ČSA ztrojnásobí flotilu. Pronajmou si od ALC čtyři A220-300, v provozu budou od příštího roku
A220-300 v barvách Českých aerolinií. Foto: Airbus
Kvarteto nových letadel si dopravce pronajme od Air Lease Corporation.
Kvarteto nových letadel si dopravce pronajme od Air Lease Corporation.
Teď otázka, jestli budou létat Hurghady pro Smartwings nebo se přidají k OK-HEU v Tel Avivu
To je ten dopravce který vám dá povinně zaplatit kabinové zavazadlo i když ho fyzicky nemáte? Veškerá konkurence je lepší a levnější než státní dopravce
jak povinně zaplatit? Kabinové zavazadlo máte v ceně letenky.
Nejspíš letěl, neměl kabinový zavazadlo , a dožadoval se nějaké slevy … a nedostal ji.
Přesně tak, takový Ryanair nebo Wizzair chce za kabinové zavazadlo příplatek a když ho nemám tak je let levnější.
Bože. Ja myslel, ze prazdniny a nudici se pubertaci prijdou az za mesic … a ono uz ted.
Co se vrátit zpátky na novinky a přestat.. vykládat kraviny? .)
Státní dopravce??? Asi vám uniklo, že to ČSA už nějaký pátek není…
Takže teraz majú 6 lietadiel? Znie to ako matematický príklad 😀
x + 4 = 3 x
x + 4 = 3 x / -3x
x – 3x + 4 = 0
-2x + 4 = 0
-2x = -4
x = 2 lietadla vo flotile
Ak kúpia 4 nové lietadlá, celkovo budú mať 6, teda trikrát viac ako teraz (titulok)
Vďaka za možnosť oprášiť si algebru 😀
😀
Kratší a jednodušší:
x + 4 = 3 x
x + 4 = 3 x / -x
4 = 2 x
2 = x
Pravda.
Matematika mi nikdy veľmi nešla, no 😏
Maji mnohem vice letadel. CSA a Smartwings jsou spojene nadoby. Letaji vzajemne, personal je vzajemny atd
to uz tak uplne neplati.
Pokud Šimáne prodá Smartwings Izraelcům tak to zase bude jinak
Vojtechu, jak by to bylo? Izraelci by se stali majiteli obojeho nebo CSA by formalne zaniklo.
tak znova. smartwings uz vlastnikem csa neni a nema s nimi nic spolecneho.
Sliby chyby. Pochybuju že z toho něco bude. Konkurence je nelítostná a prakticky tato společnost nemá co nabídnout, co by přitáhlo zákazníky.
Raději poletím s CSA a podporim je …
Čsa mají určitě co nabídnout, k tomu má jit o úplně nová letadla, to vám jen tak někdo v Praze nenabídne 😁
Tak pokud vím sloty na největších evropských letištích mají, ve Sky-teamu jsou pořád, tudíž codesharing zaručen. To pro začátek klidně stačí.
To, ze jsou ve skyteamu, nic nezarucuje. ani codesharing – ten v ramci alianci neni nijak “automaticky”. stale musi chtit obe spolecnosti (nezapominat, ze i kdyz jsou v alianci, jsou stale vzajemna konkurence).
To je jasné. Ale kdyby oslovili ČSA třeba Virgin Atlantic, které nemají letadla na krátké tratě a jsou ve Skyteamu s nabídkou, že by jim feedovali dálkovky z Heathrow, tak si nemyslím, že by byl Virgin proti. To samé např. Delta, která má na Heathrow mraky letů.
Jak může ČSA vycvičit piloty na A 220, když jich má tak akorát na 2 letadla a musí nabrat nové? Jak je v české kotlince zvykem, nového začínajícího pilota vezmou pouze za podmínky, že si typovku na A 220 udělá za své penízky.
To se ti piloti určitě pohrnou, létat pro ČSA a ještě si platit licenci 😀 V podstatě nemožné, že by někoho takového vůbec našli
Pravděpodobně se přeskoli na A220 pár posádek od Smartwings. Je to nejlogičtější varianta. Chybějící piloty SW sežene pak spíše na 737.
Nevím, nepracuju ani v QS ani v OK, ale divil bych se, kdyby šahali na piloty QS. Přece jenom jsou to dvě různé firmy dnes již i s různou vlastnickou strukturou.
