ČSA odkládají svoji expanzi do Ostravy, čtyřikrát denně začnou létat až od září
Letadlo ATR 42 v barvách ČSA. Foto: České aerolinie
České aerolinie se rozhodly posunout svoji plánovanou expanzi na letech mezi Prahou a Ostravou o čtyři měsíce. Důvodem je nedostatek
Letecké spojení přes Prahu je pro Ostravsko velice důležité a to hlavně pro obchodní cestující. Autem ani vlakem totiž nejde přes Prahu dojet na otočku. Jednodenní služební cesta se pak natáhne zbytečně na dva až tři dny, což komplikuje firmám cestování za partnery v zahraničí. Snížení cen jsem si nějak nevšiml. Za letenky do Německa na květen a červen jsem opět dal výrazně přes 10000,-. A to se jedná o lety v rámci ČSA. Pokud by to bylo v kombinaci s jiným dopravcem, tak lety I po Evropě letí do desítek tisíc. S takovou se vůbec nedivím, že je problem… Číst vice »
Ještě by se měly poupravit odjezdy/příjezdy vlaků z/na letiště tak, ať navazují na přílety/odlety. Sice se do Mošnova dotáhly koleje, ale vlak je celkem nepoužitelný, protože nijak nenavazuje. KODIS by se měl zamyslet a trochu to překopat.
Kdo by cestoval Praha-Ostrava letadlem, když může využít mnohem pohodlnější vlakové přepravy mezi těmito městy?
Ten kdo v Praze přestupuje
To, kdo nemá problém si připlatit a raději cestuje letadlem? Nebo turisti? Myslím, že trh ukáže, jestli to má smysl.
Ta linka není stavena na point to point dopravu z ostravy do prahy (a naopak) – pro ni je vyhodnejsi i ta D1, o zeleznici ani nemluve.
primarnim cilem te linky je „feedovani“ navaznych letu z prahy/do prahy.
Je to velmi pohodlné spojení pro cesty z Tuchoměřic do Petřvaldu a Trnávky.
Ale vážně, několikrát jsem v loňském roce letěl touto linkou a vždy bylo letadlo skoro plné, a to byly ceny daleko vyšší. Takže se při ceně cca 1500 Kč za RT neobávám o zájem. Tato cena je pod úrovní Premium Class v LE.
Tak znovu… point to point frekvence tam tvori naproste minimum pax. Naprosta vetsina cestujicich jdou tranzitni cestujici, takze cena letenky praha – ostrava nema na obsazenost nejaky dramaticky vliv.
Jen tak: cena těchto segmentů se dost výrazně projevovala v ceně celkové letenky koupené u ČSA, takže cena letenky OSR-PRG má na obsazenost dost podstatný vliv. Jak je to s code-share, nemám zkušenost. Pokles ceny zcela určitě způsobí zvýšení počtu P2P cestujících, ale zajisté ČSA potřebují přitáhnout cestující z Ostravska do PRG na návazné lety. Spousta jich odešla do KTW a KRK, tak se to asi snaží nějak narušit.
Cena prg-osr nema vliv na cenu listku odjinud – treba fra-osr.
Ceny listku v letecke doprave nevznikaji jejich souctem.
Proklikej si prosím rezervační systém ČSA. Teď jsem kontroloval náhodné datum, 30.5. OSR – PRG – FRA (OW). Rozdíl v ceně je pouze v taxách, ale letenka i YQ jsou čistým součtem obou segmentů. Navíc jsem celkem nedávno řešil návrat z MXP. Vzhledem k nesmyslné ceně přískoku PRG – OSR jsem koupil za čtvrtinu letenku pouze do PRG a zbytek raději pojedu vlakem.