Letecké společnosti Letectví

ČSA a Smartwings prodlouží bezplatnou změnu termínu, zrušily lety do 4 měst

Boeing 737-700 společnosti Smartwings a Airbus A319 ČSA. Foto: Letiště Praha
Boeing 737-700 společnosti Smartwings a Airbus A319 ČSA. Foto: Letiště Praha
Provoz čtyř linek je přerušen do října, důvodem je epidemiologický vývoj v Evropě.

České aerolinie musely v reakci na současný epidemiologický vývoj zrušit lety do čtyřech destinací. Kvůli současné situaci současně cestujícím prodloužily možnost bezplatné změny termínu letu až do konce března příštího roku.

Mluvčí skupiny Smartwings Group Vladimíra Dufková uvedla, že až do 30. září jsou zrušeny lety do čtyř destinací: Budapešti (kvůli uzavření hranic maďarských hranic), Londýna (karanténa), Helsinek a Frankfurtu. Poslední let do Londýna vypravily ČSA dnes, nasadily na něj turbovrtulový ATR 72, let trval téměř tři hodiny. V případě Frankfurtu letěl stroj ČSA naposledy v neděli, do Helsinek ještě v srpnu.

V síti letů ČSA tak zůstaly Košice, Amsterdam, Paříž, Kodaň, Stockholm, Řím, Miláno, Kyjev a Oděsa.

V případě Smartwings dojde postupně k plánovanému utlumení většiny linek, což souvisí s koncem letní sezóny. Aktuálně Smartwings létají na devět letišť na řeckých ostrovech, na tři letiště na Kanárských ostrovech, do Cagliari, Splitu, Burgasu, Varny a Tuniska.

ČSA i Smartwings dnes oznámily, že prodlouží cestujícím možnost zdarma měnit termíny letů. „U všech stávajících a nových individuálních rezervací provedených do 31. 12. 2020 s datem letu až do 31. 3. 2021 umožníme změnu termínu zdarma,“ uvedla firma.

Podmínkou jsou rezervace provedené do konce letošního roku a nově vybraný let nejpozději do září příštího roku. Pokud bude na daný termín cena vyšší než v době nákupu, musí cestující zaplatit rozdíl, vyhne se ale poplatku za samotnou změnu.

Odebírat
Upozornit na
guest
56 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Anonymus

Konecne taky delaji neco pro zakazniky. Jen tak dal, popularita Smartwings je tak na skale 1- od 1 do 10. Jeste hodne prace je ceka,aby vylepsili image. Dost mozna to ale nezvladnou.

kanafasik

Přemýšlím, co je ted páteřní typ letky ČSA. ATR 72. Celkem 2 kusy. Po jednom A319 a A320, to je vlastně airbus family takže taky 2 kusy.

Jan

Dnes ATR ČSA do končící Oděsy, ta je ještě dále.

RHood

No tak to je po takovém letu na lázně, aspoň dva týdny. Ticho, klid na lůžku, ticho, ticho = léčí.

kanafasik

Já bych volil pravidlo pěti T. Ticho, Teplo, Tišení bolesti, Tekutiny a Transport.

Kráťa

Byl by prosím někde, pro neznalého, k dispozici průběh letu toho ATRka? Vím, že to šlo někde najít, ale hlava děravá asi neumí nic vygooglovat…

Lukáš

LHR je v GDS ještě na 12.9, i k prodeji na webu OK, stejně tak let letí i dnes.. 4 LHR PRG 1500 1825 OK 651 J5 C5 D5 I3 Y9 M9 B9 H9 K9 T9 AT7 C E «B» A9 L9 X9 Q9 U9 V9 N9 SC WC RC PC OC GL OK 651 V 12SEP LHRPRG HK1 1500 1825 O* E SA 1 OK 651 V LHRPRG AT7 2:25 NON-SMOKING DEPARTS LHR TERMINAL 2 – ARRIVES PRG TERMINAL 1 TOTAL FLYING TIME FOR SELECTED SEGMENTS 2:25 CO2 CALCULATED PER PERSON BY CLIMATENEUTRALGROUP.COM/OFFSET-NOW CO2 LHRPRG ECONOMY 169.86 KG PREMIUM… Číst vice »

kanafasik

To prostě chceš!

kanafasik

Tvl, koukám, že to prodávají i v bussiness třídě. …. Tak to chceš úplně nejvíc!

Lukáš

Je to cikcak, sedí se B-D, v další řadě A-C

Goro11

Lety do Splitu taky potichu zrušeny, původně v letovým řádu až do konce října a najednou od 20.9. nikde nic. Hlavně že stbak Šimáně sliboval před tejdnem jak se nic rušit nebude…

Lukáš

A to budou lítat s prázdným letadlem?
Chorvatsko
MZV uvedlo, že by se Chorvatsko mělo udržet na zeleném seznamu minimálně 1 týden, ale spíše 14 dní. Zdá se, že zavedená opatření v zemi zabírají a čísla již nestoupají, naopak mírně klesají.