Nevylučuji, že je nějakým neformálním vlivem získají, ale dnes již jde o zcela samostatné společnosti, které si nemohou jen tak navzájem bát zaměstnance, jak je napadne. To, že mají část vlastníků stejných, na tom nic nemění.
Ve Smartwings pracuji a bylo nám již nabídnuto, že můžeme přejít na A320 kdo by chtěl (cca půl roku zpět). Takže předpokládám, že na A220 to bude stejně tak.
Stále prý mají smlouvy s piloty ATR, byť jsou doma a třeba létají pro někoho jiného. A někteří z těchto pilotů se chystají přeškolit na A220, celkem se i těší, že zase budou létat z Prahy, kde mají rodiny.
Aby to neposlali do TLV
Tak pilot Smartwings se pouzije nebo externista na zivnostnak?
No slava 🙂 blyska se na lepsi casy 🙂
Jsem zvedavy jake destinatce bude OK se svymi novymi stroji obsluhovat. Svet od posledniho vrcholu CSA zmenil, PRG privitalo radu nizkonakladovych dopravce, kteri chybejici mezeru lehko zaplnili. Napada me pouze feeding hubu AF/KL, tedy lety do CDG/AMS. Jinak zbyva po valce snad jen Ukrajina, protoze uz i KSC maji FR, ktery muze velmi lehce navysit frekvence, pokud bude treba. Londyn je trh s enormnim tlakem na ceny letenek, Skandinavii si podmanuji EW, jih Evropy rada low-cost aerolinek, mozna ten TLV by jim mohl QS pustit.
Chi chi … podle nekterych mistnich radoby expertu je praha predrazena, nikdo sem nelita a monopolni smartwings ma ceny , za ktere by s nimi nikdo neletel. takze idealni konstelace peo novou aerolinku.
ale ted vazne – mate pravdu. nebudou to mit lehke. konkurence v praze velka, ceny celkem na minimech. ale tak snad se povede.
Codeshare + huby jsou určitě jeden segment, ve kterém se dá stavět (resp. navázat na minulost). Konkurence sice je, ale pořád se dá jít proti, třeba časovými polohami, protože většina LC je k nám operovaná z jiné báze a primárně výhodně pro výchozí cesty právě z té báze.
A220 mohou udělat provozvatelné to co s A319/320 či 737 není.
Jsem docela zvědavý jak to uchopí.
Ano přesně tak, za mě si taky myslím, že by měli využít codeshare do hubu, napadá mě ideálně Madrid, je tam Point to point poptávka a codeshare s Air Europa se přímo nabízí jako přidaná hodnota na návazné lety na Kanáry a dál do střední, jižní ameriky a vlastně i severní ameriky a je to samozřejmě v rámci SkyTeamu. Navíc na trase PRG – MAD není až taková velká konkurence a ceny jsou rozhodně o dost vyšší než třeba z VIE.
tahle telrie ma bohuzel jednu malou neznamou. Na Air Europe si brousi zuby IAG (dopad na konkurenci ted setri EU) a s tim je spojeny i pravdepodobny presun Air Europe z sky teamu do one worldu
Na code-sharu do hubu nejde nic moc vydělat. Jsou určitě zajímavější destinace z Prahy. Ceny na minimu mi rozhodně nepřijdou. S A220 je velký potenciál, aby to bylo ziskové.
Code share možná nemají potenciál velkého profitu, ale zase zajišťuje obsazenost, takže to chce kombinaci. Zajímavé destinace jistě jsou, ale zase ČSA musí být mnohem opatrnější než řekněme Ryan, cashflow mají malé zatím.
Za tři hodiny letím do Varšavy. Na Chopina litá jenom LOT. Ceny mi na minimu nepřipadají. Některé dny zpáteční let za 15k. Ehm. Konkurence na trase bude určitě vítaná.
Stejně tak FRA nebo ZRH…. jenže jaký je podíl cestujících leticich jen do WAW? Bohužel LO, LH nebo LX nabízejí přidanou hodnotu v podobě návazných letů… A proto ny takové lince budou vždy mít výhodu. Nicméně ČSA přeji, aby se konečně odrazily ode dna a snad to vyjde!
co je na zpatecce do frankfurtu spatne za necele 4 tisice? cena na vetsinu zbytku letosniho roku u 4 denniho pobytu ve fra.
bezna cena za evropsky priskok kazde non-low-cost evropske aerolinky.
