ČT: Přejezdem u Terezína projela lokomotiva bez blikajících výstražných světel a stažených závor. Už podruhé
Ke stejnému incidentu na přejezdu došlo už v roce 2014. Leží v úseku, kde vlaky mohou jet až 160 km/h.
Správa železnic řeší nepříjemný incident s projetím lokomotivy železničním přejezdem na koridorové trati u zastávky Oleško mezi Terezínem a Bohušovicemi nad Ohří. Podle zjištění České televize zde letos v říjnu projela samotná lokomotiva v plné rychlosti, aniž by blikala výstražná světla nebo se spustily závory.
Nejde přitom o první případ na tomto přejezdu: už v roce 2014 upozornil na prakticky shodnou situaci na přejezdu deník Blesk. V žádném z případů naštěstí nedošlo k žádné srážce, přejezd je na nepříliš vytížené silnici III. třídy.
„Správa železnic na tom teď velmi intenzivně pracuje, zjišťuje ty příčiny, které tam jsou. Potvrdila mi zatím v tuto chvíli, že skutečně nedošlo k žádnému systémovému selhání. Skutečně lokomotiva projela přes přejezd, aniž by přejezd nějakým způsobem zaznamenal to, že tam lokomotiva jede,“ řekl České televizi ministr dopravy Karel Havlíček.
K incidentu došlo 5. října, mělo jít o jízdu samostatné lokomotivy Siemens Vectron společnosti Cargomotion.
Na facebooku na situaci reagoval generální ředitel AŽD Praha Zdeněk Chrdle, podle kterého České televizi „asi nestačí strašit lidi koronavirem a bylo třeba něco vytáhnout z klobouku“. „Je třeba přeměřit nastavení kolejového obvodu a míru šuntovaní tohoto konkrétního hnacího vozidla. Někde chyba asi nastala, pokud přejezd nezareagoval, nicméně vše je měřitelné a zjistitelné. Vše je technika a stát se to může, na druhou stranu po přeměření kolejových obvodů někdy v roce 2005 a hlavně vyvinutí nových citlivých obvodových systémů je podobný případ téměř – schválně používám slovo téměř, neboť v zabezpečovací technice si nehrajeme na 100 %, vyloučen,“ napsal Chrdle.