ČSA posílí linku Praha – Ostrava. Zlevní téměř o polovinu, létat budou až čtyřikrát denně

Letadlo ATR 42 v barvách ČSA. Foto: České aerolinieLetadlo ATR 42 v barvách ČSA. Foto: České aerolinie

České aerolinie se rozhodly po letech posílit letecké spojení mezi Prahou a Ostravou. Od května bude mezi oběma městy létat

29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zd

Jsem rád, že se konečně vracíme k tomu, co bylo na českém nebi před 20 a více léty běžné. Sáhl jsem do šuplíku a vytáhl letový řád pražského letiště na léto 1997 a co tam nevidíme: linka Praha -Ostrava má 4 odlety denně v 8:20, 11:30, 14:50 a večerní linka pak v různé dny v rozptylu od 19:00 – 22:30. A co více, polední a noční linka létá 7x týdně, ranní a odpolední 5x týdně. A vůbec jsou staré letové řády zajímavé čtení, například kdo pamatuje, že A310 ČSA létaly v tomto období z Prahy do: Toronta, Singapuru, Newarku, Montrealu,… Číst vice »

železničář v důchodu

Neradujte se předčasně: k tomu, „co bylo na českém nebi před 20 a více léty běžné“, a nejen „na českém nebi“, se už nikdy nevrátíme – rozhodně ne v tom smyslu, jaký, domnívám se, si představujete: nezapomínejte, že před těmi více než 20 roky jezdilo podstatně méně osobních automobilů než dnes, železniční koridory nebyly ani zdaleka dokončeny do takové podoby, v jaké jsou nyní, mezi Prahou a Ostravou nejezdila ještě „pendolína“ a ani Jančura či „paštikář“, atd., atd., atd. … A kromě toho: kolik těch letů nyní vlastně je? Ze zveřejněné tabulky plyne, že celkem asi 32 týdně, tedy 16… Číst vice »

petr.r

v té době nejezdily vlaky mezi ostravou a prahou za 3hodiny.

Jen tak

Hmm… jestli to bude i s odbavenou bagazi… tak by to mohlo byt ve vyssich book tridach … cili (stejne, jako drive bus linka do brna) by to mohla byt cesta jak za relativne rozumnou cenu dolitat pripadne chybejici segmenty na udrzeni ok plus statusu.

Na nejlevnejsich letenkach do evropy clovek sbira pul segmenty (u csa linek) nebo velkou cistou nulu (u af a kl) a jine moznosti moc nejsou.

Pavel

Neradujte se. V nejlevnějších tarifech je mílový příděl 100 mil, tedy 20% základu, takže dle tabulky OK Plus 0,5 segmentu.

Jen tak

Jj .. neraduji. Uz jsem na to koukal, a i kdyz je tam asi bagáž, tak book classa jsou tam z těch nejlevnějších .. Tak nic no 🙂

Lucy

Já nevím z čeho mi má být hůře. Jestli z toho, že CSA má ředitele pro kdejakou *****. Nebo z toho, že dám za letenku pod 2K s rozptylem 2-3 dní (určitě tam lidé za businessem, i turisté poletí na 2-3 dny, OSR není zajímava ani na jedno odpoledne, natož na více dní).

jr

No hlavne, ze jste tady napsala urcite prinosny komentar…

Marek

Ostravské, respektive mošnovské, letiště svou šanci bohužel propáslo. Názorně to je vidět na nedalekém letišti v Katovicích, kde sázka na včasné lákání nízkonákladovek přineslo své ovoce. Alespoň je zde snaha kraje a ČSA o nalezení nových linek, v tomto případě Prahy, které bude pro Ostravu sloužit jako hub, odkud se už dá dostat téměř do celého světa. Otázkou je, zda si najde svou klientelu, hned bych ale tuto variantu nezatracoval.Je škodou, že se nepovedly linky do Helsinek a Amsterdamu, zde by byl přínos určitě daleko vyšší. Krom toho, z čeho usuzujete, že Ostrava není zajímavá ani na jedno odpoledne? Business… Číst vice »

Insider

Obchodní ředitel je ve firmě nějaká neobvyklá pozice? Kde jste našla ten rozptyl 2 – 3 dny? Jo, a do Ostravy fakt nejezděte – na podobné „hvězdy“ tu fakt zvědaví nejsme…

Jen tak

Mila lucinko… permanentne zde ukazujes, ze o letecke doprave nemas tuseni.