Asi mi není úplně jasné, co svým komentářem myslíte. Já jsem poukazoval na to, že Star Alliance dopravci mají obrovskou výhodu (vzhledem k uvedenému příkladu s WAW), že pokrývají jak segment point-to-point, tak transferů, což znamená, že oslovují mnohem větší portfolio cestujících. I kdyby ČSA nasadili konkurenceschopnou cenu na point-to-point, tak je otázka, nakolik lze úspěšně naplnit letadla a tím fungovat na linkách, které jsou primárně nastavené na obsluhu cestujících, kteří dále pokračují z jednotlivých hubů dále.
Chápal jsem ten prispevek jako „pritakani“ vysokym cenam z prahy a pridani, ze drahy je i frankfurt a ZRH 🙂
V pohodě. Stane se.
a zase ty pohadky. a peitom by se stacilo podivat ma veny letenek na pristi mesice.
letenka s ctyr dennim pobytem ve waw, a to i na cerven, ceny lotu jsou pod 5 tisic. s dvou dennim pobytem 7 tisic. coz je normalni cena pro “letenky na otocku”.
Vlak je za. 749 a časove dveře -dveře je to podobne. Osobní mnohonásobná zkušenost.
a zase ty pohadky. a peitom by se stacilo podivat ma veny letenek na pristi mesice.
letenka s ctyr dennim pobytem ve waw, a to i na cerven, ceny lotu jsou pod 5 tisic. s dvou dennim pobytem 7 tisic. coz je normalni cena pro “letenky na otocku”.
Půjde to i dobře pronajimat ACMI.
Csa letadla budou letat pro Smartwings, normalni chartery atd
Teoreticky jednou nahradi -700?
Mě kromě toho napadá Řím, kam ITA z Prahy nemá vlastní přímý let a ze stejného důvodu Heathrow, nebo Manchester u Virgin Atlantic. Obě aerolinky jsou ve Skyteamu a mají slušnou síť dálkových letů
Jen u ČSA je možné si pronajmout 4 letadla a tím ztrojnásobit flotilu 😀
Ale jděte… Mnoho start-upů (což ČSA fakticky v tuto chvili je) to mělo podobně, jen se to prostě takto nepíše.
Protože 100 let historie není startup
Bohužel
proc by nebyl? jasne, ze muze byt.
No, to samozřejmě ne, ale dnešní ČSA fakticky začíná od začátku. Takže to, že ta značka má 100 let je sice pěkné, ale z hlediska businessu je to startup. Rozhodně bych jim býval přál mnohem lepší situaci při oslavě 100 let, než se dnes nacházejí
komentar, jehoz trapnost cca odpovida blabolum o setreni pri letu na jeden motor.
kazda aerolinka nekdy zacinala a byla v situaci, kdy mela jedno dve letadla a jednim nakupem 4 letadel zvetsila svou flotilu na x nasobek.
Zajima me, jak se bude csa vyvijet dal..doufam ze se nekdy dockame i dalkovych pušek ve flotile čsa 🙂
Domnívám se, že jediné rozumné letadlo na „dálku“ by byl A321 LR(XLR).
Sdílím váš názor, letadla by šla používat i pro chartery, bylo by to super… Ale nejspíš je příliš brzy, ale snad do budoucna by to vyjít mohlo
Vse zalezi na tom, jestli se Smartwings proda Izraelcum. Ti by to kouoili i s CSA samozrejme.
to asi tezko, samozrejme.
CSA uz nejakou dobu SW nepatri.
Mozna budete velice mile prekvapen. Dejte tomu par mesicu. 2 pusky budou ale jeste se nevi jestli v barvach Smartu nebo CSA. Nechme se prekvapit. 😜☺️
Jednej pušky by sme sa mohli dočkať už budúci mesiac (7) pokial pôjde všetko podľa plánu 😜✈️
Aha… Teď budu zvědavej 😂, co by to mohlo být za „pušku” 😅
Ty sloty na LHR jeste maji nebo je prodali?
Prodali. Ještě za Lašáka.
