Dopravci Lidé Železnice

Čtvrtý ředitel za dva roky. České dráhy povede Ivan Bednárik, v ČD Cargo ho nahradí Tomáš Tóth

Ivan Bednárik
Ivan Bednárik

Novým generálním ředitelem a předsedou představenstva Českých drah se podle očekávání stal Ivan Bednárik. O jeho zvolení dnes rozhodla dozorčí rada. U státního dopravce tak pokračuje série personálních výměn v nejvyšším vedení: od září 2018 je Bednárik čtvrtým předsedou představenstva.

Bednárikovo zvolení dnes potvrdily České dráhy v tiskové zprávě. Příchod Bednárika byl jistý od minulého týdne, kdy ho potvrdil předseda dozorčí rady Pavel Kysilka. Dosavadní předseda představenstva a generální ředitel Václav Nebeský v představenstvu zůstane, má být místopředsedou. Na post v představenstvu rezignoval Patrik Horný, který měl na starosti finance.

Bednárik přichází z postu šéfa ČD Cargo. Na jeho pozici u státního nákladního dopravce by ho měl vystřídat Tomáš Tóth, který je dosud výkonným ředitelem. Zítra ho má zvolit do představenstva valná hromada firmy. Bednárik bude mít nyní pod sebou klíčový ekonomický úsek.

Pro Bednárika hlasovala kompletní dozorčí rada

Podle Českých drah bylo rozhodnutí dozorčí rady jednomyslné. To je oproti jeho předchůdci značný rozdíl: Nebeský loni dostal těsnou většinu hlasů až na druhý pokus. „Členové dozorčí rady tak rozhodli jednomyslně po důkladné diskusi a zvážení všech důvodů. Zároveň se distancovali od zavádějících informací, které se ještě před jednáním objevily v médiích, a od neuvážených komentářů k záležitostem, které spadají do výlučné pravomoci a odpovědnosti dozorčí rady společnosti,“ uvedly České dráhy v tiskové zprávě.

Jednohlasné hlasování v případě volby představenstva je u Českých drah výjimečné. Obvykle se totiž zdržují při volbě tři odboráři zastupující v dozorčí radě zaměstnance.

„Jako dlouholetý předseda představenstva ČD Cargo prokázal Ivan Bednárik, že má klíčové předpoklady k tomu, aby provedl i České dráhy nadcházející náročnou etapou. Národní dopravce utrpěl v důsledku pandemie Covid-19 ztráty v řádech miliard korun. Nyní musí najít cestu, jak udržet a posílit svou finanční pozici a pokračovat v náročném investičním programu i zkvalitňování svých služeb,“ okomentoval volbu nového předsedy představenstva a generálního ředitele ČD předseda dozorčí rady Pavel Kysilka.

Nebeský ve firmě dál zůstane, bude místopředsedou představenstva. „Představenstvo pod jeho vedením dokázalo rychle reagovat na krizový vývoj a v naprosto nestandardních podmínkách uřídit jednu z největších společností v zemi. Pan místopředseda bude odpovídat za oblast projektového řízení, dotací a IT a s tím spojenou digitalizaci služeb a procesů. Efektivita fungování firmy v této oblasti má přispět k zásadní úspoře nákladů,“ dodal Pavel Kysilka.

54 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Brumla

No jo Kupec si otevřel hubu ohledně stažení techniky z Liberecka, za Nebeského si ČD dovolily podat námitku na liberecké rychlíky tak šli od valu. Ředitelem může být pouze papouškujíci, jinak jde od válu. Je to vidět i v provozu . Starý praktici radši mlčí (člověk se jim nediví). Vždy to ovšem jde služebním postupem , přes mezičlánek (který tam být nemusí) a ten to stopi, neb se nechce zvyditelnit, aby si někdo na něj nevzpomněl , že já tam vlastně na dvě věci. Tak to je začarovaný kruh. Vrabci si štěbetáji že ariwa je před krachem , to se… Číst vice »

Lukáš Končický

abychom tady nemuseli každých půl roku diskutovat o ředitelích,….. proč to nezprivatizujeme? k čemu podle vašeho názoru stát potřebuje ČD?

