ČSA končí ve SkyTeamu, byly u jeho začátků. Dopad na alianci bude jen malý, potvrdil její mluvčí
Airbus A320 letecké společnosti ČSA v Praze. Zdroj: Letiště Praha
Aerolinky nyní provozují pouze dvě linky, z Prahy létají do Paříže a do Madridu.
Já pořád nerozumím, proč to neudělali naopak? Přebrandovat smartwings na ČSA by přece dávalo větší smysl, ne?
Také jsem nad tím již nekolikrát přemýšlel, asi jde o vlastnickou strukturu.
To nás bude asi víc, já to taky nechápu.
Protože AOC Smartwings má vyšší hodnotu tvořenou povoleném letů do USA a Kanady (tzv.FAOC), do některých států latinské Ameriky, PAPA audit Lufthansy (směřuje to k získání auditu CARA), nákladů na rebranding 50 versus 6 letadel, AOC v HU, SK a PL pevně svazaných s AOC Smartwings (např. příručky, garance, stovky SGHA), úvěrové linky od bank a nejen to. ČSA nemá povolení operovat do/z USA už 15 let, znovuzískání je běh na 3-5 let, CARA audit nemají šanci obnovit… atd. atd. atd…
Predevcirem jsem letěl OK-100…kdyz jsem stál před A320 … byl jsem hrdý. Pak jsem tam vlezl a samé SW…. hromadu let si rikam proc nevyuziji uzasny znacku a jedou ten odporný SW.
Šimáně dostal za úkol ČSA zničit a povedlo se mu to dokonale.
Vytuneloval to stát a politické garnitury
Přesně. A ty si volíte Vy/My. Takže si nestěžujme, máme, co jsme chtěli.
Šimáně si ČSA koupil (tedy to málo co z nich zbylo). Nechápu moc proč by ničil něco, co koupil a proč by to tahal z bryndy po covidovém bankrotu, když to klidně mohli nechat pojít finanční smrtí v rámci insolvenčního řízení.
K čemu by byl Sky Teamu středně velký český aeroklub?
Konce této kdysi vážené společnosti jsou trpké. Ale jiné zmizely úplně – Swissair, Sabena, Panam, Malev, …..
A jéje, tady je zase nablito, to abych se raději klidil. 😀
Zmar, zmar, zmar. Ať se podíváš doleva nebo doprava. Nedobrá budoucnost našich dětí a vnuků.
Proces poslední zhasne úspěšně pokračuje…🤷♀️😁
Zdá se že poslední let ČSA bude OK 767 z Paříže, 26.10.
Nevadí, pronajmeme si název „Czech Sky Team“…
ČSA jsou v podstatě neexistující firma. Bez provozu, bez letadel, prostě nic. Úspěšně vytunelovaná všemi, co se kolem ní motali. Je to velká škoda a někdo by měl nést osobní odpovědnost.
Tak by me vazeni minusari zajimalo, jak by to podle vas melo fungovat. To ze ji vyhodili ze SkyTeamu je nejvetsi vysmech kvalite sluzeb, ktery muze nastat. Jaky je plan Smartwings? Dale jenom sat penize za sluzby low cost a ceny elitni aerolinky.
Oni byli ze skyteamu vyhozeni?
zdroj teto informace by nebyl?
A můžete říct, kdy bylo naposledy na ČSA co tunelovat? To už bude hodně let. Naopak, kdyby současný vlastník tu značku nechtěl, už by jí dávno poslal do kytek.
Kdykoli byl provozní úvěr.
Pláčeš na špatném hrobě……podekujte p.Tvrdikovi,ten ČSA zlikvidoval
Hodnota ČSA je jenom v Provozním osvědčení, jinak je to bezcenné.
Uz davno meli tu leteckou tragedii s nazvem CSA zrusit. Jen to dela ostudu Ceske republice.
Zato ty jsi nás proslavil.
ČSA i Smartwings ať raději zkrachují…všechno poděl a kdo s tím létá nechápu. Bohužel u charterových letů si nevyberete, ledaže by s němi přestaly CK spolupracovat
A prečo chcete aby zkrachovali. On vám niekto z Prahy poslúži lepšie?
Ano! Trh si poradi.
jojo… tan zájem jiných aerolinek o chartery českých cestovek je ohromný… 🙂
ano, trh si poradil.
smartwings zazivaji docela dobra léta a celkem se jim dari.
Co je na nich tak špatného?
Asi jsou moc uspesni, to se v cechach nenosi.
Všechno…lhaní o funkčnosti letadel, bezpečnost je na extra nízké úrovni, dodržování letového radu apod. Apod. Zlatý Ryanair….hloupá křídla patří k nejhorším evropským aerolinkam, a kdyby je nedrzeli cestovky nad vodou tam už dávno skončili…
A proč teda nepřijde cestovkám nabízet služby někdo lepší?
Smartwings co konkrétně je na nich špatně?
A co dobře?
třeba nabídka destinací s přímým letem s dobrými časy odletů, možnost přepravy sportovních zavazadel v asi co největším počtu, co kdy která aerolinka nabízela (a to porovnám třeba is DL, AA či UA). Většina si u nich vybere, a kdo ne, tak letí jinak. Vždyť je trh otevřený a každý má možnost volby 😀
a teď třeb a tu o karkulce… :-DD
I ty kecko
Nic se neděje, zkáza byla vykonána již před 18 lety. Nezájem velkých dopravců je skutečným pohřbem, nikoliv organizační změny v holdingu. Škody byly minimalizovány. Za daleko horší považuji stav Smartwings- v době, kdy letecká doprava nabírá znovu na obrátkách furt jen pronajímají stroje i posádky- z toho nic kloudného nekouká. A služby pro tuzemské cestující jsou jedny z úplně těch 3 nejhorších v Evropě. Když čtu nebo slyším QS, otřesu se hnusem….
