Čtyři kilometry nové cyklostezky mezi dvěma kraji. Z cyklistů musí být dvakrát chodci
Nová cyklostezka Česká Kamenice - Kamenický Šenov. Foto: Česká Kamenice

Nová cyklostezka má pro snadnější údržbu a delší trvanlivost betonový povrch.
Navrhuji umístit vedla značky Cyklisto, sesedni z kola značku Úředníku, vyndej si hlavu z prdele.
Pobavila hláška o volbě betonového povrchu kvůli mj. snadnější údržbě. Ještě jsem v ČR neviděl cyklostezku, kterou někdo udržuje. Viz nesjízdný tankodrom na labské u Brandýsa…
Protest proti způsobu zabezpečení křížení cyklostezky se silnicí mi připadá jako další z příkladů „nešvaru“, který se objevuje stále víc a víc. Mnoho uživatelů přisuzuje novým stezkám či silnicím jinou funkci než skutečně mají a pak si stěžují. Kolik bylo „pláče“ třeba kolem obchvatu Nové Paky. Mnoho těch námitek dalo jasně najevo, že si pisatelé pletou obchvat města ( jehož hlavním úkolem je přece odvést tranzitní dopravu z centra a tím ji „zrychlit“ ) s dálnicí ( kde to může „valit na max.“ ). Stejně tak tady nebo třeba ( pravda – vzhledem k okolnostem poněkud zvláštně zakončený ) nový… Číst vice »
Zábrany na cyklostezce nejsou nic nesjízdného, zrovna jsem se vrátil ze severní Evropy na kole a některé šikany jsou i do 180° že bez správného najetí musím posunout zadní kolo jinak bych ho neotočil. To že Česko nemá normální značku pro žebra na silnici je problém kreativity. Stačí kombinace „nerovnosti na cestě“ a vysvětlující značka, že jde o zábranu pro zvířata. Nerovnosti na cestě nikoho nenutí sesednout z kola.
Co třeba podjezd pod silnicí? např. u Slatiňan jeden takový je, kdyby se chtěli podívat, jak to asi tak může vypadat (kdyby nevěděli), stačí tam zajet…
Ale buzerovat s nějakým sesedáváním je jednodušší a hlavně levnější, že….
My nemáme na podjezdy železničních koridorů pro silnice 1. třídy a vy chcete podjezdy nějaké silnice 3. třídy pro cyklostezku? Jste asi upadl ne?
Přinejmenším by se nechal vést pruh pro cyklisty tak, aby nebylo třeba hrát si na chodce. Viděl jsem dost cyklostezek, abych věděl, že řešení se najít dá, KDYŽ SE CHCE.
Tak ty zábrany nejsou tak, že by na kole nešly projet, jsou dost daleko od sebe, donutí cyklisty zpomalit, což je před hlavní silnicí možná vhodný a značky Cyklisto, sesedni z kola, asi málokdo bude respektovat. Neznám jinou značku, která by byla tak hloupá, že by ji nikdo nerespektoval, protože nemá žádnej smysl. Snad jedině Zákaz zastavení, nebo omezení rychlosti 😀
Jen dokud za to aktivní policajti nezačnou pokutovat. Osobní zkušenost z Bechyňské duhy.
Ještě jsem neviděl místo s takovou značkou, kde by nestačilo prostě zpomalit, případně dát jednu nohu na zem a tou se odrážet. Jestli by třeba koloběžkář, pro kterýho je sestoupení z koloběžky snazší než sesednutí z kola, sestoupil z koloběžky, to bych teda chtěl vidět. A ještě spáíš bych chtěl vidět policajta, kterej by ho kvůli nesestoupení z koloběžky nějak naháněl a pokutoval. Po cyklistovi by se chtěli vozit… Kdyby policajti neměli co na práci, mohli by třeba jít chytat chodce, co lezou do silnice na červenou. Chtěl bych nějakého takového chodce vidět, jestli by si dovolil projet autem křižovatku… Číst vice »
Je zajímavé, že se v obecné rovině brojí proti betonářeské lobby, že se snaží celou republiku zastavět, ale když se někde jen tak vybetonují 4 km pole za účelem zřízení kratochvíle pro jednu skupinu účastníků silničního provozu, to všichni vítají s povděkem. Opravu zvláštní, velmi nezaujaté uvažování. 🙁
Doprava není kratochvíle, mohl bych totéž říct i o dálnicích.
Zajímavé
– křížení se silnicí I/13 chtějí vyznačit jako jakoukoliv jinou křižovatku, tj. odstranit značku C4 a sikanu. Zároveň žádají v místě křížení se silnicí I/13 omezení rychlosti na silnici na 50 km/hod.
