Croatia Airlines potvrdily objednávku 6 Airbusů A220, dalších 9 si pronajmou
Airbus A220 v barvách Croatia Airlines Zdroj: Airbus
S novými letouny chce letecká společnost vystoupit ze ztrátového období.
S novými letouny chce letecká společnost vystoupit ze ztrátového období.
Škoda že neumí konkurovat přímím letem Praha-Split. Smartwings monopol a cena až hrůza 🙁
Petře , vykašlete se na spekulace ohledně monopolu a raději se zaměřte na Váš rodný jazyk :)))
Jsem zvedav, na jake lety ho nasadi. Hodne A220 leta velmi kratke lety, coz sice zvladnou, ale nemyslim si, ze provozni naklady budou o mnoho nizsi nez u E195 (starsi generace). Samozrejme hraji roli i dalsi faktory, kterym detailne nerozumim napr. poplatky za hlucnost (A220 je ticha) atd…
Nevím o tom, že by Croatia Airlines měla E195, podle mě mají spíš nahradit A319. Pokud berou variantu A220-300 tak se jedná o stroje, které mají velmi podobný dolet i kapacitu cestujících, ale A220 je o hodně tišší, úspornější i ekologičtější a poskytuje více komfortu (v jedné řadě se sedí jen po dvou).
Tak já myslím, že je nasadí na všechny lety, že se bude jednat o kompletní obnovu flotily (Airbusů i Bombardierů). Je to malá a docela příjemná aerolinka. Teda malá … proti ČSA…
https://www.aero.de/news-44008/Airbus-A220-ueberzeugt-Croatia-Airlines.html tady se píše, že obměna se týká pouze tryskové (jet) flotily.
Turbovrtulové Bombardiery Q400 zůstanou, což ostatně i dává smysl, protože jsou určeny na provoz uvnitř Chorvatska.
Mají 12 strojů – jednu A320, pět A321 a šest Bombardierů. Nyní si pořídí patnáct A220. „Její flotila se tak po přechodu na letadla nové generace nejen sjednotí, ale i rozšíří. Podpis smlouvy oznámil evropský výrobce v tiskové zprávě.“ Tak myslím, že turbovrtuláky nezůstanou… (?)
Kecám 5 x A319
Tento krok melo udelat CSA pred lety.