Tři měsíce po zákazu billboardů v ochranném pásmu dálnic a silnic I.třídy zůstává většina reklamních ploch nadále na svém místě v rozporu se zákonem. Jediným rozdílem zůstává obsah reklamy: na většině z nich jsou nalepené české vlajky a odstraňování jde velmi pomalu.

Jejich majitelé se k demontáži nemají a ministerstvo dopravy, které musí likvidaci každého povolit a vydat k ní příkaz, je velmi pomalé. Vydává v průměru deset rozhodnutí týdně. Při více než třech tisících billboardech, které mají zmizet, tak nelze očekávat jejich konec ani za několik let.

K zemi šlo zatím jen padesát billboardů, což je ve velkém rozporu s původními prohlášeními ministra dopravy Dana Ťoka. Ten ještě na jaře mluvil o akci „kulový blesk“ a sliboval razantní postup.
Podle zákona nesmí být od září žádné reklamní plochy blíže jak 250 metrů od dálnic a 50 metrů od silnic I. třídy. Zákon prošel Sněmovnou už před pěti lety a majitelé reklamních ploch měli dost času na to, se mu přizpůsobit.

Mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold vysvětluje dlouhý proces tím,že jde o složitý administrativní proces. „Ke každému nelegálnímu billboardu je nutné vyhledat historicky vydané povolení a ověřit, že se týkalo ochranného pásma, kde je zákonem od září reklama zakázaná,“ řekl Neřold. Podle něj je nestandardní, že vůbec stát musí tuto problematiku řešit. „Zákon na ní sice pamatuje, ale mechanismy, jak sjednat nápravu jsou v zákoně administrativně dost náročné. Žádný úřad nemůže dopředu počítat s tím, že drtivá většina provozovatelů na trhu úplně ignoruje své povinnosti a platit úředníky navíc za něco, co by stát ani neměl dělat,“ řekl Neřold.  Najmout externisty podle něj není možné.

Svaz provozovatelů venkovní reklamy tvrdí, že zákon považuje za neústavní. „Členové našeho svazu zákon dodržují a reklamní zařízení nejenže komerčně nevyužívají, ale i odstraňují v souladu s harmonogramem, který jsme dohodli s Ministerstvem dopravy,“ tvrdí prezident Svazu Marek Pavlas.