Jojo

Že by veřejné služby? Oni všude jezdí soukromníci?

Mgr.pavel

Ve kterém státě prosím jezdí jen soukromníci a systém jako celek funguje? Mně napadly jen nic moc příklady nehodné následování UK a USA.

Daniel Brvnišťan

Japonsko napríklad 🙂

Joseph

Vy musíte České dráhy hodně nenávidět. Každý stát v Evropě, tedy každý civilizovaný stát, má národního dopravce.

nadrazak_ekonom

Schopny generalni manazer CD bude ten, ktery vyhodi 2/3 tech netahel na GŘ, vsech tech RSM a podobnych jednotkach. Ti lidi jsou z vetsiny lini jako prase, nedelaji nic…a hadejte co… na to hlavni – chod zeleznicni dopravy maji pramaly vliv.

Jestli firma opravdu vygeneruje ztratu 3 miliardy korun za rok, je naprosto neospravedlnitelne, ze nebude propoustet na pozicich, ktere nejsou pro chod dopravy esencialni.

Od lesa

Další špičkový manažer bez vazeb na drážní mafii? Já si říkal, proč Havlíčkovi přidělili ochranku…

Luděk S.

Tomu špatně rozumíte. Konzulové se v Římě taky měnili po půl roce.

michal

Tady je videt jaký je Babiš človek neschopný manažer. 4 ředitel za 2 roky to je tragedie pro každou firmu. Koncepce NULA.

Leoš

Bednárik nebude tak svědomitě obhajovat výkony jako Krtek a Nebeský, tím pádem bude na místě ředitele dlouho.Snaha udržet výkony pro ČD, je označována jako „snaha o zabránění liberalizaci železniční dopravy“.To se NESMÍ!

Jackub

😂😂😂

A. Mikulka

Vzhledem k tomu, jak Bednárik dokázal pozvednout Cargo ze socialistického molocha bez perspektivy na normální konkurenceschopného (a současně i spolupracujícího) cargo dopravce, zatím věřím tomu, že má šanci stát se nejlepším ředitelem ČD min. tohoto století. Přitom, když přišel od Expressu, moc jsem tomu nevěřil.
A Tóth taky má na to, stát se ředitelem ČDC na stejné úrovni.

Joseph

Doufejme, že jestli bude zeštíhlovat odbory, tak sloučí nesmyslná oddělení. Stačí ředitel odboru, pak jeho zástupce. Někteří vedoucí jsou tam zcela zbyteční. Mají pod sebou do 10 lidí – absolutní zbytečný vedoucí a zbytečné mzdové náklady.

Jaaa

To záleží, co ti vedoucí dělají. Pokud mají vedení oddělení jako jenom malou část práce, a zbytek je odborná činnost, a plat mají obdobný jako všichni ostatní v oddělení, pak takové oddělení lze chápat jenom jako rozkládání zátěže nadřízeného vedoucího odboru, který se kromě personálních věcí může taky věnovat třeba nějakému rozvoji. Resp. takto to funguje u nás.

Jakub

To teda není. Jednotlivá oddělení mají různou agendu a tu jeden ředitel sám nemůže dát. Proto je potřeba, aby každé oddělení mělo svého vedoucího.

Joseph

Tak nebudu jmenovat, ale vedoucí by měl znát dobře práci podřízených… měl by ovládat PC se všemi programy, které ke své práci potřebují – vč. SAP. Měl by kolektiv držet, ne špehovat, rozkládat, šikanovat a lpět na nesmyslech. Za svou práci vydává něco, co si každý může udělat sám s prstem v nose. Takové lidi i GŘ má. Nejsou všeci tací, ale je jich tam dost. Prostě zbyteční lidé.

