ČSA oznámily úřadu práce hromadné propouštění, končí hlavně letušky
A319, foto: ČSA
České aerolinie znovu sníží počet svých zaměstnanců. Firma oznámila v dopise úřadu práce, že bude hromadně propouštět. „Podle našich předběžných
ČSA je jistotně nedožije 100 let
Cilena likvidace CSA pokracuje…do par mesicu je s nimi konec, uz zustane jenom SW.
Cilena likvidace?
Neni snad veci majitele, co udela s necim, co koupil?
Takze rikat tomu “cilena likvidace” je ponekud hystericke.
A mimochidem – asi vam to uniklo, ale csa se v posledni dobr zbavily asi 8 letadel. Cot proste znamena, ze par desitek lidi je bez prace.
Co maji delat? Maji je nechat jen tak poflakovat? Jejich vypoved je prirozeny postup.
tak ono zdravá airolinka se jen tak nezbavuje 8 letadel bez náhrady, tím je asi primárně myšlená cílená likvidace
kde jsou ty boeingy co měli přejít pod čsa od SW? Z ČSA jako takové už toho moc nezbývá a očividně to není ani žádoucí. SW bude stačit značka ČSA a případně si převezme kód OK pro svoje lety.
Blabol.
Aerolinka se jich zbavovala hlavme proto, ze drzet si osm airbusu, kdyz mas vedle 50 boeingu, je dost neekonomicke.
A navic, airbusum koncil leasing.
A i kdyby – je to vec smartwingu, co s csa udela. Smirte se s tim, ze je to jejich soukromy majetek.
A vy byste se měl smířit s tím, že ostatní mohou to, co se s nimi děje, kritizovat.
Klidne muzou kritizovat 🙂
Ale reaguji na hystericke vykriky jako “cilena likvidace” a podobne 🙂 ktere jsou proste smesne 🙂
Martine ja v CSA pracuju 18 let a zadna cilena likvidace se konat nebude. Skonci pouze ti kteri odmitli prejit pod SW. Libi se mi jak vsichni, kteri vi o necem totalne kulovy, tak prave ti jsou nejvetsimi odborniky. V letadlech jsou jiz lizaky a na nich Smartwings a Czech airlines, CSA je znama zavedena znacka a SW by byl sam proti sobe kdyby tuto firmu zlikvidoval.
Kéž byste měl pravdu, nicméně zatím jsem nenabyl dojmu, že by v TVS/SW panovala firemní kultura, která by vůbec chápala potřebu budování obchodní značky. Podívejte se kolik mnoho let létala letadla TVS v těch příšerných amatérských barvách, že i Rusáci nebo Číňani by se za ně styděli.
1) První chyba se stala v tom, jaké jsme si zvolili politiky. Protože ti mohou primárně za to, co se začalo v ČSA dít po odchodu prezidenta pana Kůly. 2) Stát si měl ponechat v ČSA kontrolní balík 51% akcií a nedělat si z toho trafiku. I za této situace měl být prezident jmenován někým ze strategických partnerů, kdo má páru o businessu. Jenže nenasytná vláda a je jedno jaká z posledních 30 let, místo aby udělala stop daňovým únikům, byla nucena nakonec prodat i ČSA. 3) Poslední kapitolou je pan Vik, skutečný majitel Smartwings a šedá eminence všech procesů… Číst vice »
Kdyby csa zustaly statni, uz by tu nebyly.
To, ze zatim zije aspon znacka, je diky jejich prodeji.
U CSA jsem naposledy natrefil na zcela arogantni letusky, takze jich vubec nelituji. A svou aroganci a povysenost budou muset u jine spolecnosti odlozit, tedy pokud nakonec neprestoupi ke Smartwings.
se na vas spatne podivali .. a vy jste se spatne vyspal?
Vy u nich pracujete, ze hned napadate a shazujete ostatni? Nebo si neco dokazujete ?
Jsou arogantní..
