ČSAD Střední Čechy testuje kloubový elektrobus, vozí jím lidi zdarma
Nový elektrobus MAN Lion’s City 18 E. Foto: ČSAD Střední Čechy
Linka mezi Prahou a Mělníkem má být v budoucnu obsluhována elektrobusy.
Linka mezi Prahou a Mělníkem má být v budoucnu obsluhována elektrobusy.
A fotka připravených nůžek s propagačním nápisem by nebyla? 😉
No to je krásný , vzhledný profi eautobus. Ne jako ten bastl Škoda – Temsa.
Nevím, nevím. Nemělo by větší smysl do Mělníka natáhnout troleje než kupovat autobusy na baterky?
Bylo by to lepší ale schválně, na kolik let si tipujete že by přišlo schvalování těch drátů všemi obcemi po cestě a kolik z nich bude vyloženě proti, viz https://zdopravy.cz/stredocesky-kraj-ustoupil-od-trolejbusu-z-prahy-do-kostelce-nad-labem-95099/ ?
A jede to stejnou trasou, kudy vedou koleje?
Meziměstský trolejbusy jsou asi v našich končinách neřešitelná záležitost. To půjde, až to jinak nepůjde. Tedy, že legislativa jinou možnost nedá a všichni zúčastnění budou vědět, že jen na baterky je to nesmysl. Ony trolejbusy i mezi městy by na spoustě míst smysl měli – pokud tam jezdí těch spojů víc, tak je to lepší alternativa elektrobusu. Ale když zatím to jde odjet na naftu, tak všichni po trase nebudou rádi přispívat na trolejový vedení.
Meziměstský trolejbusy jsou asi v našich končinách neřešitelná záležitost.
Brno – Šlapanice
Nebo Perdubice – Lázně Bohdanec
Není Mělník už kapku z ruky, kdy ani těch spojů není tolik jako u 375, kde se troleje plánují? Někam do Neratovic by to asi s 348 už mohlo mít smysl, ale co pak dál?
když jsem bydlel na mělníku na přelomu milénia, jezdili i zastávkové i přímé busy do prahy. jet přímákem zabralo cirka půl hodiny a to až na nádr. holešovice. v dnešní době musíte oklikou přes neratovice, staví v každé díře a lidi odbavuje řidič, cesta dle jízdího řádu jen na ládví hodinu a deset minut. politici se stále diví, že lidi jezdí do prahy autem? 🙂
Tak jezdí i zrychlený bus 349, který staví jen v Mělníku, v Neratovicích jen na hlavní a pak až v Praze. Ale i tak je spojení Pha->Mělník katastrofa. Přitom by se to dalo krásně vyřešit vlakem, to nádraží až tak strašně umístěné není. Jenže tam nic použitelného moc nejezdí. Buď na přestup, nebo osobák. Atraktivita nula.
Na přelomu milénia nebyla zdaleka tak hustá automobilová doprava do Prahy. V té době jsem taky jezdil busem od Kolína až na Florenc (a už tehdy se busy dost zpožďovaly). Dneska by to bylo ve špičce nemyslitelné. Ze stejného důvodu busy od Mělníka nejezdí až do Holešovic a končí na Ládví. Přes Neratovice to není oklika, je to naopak kratší než jet z Mělníka na dálnici. A je logické, že se bus z Mělníka pošle přes Neratovice, než aby tam jezdil zbytečně jiný bus (on tam v reálu jezdí ještě 369, ale to je skutečný vymeták, na rozdíl od 349).… Číst vice »
Tedy myslel jsem 348, ne 349.
Asi už mi hrabe, 349 byla správně, nechal jsem se zblbnout jinými příspěvky.
Přímo bez zastávek jezdí 400 a 410 na Střížkov
To není úplně pravda, zastavuje na zastávce U Hřiště. A rychlejší než 349 to není, v jízdním řádu pro 400 a 410 vidím 38-43 minut, kdežto 349 jede 35 minut, navíc na stanici metra bližší k centru.
To je bohužel „filosofie“ Ropidu a IDSK. Stejně tak byly zmršeny dálkové linky do Jindřichova Hradce a Milevska.
Sice jich jezdí víc, je to integrované, ale miliarda zastávek, které vám neustále musí hlásít, případně to na nich i zastavuje, cestovní rychlost velmi nízká. Pro dálkovější cesty dost nedotažené, přesně jak píšete… 🙁
Problém těch dálkových linek do menších vzdálených destinací je, že jsou výhodné jen pro malou skupinu lidí. Ostatní musí do té destinace dojet a tam přestoupit, takže to ve výsledku trvá déle a je to složitější. Proto se přešlo na busy, které obslouží víc zastávek, i když jedou déle. U těch „dálkových“ jako 420 to ale funguje tak, že blízko Prahy zastávky nejsou (tam je to obslouženo jinými linkami) a zastavovat se začíná až dál od Prahy (zde konkrétně ve Voznici). Takže kdo je třeba z Kovářova, dojede tam z Prahy přímo, místo aby jel dálkovým busem do Milevska a… Číst vice »
Žádný autobus z Mělníka do Prahy přes Neratovice nejezdí a cesta dle jízdního řádu fakt 70 minut netrvá. Ano, kdysi dávno to bylo rychlejší, ale taky nebýval takový provoz.
Jojo. Neratovice – Mělník jen s přestupem.
Když jsem si našel spojení tak vidím linku 400 s jízdní dobou 30 minut na Střížkov. A dívám se, že odpoledne jede 2x za hodinu.