– text „pohyb pěších dovolen“ prý není srozumitelný pro cizince, přitom chtějí osadit značku s textem „sloupek 100 m“.
V Belgii to funguje tak, že tam je u páteřních cyklostezek křížících silnici je rychlost na silnici snížena na 30 km/h a dost často doplněna automatickým radarem s kamerou. Na cyklostezce je zábrana (esíčko), ale cyklista to může opatrně projet, pokud to situace dovoluje. Ohleduplnost je tam vzájemná. Když se ke křížení blížím, upravím rychlost tak, aby se jak kolo, tak auto bezkonfliktně minuli bez nutnosti úplného zastavení.
V Belgii to mají tak, že pokud se na křížení sjede auto a kolo, musí oba zastavit a cyklista jede první.
Možná je to podmíněno něčím dalším a neplatí to úplně všude.
Vloni to docela fungovalo.
Ví se, kudy má pak pokračovat ta CT k Varhanům? Co vím, tak KŽC má trať koupenou až po ul. 9. kvěna a jeden čas uvažovali o obnově tratě k Varhanům. Viděl jsem zpracovanou dokumentaci ve třech verzích podle zakončení před nebo za silnicí I/13.
Dobrý den, na vámi zmíněném úseku (tedy K. Šenov nádraží – Horní Prysk – Prácheň) se připravují nutné kroky k realizaci budoucí cyklostezky. Ta by propojila spodní úsek z České Kamenice a horní část z Práchně (Varhany) do České Lípy. KŽC je připraveno pozemky bývalé dráhy prodat městu Kamenický Šenov. Ta napojení navrhne projektant. Předpokládá se, že v dolní části u silnice I. třídy cyklista pojede souběžně se zelenou turistickou značkou, tedy z hlavní silnice odbočí vlevo do ulice Nádražní a kolem nádraží dojede k železničním mostům, kde se cyklostezka napojí na těleso dráhy. Na druhém konci to bude náročnější… Číst vice »
Děkuji za kompetentní odpověď. A důvod, proč se nakonec od původního záměru ustoupilo?
Je sice škoda, že železnice nebude obnovena až aspoň před silnici u Varhan (přejezd už by asi byl zbytečný problémem), ale obnova trati by zřejmě byla nad síly KŽC, když zájmem firmy je zjevně spíše provozování drážní dopravy než provozování (většího množství) drah – pro případnou obnovu by ten úsek navíc byl určitě komplikovanější než třeba pokračování trati ze Zubrnic do Lovečkovic, kde nejsou například takové velké mosty jako v Kamenickém Šenově, takže cyklostezka je v tomto případě asi nejrozumnějším řešením.
Je ten beton vhodná varianta? Nebude to za pár let tak rozdrncané mezi jednotlivými deskami, že to pro silničky a bruslaře bude zcela nepoužitelné? Hovořím z vlastní zkušenosti, kdy na silničce jsou často z těchhle příčných přeskoků takové překážky, že pak radši volím silnici či pořádně udusanou šotolinu. Pro vlastní pohodlí, rychlost a nakonec i riziko proražení duše.
Pro bruslaře je to nepoužitelné už teď.
A pro pěší zase byla mnohem lepší polní cesta jen s udusanou hlínou. Jenže těžkou dopravu honíme na silnice a kola ze silnic. Doufám, že vlakem půjde dojet aspoň na to horní nádraží, a odtamtud už raději lesem po turistických pěšinách.
Prosím mínusáře, aby mi řekli, jestli bruslí. Já totiž ano a tak vím, že jsou povrchy, na kterých to dost dobře nejde – buď to nejede, nebo to klouže.
Co za povrchy preferuješ? A případně jak podle tebe nejlíp naložit s kořeny nadzvedávajícími asfalt na většine cyklostezek podél řek?
Preferuju obyčejný asfalt. A ano, kořeny ho časem nadzvednou a rozpraskají. Právě toto se letos spravovalo v Olomouci na inline stezce, tuším, že po 14 letech. Do té doby jsem si holt vždycky přibrzdila a snížila těžiště.
Jízda po betonu, který není úplně hladký, je značně namáhavá. Na druhou stranu, pokud je beton hladký, zase klouže, hlavně za mokra.
Bílá barva povrchu neláká obojživelníky k vyhřívání a tím předchází jejich rozmáznutí cyklistou…
A v přírodě se vyhřívají kde? Hledají čedičové balvany?
Ano. Těch mají v okolí dost. Položte v létě dlaň na černý asfalt a na bílý povrch cyklostezky. Pochopíte to.
Ten beton je pro ně pořád na vyhřívání lákavější než tráva. Ono se totiž na louce moc balvanů zpravidla nepovaluje.
