ČSA mají po pěti letech znovu A320 ve svých barvách, má upravené „trsátko“
Airbus A320 Českých aerolinií. Foto: Aircraft Livery
Ve flotile Českých aerolinií je po více než pěti letech Airbus A320 v korporátních barvách tuzemského dopravce. Jde o stroj
Pro info všem. Letadlo se nemohlo nalakovat celé, protože jeho pořízení přišlo později, než byla odeslaná dokumentace k laku vlastníkem do příslušné lakovny. Rozumějte lessor chtěl letadlo celé bílé, protože v době, kdy objednával lak po velké revizi vůbec netušil, kdo bude nový nájemce. Lakovací sloty v lakovnách se totiž objednávají až 6 měsíců předem. Bílá barva je univerzální právě pro jednoduchost instalace polepů nálepkami. V mezičase se dohodl se SWG a povedlo se ještě dohodnout změnu lakovaní – červené motory díky dobrým vztahům lessora a nájemce a taky lakovny. Jinak by bylo celé bílé. Polepy se na motory neinstalují,… Číst vice »
Mě připadá že design je okopirovanej od Condor (Nová livery)…jakej to takové zvětšené a přesahující… oceňuji také že nechali bílé motory,aby ti nedopadlo jako s a319 které lítaly napůl červeně- bílé
To nové trsátko se mi vůbec nelíbí, jako nápis Smartwings Group na trupu
Mně se nelíbí ani „stará“ trsátka a barevné provedení vůbec. Přitom ve světě vzniká tolik nápaditých a atraktivních provedení! Jen tak namátkou: Air Baltic, British airways, Aeroflot, Emirates, Air Canada, Ethiopian, LOT….některá z nich slouží už řadu let a stále nejsou zastaralá
No nevím, ale Jaroslav Tvrdík ČSA málem usmrtil. Dodnes se jeho vedení používá na vysokých školách ekonomického zaměření jako odstrašující příklad.
Tohle je tak irelevantni a plytvani penez,ze nechapu,proc to aerolinky delaji.neskutecny.
Jako že mají všichni létat s bílým letadlem? Zajímavé.
V souvislosti s ekonomickou aktualni krizi.
Proč se málokdy přebarvují motory, všiml jsem si že celkem často je na letadle jiný lak či polepy, ale motory zůstávají v původní často neladící barvě. Pro lak motorů jsou přísnější podmínky?
Také si myslím, že letadlo mělo být nalakováno celé, už při přípravě v Ostravě, ale „o peníze jde až v první řadě“. Co se týká nového „trsátka“ dávám přednost starému, ale možná je to jen o zvyku.
Co se týče samolepek, zde přísnost v (ne) použití na motorech asi dává rozum. Ale odhaduji, nevím. 🙂
Samolepky na motorech kvůli teplotám vydrží jenom pár rotací… takže těma to řešit moc nejde.
Například OK-TST je jen polepené (má tedy na bílo přelepené původní SW barvy na trupu) a motory mu zůstaly původní bílé z důvodu nemožnosti polepit je do červena. Motory jsou jedno z míst na které se nesmí samolepky lepit. Mnohem nápadnější je přelepování SW letadel na zimní pronájem do Kanady. Například modré motory TVS barev k polepům Sunwing Airlines.
Protože se často kupují náhradní díly a ty bývají bílé..takže když vyměnite přední část motoru tak máte hezky seskládané letadlo a nevypadá to hezky… kvůli tomu,aby nemuseli pořád znova nalakovat motory u Lufthansy tak přestali u nové livery mít motory do šeda.. protože by to dopadlo že kdyby na ten motor (např. Někdo najel autem) tak by to nevypadalo hezky…
Jak myslíte, že se často mění fanové kryty a reverzi? Nic vic není vidět zvenčí na motorech.
No mění se…jinak by LH nechávala motory šedé…to taky začala dělat TUI, protože měla (nebo ještě má) hodně 737 se žlutými krytami na motor a když na skladě nic jiného není než býlí kryt tak tam musejí dát ten bílej, kterej nevypadá hezky s tou žlutou… chci tím říct že mít části, který se rychle můžou zničit (ptákem a tak) není dobrý je mít v jiné barvě, nežli bílé
Ta změna na ocasní ploše je super.
Proč se nenalakovalo letadlo celé? To ten polep vydrží celých 6 let ? To trsátko přes celý ocas, to bude i u dalších letadel ? Těch A 320 mělo být původně víc. Platí to ještě nebo další, kvůli koroně nebudou ? Díky předem za odpovědi ! Mějte se všichni fajn a držte se !
Dobrý den, podle informaci další A320 byli zrušeny a nebudou. Je možné ze je někdy ještě objednají ale nedavam tomu šanci.
Kdo ví co bude za 6 let, neli za půl roku, rok, dva. Když půjdou k šípku, letadlo se bude vracet. Alespoň to teďka nestojí moc
A není snad jedno, jestli je to polep, barva a nebo fata morgána?
Není důležitější, že tady to letadlo je, je v barvách ČSA, a teď už jen doufejme, že si pod ČSA i zalétá?
Souhlas,proto pisu,ze tohle je tak irelevantni a plytvani penez,ze nechapu,proc to aerolinky delaji.neskutecny.
Že by třeba marketing??
Ze by jen hloupe vyhazovani penez ktere ted budou chybet?
marketing ve smartwings group? tak ted jsem se zasmál. Kolikrát zandobu své existence změnil Travel service to své příšerné logo z půlky devadesátek? marketing není třeba, vám řeknou. Cituji:“ vždyt letenky se furt prodávaj a lidi lítaj“.
Stejně jak v supermarketu, pro většinové zákazníky bude důvěryhodnější letadlo (produkt) v povědomé značce a barvách, než bílý „noname“. Na funkci to vliv nemá, ale na psychologii značný.
Souhlas, hlavně aby se všechno zvládlo a letadlo mohlo do vzduchu