Kde je těch 30 minut? V jízdním řádu vidím 40.
18:40 – 19:10
400
Střížkov18:40
Mělník, aut.nádr.19:10
To bude tím, že jsem se díval jen na opačný směr (a tam je to 40 minut) 😉
Tam je takový paradox – Střížkov – Mělník: 30 minut přesně; Mělník – Praha: 40 minut přesně – trasa stejná, asi počítá s kolonami směr Praha, ale těch 40 minut je i večer….
To bude ono, díval jsem se jen na jeden směr. Jinak zajímavá je to stále stejná jízdní doba u 400, zatímco 410 má ty doby různé.
A dneska byste v tom buse půl hodiny seděl jen z okraje Prahy do Holešovic…
“Elektrobus není vybaven odbavovacím ani informačním zařízením a přeprava na zvláštních spojích tedy bude zcela zdarma,“
No ještě aby ne, když takové vozidlo nemá de jure na pravidelné lince v ČR co pohledávat. 😀
Přesně tak, jenom 41 sedaček na kloubový autobus pro příměstskou dopravu.., to se asi zbláznili…, doufám, že to u nás jezdit nikdy nebude…, jinak si osobně myslím, že elektrobus na příměstské a delší lince je absolutní nesmysl a vyhozené peníze. Kdyby radši za ty peníze posílili spoje na linkách, kde je to potřeba… , ne
Je to předváděcí kus v městském provedení. Kdyby se něco takového kupovalo na příměsto, tak samozřejmě podle standardů PID bude mít interiér v jiné konfiguraci.
„Za ty peníze“?! Jaký je rozdíl v ceně nafťáku a elektrobusu, a kolik vozokm se tím reálně dá pokrýt?
Na druhý odstavec jste přišel kde?
Škoda, že se to zkouší v době, kdy pořádně neotestujeme topení, ani klimatizaci.
Už je to tady….
Elektrický kloubak tak nějak ukáže, jak moc ekologická je nějaká naftova lokálka, která ještě jako bonus staví někde v polích.
Kdyby „ekologie“ spočívala ve způsobu pohonu, tak určitě… Celková spotřeba energie nic? Místa zastavení neumíme přizpůsobit poptávce?
Kolik zastavek se za posledni 2 dekady presunulo bliz k obci?
A k cemu mi je spotreba energie, kdyz mi jde o lokalni emise? Ty diselovy herky vetsinou neslysely ani o EURO normach. Takhle proste konkurence individualni doprave nevypada.
Odhadem několik desítek. Prakticky vždy, když se dělá větší rekonstrukce a je prostor.
Jo a EURO normy na železnici neexistují, ale ono je to skoro jedno, protože emisní stopa na cestujícího je na železnici plošně o dost nižší (pokud celá linka po celý den není vyloženě vzduchovozič).
Emisní EURO normy na železnici samozřejmě existují. Spotřeba viz níže.
Celková spotřeba energie nic?
Několikrát bylo uvedeno, že atuobus jezdí za 25 litrů nafty, zatímco mechanicky efektivní 810 za 35 litrů.
Časy se změnily, hybridní busy jezdí za 18-20 litrů a mechanicky efektivní 810 s novým motorem za 25 litrů.
810 je cca 2x těžší než standardní bus.
Díky za info. Akorát jsem se s ním díky tomu svezl. a nafotil si ho. Takováto hybridní linka 369/348 by klidně mohla jezdit (Akorát ten výlet po Nera může být říznutý rychleji, což je ale problém obecně busu 348 v Nerátkách).
Zajímavě nepraktické je to sezení vzadu do U. Ale chápu že je to předváděčka a cílové uspořádání bude jiné. Ale jinak se mi líbí 🙂
Já to teda prošvihnul, ale mě to je celkem jedno, mám legitku, takže zadarmo nebo za peníze se svézt můžu, jde spíš o čas. Leda že bych ještě teď vystřelil, za 10 minut jsem na zastávce, no ale popravdě mi to za to nestojí.
Já mám taky legitku. O svezení zadarmo nešlo, potřeboval jsem si to prohlídnout. Vyšel článek, přečetl jsem si ho a říkám si fajn to bych chtěl vidět. A pak si vsimnu že je to dneska a jede mi kolem baráku za 5minut. To byla hozena rukavice to nešlo minout.😁
Nejedná se o linku 369, ale takový hybrid mezi 348 a 369
Ano, jel po Kojetické, takže 348, jak píšete a jel až na Mělník, tedy 369.
Hlavně porovnejte provedení interiéru s vzorem PID… Smutné…
Tak je logické, že na předváděcí jízdy nebudou vypravovat vozidlo v nějakém základním vybavení ;). Bude se jednat o příplatkovou verzi 🙂
Jakou to má hmotnost na nápravu?
Až na to městské uspořádání salonu je to ok…
jasně protože PŘEDVÁDĚCÍ AUTOBUS bude zajisté splňovat parametry jakéhokoliv provozu kde bude zkoušen že? Zkuste občas přemýšlet a věřte že mlčeti zlato.
Tím to není. To je tou maximální nízkopodlažností, moc jinak se pak sedačky umístit nedají.
Ano, pokud provozuju příměstskou dopravu, čekal bych že budu testovat příměstský model. A nemusí jít jen o rozdíly v konfiguraci salonu.
Pro elementární seznámení s elektrickým vozidlem v reálném provozu a i s nějakými cestujícími samozřejmě stačí i toto.