CPK ukazuje, jak plánovat investice do železnice

Příklad přestupního uzlu v Brzezinech – integrace různých druhů dopravy v rámci přestupního uzlu. Zdroj: CPKPříklad přestupního uzlu v Brzezinech – integrace různých druhů dopravy v rámci přestupního uzlu. Zdroj: CPK

Na železničním veletrhu Trako v Gdaňsku CPK představila projekty umožňující efektivní plánování investic.

8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal Drábek

To jsem rád, že polští plánovači konečně přišli na chuť integrálnímu taktovému jízdnímu řádu. Jelikož ostatní země V4 ho úspěšně provozují a Polsko je rovněž polycentrické, tak už je načase… Jen si přejme, aby to tam nevzali do ruky nějací polovzdělanci a nenavrhovali třeba 3-hodinové takty se symetrií v minutu 30. Matematika je sviňa ;-)…

Frantisek

No jo, ale centrální přestupní bod v pustině u letiště patrně nezachrání použitelnost sítě pro všechny ostatní pozemní cesty. Spíše to přejde na ty tak vehementně budované dálnice. Systém zpracování asi dobrý, ale zadání chybné – pokud chceme výhledově převést krátké vnitrostátní lety i delší cesty auty právě do vlaků, není důvod stavět celý systém na centrálním letišti.

www

No když oni si vymysleli ty přestupy i pro úsek Krakov Vratislav, jaký smysl má jet oklikou přes Baranov 290km navíc? Anebo trasování vlaku z Česka na Ukrajinu přes Varšavu místo Krakov 290km navíc. Celý ten návrh bych vyhodil do koše

www

osobně než VRT do každé vesnice a městysu z Varšavy, lepší by bylo začít od dobrého propojení aglomerací a Polska s Českem a Německem, čili z CPK ponechat malý Y což je spojení Katovic s Krakovem a Varšavou přes CMK, velký Y spojení Varšavy s Lodží a Vratislavem i Gdaňskem přes Sieradz tu přidat přivaděc Lodž-Radom (vlaky z Lublina), a to by bylo tak všechno co jde převzít z toho projektu, pak naplánovat novou trať Varšava-Plock-Vloclavek-Torun-Grudziodz-Gdaňsk vč. spojky VRT Piotrkov Tribulalský-Lodž-Kutno-Vloclacek (přivaděč pro Katovice, Čenstochovu),, novou trať Přemyšl-Řešov-Tarnov-Krakov a Katovice-Hlivice-Opolí-Vratislav-Poznaň-Hořov-Štětín-Ústí nad Svinou střed, a doplňující úsek Poznaň-Hnězdno-Bydhošť-Grudziadz vč. spojky Grudziodz-Ilava… Číst vice »

Vojtěch (PL)

To je pouze predvolebni propaganda. To bohuzel neni vazne. Vydržte ještě týden, a takove zpravy z Polska zmizi.

www

naštěstí se potáží se zlou a utřeme jim nos těm povídkopiscům z PIS, kteří nenávidí každého s odlišným názorem, náboženstvím a národností. Nesnášenlivci a tmářství.

www

Ony tam bohužel ty 4hodinové takty navrhované jsou a Polsko policentrické fakt není. Spíš je tam 6hlavních center a to Krakov, Vratislav, Poznaň, Gdaňsk, Katovicko a Varšava na co jakoby CPK zapomnělo.

www

A nejvíce lidi vystupuje ve Vratislavi, druhý je Poznaň, třetí Krakov, čtvrté Katovice, pátá Varšava https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/z-ktorych-stacji-korzysta-najwiecej-pasazerow-dane-114339.html