ČSA začínají s propouštěním, v první vlně přijde o práci 144 lidí
Airbus A319 OK-REQ Českých aerolinií. Foto: Rosťa Kopecký / Flyrosta.com
České aerolinie (ČSA) začnou od pátku rozdávat výpovědi 144 zaměstnancům, především z řad pilotů a stevardů. Další výpovědi by měly
Neříkal někdo něco o tom, že když bude podpora státu nebude se propouštět? Zákon vznikl, podpora je…tak..
To by nedávalo ekonomicky smysl. A ty řeči o nepropouštění byl opět jen populismus.. 🙁
Za rok může být lépe. Koronavir se třeba mnohem lépe prozkoumá a najde se třeba i lék. A za rok už skoro ani nevzpomeneme jaká to byla krize. Stejně jako jsme nosili roušky od března do června a nyní jsme tu už bez nich a bereme to jako standart. Tak aspoň trochu pozitivního myšlení tu dávám.
No, druhá vlna koronaviru už se na Balkáně začala rozjíždět před pár týdny. Opravdu si myslíte, že nedorazí k nám? Buďme realističtí. Příliš mnoho optimismu škodí.
Vlna? Ale notak, děláte, jak kdyby nás to tu decimovalo, nejhorší je předpos*anost. Jsou daleko závažnější nemoci. Drtivá většina v ČR nemá ani vážný průběh, někteří by bez testu o tom ani nevěděli.
Jasně, ale není to pouhá chřipečka. Nikdy nevíte, koho ze starších lidí ve svém okolí ohrozíte na životě. Tomu se říká zodpovědnost mladých vůči svým rodičům, prarodičům..To je názor také inteligentních mladých lidí v mém okolí.
Firmy vznikají a zanikají, u aerolinek tím tuplem, příšerné odbory apod. Turismus prakticky skončil, restrukturalizace bude masová, přežijou silní, tahle státem vytunelovaná firma už před covidem byla první na seznamu. Kromě stojánek v Praze to nemá žádnou cenu.
144, pekne cislo, 2 mocnina 12, mam jej rad!!
Já si myslím, že když tam kompletně po redukci zbude max. 500 zaměstnanců na trvalý PP, tak to bude ještě moc. Na těch 5 letadel na který budou mít obsazenost v zimě, by stačilo 150-200 zaměstnanců.
Jestli má trvat návrat k předkrizovému stavu 3 roky (podle optimistických předpokladů), tak se ČSA ani Smartwings už týkat nebude.
Neudělají u nich průzkum s dotazem kolika z nich přijde covid jako vážná hrozba?
Tak že by se nám letušky preskolili na pečovatelky nebo hygeničky, to by úřad práce mohl nějak zprocesovat 🙂
Já vím že jen plácáte. Ale čistě pro pořádek. Povolání hygienička znamená 6 let lékařské fakulty a 4 roky atestace.
barmanku v letadle zvládne každý po 3 týdnech školení…..
Kto dokáže takéto niečo napísať, tak u mňa je s prepáčením iba obyčajný primitív, ktorý o práci a hlavne zodpovednosti stewardov a stewardiek na palube nemá ani šajnu a zrejme asi iba takto anonymne trapoší za počítačom.
pravda bolí .. chápu.. no evidentně asi neumíš počítat.. https://www.catc.cz/kurz/pocatecni-vycvik-palubnich-pruvodcich/
a tady zas pro jistotu kousek z wikipedie .. https://cs.wikipedia.org/wiki/Stevard
jasně je tam napsáno …“Může jít také o číšníka obsluhujícího při stole.“
No tak ty seš dobrej mimoň míchat takhle věci do hromady
Za takovéto přirovnání by jste v civilizované Evropě, USA a v mnoha dalších krajinách světa mohl stát před soudem a určitě by jste se potil.
Fajn, pak bych vás chtěl vidět při asistenci mytí starého člověka, však stačí umělý vývod, přestlání, nakrmení, umytí apod. Ať si to stewardi/ky od ČSA/SW zkusí na 12hod. směny 24/7.
Proto dost sestřiček uteklo dělat letušky..A také nejaké barmanky, pokud uměly cizí jazyky..
Za dob ČSA dělalo CC několik lidí, co při full time zvládlo studovat práva na Univerzitě Karlově (tedy žádné soukromé prodejny titulů), jedna instruktorka dokonce vystudovala medicínu, a pak ji šla dělat. A hádejte co? Spadl jí výrazně plat. Ale nevrátila se.
soudu bych asi s prominutím poslal tenhle odkaz, kde je zcela jasně a naprosto prokazatelně napsáno, že kurz trvá 98hodin. https://www.catc.cz/kurz/pocatecni-vycvik-palubnich-pruvodcich/
a tady zas pro jistotu kousek z wikipedie .. https://cs.wikipedia.org/wiki/Stevard
jasně je tam napsáno …“Může jít také o číšníka obsluhujícího při stole.“
Pozice barmanka v letadle neexistuje, ale věřim že takový primitiv jako vy by ani to nezvládl.. letušky a stewardi se neučí tři týdny nalejvat cocacolu ..
sorry, ale ve Smartwings jo 🙂 možná navíc mají speciální hodiny prodávání baget a obsluhu platebního terminálu. Reagoval sem na kreténa co napsal, že můžou letušky přeškolit na hygieničky nebo pečovatelky. Na hrubý pytel, hrubá záplata. V civilizovaný Evropě, USA a Sovětském Svazu mají hygieničky 5x větší plat, než obsluha cestujících v letadle.