Ah, co už :/. Každopádně díky za info 🙂
Prosím vás, když nemáte dostatek informací, tak nepište nesmysli. Sloty nebyly prodány, byl proveden swap s BA + finanční kompenzace. V červenci 2010 ČSA vyměnily s British Airways Plc („BA“) dva sloty na letišti Heathrow v Londýně za finanční kompenzaci. Dohoda o výměně slotů stanoví, že si ČSA a BA vymění své sloty (2) za finanční kompen zaci ve výši [17 až 19] milionu GBP (asi [450 až 530] milionů CZK). Výměna slotů byla provedena v roce 2010 a BA vyplatila ČSA finanční kompenzaci ve dvou splátkách v listopadu 2010 a prosinci 2010. https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=CELEX:32013D0151&qid=1685721778513 Lašák a ČSA = rok 2006… Číst vice »
Dávno tomu, co je prodali.
S A220 lze létat na LCY 👀
S A220-100 ano, tohle budou ale -300, ty tam nepristanou
Přistanou, ale jen za určitých podmínek.
Super, paradni zprava pro CSA. Osobne jsem velmi zvedav na destinace. Za tu dobu kdy prakticky nejsou se trh dost zmenil. Oprasi klasiku? BCN, CPH, AMS, MAD, FRA apod?
To ale asi nikdo nevi …
Tam by se cenově nebyli schopni chytnout
Provozní náklady na sedačku by měly být srovnatelné s B738/A320, spíš se obávám toho, že se 4 letadly nebudou schopni rozpouštět fixní náklady tak, jak to dokáže někdo, kdo má ve flotile 100, 200 nebo rovnou 500 letadel. Takže ano, souhlasím, že budou mít problém cenově konkurovat. Dříve to řešili východnímy trhy, které snesly vyšší ceny letenek, ale to už je taky minulost, žádné východní trhy nejsou a ještě hooodně dlouho nebudou.
No, bude zajimave sledovat, jakou cestou se vydají .. jestli si zacnou hrat na lowcost a budou litat „lowcostove“ destinace … a nebo se pokusi zas litat do vyznamnejsich mest kde se ryanair a ostatni zatim moc nevyskytuji a nejak to udrzet…
Ve kterých „významných městech“ se Ryanair nedrží ?
mysleno samozrejme tam, kam z prahy nelita ryanair.
a takovych mist je kupodivu jeste dost.
Např ? Kam Ryan nelétá a má to ekonomický smysl vzhledem k poptávce letu do dané destinace ?
Po FCO by se taky mohla objevit značná poptávka alespoň 3 krát týdně. Ano, létá tam RYR/EW/WIZZ, ale určitě by to šlo navázat s ITA jako Sky Team hub.
Acchnko, proc se tu do route
managementu pousti lidi, co ani neznaji aktualni realie letecke reality.
Dny ITA ve sky teamu jsou secteny, a v dohledne dobe je jako clena LH group privita v *A .
Kdyby chteli letat tyhle destinace BCN, CPH, AMS, MAD, FRA, uz davno letaji. Ale nechteji. Na to nepotrebuji nova letadla. Maji jich dost uz ted.
Spíš než konfigurace sedaček bude důležitý co budou mít za motory.
Jo, to je pro řadového cestujícího fakt informace číslo jedna 😂🙈
No je, když ti to nepoletí😅
Tenhle web je spíše pro fandy. Bohužel však není na výběr. Motory jsou sice úsporné, ale na technologické hraně a proto nevydrží moc dlouho.
No zrovna u A220 jo. Protože SW asi letadlo až dvě jen tak navíc mít nebudou a pokud jich půlka zůstane na zemi neschopná letu, pak i ten řadový cestující čůrat blahem nebude. Protože buď nepoletí vůbec a nebo se mu jen jeho cesta dost protáhne.
Mám za to, že A220 jiné než Pratt&Whitney mít nemůže.
Ofiko web airleasecorp.com má informaci u A220 Engine Options: Pratt & Whitney PurePower PW1500G
Z pohledu cestujícího je to asi jedno, ale určitě tam budou zvýšené náklady ze strany ČSA, leda že by to bylo ve smlouvách nějak ošetřeno, případně P&W nějak vyřeší technické problémy.
Z aeroklubu zpět k aerolinkám? Vlastní letadla netřeba…
Předpokládám že pronájem je teď jediná rozumná možnost jak flotilu takto rozšířit.
Jen snad snimi bude kam letat…