Čtvrtmiliardová oprava spojnice Středočeského a Plzeňského kraje skončila, o dva měsíce dříve proti plánu

Opravená silnice II/191 z Rožmitálu pod Třemšínem na hranice s Plzeňským kraje. Foto: KSÚSSKOpravená silnice II/191 z Rožmitálu pod Třemšínem na hranice s Plzeňským kraje. Foto: KSÚSSK

Opravu financovala přes IROP Evropská unie.

31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pako

Ten příkop nevypadá zrovna dvakrát normově. Tam bych nechtěl skončit s osobákem a na motorce by mi to už asi bylo jedno. Kdo to povoluje?

libor

to je, tam měla ještě přijít svodidla. to bude akce zase na příští rok, ať je co dělat…

LKB

Podle mme v CR chybi norma na oznacovani pruhu na silnici, ktere jsou uzsi nez normovana sirka. Viz ulice Poříčí od Ronda k Videnske v Brne. Pokud existuje, poslete mi, prosim, cislo normy a cislo ustanoveni.

Facepalm

A to jako bylo původně plánováno, že tuhle silnici v bezmála horském podnebí budou dělat i celej prosinec a leden? Nebo je ten původní termín akorát datem konce platnosti stavebního povolení a mluvčí z toho dělá urychlení harmonogramu?

libor

je to tak, možná to mělo být už loni, ale rozhodly to letos ještě jednou zavřít a udělat most u Roželova. Tak z toho byla uzavírka skoro na dva roky. a pak se asi neplánovaně musel upravit úsek u osady Trepanda, kde občas vznikal na silnici rybník..

Jarda Š.

Tohle je snad záměrná ironie Stč. kraje, že nákladně opravuje tu nejméně vytíženou krajskou silnici, přičemž ty mnohem důležitější ponechává v zanedbaném stavu.

Venca

Jojo, 1/18 a 1/19 je opravdu strašný příklad. 1/19 je tedy nejhrůznější až v Plzeňském kraji. Jo a II/118 mezi D5 a Příbramí je taky dobrý matroš a je to bývalá silnice 1. třídy. Všude si to po těchto silnicích zkracuje nákladní doprava.

Jiří Kocurek

„Jojo, 1/18 a 1/19 je opravdu strašný příklad.“

Příkald čeho, jak se St.č. kraj stará o silnice ve správě ŘSD?

Venca

Máte pravdu, to mi nedošlo. Každopádně nechápu tyto silnice. Je to hrozný případ silnic 1. třídy a jedou 2 třídy.

libor

ono celkový rozvoj v oblasti I/ 18 ,19 a 20 je dost tragický. ta, už by pomohla leda nějaká dálnice D19 nebo aspoň velké přeložky (půl profil)

Venca

Já bych to nazval Středočeským okruhem. D19 bych přímo nedělal šel bych formou toho Středočeského okruhu plus mu udělat 2x bypass. Jeden z D5 například Rokycany a druhý D1 Trhový Štěpánov či Vlašim.
D20 bych udělal jako propojení ČB s Plzní vlastně určitě, už teď by byl super plán na 2+2 i někde jinde než u těchto dvou měst.

johnny cash

Sice to má nový povrch, ale ta silnice je tak křivolaká a úzká až běda a nedá se po ní jet ani devadesátkou. I děti se divily, co lze prohlásit za dvojku v ČR. Vyzkoušeno v sobotu, celé mezi Nepomukem a Rožmitálem.
Kozí stezka s novým povrchem.

Kubrt

V tomto ohledu mi ještě „nepatřičnější“ připadá sousední I/19 od Borovna až na svůj konec u Plzně, ta místy stále drží stopu polňačky.

Koro

No jo, jenže tady prakticky nejezdí auta. Mnohem šílenější je spojnice Příbram – Zdice (Hořovice), tam je to samý kamion. Naprostá ostuda

libor

to sice ano, ale je třeba si vzpomenou, jak vypadala před opravou, to byl naprosto tankodrom…

Bohouš

Je to okreska. Ježdění „ani devadesátkou“? Znáte předpisy a zejména, máte zdravý rozum? Ne všude musí být dálnice.