A co takhle u téhle křižovatky nějakou tabulku pro řidiče: „Řidiči tlač auto!“
Joo, taková situace je na silničce (místní komunikaci) mezi baráky v Šumicích za Uherským Brodem, silnička je de facto přivaděč na cyklostezku. Průjezd aut není nijak omezen, ale skoro nikdo tam nejezdí. Na mostě je značka zákaz vjezdu cyklistů (a hned za přejezdem pak cyklostezka). Tak si vždycky říkám, že tam začnu z kola slejzat až ve chvíli, kdy tu řidiči začnou tlačit auta…
V klidu, 95 % cyklistů tyhle nesmyslné značky stejně respektovat nebude. Mě nevyjímaje.
Denně takových sebevrahů na kolech, kteří nic nerespektují, potkávám celkem dost. Pochopitelně jim přijde normální vjet přímo před auto z cyklostezky, když běžně vjíždějí před auto z chodníku nebo vedlejší komunikace, nebo někde z lesa. Určitě vždy mají v hlavě „to stihnu“ a „tady nic nejezdí“…
Stejně jako když jedou lesem v tmavých hadrech bez odrazek a bez světěl, nejlépe ještě už za šera. Však když vyjížděli, svítilo slunce.. nasi se jim to posezení u piva protáhlo.
A řidiče by pak chtěli lynčovat…
Většinu nehod cyklista / motorista způsobí motoristé. Následky odnáší cyklisté.
Zdroj?
realita
V Česku je sice národním obyčejem nic nerespektovat, ale tady bude možná leckdo překvapen. Ty mezery mezi trubkami roštu jsou daleko větší, než by cyklista čekal, takže přejet rošt je dost „vo hubu“. Po takovém přejetí některého cyklistu možná napadne, že tady ta značka má smysl…
Byl jsem tam, když stezku dokončovali. Přes rošt byla položená prkna, aby přes něj mohli přejíždět dělníci v dodávce. Mezera mezi osami trubek je 30 cm. To není ani na přejití pěšky, to je leda tak na traktor.
Přitom jen u nás je roštů několik a v Evropě stovky a přejet se dají bez omezení. Jen mají rozteč asi třetinovou.
Nechybí tam vodorovné značení? Cyklostezka je ve skutečnosti silnice pro nemotorová vozidla.
Cyklostezka a „pohyb pesich povolen“ je proboha zase co?
To povinne sesedani z kola bude ten, kdo tam tu znacku chtel, kontrolovat?
Ještě existuje smíšená stezka pro pěší a cyklisty a taky pěší zóna s povoleným vjezdem cyklistů.
Prase aby se v tom vyznalo.
Jestli nepoznáte rozdíl, asi je to na váš omezený mozeček příliš.
To můžete pak tvrdit, že jednosměrka s povoleným provozem cyklistů v protisměru vlastně není žádná jednosměrka…
Jj, nejlepší je stezka pro chodce s dodatkovou cedulkou „cyklistům vjezd povolen“. To je hodně velký paskvil a zajímalo by mne, zda někdo tuší, jak se na takové stezce vlastně chovat a kdo tam má přednost před kým.
Logicky, na stezce pro chodce má přednost chodec, protože je to stezka pro chodce. Co je na tom těžkého k pochopení?
Plus je to znamená omezení rychlosti cyklistů na 20km/h.
„pohyb pesich povolen“ chápu jako že můžu tu stezku jako pěší využít když chci a jsem na ní účastník II. kategorie.
V Pardubicích se objevilo něco podobného kdy hlavní značka je „Stezka pro chodce“ a doplňková „pohyb cyklistů povolen“, takže jako cysklista tam jet můžu, ale nemám to nařízeno, takže můžu jet i po souěžné silnici.
Povinné sesedání je za mě buzerace/šikana těch co na kole nejezdí.
Stezka pro pěší s povoleným vjezdem cyklistů je standardní režim dle TP 179. Praha je toho (bohužel) plná. Režim stezky pro cyklisty s povoleným vstupem pěších vidím poprvé. Proč se tedy nepoužilo standardní označení zákazem vjezdu motorových vozidel…?
Rozdíl by možná mohl být v tom, že stezka pro pěší s povoleným vjezdem cyklistů by měla mít omezenou rychlost jen na 20 km/hod (ale chci vidět, jak to někdo u cyklistů bude měřit a kontrolovat, ono ani není povinné mít na kole něco, čím se ta rychlost měří). Zatímco na „čisté“ cyklostezce (nebo cyklostezce s povoleným vstupem pěších) by ta rychlost dle mého soudu být omezena neměla, takže když pak kolem nějakého chodce profičí třeba silničkář rychlostí 35 km/hod, až mu z toho odlétne čepice (tomu chodci), tak je to jen a jen problém toho chodce, může tak leda… Číst vice »
Pěkná teorie a pěkný nesmysl.