Mam stejnou zkusenost, to i personal u LC dopravcu se choval prijemneji
zvlastni … mam toho s CSA naletano docela hodne, a jejich palubni personal je naprosto normalni … plne srovnatelny s konkurenci.
me by zajímalo, jak se ta „arogance“ u CSA projevuje?
let Barcelona – Praha. Normalka, zpozdeni 2,5 hodiny uz na odletu. V kabine ukrutna zima. Ptali jsme se letusek, zda-li by bylo mozne zvysit teplotu v letadle, protoze mame kazdy jen jednu mikinu na palube…odpoved letusek (zahalenych v saku, satku) byla, ze uz si stezovalo vic lidi, ale kapitan zacne topit az pred pristanim. Po opetovnem dotazu se nam vysmali, ze budeme nemocni. Deky nemely. Kamarad se pote zeptal, zda-li by si mohl koupit alespon horky caj…dostal odpoved, ze je prece leto a kde by vzaly horky caj haha. Ale mely pravdu, tesne pred pristanim zacalo byt na palube konecne… Číst vice »
Nejak vam neverim …
S takovym chovanim jsem se jeste u zadneho letu nesetkal. Nejvic me osobne prekvapil ten caj. Ze v lete a mit caj?? Na vsech letech s normalnim letadlem (alespon pro 80 lidi) byl vzdyckcy v nabidce caj a kava – at uz v cene letenky anebo ke koupi. CSA jdou ocividne napred. Co me nastvalo asi vic nez ta zima, nez arogance letusek bylo neskutecne malo mista na nohy. I Ryanair ma vic mista nez ten hnus, s kterym jsme leteli. V kolenech jsem mel celou cestu sedadlo pred sebou. Takze zima, nemoznost se ohrat, vysmech letusek, zadne misto a… Číst vice »
Měl jste letušky poprosit, aby Vám sedadlo posunuly… no a příště samozřejmě leťte Rýnou, ta je na Vaši cílovou skupinu zaměřená. 🙂
co to melete?
Co to tady vy pane Miroslave melete. Tady tu písničku o arogantních letuškách a dekách a zimě, už tady omíláte/melete několikrát. Nemáte v repertoáru něco jiného.? Běžte na novinky, tam se k vám určitě připojí celá řada vam podobných….nebo si nastupte na palubu jiné letecké společnosti…
Záleží, kdy jste letěl. Většina letů do Barcelony je již více jak rok operována letadly Smartwings (včetně posádky).
U ČSA jste si pouze koupil letenku.
To mohu nesouhlasit, posádky jsou smíšené a zrovna na linky BCN jsou většinou pouze letušky CSA, jen letadla jsou Smartwings.
Barcelona je výhradně operována palubním personálem ČSA, pokud se nejedná o nenadálou změnu. Jedna z pár posledních linek, kterou si vyhradní ČSA posádka drží.
A pak jste se probudil.
Je zajímavé, že doslova a do puntíku stejnou story jsem tu četl, když se kritizovaly služby Travel service a je to pár měsíců. Takže tomu nějak mám problém věřit. Včetně těch povídaček o topení (venku je nejméně -50 st. C, takže bez topení byste byl kostka ledu).
Nedivte se, když vypadne část flotily a letadlo musí na víc rotací
U lowcostu se mi nikdy nestalo – cca 300 letu s ryanair/wizzair/easyjet/airasia, ze by byla tak arogantni posadka. Naopak se posadka vzdy choval podle – asi nepsanych – pravidel a byla slusna.
Jestli ono to také nezáleží na vaší výřečnosti v angličtine (spekulace). Leckdo umí kvalitně prudit česky, ale jak dojde na angličtinu, je klid. Já jsem na arogantní posádku nenarazil nikdy, zato jsem viděl mnoho cestujících jak se říká „na ránu“. Včetně toho když letuška či steward odmítne dámě zvednou zavazadlo do přihrádek (zcela logicky), tak jsem byl nucen následně poslouchat půl hodiny mrmlání na „aroganci personálu“. Přitom jediná arogantní osoba byla ona.
