Croatia Airlines potvrdily objednávku 6 Airbusů A220, dalších 9 si pronajmou

Airbus A220 v barvách Croatia Airlines Zdroj: AirbusAirbus A220 v barvách Croatia Airlines Zdroj: Airbus

S novými letouny chce letecká společnost vystoupit ze ztrátového období.

9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr Vít

Škoda že neumí konkurovat přímím letem Praha-Split. Smartwings monopol a cena až hrůza 🙁

Xaver

Petře , vykašlete se na spekulace ohledně monopolu a raději se zaměřte na Váš rodný jazyk :)))

Václav

Jsem zvedav, na jake lety ho nasadi. Hodne A220 leta velmi kratke lety, coz sice zvladnou, ale nemyslim si, ze provozni naklady budou o mnoho nizsi nez u E195 (starsi generace). Samozrejme hraji roli i dalsi faktory, kterym detailne nerozumim napr. poplatky za hlucnost (A220 je ticha) atd…

Markus

Nevím o tom, že by Croatia Airlines měla E195, podle mě mají spíš nahradit A319. Pokud berou variantu A220-300 tak se jedná o stroje, které mají velmi podobný dolet i kapacitu cestujících, ale A220 je o hodně tišší, úspornější i ekologičtější a poskytuje více komfortu (v jedné řadě se sedí jen po dvou).

Knížecí rada

Tak já myslím, že je nasadí na všechny lety, že se bude jednat o kompletní obnovu flotily (Airbusů i Bombardierů). Je to malá a docela příjemná aerolinka. Teda malá … proti ČSA…

Markus

https://www.aero.de/news-44008/Airbus-A220-ueberzeugt-Croatia-Airlines.html tady se píše, že obměna se týká pouze tryskové (jet) flotily.

Turbovrtulové Bombardiery Q400 zůstanou, což ostatně i dává smysl, protože jsou určeny na provoz uvnitř Chorvatska.

Knížecí rada

Mají 12 strojů – jednu A320, pět A321 a šest Bombardierů. Nyní si pořídí patnáct A220. „Její flotila se tak po přechodu na letadla nové generace nejen sjednotí, ale i rozšíří. Podpis smlouvy oznámil evropský výrobce v tiskové zprávě.“ Tak myslím, že turbovrtuláky nezůstanou… (?)

Knížecí rada

Kecám 5 x A319

David

Tento krok melo udelat CSA pred lety.