patology_chef

Je jaksi manažersky spočítáno, že nejefektivnější je vedení pěti nebo šesti lidí, pokud se jedná o duševní práci. A zjevně nepamatujete doby minulé, kdy se odbor uměl skládat i jen z ředitele 😉

Joseph

Ale pamatuji… a nebylo to dávno…

Krušky-Středohoří

Kdo si dnes vzpomene na jména jako Kousal, Bazala, Kurucz, Kupec. Stejně jako u ministrů dopravy na jména jako Šmerda, Dobeš, Slámečka, Řebíček, Žák, Kocourek, Bendl, Prachař…

Vladimír Bílý

Tak zrovna Řebíčka si asi pamatuje spousta lidí …

michal

Žák je ten kvuli kterému se nekoupilo 16 Railjetů. Toho nelze zapomenout.

Jouda

No tak já myslím že na Řebíčka ještě dnes leckdo, hlavně ve stavebních firmách si ho možná v podobě foukané figurky rádi nasadí každý rok místo klasické špičky na vánoční stromek. A je jich mnoho, které před jeho příchodem nikdo neznal a za jeho působení narostly tak o 1000 %😂😂

Krušnohorec

Pokud nebude poslouchat „výše postavené soudruhy“ z MD a bude mít svoji hlavu tak poletí jako Pavel Krtek.

Georg

krtek misto padlovani kalil vodu – vyletel naprosto po zasluze…

Martin 11

Tak to nevím jestli je to pro nás v Cargu krok dopředu.

noerf

Zhlediska provozu se pro Cargo moc nezmění.

Jojo

Ale jo, hodně zdaru.

Martin 11

Přesně.pán Tóth to je řezník 😄😀

Jojo

Já mluvím o Bednarikovy, aspoň si myslím, že toto je článek o něm.

Martin 11

Zkuste si přečíst ještě jednou nadpis článku.Je tady zmínka i o p.tothovi.

Tomáš P

Tak doufám, že se začne chovat jako pravý ekonom a prosadí jednotné řady a velké nákupy jako v Rakousku…
A myslím, že je na čase vyřešit otázku Nostalgie u ČD, stojí to ročně x desítek mil..konkurence to nemá a nemusí to řešit. To by byla první věc, které bych se zbavil, ať si ji vyřeší stát. A když stát odmítne, tak bych to přestal financovat.

Georg

aaa, vidim, ze mlzeni pana krtka se nerozpustilo ani po letech. resenim na nostalgii je mdc po slovenskem zpusobu, to je snad jedina vec, ktera tam funguje lip nez u nas…

Adrián

Je to smutné, ale máte pravdu.

noerf

Zajímavé je, že například pro JHMD jsou nostalgické vlaky jedním ze zajímavých příjmů. Také stojí toto jízdné čtyřnásobek ceny obyčejné jízdenky.
ČD by se měli zamyslet, jak tuto službu nabídnout na trhu například, aby pro ně byla také zajímavá finančně. A zbytek poslat do muzea.

Krušky-Středohoří

Jak jsem již psal výše. Osobně si myslím že údržba a provoz malé parní lokomotivy JHMD stojí méně, než údržba a jízda se šlechtičnou nebo papouškem. A přece jen, nepodílí se na financování parních jízd JHMD místní samosprávy, nebo agentury na podporu cestovního ruchu?

noerf

Záleží na byznys modelu ČD. Pokud řeknou necháme si tyto lokomotivy a vagóny s tím, že je budeme provozovat na komerční bázi na některých linkách za cenu pokrývající náklady s přiměřeným ziskem, tak se zvýší cena jízdenek, naštvou několik šotoušů, ale pro ČD to bude přínos.
Nevyužitou techniku mohou předat nebo prodat prioritně muzeím, pak spolkům, eventuálně zrušit úplně.