Pedro

Opět bez středové čáry. :-/
Proč v zahraničí můžou mít na užších cestách jen středovou čáru a krajní nejsou vůbec vyznačeny?
Vadí mi řidiči, co nejezdí nakraji a ohrožují ostatní.

Karl vB.

Zřejmě nejezdíte v noci, nebo za mlhy, jinak byste význam vodorovné čáry na kraji chápal.

rozinka

Jeďte na Slovensko, tam se vodorovné čáry, kromě dálnic, nemalují vůbec a takové problémy vás tam nebudou trápit.

SaulGoodman

Čára není zeď, pokud někdo ohrožuje ostatní, protože neumí řídit, tak mu v tom asi nezabrání čára…

Olin

Prosím, prosím, smutně koukám… 🙂 Nemohli by být obě, tedy tři – u krajnic, i ta středová. Já bych to určitě bral.

Radim

Co jsem viděl opravy „dvojek“ tak to tak dělali. Třeba na II/610, nebo teď po opravě II/331. Jenže tato je asi moc úzká. Jestli ji neměli rovnou „degradovat“ na třídu III.

libor

podle mě na to není šířka na dva dělené pruhy, tipoval bych že nějaký norma to bude předepisovat… možná někdo doplní… buď středová nebo krajnice. za mě lepší kraje, aspoň člověk ví, kde je a když potká auto, tak zvolní a v klidu ho mine…

Benedikt

Ano, „norma“ je klíčový problém českých silnic. Vždy když se u nějakého nového výtvoru vztekám nad nelogičností, odpověď je „norma, jinak to nejde“. Zajímavé je, že na západě to jde… Mohli bychom prosím okopírovat normy od někoho jiného? Španělsko, Portugalsko, Itálie,…?

libor

tak dobrá jaká je zde šířka vozovky? kolik je dobré aby byl min. jeden pruh? ono to tam namalovat a udělat falešnou představu o tom jaká to je komunikace, že má dělené směrové pruhy, asi není zrovna dobré. toto jsem viděl někde na cyklostezce a bylo dost úzké na vyhnutí se (na kole), jen to dělá falešnou představu a může to spatně skončit.

libor

netvrdím a nejsem zastáncem, že na vše musí být norma. ale např. beru jako výhodu, že když si koupím šroub M12 a mám doma matku M12, že mi tam půjde ( pokud tedy nebude levá či jemné stoupání) když si závity bude každý vyrábět dle sebe bez vzájemné kompatibility není to praktické. to je jaké kdyby každý kraj měl své dopravní značky (ono stačí občas jiný pohled na věc a tím jiné značení podobného místa)

Benedikt

Pardon, ale příměr se šrouby M12 fakt nesedí. Dám pár příkladů, kde „norma“ snižuje bezpečnost provozu, případně pozvedáva obočí: 1) po opravě komunikace na příměstské silnici na severu Prahy zmizely pruhy, protože silnice není dost široká. Ve tmě, silném provozu, dešti a mlze prostě nevidíte kde jste. Protijedoucí vozidla oslňují. Pruhy jsou pak jasná reflexni vodící čára, která ničemu nevadí. Subjektivně je to šířkou komunikace jako každá jiná a jako uživatele mne nezajímá jestli je o 5cm užší, než minimum normy. Nyní je to zkrátka méně bezpečné. 2) ŘSD s obcí dělali nové sjezdy na pozemky sousedních vlastníků. Bohužel jsem… Číst vice »

libor

všechny tři se tam nevejdou, tak aspoň krajnice. to se hodí za tmy a mlhy… a takový provoz zde není…

Jiří Kocurek

Ony ty krajnice nejsou nejpevnější, bývá tam nepořádek a to vč. střepů. Až potkátke náklaďáka, že nejede za středovou čárou, ale přes ní, tak si vzpomeňte např. na tohle: https://www.pozary.cz/clanek/81991-obri-jerab-se-na-usteckoorlicku-prevratil-na-bok-hasici-zachytavali-unikajici-hydraulicky-olej/

Jiří Kocurek

A pokud se na tom někomu něco nezdá, tak v článku je to vysvětleno.

Bohouš

Rozhodně jsou krajní čáry důležitější. Kdyz se na úzké silnici v noci budete držet středové čáry, můžete skončit mimo.