Ale bez omezení rychlosti kromě standardní městské 50 je i stezka pro chodce cyklisty. Takže je otázka co tím autor chtěl naznačit.
Jakože omezení rychlosti chodců na stezce pro chodce? Běhali moc rychle?
> ono ani není povinné mít na kole něco, čím se ta rychlost měří
Stejně tak není povinné mít např. v autě metr a přitom musíš při parkování dodržet určité vzdálenosti před přechodem.
Nebo zde tolik oblíbený 1,5m odstup od cyklisty při předjíždění…
Protože kromě cyklistů existují ještě jiná, nemotorová vozidla.
„takže jako cysklista tam jet můžu, ale nemám to nařízeno, takže můžu jet i po souěžné silnici.“
Po souběžné silnici jet můžu vždycky, žádné nařízení jet po cyklostezce neexistuje.
Nařízení tam je, ale musí to být plnotučná cyklostezka (čili na modrobílé značce jenom kolo), musí vést v daném směru, a jejím použitím nesmí být ohrožena bezpečnost a plynulost provozu.
Takže teoreticky to tam je, prakticky se to týká minima cyklostezek. I u nás je cyklostezka skoro vedle silnice (tzv. dánský pás) a stejně je na silnici zákaz vjezdu pro cyklisty pro sichr.
Pokud je někdo tupej, tak bude šlapat klidně po dálnici, zákon nezákon.
Jako vasnivy cyklista jsem rad za vsechno, protoze v CR se na cyklisty celkem kasle. Ale faktem je ze nez abych zajizdel na jednotky kilometru dlouhou cyklostezku s nekolika sikanami, prechodem do ilegality (protoze „Sesedni z kola“ fakt nikdo dodrzovat nebude) atp, to radsi pojedu po III nebo i II silnici. Smutne je ze se standard novych cyklostezek zhorsuje – jsou kratsi a sikan je vic. Cest slusne udelanym cyklostezkam jako je treba Sedlacny – Prcice nebo nektere useky podel rek.
Smazáno pro tupost uživatele.
Ale tady je souběh se silnicí I/13, tedy 1. třídy.
Souběh s I/13 to ani zdaleka není, ale chyběla tam rozumná možnost jet do kopce po nějaké silnici nižší třídy, pokud se právě nemůžete nechat vyvézt vlakem.
Však jezdit po II a III je za mě naprosto v pohodě, na to není potřeba extra cyklostezka, natož zákaz po těch silnicích jezdit na kole (a co pak teprve pěší…).
To bych zas nerekl, cyklostezka muze byt fajn treba pro deti nebo bruslare a pro ty silnice moc dobre nejsou. II jsou casto uz docela rusne, treba Zbraslav – Stechovice jezdi po velmi rusne II vetsi mnozstvi cyklistu a cyklostezka tam chybi velmi
Františku, věřte nevěřte, je u nás plno trojek, kde toho jezdí víc než na kdejaké jedničce.
„Křížení se silnicí I/13 je podle něj požadavek Policie České republiky.“ – kterýžto požadavek je právně nezávazný.
Což samozřejmě u nové stavby není pravda.
nevím jak tam vypadá labyrint zábradlí, ale mám zkušenosti, že projet takto zakončené úseky cyklostezky bývá problém pro cyklistu s vozíkem či na tříkolce, handbiku.
Je to na jedné z fotek, připadá mi to „jetelné“.
Největší sranda zpravidla bývá, že hodně často se taková šikana objíždí mimo cyklostezku, vyjede se vedle ve trávě hliněná cestička.
No to se nejčastěji takto objíždějí spíš nějaké závory…
A pro jak dlouhé přívěsné vozíky se mají cyklostezky dimenzovat?
To je vtipné nová verze hlavy 22
„Pokud zjistíme, že ho cyklista dokáže přejet, tak to upravíme“ , přitom kvůli značce to oficiálně zjistit nemohou …
Tuhle poznámku jsem mysle, že patří k tomu roštu co odrazuji zvířata. Pokud je z trubek, tak to přejíždění bude třeba za mokra docela drsný. Pokud bude z jeklů, tak ne.
Jj, za námrazy nebo za mokra bych to přes trubky taky převedl :-), bez ohledu na dopravní značky, jednou už jsem takhle lehnul, takýe jsem poučen :-))
Je potřeba zákazat i ledovku a kaluže…
Akorát že boty co se v nich jezdí na silničních kolech mají spodek z tvrdého plastu co klouže ještě víc.
Už mi takovéto boty byly nabízeny vícekrát (hlavně když jsem si kupoval nové šlapky), a vždy jsem je odmítl, že se v nich nedá chodit.
Tak ještěže jezdíte na kole a nehrajete třeba hokej…