Čtvrtmiliardová modernizace další stanice metra. Opatov opraví SMP a Brema

Stanice metra Opatov. Autor: Ralf Roletschek – Vlastní dílo, FAL, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=30516117Stanice metra Opatov. Autor: Ralf Roletschek – Vlastní dílo, FAL, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=30516117

Dopravní podnik hl. města Prahy začne v příštích týdnech s další rozsáhlou modernizací stanice pražského metra. Na modernizaci stanice Opatov

16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Xyz

výborne, hlavne že vo väčšine východnej časti linky A nie sú žiadne výťahy, tá je evidentne od macochy, nikde bude nenájdete taký hustotu staníc nepristupnych imobilným osobám

detto pokrývanie signálom

Xaver

DPP chce do r. 2025 zavést výtahy ve všech stanicích snad až na dvě, kde to není možné.

libcha

No nevím nevím, jestli zúžit schodiště je dobrý nápad. Už teď je tam kolikrát frmol po celé jeho šířce. Na Chodově udělali totéž a je to stejně strašné. Mimochodem, na Opatově už výtah je a zřejmě by stačilo jej nějak rekonstruovat: vede od protějšího konce nástupiště. Tohle tedy neocením 🙁

Ondrej Kucera

Nezbývá než doufat, že se u rekonstrukce nachomýtne i architekt. Jinak výtah na Opatově výrazně chybí, takže z tohoto pohledu jde o dobrou zprávu. Jen to zúžené schodiště ve stanicích s tak vysokým obratem cestujících představuje ve špičkách úzké hrdlo.

IBM

Stanice Opatov vznikla funguje od roku 1980… 🙂

Panoramix

A tohle je jako co? „Modernizace se nebude týkat západní části vestibulu, kde se počítá s modernizací jako se součástí případného budoucího developerského projektu.“ To to tam nechají hnít dalších 10-15 let, jestli se konečně někdo rozhoupe a v Praze se začne ve velkém stavět? Při neustálém dohadování různých zájmových skupin vlastnících pozemky kolem významných dopravních staveb tam modernizace taky nemusí proběhnout nikdy, protože tam nikdo nic nepostaví.

Pražan

Nevíte o čem píšete, projekt výstavby je mnohem dál než si myslíte. Stavět by se mělo začít za 3 až 5 let, tak proč to teď opravovat, když to pak udělá a zaplatí (částečně) developer?

jirka

Modernisace? Co si pod tim mam predstavit? Karlovo namesti bylo zavreno 1 rok a jen se vymenili eskalatory a umyly zdi od Graffitti. Ani se nenamahali vymenit obklady kolem eskalatoru.

Y.K.

Dost pochybuji, že nevyměnili obklady, když se kvůli výměně eskalátoru musí z tunelu vysekat úplně vše až po tybinky (kvůli přeizolování).

Cestovatel

Zajímal by mě postup, podle kterého se vybírají jednotlivé stanice k rekonstrukci – zrovna tahle stanice je v rámci možností v celkem „fajn“ stavu… Naproti tomu jsou stanice – horní vestibuly – které jsou naprostá příšernost a nikdo je nemá potřebu řešit.. Mám namysli hlavně stanici Staroměstská na trase A – to neuvěřitelně špinavej hnus – navíc v turisticky velmi exponované lokalitě naproti Rudolfinu, 2 minuty pěšky na Staroměstské náměstí… Dále Háje, Kačerov a Florenc na trase C (na Hájích už se v navazujícím okolí něco děje) a Černý Most a Zličín na trase B (bus terminál na Zličíně je… Číst vice »

Pražan

Staroměstská? Ta byla přece opravena před cca 20 lety. Ano, nemít už nové, ale také to není původní. Já Opatov beru jako rozumnou volbu.

dopravák

Já bych nezapomínal ani na Nádraží Holešovice – a tam by hlavně bylo třeba nahradit tu debilní pomalou plošinu pro invalidy na straně k nádraží(m) normálním velkým výtahem a případně i přidělat aspoň jeden eskalátor pro směr nahoru, protože tam chodí dost lidí s těžkými zavazadly i s kočárky na vlaky a autobusy.

thegrid

Holešovice se ale asi prodají developerovi co jsem četl. Za mě je taky strašný Muzeum. Na to kolik tam projde lidí.

dopravák

Podstata problémů stanice Muzeum tkví především v tom, že jsme ve 2. polovině 60. let minulého století neposlechli rady některých moskevských expertů a trasu „A“ nevedli tak, aby obsluhovala přímo i hlavní nádraží, takže teď musí mnoho lidí zbytečně přestupovat kvůli jízdě jedním krátkým mezistaničním úsekem po trase „C“. A jinak samozřejmě při delších (mimošpičkových) intervalech tvoří zbytečné problémy a nepohodlí i debilní „úsporný“ režim přestupních eskalátorů a hloupá konstrukce jízdních řádů na trase „C“, kdy v provozu jsou jen jedna ramena eskalátorů pro každý směr a u Muzea se na trase „C“ sjíždějí na stejné časy vlaky obou směrů,… Číst vice »

Martin V.

Když místo té otřesné plošiny bude rychlý výtah, tak eskalátory pro kočárky a kufry netřeba. Výškový rozdíl není velký, to výtah zvládne odvozit. A kdosi mi tu před časem odpovídal, že výtah se tam opravdu připravuje. Tak doufejme!

Xaver

No nevím, asi mám jiný měřítka, ale zrovna Staroměstská mi přijde v pohodě. Mnohem větší hnus je např. Želivského. To je snad nejolezlejší stanice v metru, na kterou se od dob vybudování v podstatě ani nesáhlo. Ta potřebuje renovaci jako sůl.