lot
Letecké společnosti Letectví

ČSA přeruší další linky, přestane létat do Košic či Amsterdamu

Airbus A319 OK-REQ Českých aerolinií. Foto: Rosťa Kopecký / Flyrosta.com
Airbus A319 OK-REQ Českých aerolinií. Foto: Rosťa Kopecký / Flyrosta.com
V síti ČSA bude od pondělí jen sedm destinací.

České aerolinie přeruší od pondělí provoz na linkách z Prahy do Amsterdamu a Košic. Důvodem jsou opatření, které některé země zavedly kvůli zhoršené epidemiologické situaci vůči cestujícím z České republiky.

Z důvodu striktních opatření pro cesty z ČR jsme opět nuceni přistoupit k dočasnému přerušení provozu již obnovených linek ČSA do Amsterdamu a Košic,“ potvrdila mluvčí Smartwings Group Vladimíra Dufková. Lety jsou přerušeny zatím do 14. října.

Podle Dufkové dochází i k redukci počtu letů u dalších linek: do Kodaně budou ČSA létat namísto jednou denně čtyřikrát týdně. Firma neobnoví od října lety do Bruselu a Varšavy kvůli nízké poptávce. „Postihuje nás to drasticky, protože se eliminuje možnost efektivního provozu leteckého spojení do velkého množství států,“ dodala Dufková. Podle ní situace v Česku brzdí i poptávku po cestách do Česka ze zahraničí.

V síti ČSA zůstává na další týdny jen  Paříž, Kodaň, Stockholm, Řím, Miláno, Kyjev a Oděsa. Už na počátku září ČSA zrušily lety do Londýna, Frankfurtu, Budapešti a Helsinek.

52 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Jenom by mě zajímalo z čeho platí
Smart Wings leasing když nevlastní ani jedno své letadlo nebo se pletu?

Dorota

Nevlastní, ale jestli platí, to ví jedině pan ing.Jurán MBA

Zdeněk

Zní to sice nevlastenecky, ale nebylo by lepší,, aby náš národní dopravce už nějakým způsobem ukončil tuto svoji nedůstojnou agónii?

Dorota

Do konce října budou ukončeny všechny linky a zase to do jara bude stát u Hostivic.

Petr

Ona Vláda pro Smart vyhlásí Egypt jako bezpečnou zem a bude mít kam letat

ales

Tak hlavne na letech z/do BRU a WAW nemelo CSA co nabidnout. LO a SN daleko vice moznosti na prestup, vyssi frekvence letu. X krat jsem letel z WAW do PRG s OK, a obsazenost byla pod 50%. Mohl byt zrovna spatny den, ale i tak na techto linkach OK proste nema co nabidnout.

Jan

no mě nabídli do WAW kelímek s vodou, takže za mne dobrý….. ale je pravda v lotu mi k vodě dali i čaj a tatranku, to jsem měl velkou radost….

Michal Štěpán

Dokud bude ČR koronavirovým ostrovem, tak nemá absolutně cenu, aby existovalo jakékoliv spojení Prahy s okolní Evropou. Například i Eurowings omezili spojení DUS-PRG pouze na 2 lety týdně, když ještě před pár dny létali s výjimkou soboty denně. Do Prahy se nyní cestovat z Německa z praktických důvodů nedá, protože pak následuje při návratu velmi přísná karanténa. Za její porušení hrozí pokuta až 20.000 EUR. Navíc u letecké dopravy se tomu nevyhnete. Pokud se nenahlásíte lokální hygienické stanici, hned se to pozná, protože letecké společnosti operující do Německa musejí on-line předávat data o cestujících které přivážejí, přímo institutu Roberta Kocha,… Číst vice »

Samo

Švédsko počas prvej vlny tiež mali skoro všetci na „červenom zozname“ a lietalo sa tam, dokonca som na jar, keď bola zavretá celá Európa, čítal minimálne tri (!) rozhovory kde to rôzne aerolínky označovali za jednu z mála destinácií kde sa dopyt ako-tak držal.

Je klientela čo pôjde rada aj do červenej krajiny, odrádzajú skôr prísne opatrenia ktoré dnes v ČR sú.

Karel Jezbera

Pokud cestujete za byznysem, tak do červené zóny možná ano. Švédsko není Česká republika. Ale do Prahy se jezdilo především chastat a za levnými děvkami. Takže tohle nyní skončí.

Anonymus

Smartwings nekrachne, bude furt jako charter. Ceske cestovky nechteji totiz zmenu…

kanafasik

a na provoz firma smartwings vezme penize kde? cestovek zkrachuje taky nemalo.

Anonymus

A vy myslite, ze Smartwings zcela krachnou? Uplne ukonci provoz? Ani nahodou. Furt budou mit 10 letadel ve vzduchu…

chris

asi něco málo jim zůstane, pokud vůbec – ono vydělat si na leasing letadel není jen tak a s jejich pověstí? A více jak dvojnásobné ceny na rozdíl od WIZZ a Ryanair? Až začne létat low cost BUZZ z Prahy, to bude takový mazec, že opravdu nebudou mít šanci. Bohužel, řadoví zaměstnanci za nezvládnutelnost vedení pod taktovkou V + Š nemohou, pouze jsou vyhazováni za nadbytečnost.

ales

Nejdulezitejsi slove ve Vasem prispevku je „Až“… Jsem zvedav, kdy tomu opravdu bude.

kanafasik

Znovu. A peníze na provoz vezme ta firma kde?

