Čtvrtmiliardová oprava spojnice Středočeského a Plzeňského kraje skončila, o dva měsíce dříve proti plánu
Opravená silnice II/191 z Rožmitálu pod Třemšínem na hranice s Plzeňským kraje. Foto: KSÚSSK
Opravu financovala přes IROP Evropská unie.
Ten příkop nevypadá zrovna dvakrát normově. Tam bych nechtěl skončit s osobákem a na motorce by mi to už asi bylo jedno. Kdo to povoluje?
to je, tam měla ještě přijít svodidla. to bude akce zase na příští rok, ať je co dělat…
Podle mme v CR chybi norma na oznacovani pruhu na silnici, ktere jsou uzsi nez normovana sirka. Viz ulice Poříčí od Ronda k Videnske v Brne. Pokud existuje, poslete mi, prosim, cislo normy a cislo ustanoveni.
A to jako bylo původně plánováno, že tuhle silnici v bezmála horském podnebí budou dělat i celej prosinec a leden? Nebo je ten původní termín akorát datem konce platnosti stavebního povolení a mluvčí z toho dělá urychlení harmonogramu?
je to tak, možná to mělo být už loni, ale rozhodly to letos ještě jednou zavřít a udělat most u Roželova. Tak z toho byla uzavírka skoro na dva roky. a pak se asi neplánovaně musel upravit úsek u osady Trepanda, kde občas vznikal na silnici rybník..
Tohle je snad záměrná ironie Stč. kraje, že nákladně opravuje tu nejméně vytíženou krajskou silnici, přičemž ty mnohem důležitější ponechává v zanedbaném stavu.
Jojo, 1/18 a 1/19 je opravdu strašný příklad. 1/19 je tedy nejhrůznější až v Plzeňském kraji. Jo a II/118 mezi D5 a Příbramí je taky dobrý matroš a je to bývalá silnice 1. třídy. Všude si to po těchto silnicích zkracuje nákladní doprava.
„Jojo, 1/18 a 1/19 je opravdu strašný příklad.“
Příkald čeho, jak se St.č. kraj stará o silnice ve správě ŘSD?
Máte pravdu, to mi nedošlo. Každopádně nechápu tyto silnice. Je to hrozný případ silnic 1. třídy a jedou 2 třídy.
ono celkový rozvoj v oblasti I/ 18 ,19 a 20 je dost tragický. ta, už by pomohla leda nějaká dálnice D19 nebo aspoň velké přeložky (půl profil)
Já bych to nazval Středočeským okruhem. D19 bych přímo nedělal šel bych formou toho Středočeského okruhu plus mu udělat 2x bypass. Jeden z D5 například Rokycany a druhý D1 Trhový Štěpánov či Vlašim.
D20 bych udělal jako propojení ČB s Plzní vlastně určitě, už teď by byl super plán na 2+2 i někde jinde než u těchto dvou měst.
Sice to má nový povrch, ale ta silnice je tak křivolaká a úzká až běda a nedá se po ní jet ani devadesátkou. I děti se divily, co lze prohlásit za dvojku v ČR. Vyzkoušeno v sobotu, celé mezi Nepomukem a Rožmitálem.
Kozí stezka s novým povrchem.
V tomto ohledu mi ještě „nepatřičnější“ připadá sousední I/19 od Borovna až na svůj konec u Plzně, ta místy stále drží stopu polňačky.
No jo, jenže tady prakticky nejezdí auta. Mnohem šílenější je spojnice Příbram – Zdice (Hořovice), tam je to samý kamion. Naprostá ostuda
to sice ano, ale je třeba si vzpomenou, jak vypadala před opravou, to byl naprosto tankodrom…
Je to okreska. Ježdění „ani devadesátkou“? Znáte předpisy a zejména, máte zdravý rozum? Ne všude musí být dálnice.
Opět bez středové čáry. :-/
Proč v zahraničí můžou mít na užších cestách jen středovou čáru a krajní nejsou vůbec vyznačeny?
