diskuze znalců…. Neviděli a hodnotí. Hala je obrovskými vraty propojena se starou. To mi verte, že ty soupravy se tam vejdou.
No neviděli, je tam volný přístup pro veřejnost? Proč diskuze znalců? Spíše diskuze čtenářů tohoto článku, které to zajímá a mají další dotazy. Proč když je to takto vyřešené, to není zmíněné v článku?
Velmi jednoduše – tohle je „populárně zpracovaná“ informace, nikoli seminární, diplomová, habilitační práce na VŠ ….
ČD v tom mají tradici, staré pěti vozové ptg na onj taky koukaly z haly. Dneska takhle vykukuji z haly pendolina a Railjet.
Kdo zažil průvan, promaštěné podlahy a některé opravy pod širákem tak ten tohle ocení. S potěšením pozoruji i v opravárenství kolejových vozidel tento trend kultury pracoviště.
Snad to tak i vydrží…
no,na jednu stranu jistě ano,ale s umatlanejma rukama tam ťukat na dotykové obrazovky…
Asi to tak děláte…
Jen houšť a větší kapky!
Smutné je, že až pět let po příchodu první jednotky… Nebylo by lepší první udělat řidičák a pak koupit auto? S vlakem a dílnou je to totéž…
Je to o penězích a také o tom, že i ve staré dílně lze opravovat. Ale bez vozidel nejde jezdit.
Není. K vlastnictví auta není potřeba řidičák … Vozidlo řídí jiná osoba …. Vlastíkem je osoba zdravotně nezpůsobilá k řízení vozidla …