Čtvrtý EffiShunter 600 do Podbrezové. Lokomotivy CZ LOKO plně zajišťují obsluhu železáren
Jde o první slovenskou vlečku s výhradním provozem vozidel od CZ LOKO.
Slovenské Železiarne Podbrezová převzaly na začátku ledna čtvrtý EffiShunter 600. Provoz na zdejší vlečce tak kompletně zajišťují lokomotivy českého výrobce CZ LOKO.
První tři lokomotivy EffiShunter 600 převzaly Železiarne Podbrezová začátkem loňského roku. Krátce na to došlo k podpisu smlouvy na čtvrtý stroj, který opustil brány jihlavského výrobního závod na začátku ledna. Čtyři nově dodané lokomotivy tak plně pokrývají turnusovou potřebu v tomto
podniku, což umožnilo přesunout starší stroje řady 729 do zálohy. Železiarne Podbrezová se tak staly první slovenskou vlečkou, kde provoz kompletně zajišťují lokomotivy z produkce CZ LOKO. Do budoucna jde tedy o významnou referenci. Železárny přitom obecně patří mezi nejtěžší provozy, kde
jsou lokomotivy nasazovány.
Lokomotivy EffiShunter 600 vznikají kompletní modernizací řady 740 ČKD, ze které se využívají podvozky a hlavní rám. Ostatní prvky jsou vyráběny nově. Srdce lokomotivy tvoří spalovací motor Caterpillar C18 o výkonu 563 kW, splňujícím emisní normy EU Stage V. Vozidlo je standardně vybaveno elektronickým řídicím systémem.
Výhodou modernizace je především zásadní úspora nákladů na provoz a údržbu, kdy řízení údržby probíhá on-line prostřednictvím aplikace MyLoko.
Oproti původním strojům přináší EffiShunter 600 také zlepšení pracovních podmínek pro personál, především díky sníženým kapotám a kamerovému systému, jež zajišťují dokonalý rozhled.
Železiarne Podbrezová patří s roční produkcí 160 000 tun ocele a ocelových bezešvých rour k nevýznamnějším producentům rour v Evropě. Své výrobky vyváží do 50 zemí světa.
Dalibor Palko, CZ LOKO