To jenvcelku bezne, ze levnejsi letenky jsou ty pres sobotu a nebo s 2-3 nocemi. Kratsi letenky jsou vzdy ty nejdrazsi.

Martin S.

Super zpráva, věřím, že se tomu bude dařit!

Milan

V životě by mě nenapadlo cestovat do Ostravy letadlem, už jen cesta na/z letiště, rezerva pro odbavení a prohlídky jsou odrazující, natož cena.

Lukáš

Cesta z/do letiště? Hned u letištní haly Vás bude čekat přímý vlak do Ostravy přece. to není ani v Praze takové pohodlí

Milan

Z centra Prahy trvá cesta na letiště 30-40min, podobně z ostravského letiště do cestra, k tomu připočítejte nutnou rezervu na odbavení/prohlídku/balení zavazadel, doba letu hodina. Vlakem trvá cesta z centra do centra tři hodiny. Jakou motivaci by musel mít cestující k použití letadla pro cestu do Ostravy?

Honza

Smysl to má pro cestující, kteří z Prahy pokračují dál letadlem, nebo do Prahy letadlem přiletěli. Ti ušetří jednu cestu z/do centra Prahy na nádraží busem a na odbavení a bezpečnostní kontrolu na letišti by museli tak jako tak. Pro cestu z centra Prahy do centra Ostravy je to samozřejmě nesmysl.

železničář v důchodu

Lukáš: „Cesta z/do letiště? Hned u letištní haly Vás bude čekat přímý vlak do Ostravy přece. to není ani v Praze takové pohodlí“ Skvělá ironie: zkusil jste se podívat do jízdního řádu SŽDC na potenciální návaznosti? Protože to zatím nikdo neudělal, přidám sem aktuální výpis ze zmíněného platného železničního jízdního řádu, aby to „pohodlí“ bylo jasnější: Mošnov,Ostrava Airport – příjezdy vlaků: 02:45 hodin (Os 3066) = jede od 10.06.2018 do 06.10.2018 04:19 hodin (Os 3050) 05:26 hodin (Os 3052) = jede pondělí – sobota 07:05 hodin (Os 3054) 09:04 hodin (Os 3068) = jede od 10.06.2018 do 06.10.2018 11:04 hodin… Číst vice »

Zbynek

Mohl bych poprosit o nějaký příkladový termín? Zatím jsem v rezervačním systému nenašel žádnou zpátečku pod 2 tisíce. Díky

Jen tak

Js: v turo chvili uz bohuzel nejlevnejsi v tomto terminu za 3 🙁

Jan

Docela služná cena. Vlaky už na 8 do Ostravy nejezdí. Tak asi se bude muset bude lítat.

železničář v důchodu

No, nějak zvlášť mnoho termínů pro lety s příletem do Mošnova v časném dopoledni tam nevidím – nehledě na to, že přílet v 08:00 hodin do Mošnova není ani zdaleka totéž, jako příjezd vlaku mezi 8. a 9. hodinou do Ostravy …

petr.r

Zase vám nepojede vlak z mošnova a vlakem z prahy tam budete stejně dříve.

Johnny Gomez

Mno… za 500-600 Kc zpatecka do Londyna nebo Milana apod od Ryan air…
Takze i po „sleve“ je to strasne predrazene…

Marty-t2

Mýlíte se. Obojí ceny (jak nejnižší od ČSA, tak i Vámi uváděné) jsou výrazně pod náklady na sedačku. Jedná se jen o marketingový tah. Tyto ceny zaplatí cestující méně citliví na cenu (firemní zákazník) co se o nutnosti cesty dozví na poslední chvíli…

Jan

Maty, tak když v ásii běžně lítají za 500 – 1000 delší vzdálenosti, tak kde je problém?

Josef Petrák

Jan: Ve zdanění? V ceně práce? V množství konkurence?

D

Jan: V letištních a jiných poplatcích. V ceně práce a služeb (servis, …) kde, na rozdíl od ceny letenek, neexistuje zatím konkurenční tlak na snížení ceny. Ve státní (ne)podpoře.

Jen tak

Jan: v te asii je to uplne stejne. Par sedacek je za par supu, a zbytek je “deahy”. Ostatne – na stejnem principu funguji i vschny ryanairy a easy jety.