Petr

Naprosto souhlasím, nostalgii ať si vyřeší stát, pokud ji chce zachovat. Jestliže kraje a stát chtějí, aby ČD konkurovaly na trhu s ostatními dopravci za srovnatelných podmínek, musí se ČD takových zbytečných nákladů zbavit.
Jinak je pravděpodobné, že do 10 let ČD naprosto zmizí z kolejí

pracující

aby náhodou nezmizela tvoje firma kde si vyděláváš pokud si teda vyděláváš ty odborníku

Krušky-Středohoří

První co mě napadne je, že by se také toho měly ČD co nejdříve zbavit. Na druhou stranu pokud jim některé nostalgické jízdy vydělají tak proč to proč to po nějaké transformaci na podnikatelské riziko neprovozovat dále. Nevím teda jestli pokud nějaká jízda přes sezonu vydělá, jestli dvojnásobnou cenu nestojí údržba těch vozidel. Někdo níže píše že JHMD vydělávají, ale osobně si myslím že na malé parní mašince neni tolik nákladné práce jako na velkých rychlíkových lokomotivách.

Tomáš P

Vydělají? To je vtip ! Uhlí, voda, mazivo, personál, poplatek SŽDC apod..Údržba? stojí to miliony a miliony.
Jediné co vydělává je Lužná u Rakovníka a vstupenky do muzea – já bych byl nekompromisní a neplatil to. Ať se toho ujme stát, nebo nějaká organizace, ale platit to z rozpočtu ČD je zhovadilost..

Krušky-Středohoří

Pokud žádná jízda nevidělá, ani pokud si například britští nadšenci zaplatí jízdu s řadou 751, tak potom asi teda bohužel…

Petr Šimral

Ona přímo ta jízda pravděpodobně vydělá, tedy zaplatí se nejen nákldy té jízdy, ale přibude i něco do společného.

Ale není toho tolik, aby to utáhlo to společné a ceny taky nejdou šroubovat donekonečna.

ušatá

A to je takový problém oddělit náklady na historická vozidla a muzeum od ostatních nákladů a financovat to v rámci ČD zvlášť i s pomocí státu? Tedy aby se to nepromítalo např. do nákladů celých ČD a tedy i do výběrových řízení a následných cen? Totéž i u ostatních požadavků. Čili srovnat podmínky všech dopravců. Kdo jiný by měl i z hlediska odborného např. ty historické věci mít a provozovat? Spolky ano, ale ty na všechno logicky nestačí a už vůbec ne bez finanční pomoci. A likvidovat řadu vozidel jen proto, že se musí jakoby šetřit? No to je barbarství… Číst vice »

Hodně štěstí

Premiér Slovák, ředitel ČD Slovák. Proč se vlastně Československo trhalo, že všichni chtějí být v Česku? 🙄

SaulGoodman

A není to úplně jedno? Holt jsme objektivně ekonomicky zajímavější destinace, tak tu hodně Slováků pracuje a studuje, já s tím problém nemám.
Myslím, že rozdělení byl celkem win-win, obě země mají nezávislost, každá si může dle libosti nakládat se svým potenciálem jak se jí zamane, nikdo se nemůže cítit omezovaný, ať už národnostně, ekonomicky, politicky, nebo nějak jinak. Nijak to ale nebrání spolupráci politické ani komerční, nijak to nebrání ani osobním vazbám.

Hodně štěstí

Spíše je smutné, že 10 milionový národ nedokáže zajistit své lidi do klíčových funkcí.

Jaaa

Proč? K nám se stahují ti schopnější Slováci, co nesedí s nataženou rukou na zadku. Bohužel někteří jsou i všehoschopní. :-/

Krušky-Středohoří

Neřikejte na hlas, nebo si Prahu rozdělí Slovensko s Ukrajinou a Ruskem.

ušatá

Však to rozdělení byl mega nesmysl.

A. Mikulka

Tak premiéra máte za trest a Bednárika za odměnu.

Vašek

Proč ne, fandím mu!

Adrián

Ja tiež. Nech ukáže čo vie.

Jiří Kocurek

Stavební zákon se v roce 2016 změnil dokonce 4x, nešlo by to zopakovat s ředitelem ČD? Nemusí to ani schvalovat parlament ani senát. Ať je vidět, že se maká…