Tak já s nima letěl na PDL, hnusem jsem se netřásl a jsem naopak rád, že tenhle spoj zavedli…
Už ste s nimi letel? A ço sa vám konkrétne hnusilo?
Asi potkal pani vedouci kabiny a ta se neusmala.
Napriklad ceny jejich letenek. Jsou na 90% zamereni na pohodlne Cechy, co jsou lini planovat dovolenou kvalitneji, levneji a hlavne sami a proto to za ne delaji CK. A to se nebavim o duchodcich, kteri tomu proste nerozumi obcas. Nula mista na nohy, interier spinavejsi nez Ryanair, odlety ve 2 rano (protoze jsou aerolinka nejnizsi kategorie, low-cost za cenu Delta)jsou lini poskytovat sluzby na urovni-protoze proc,kdyz vetsina cestujicich nema na vyber kdyz leti pres CK. Arogantnejsi mluvci, co uz leta lze a neodpovida na dotazy, ridi se vedenim spolecnosti kterym tenhle zpusob podnikani nanejvys vyhovuje. Jo a tenhle paterni dopravce… Číst vice »
Ano, Smartwings jsou aerolinka zaměřená na chartery… oni o sobě netvrdí, že jsou síťový dopravce, ani si na to nehrají… a pro veřejnost jen doprodávají místa, která po cestovkách zbydou. Tomu se říká obchodní model. Můžete si založit jinou aerolinku a chartery nelétat, prodávat letenky levněji, nabízet lepší služby. Ten trh je otevřený. Šup do toho.
Ja si zadnou spolecnost zakladat nehodlam a rozhodne se nehodlam ztotoznovat s timto dopravcem, ktereho vlada prohlasila za jakehosi klicoveho a dala mu pujcku v dobach nouze. Tim padem za me dane. Vysledek uz jsem popsal.
Me Smartwings nevadi. Za par kacek si muzu koupit jidlo servirovane v porcelanu. Vzdy mila posadka. Uz mam s nimi spoustu letu a moc nerozumim tem stiznostem. Spis to vidim na klasicky ceske…. co ceske to na hov… Jednou jsem letel s Emirates hec a… a dalsi blabla
No oni viděli Emirates jen v novinách. V životě by za tu letenku tolik nedali.
Ja už som na to alergický. Čo konkrétne išlo z vašich daní pre Smartwings?
Vláda nikomu půjčku nedala. Vláda se v rámci programu Covid Plus zaručila za úvěr, který si aerolinka vzala u bank, aby překlenula dobu, kde ne vlastní vinou nemohla létat. Podívejte se, komu ta vláda pomohla také a někdy i hotovými penězi. A jestli to stát něco bude stát se uvidí v roce 2027. Narozdíl od Liberty Ostrava, kde už víme, že stejně vysoký úvěr nikdo nesplatí…
Pan anti SW Nejmenovat zvládne tak maximálně založit rodinu a psát bludy.
Asi to SW nedělá tak blbě, když normálně létají.
Zajímavé že z Německa se také léta ve 2 ráno a kupodivu to SW nejsou 😁
No sice můžete mínusovat, ale prosím argument na to, že třeba z Hannoveru letí od 0:00 do 5:00 9x Antalya, 2x Heraklion, 2x Mahon, Hurghada a Ibizza, no a ani jeden Smartwings 😁 .
co to je, ty služby na úrovni? že na palubě dostaneš sušenku a kelímek s vodou? nebo je to něco úplně jiného?
To jsem zas jednou diskutoval. Tady mi nekdo nadava, ze dostanu susenku,jsem otec rodiny a nemam na letenku Emirates. Proste dalsi ukazka kultury tohodle naroda. Rodinu nemam a s Emirates jsem letel vicekrat nez se Smartwings. Ziji v Americe a jenom vzpominam na Cesko skrze tyto diskuzni fora. V ramci zachovani nervu dnes naposledy.
Nevěděl jsem, že americke daně, co tam jistě platíte, šli na garanci úvěrů v čechách. :)))
Sic transit gloria mundi…
Alea iacta est
Veni vidi non vici
Takže ČSA bude mateřská společnost Smartwings, bude vlastnit 6 Airbusů, které nasadí na linky Smartwings, nebo je pronajme na lety kohokoliv jiného, kdo víc zaplatí.
To není aerolinka, to je provozovatel mini flotily letadel s posádkami. A uvidíme do budoucna, zda je to v tom počtu ekonomicky únosné.
Taky to mohlo zkrachovat komplet celý…
Pohřeb ČSA z vůle Smartwings, asi tak, obrazně řečeno…
Já vám nevím. Skutečně je vhodné psát články, že ČSA mění svůj obchodní model tak a tak, když už je evidentní, že z ČSA zbyde jen liverka? Vždyť to snad ani není možné nazvat značkou, když bude stejný produkt a lety ČSA nebudou v rezervačním systému nijak označeny. To jako když se do tiskovky napíše, že jde jen o změnu modelu a ne konec, tak to budete opakovat do nekonečna? Tohoto serveru si vážím především proto, že místní autoři tématu většinou rozumí a umí tedy odvést kvalitnější práci, než jen papoškování různých tiskových zpráv. Osobně bych očekával, že se na… Číst vice »
v podstatě konec…vše ostatní je pouhé zaobalené slovíčkaření
Je to konec konce, začátek konce hezky popsali Kabáti už před lety: https://www.youtube.com/watch?v=7yXbT9W20-8