Čtvrtmiliardová modernizace 39 let staré stanice metra na Opatově začala
Další stanice v pražském metru bude bezbariérová. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dnes začal s modernizací stanice metra Opatov.
Další stanice v pražském metru bude bezbariérová. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dnes začal s modernizací stanice metra Opatov. Ve stanici dojde k výměně podhledů, osvětlení, mobiliáře, obkladů, stropních desek, izolace či vzduchotechniky, díky nové kaskádě výtahů bude stanice bezbariérová.
Stavební práce potrvají do konce července 2020, poté bude stanice 47. v síti pražského metra, která je bezbariérová. Až na dvě výluky o víkendu v únoru a březnu bude probíhat modernizace za provozu. Modernizaci stanice budou provádět společnosti SMP CZ a Brema, předpokládané celkové investiční náklady jsou 276 milionů Kč.
Modernizace stanice metra Opatov začne skrývkou zeminy, odstraňováním chodníků a sloupů veřejného osvětlení v rámci záboru východně od vestibulu směrem k Centrálnímu parku přímo nad samotným nástupištěm. Bude potřebné odstranit všechny vrstvy až na strop nástupiště a provést kompletní opravu hydroizolace stropní desky. Po skončení oprav v rámci rekultivací nechá DPP v parku nad nástupištěm vybudovat nové chodníky a nainstalovat nové pouliční osvětlení.
Další stavební práce na modernizaci budou pokračovat zejména uvnitř stanice metra a ve východní části vestibulu.
Bezbariérový přístup bude nejen na nástupiště, ale také k autobusovým zastávkám východní části v Chilské ulici. Bezbariérový přístup bude tvořit kaskáda výtahů. První bude zakomponován do pevného schodiště a bude sloužit k přepravě mezi vestibulem a nástupištěm, podobně jako je tomu ve stanicích metra Chodov nebo Roztyly. Druhý výtah bude zajišťovat přepravu z úrovně vestibulu do úrovně autobusových zastávek v Chilské ulici směr centrum. Kapacita obou výtahů je koncipována na dva kočárky. Pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace DPP nechá ve stanici nainstalovat akustické majáčky.
Stanice metra Opatov je hloubená stanice na trase C, úseku II.C s monolitickou, železobetonovou konstrukcí. Nástupiště stanice leží v hloubce 11 metrů. Celý úsek II.C z Kačerova na Háje se začal budovat v roce 1975, otevřen byl před téměř 40 lety 7. listopadu 1980. Stanice se v té době jmenovala Družby. Současné jméno získala v rámci přejmenovávání stanic 22. února 1990.