Lukáš

Informace ze včera mimochodem

Adam H

Takže stát nejprve firmu úplně položil (zákaz volného pohybu, vstupu cizinců, vycestovat, zavřená letiště) a pak jí nepomohl. Well done.

Petr

Stát?! Který konkrétně z těch 195, které na planetě máme a které takto postupovaly, máte na mysli? U nás, na rozdíl od většiny ostatních států, doslovný zákaz pohybu neplatil nikdy. A hranice jsme pro vycestování ven otevřeli někdy v dubnu, jen jaksi ještě asi 2 měsíce nebylo kam cestovat.

Martin H
RHood

Stát nikoho nepoložil. SWG položí kombinace špatného manažerské rozhodnutí (expanze), B737 MAX, epidemiologická situace ve světě a špatné CASH FLOW , které bylo špatné již před COVID. Zajímavá bude právní pře mezi QS a Boeingem.

Vašuta

Všichni ale budeme moc smutní ! Jak se teď budeme dopravovat do Burgasu ? Vždyť je tam v říjnu tak krásně ! A levno.

kanafasik

Spoteři at si pospíší, pokud si ještě chtějí nafotit letadla SW nebo CSA, protože už brzy bude po všem. Tohle nezadržitelně spěje ke smutnému konci. Bohužel vážení, mínusujte jak chcete realitu tím nezměníte.

kulhán

JJ. Začátek konce letecké dopravy v Čechách.

kulhán

Mínusáři? Řídíte se heslem “věř a víra tvá tě uzdraví”?
Tak bohužel, to vám nepomůže, letectví je v hodně velkejch sra…ch.

Já, kdo jiný

Proč? Třeba přijde po korona jiný český miliardář, bude mít aerolinku jako hobby a bude ji dělat lépe neu Šimáně.
Jako třeba když Strnad koupil, zachránil a pozvedl Tatru.
Letadlem budoucnosti bude A 220 100 a 300 nebo Embraer 145, 175 a 195.

Petr

Potichu zrušili i Varšavu. Tam bych to tipoval na důvod, co píše Dan níže, protože Lot prodával na září letenky za 1900 Kč RT, zatímco ČSA to měly nejlevněji za 3400 Kč.

Lukáš

Varšava zrušená není, jen je to pozpřeházené, rušila se večerní frekvence

Dan

No ČSA nejsou schopny konkurence, která je na zmíněných tratích převálcovala, nejde o výmluvy na covid či cestovní omezení. Moc jsem tomu nevěřil, ale teď se přikláním k tomu, až Smartwings Group přivezou poslední turisty z Řecka chtivé moře, končí na českém trhu.

kanafasik

Bohužel, nejspíš to tak bude.

Anonymus

Krach Smartwings Group nehrozi. Vzdy to bude minimalne chsrterovy dopravce pro ceske a slovenske cestovky. Akorat se bude letat jen s 25 letadly a vyhaze se jeste tak 700 zamestnancu. Jinak se pojede dal.

Kyblík_2

Čedok si už plácnul s Ryanairem a letá s ním.
Brzy by se mohl objevit na letadlech Ryanairu ten známý nápis „Bye bye Smartwings“ 😀

Jana

Nejenom Cedok. Az skonci turisticka sezona, tak se dockame rady zajimavych novinek

Ogden

Prosím Tě a kam ten Čedok teď s Ryanairem létá???

Ogden

Jestli něco bude, tak až další sezona.

Anonymus

Jak to vite? Kam Cedok leta?

Karel

Čedok od RYR kupuje letenky na pár míst v letadle hlavně na Španělsko. Stejně jako využívá kapacitu ČSA, Emirates, Flydubai, Qatar Airways, Turkish Airlines, Air France, KLM, Lufthansa Group (Lufthansa, Swiss, Austrian, Germanwings, Eurowings), LOT,Wizzair, Vueling, Aeroflot ,China Eastern Airlines, Air Arabia. Prostě všude tam ka prodává jednotky zájezdů a nepotřebuje shánět plnou kapacitu letadla.

Kráťa

Otázkou je, zda jen na českém.

Stony

Otazka kdo s tim poleti. Vcerejsek byl nejslabsi den za posledni mesic a pul. A porad to pada dolu

Kalina

Vývoj očekávám takto: do 30. září jsou zrušeny lety do čtyř destinací a od října budou „utlumeny“ ještě ty zbývající.

Dan

Koneckonců už dříve ČSA zrušilo destinace se kterými se (a Letiště Praha) s obnovou chlubilo. Začátek byl odvážný a docela byla letadla vytížená, ale jak začaly lítat i tradiční a zaběhnuté aerolinky, cestující se od noname lowcostu odklonily…

Roiman4

Skoro tři hodiny ATRkem na LHR ? WTF… Nějaká soudnost nebyla na místě ? 😀

kanafasik

Tak jednou letělo ATR i do Sankt Peterburgu, za porouchaný A 319. Zpáteční úsek měl booking 144 PAX. Tamnější tehdejší station managerka CSA mi o tom vyprávěla velmi veselý příběh jak vybírala těch 60 „štastlivců, kteří poletí. Jako bonbonek letěli samozřejmě bez zavazadel. 🙂 Vždycky, když se s ní vidím, nechávám si to znovu a znovu vyprávět. Oba se náramně pobavíme a ona se tomu s odstupem času směje, ale byl to jak říkala její nejhorší den v pracovním životě co zažila. Moc ruských šotoušů mezi cestujícími bohužel nebylo. První čoud dostala když selektovala ty cestující. A peklo nastalo, když… Číst vice »

Roiman4

Já asi nikdy nezapomenu na ATRka do CDG 😀 To taky je historka veselá…

kanafasik

Jo jo, v sobotu létaly jeden čas dvě najednou. To „mistři“ z obchodního zvládali jedinečně.