Ty kokos, to oni už jsou ve SW tak pokrokoví, že prodávají bagety a mají platební terminály?
To jsem asi zamrznul v dově TVS 🙂
a tady jenom pro pořádek. včetně doby trvání kurzu, pro všechny dementy v této diskuzi, kteří mají pocit že 98hodin je víc než 3 týdny … https://www.catc.cz/kurz/pocatecni-vycvik-palubnich-pruvodcich/
a tady zas pro jistotu kousek z wikipedie .. https://cs.wikipedia.org/wiki/Stevard
jasně je tam napsáno …“Může jít také o číšníka obsluhujícího při stole.“
Je to 5 týdnů, asi si to měla nějak bokem.
přesně to je 93 hodin = 12,5 dne = dva týdny a půl
Je to nejlehčí způsob jak dosáhnout titulu MUDr. a v budoucnu dalších spec. atestací. Nicméně si nedokáži představit že by MUDr. hygieny pracoval třeba jako neurochirurg.
Víte, já sám jsem měl možnost pracovat jako pečovatel v domově pro seniory, certifikát mám, prošel jsem i psychologickými testy. Nechtějte vědět, kolik za to lidé dnes berou a čím musí procházet.
Tak jsem zvědav, kdy přijdou s tím, že vyhodí všechny zaměstnance ČSA a ČSA zůstane jen značkou 😅 S tou flotilou je to fajn, hlavně aby vyházeli starý šroty a ne, že vyhodí nový éra a nechaj jen to nejhorší.
Co si predstavujete pod pojmem „stary srot“? Pokud letadlo, ktere ma stari do 10 let tak to vam toho v te flotile po vyhazeni moc nezbyde 🙂
Pro Smartwings je daleko důležitější co nejdřív snížit počet typů letadel.
maji CSA jeste ten horkovzdusny balon..nebo je uz zahrnuty ve flotile 5 ks ?
ten už dávno shořel při nehodě.cca 12 let tomu nazad
Jo lítal s ním pan Melichar z motorárny.
Konec roku – celá skupina bude mít cca 20 – 25 letadel a bude plně závislá na charterech od CK.
Tak to uz je zavisla delsi dobu, ne?
To ano, ale měli příjmy i z pronájmů letadel s posádkami – to už se teď nedá čekávat a pak z pravidelných linek – tam budou ve ztrátě, protože load faktor je malý a malá letadla nemají.
Ryanair a Wizz slušně drtí SW, který totálně zaspal, včetně dlouhodobě budované negativní reputaci. Těch letadle bude méně, dopadne to jako s ČSA, zbyde z toho aeroklub.
V čem je prosím drtí?
„…nebo přistoupit na roční neplacené volno. Po jeho uplynutí dopravce znovu projedná jejich další působení v podniku.“
Dlouho mě tak nic nepobavilo 😀
To jsem zvědav, kdo jim na to skočí.
Tak já bych rok volna bral, ale „bohužel“ dělám v IT kde je práce nad hlavu a maká se i o víkendech 🙂
Nepřál bych ti rok NEPLACENÉHO volna. Každý zaměstnavatel od tebe dá ruce pryč když si vyžádá zápočtový list a banka bude trvat na splátkách když jsi ho musel nedobrovolně dobrovolně podepsat abys měl naději, že se VRÁTÍŠ ke své práci, které jsi obětoval svůj osobní a rodinný život a nezřídka investici v řádově milionech korun. Od obrazovky PC a klávesnice jsou tyhle úvahy o snesitelné lehkostí bytí velice fundované a svědčí o vyšším intelektu.
no kdyby zamestnavatel mi dal rok neplacenyho volna, bylo by vic casu na „bokovky“ … nicmene asi bych s tim radej prastil sam a sel „o dum dal“
Vůbec nevíš jak tento svět funguje, pracuješ na základě kontraktu, tzn. máš svou firmu a jen fakturuješ peníze za odvedenou práci, záp. list neznám a banky ti moc rádi půjčí, za daleko menší úrok než lidem ze zápočtákem 🙂
Pokud by po tom roce měli nárok na odstupné stejně jako ted tak proč ne… Pak je to fér nabídka
Vy do toho moc nevidíte, co? Neplacené volno si vezme většina pilotů, protože výpověď v současné době se rovná konec létání možná na vždy. A piloti jsou srdcaři.
No hlavně není na výběr – létá se minimálně a piloty teď nenabírají ani drogové kartely z Jižní Ameriky.
Naprostá většina pilotů jsou srdcaři, ano. Bohužel, cpt. Veselý těm poctivým a slušným dal obrovsky negativní vizitku jakýchsi hazardérů….Přeji propuštěným pilotům, aby to co nejdříve rozdýchali, i když to je dnes v letectví všude velmi těžké.