Vadí mi řidiči, co nejezdí nakraji a ohrožují ostatní.
Zřejmě nejezdíte v noci, nebo za mlhy, jinak byste význam vodorovné čáry na kraji chápal.
Jeďte na Slovensko, tam se vodorovné čáry, kromě dálnic, nemalují vůbec a takové problémy vás tam nebudou trápit.
Čára není zeď, pokud někdo ohrožuje ostatní, protože neumí řídit, tak mu v tom asi nezabrání čára…
Prosím, prosím, smutně koukám… 🙂 Nemohli by být obě, tedy tři – u krajnic, i ta středová. Já bych to určitě bral.
Co jsem viděl opravy „dvojek“ tak to tak dělali. Třeba na II/610, nebo teď po opravě II/331. Jenže tato je asi moc úzká. Jestli ji neměli rovnou „degradovat“ na třídu III.
podle mě na to není šířka na dva dělené pruhy, tipoval bych že nějaký norma to bude předepisovat… možná někdo doplní… buď středová nebo krajnice. za mě lepší kraje, aspoň člověk ví, kde je a když potká auto, tak zvolní a v klidu ho mine…
Ano, „norma“ je klíčový problém českých silnic. Vždy když se u nějakého nového výtvoru vztekám nad nelogičností, odpověď je „norma, jinak to nejde“. Zajímavé je, že na západě to jde… Mohli bychom prosím okopírovat normy od někoho jiného? Španělsko, Portugalsko, Itálie,…?
tak dobrá jaká je zde šířka vozovky? kolik je dobré aby byl min. jeden pruh? ono to tam namalovat a udělat falešnou představu o tom jaká to je komunikace, že má dělené směrové pruhy, asi není zrovna dobré. toto jsem viděl někde na cyklostezce a bylo dost úzké na vyhnutí se (na kole), jen to dělá falešnou představu a může to spatně skončit.
netvrdím a nejsem zastáncem, že na vše musí být norma. ale např. beru jako výhodu, že když si koupím šroub M12 a mám doma matku M12, že mi tam půjde ( pokud tedy nebude levá či jemné stoupání) když si závity bude každý vyrábět dle sebe bez vzájemné kompatibility není to praktické. to je jaké kdyby každý kraj měl své dopravní značky (ono stačí občas jiný pohled na věc a tím jiné značení podobného místa)
Pardon, ale příměr se šrouby M12 fakt nesedí. Dám pár příkladů, kde „norma“ snižuje bezpečnost provozu, případně pozvedáva obočí: 1) po opravě komunikace na příměstské silnici na severu Prahy zmizely pruhy, protože silnice není dost široká. Ve tmě, silném provozu, dešti a mlze prostě nevidíte kde jste. Protijedoucí vozidla oslňují. Pruhy jsou pak jasná reflexni vodící čára, která ničemu nevadí. Subjektivně je to šířkou komunikace jako každá jiná a jako uživatele mne nezajímá jestli je o 5cm užší, než minimum normy. Nyní je to zkrátka méně bezpečné. 2) ŘSD s obcí dělali nové sjezdy na pozemky sousedních vlastníků. Bohužel jsem… Číst vice »
všechny tři se tam nevejdou, tak aspoň krajnice. to se hodí za tmy a mlhy… a takový provoz zde není…
Ony ty krajnice nejsou nejpevnější, bývá tam nepořádek a to vč. střepů. Až potkátke náklaďáka, že nejede za středovou čárou, ale přes ní, tak si vzpomeňte např. na tohle: https://www.pozary.cz/clanek/81991-obri-jerab-se-na-usteckoorlicku-prevratil-na-bok-hasici-zachytavali-unikajici-hydraulicky-olej/
A pokud se na tom někomu něco nezdá, tak v článku je to vysvětleno.
Rozhodně jsou krajní čáry důležitější. Kdyz se na úzké silnici v noci budete držet středové čáry, můžete skončit mimo.