Ota Z.

chtělo by to znát více info a nesvádět to na obchodní úsek, který s tím neudělá vůbec nic 😉
Pokud někdo rozhoduje o nasazení letadle, tak je to revenue spolu s technickým úsekem. Vliv na to má řada faktorů, které je potřeba zohlednit. Pokud se linka nemá zrušit, tak se hledají nouzová řešení tak, aby se ti cestující dopravili na místo. I za cenu sníženého pohodlí a komfortu na lince.
Moc informací předpokládám k tomu nemáte, proč a jak to tehdy bylo, ale máte jasno v tom, že za to může obchodní úsek 😀

RHood

Já bych ještě doplnil Ota Z. Podívejme se na to s tohoto pohledu. 2 x ATR 72 (kapacita 60 cestujících 1 x ATR 72, celkem tedy 120 cestujících) proti tomu 1 x A319 (kapacita 140 cestujících). Předpokládám, že ATR byla plná, takže 100% load factor na ATR 72 a krásných 86% load factor na kapacitu A319. Myslím si, že to obchodníci zvládli skvěle. Stále si myslíte, když vidíte ty čísla, že obchodníci jsou „mistři“ ?

kanafasik

Hele zase taková výhra to nebyla, protože neodletěla všechnan zavazadla, a cestující v CDG nestihli přípoje. Takžensuper load faktor, ale zároven zástup nasraných zákazníků. Je to tak tři roky, pokud mě pamět neklame.

Ota Z.

když blbý na tom je, že obchodníci a samotný obchod na to měl naprosto minimální vliv.. V ten daný moment se hledalo jakékoliv řešení proto, aby se nemuseli rušit lety a lidi se v jakš takš nějakém počtu odvezli. Byla to dost krizová situace a lepší řešení v tu danou chvíli nebylo.
Nepopírám, že nebyl zástup naštvaných lidí jednak na samotnou přepravu ATR, tak i návazných problémů s tím spojený, ale aspoň byla snaha to řešit a nenechat ty lidi trčet na letišti.

kanafasik

I když pravda jednou už ATR letětlo do Londýna. a sice na STN na finále Euro 96.Tehdy byl staršnej maglajz, protože jak naše repre furt nečekaně postupovala dál a dál a furt a furt se vypravovaly speciály na zápasy. Tehdy ty speciály letálo všechno co mělo v PRG volná křídla.

Palecek.M

Tak to se CSA/SW za 24 let moc neposunuli. To je k placi

kanafasik

Tehdy tam létalo fakt vše co mohlo. TU 134, TU 154, B 737, a na finále letělo celkem 11 speciálů včetně ATR. To byla náhodou tehdy vyjímečnost. Byl to blázinec odlétat ty speciály, a bylo to v sezoně, kdy běžel naplno letní letový řád.

kulhán

Ty pacoši po výstupu měli nekonečný a ničím neusměrnitelný kmit hlavy s počáteční hluchotou 😂

Ogden

Pokud posílají ATR na Heathrow, tak to už je to asi hodně špatný…

kanafasik

ATR do Londýna? Tak cheš! 🙂 . Ale pro šotouše dobrý

amey

V sedmdesátých létech se také létalo do Londýna turbovrtulovými letadly z Evropy:):):). Pravda je to před 40 léty, ale tradice STRATEGICKÉ FIRMY zavazuje:):)

kulhán

Taky se jezdilo 6h z Prahy do Karlových Varů se třemi přestávkami s toho jedna na oběd s busem Škoda RTO alias erťák.
Dnes jede non-stop polovinu času a má klimu, veme 3x tolik víc pax atd.
Dnes jsme jinde, než létat vrtulí 3h.

Ogden

6 hodin do KV? To seš tam na kole…

VíKo

Tak on ten autobus jel max 65 km/h. Rozjezd na tuhle rychlost kolem 20 sec. Nebyla dálnice, takže na max rychlost mohl jet tak 20% cesty. K tomu zastávky a šup. Předjel bys ho na kole. Konec konců éra tehdejších autoparků byla úsměvná obecně. Hasiši měli a někde dodnes mají, žebříky na nákaďáku IFA. Třeba ve Varnsdrofu to tak bylo ještě pár let zpátky. Z VDF se jede do ostrého táhlého kopce, kam IFA na majáky chvátala závratnými cca 25 km/h. To je cyklisti prý opravdu předjíždeli.