A co je na tom nezvednutí zcela logického?..Ono spíš než o zvednutí jde o to kam kabinové zavazadlo vůbec dát,že? Takže pokud jsou přepravní podmínky nastaveny jak jsou, at se palubní personál stará. Mrmlání je věc další..:)
Není to jejich práce, je to práce cestujícího. Když si cuknou se zády, cestující to platit nebude. Pokud své zavazadlo sám neuzvednete, máte si jej nechat zapsat nebo šoupnout pod nohy. Tečka. Je to celkem běžný přístup mezi aerolinkami.
To že se cestující snaží ušetřit za každou cenu není problém palubního personálu, palubní personál je tam povinně jen a pouze pro vaši bezpečnost, ostatní jeho služby jsou volitelné či dokonce zaplatitelné. Rozhodně to nejsou portýři.
Eurowings stále nabírají palubní personál na různé základny v Německu. Platy u nich jsou nižší něž u LH, ale vyšší než u Smartwings a dokonce tam mají i odbory. Ovšem problém jsou naprosto tragické znalosti němčiny v české populaci a bohužel i u leteckého palubního personálu. V dnešní době mluvit perfektně anglicky bohužel nestačí. Takže možná 1 nebo 2 lidé z té várky propuštěných u EW práci najde, ale zbytek je předem diskvalifikován.
Socialismus je u konce bude se makat😀😀
Jen aby to nebyl jen další krok k zániku ČSA, kdy se postupně z toho stane jen prázdná značka, kterou budou, dokud se to bude zdát výdělečné, operovat letadla SW. Když si vzpomenu, jak z obrazovky Kalousek hřímal, že se ČSA nesmí prodat AFL, něco na způsob, jako že je to strategická záležitost státního významu…
Onoa se z toho zase dělá strašná hysterie… ale uplne zbytecna.
pokud z flotily zmizelo 8 (nebo kolik) letadel, tak co s téma lidma? do smart wingsu nechteli (nedivim se jim, podmínky, který jim sw nabidl byly dost tristni), no tak holt musí skoncit.
nebo mají sedet na letisti v salonku a koukat do blba?
CSA uz jsou prazdnou znackou, ale stale maji dle skytrax 5* z moznych 10*.
https://www.airlinequality.com/airline-reviews/csa-czech-airlines/
Kdezto Smartwings 4* z 10*
Dle hodnoceni „extremely rude staff“…to bych necekal.
Skytrax… a to chcete aby vás ostatní brali vážně???
Skytrax. Wow. Už po přečtení pár komentů se mi udělalo šoufl. Stoka chronických stěžovatelů. Nerudové s nosem nahoru, co ani nevědí co si vlastně koupili (třeba letenku bez zapsaných zavazadel) a pak se diví.
„Smartwings nabídly zaměstnancům ČSA přechod pod Smartwings, velká část ale takový přestup odmítal. Končí tak hlavně zaměstnanci, kteří nabídky nevyužili.“
Teď se budou ještě hodně rádi hlásit do výběrka SW :-))
To zalezi co budou chtit delat, ale kdyz budou chtit praci najit, tak ji najdou a nebudou asi muset jit zebrat k SW.
Tak oni logicky nechtějí jít s platem dolů, tzn. těžko půjdou dělat mimo obor za 30.000 hrubého když si teď vydělali přes léto 40.000 a více .
U Emirates by si vydělali 55. 000 čistého a mají i hrazeno ubytování v Dubaji.
Určitě je pro TVS výhodnější platit rumunům menší peníze, tzn. že by si přechodem od ČSA k TVS pohoršili.
Popřípadě by mohli odejít do Asie, kde budou lepší podmínky než v EU 🙂
Naprostá většina z nich jsou a slečny a dámy s několikaletou zkušeností. A s rodinou… takže furt si myslíte že sebrat se a jít do Asie nebo Německa je tak jednoduché? Já jim vůbec nezávidím….. opět odskákali neschopnost managementu a státu… držím jim všem palce
Tak 55,000 u arabských otrokářů, to můžou rovnou zůstat u TVS.