Právě že Ing. Veselý, Ing. Nevole ale i Jirka Jirmus se cítí na polobožském piedastalu. Jenže průdký vzrůst předchází pádu..
Viz text „Od akcionářů není žádná vize cokoliv na tom měnit,“
Tak China boys je to naprosto jedno, ti přišli s Luftjardou, aby uložili prachy a brali užitky, ne dál investovali (stejně jako Korejci) a Šimáně s Vikem se svým majetkem zaručovat nikdy nebudou, na to je přece stát, aby jim garantoval všemožné multi půjčky na JEJICH SOUKROMÉ podnikání. A to za ně ministr Havlíček ještě lobuje! K zblití.
Převzali ČSA a namísto velkých keců z toho zanedlouho udělali jakýsi místní aeroklub. Strašný. Opravdu, strategická firma!!
To, že značku ČSA omezí až postupně zruší se dalo čekat. Proti Lufthansa či KLM nemá ČSA takový zvuk a je navíc malá, byť s poměrně velkou tradicí. To podstatné byli sloty do Ruska, které byli bez konkurence a za zajímavé ceny. Navíc majitelé chtějí postavit celou flotilu na letadlech boeing.
144 lidí? Tím akorát naplní jednu jejich A319. Náhoda? Nemyslím si 😀
ČSA pět letadel,to je smutné.Na letišti v Chomutově je cca.15 kusů.Co dodat.
„Od akcionářů není žádná vize“…. tak to je přesné. a ještě až cestující uvidí, co zbude mezi palubním personálem za „materiál“, tak se jistě potěší 🙂
Tak já nevím. Jednou se píše, že záruky za úvěr budou možné jenom pokud zůstanou všichni zaměstnanci. Teď zase čtu, že se propouští a stejně je možná státní záruka na úvěr. Začíná to smrdět čím dál víc :-/
to s těmi zaměstnanci bylo jen vypouštění mlhy pro veřejnost, aby záruka neubrala body Andrejkovi Každmu normálnímu jedinci je při pohledu na vývoj v letecké dopravě ve světě jasné, že k redukci flotily a personálu musí dojít. Prostě s veřejností hrajou betla, výukové z devadesátek.
Clovek to musi sledovat skoro denne, aby se neztratil ve vyjadrenich nasich (super)ministru a akcionaru. Kazdopadne aktualni je moznost zadat o uver z casti garantovany statem viz zprava o ratingu z tohoto tydne.
v prvni rade, podminka zaruky zachovanim zamestnanosti byla naprosto nesmyslna.
a za druhe – tyto podminky (vc napr prejmenovani) byly navrhem podminek specificke garance pro smartwings to nakonec neproslo, a byl vytvoren obecny program pro garance firmam z tohoto segmentu , kdy tedy “staci” splnit obecne podminky.
Požadavek (nesmyslný) na nepropouštění byl jen první výstřel a situace už se dávno změnila a prezentuje se jinak. Podobně myslím už se nehovoří o přejmenování celé skupiny na ČSA.
Zatím nic v obchodním rejstříku není, přitom to dle Šimáněho měla být otázka několika dní..
https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrik-$firma?p%3A%3Asubmit=x&.%2Frejstrik-%24firma=&nazev=%C4%8Cesk%C3%A9+aerolinie&ico=&obec=&ulice=&forma=&oddil=&vlozka=&soud=&polozek=50&typHledani=STARTS_WITH&jenPlatne=PLATNE
A samozřejmě to už nikdy nenastane, to bylo jen mediální plácnutí do vody, když si Šimáně a spol. mysleli, že si plácnou s ministerstvem/Havlíčkem bez programu pro další. To odkývli (skoro) všechno.
Záruka možná je, ale pochybuji že dojde k jejímu naplnění. Věřím, že stát + banky peníze dají, i že Šimáně dá, ale nevěřím že to samé udělají číňani. Vždy zůstalo jen u slibů. Takže to celé skončí na tom, že oni nedají a garantovaná půjčka nebude a managment s tím počítá a proto začal propouštět. Hádám že už tam dávno nastal proces jak to celé přežít bez státní pomoci.
To jste naivní, když myslíte, že tihle podnikatelé- šmelináři něco dají ze svého..Vždyť i u své údajné půjčky vlastní soukromé firmě kvůli koronavirové krizi se sekli jen o cca 400-500 miliónů Kč.
Dali prý nakonec jen 200 miliónů, zbytek do 600-700 miliónů Kč ( vedení firmy pokaždé uvedlo jinou částku) byl kvůli uzemnění MAXů.
A kdyby se takhle sekl normální postarší člověk se sumami v řádech desetitisíců korun, tak ho příbuzní nechaji vyšetřit na Alzheimra nebo na demenci.. 🙁
Já mám takový pocit že SW už na základě osobního lobbingu páně Šimáně u Zemana asi něco „pod rukou“ dostal. Uvidíme jaký řev od SW nastane během podzimu a zvlášť na jaře 2021.
Tak nás nekrmte vašimi pocity, to nikoho nezajímá. Buď fakta nebo si čtěte Blesk