Jiri

To prece zaplati stat 🙂

Kráťa

Obávám se, že je to dost dobře možné.

RHood

Ano, máte pravdu, jenom se musí podařit udělat ten finální krok a rozhodnout, kterou z těch dvou samostatných firem poslat do kopru a před tímto aktem tam převést všechny závazky, „toxické dluhy/sračky“ atd. Takové to české podnikání, ale pánové svou mentalitou a způsobem podnikání jsou na to jako stvoření, všichni tři, takže to zvládnou. A jenom jeden dotaz, který směřuje k vaší prognóze, že se to příští rok na jaře rozlétá, a že lidí peníze mají. Myslíte to vážně, kde berete tu jistotu ? Všechny typy státní pomoci jenom odsunuly závažné problémy finančního charakteru do roku 2021. Nerad to píšu,… Číst vice »

Anonymus

Do kopru se posle CSA.

Anonymus

samozrejme nejsem vsevedouci, ale pochybuju, ze na jare lete v evrope 2021 budou stale restrikce. Desetiticice vestujicich ma vouchery a aerolinkx i cestovky dluzi cestakun

kanafasik

Iidi mají vouchery a co jako? Se začne létat jen kvůli krásným modrým očím těch co mají vouchery? Nebo jak to myslíte. Ti co mají vouchery mají v ruce v tomto případě černého petra a hlavně, na jaře příštího roku budou mít úplně jiné starosti než někam cestovat.

ales

Tak AMS ti zoufalci letali poslednich par tydnu s ATRkem bezne. To musela byt hodne tristni obsazenost.

Levander

Kdysi na palubě CSA na letu do AMS (737) slo vybirat v businessu ze tri jidel. A za 65 minut jste stihli snist steak na porcelanu. Dneska buraky. V ATRu do AMS!!!! Takova hanba.

Richard

Je na case se slozit na venec. Dam dvacku

Nekdo

Pridam vicko od kofoly.

mik

Skoncit to melo davno a souhlasit s nabidkou O Learyho ze to prevezme Ryanair

Mirek

A nevite co O’Leary Smartwings/CSA nabidnul za prevzeti?

Pavel Vostrý

Podle některých zdejších dřívějších odborníků pod všemi články o SW (spíše tedy jednoho „odborníka“ pod různými nicky) by převzal všechny zaměstnance na HPP, nabázoval v PRG tak minimálně 40 letadel a rozlétal spolu s Wizzem, který by jich se umístil taky aspoň 30, 150 nových linek 😀

kanafasik

s koncem rijna bude bohuzel konec.

Honza

OK-NEP už taky odletělo…

Ondra

Odletelo by tak či tak.

Jeníček

Nechtějí to už radši celé rozpustit? Stejně mám informaci, že na zimu celá skupina počítá s 3x B737 + 1x A320/319 + 1x AT72, to je snad lepší se dál netrápit…

Stony

Tak on uz snad nikdo moc nepocita s tim ze se SW udrzi…

Ondra

Všichni jsou na tom podobně, někdo hůře a někdo lépe.

Ondra

Mám informaci 🤣 jedna paní povídala.

Jeníček

Znám kluky z plánování 🙂

Jana

Tak to si z Vas kluci asi udelali legraci 🙂

kanafasik

u csa je plan ponechat 319/320. OK-REQ a OK-HEU. ATR ma koncit úplně.

Mat

To je docela nesmysl, s čím hodlají létat takovou Varšavu nebo Košice, až se situace stabilizuje?

kanafasik

az se situace stabilizuje, tak csa uz davno nebudou…. protoze stabilizace a navrat k normalu bude trvat hodne dlouho….a tuhle smršť nemaji sanci prezit. budme realiste.

Anonymus

Zrusi se CSA, zustane Smartwings jako ryze charterova firma

kanafasik

a v soucasne krizi v cestovani a nasledne hluboke ekonomicke krizi budou ty chartery vozit koho a kam?

Anonymus

Na jare se to rozjede. Lidi penize maji. Akorat zarvou zamestnaci CSA…

kanafasik

Na jaře se rozjede leda tak nebývalá světová eknomická krize. Ne-li něco horšího.

Jen tak tak

Lidi budou cestovat normálně dál. Nepište nesmysly.

kanafasik

Máte pocit, že lidé budou cestovat stejně chtivě jako před covidem? Zkuste si dohledat propad letecké dopravy po 11.září. Anebo během ekonomické krize 2008. A to byl slabý odvar toho, co nás čeká v tomto případě.

dvojiteF

ty si cela kriza 😀 nepis tu sracky prosim ta

RHood

Nemáte info o A330 YBA. Co se děje ?

Anonymus

Yba uz nebude pro csa letat

RHood

To je jasné více než 1 rok. Ale proč není deregistrovaná a stojí pořád na PRG před hangárem.

kanafasik

Měl se na ní dělat check na Maltě, a pak měla přeltět do soulu. Nastal probém s mechaniky od Korenau, kteří nedostali povolení vstupu na Maltu. Tak se přeletělo zpět do PRG. YBA se každopádně vrací Koreanu.