CPK ukazuje, jak plánovat investice do železnice
Příklad přestupního uzlu v Brzezinech – integrace různých druhů dopravy v rámci přestupního uzlu. Zdroj: CPK
Na železničním veletrhu Trako v Gdaňsku CPK představila projekty umožňující efektivní plánování investic.
To jsem rád, že polští plánovači konečně přišli na chuť integrálnímu taktovému jízdnímu řádu. Jelikož ostatní země V4 ho úspěšně provozují a Polsko je rovněž polycentrické, tak už je načase… Jen si přejme, aby to tam nevzali do ruky nějací polovzdělanci a nenavrhovali třeba 3-hodinové takty se symetrií v minutu 30. Matematika je sviňa ;-)…
No jo, ale centrální přestupní bod v pustině u letiště patrně nezachrání použitelnost sítě pro všechny ostatní pozemní cesty. Spíše to přejde na ty tak vehementně budované dálnice. Systém zpracování asi dobrý, ale zadání chybné – pokud chceme výhledově převést krátké vnitrostátní lety i delší cesty auty právě do vlaků, není důvod stavět celý systém na centrálním letišti.
No když oni si vymysleli ty přestupy i pro úsek Krakov Vratislav, jaký smysl má jet oklikou přes Baranov 290km navíc? Anebo trasování vlaku z Česka na Ukrajinu přes Varšavu místo Krakov 290km navíc. Celý ten návrh bych vyhodil do koše
osobně než VRT do každé vesnice a městysu z Varšavy, lepší by bylo začít od dobrého propojení aglomerací a Polska s Českem a Německem, čili z CPK ponechat malý Y což je spojení Katovic s Krakovem a Varšavou přes CMK, velký Y spojení Varšavy s Lodží a Vratislavem i Gdaňskem přes Sieradz tu přidat přivaděc Lodž-Radom (vlaky z Lublina), a to by bylo tak všechno co jde převzít z toho projektu, pak naplánovat novou trať Varšava-Plock-Vloclavek-Torun-Grudziodz-Gdaňsk vč. spojky VRT Piotrkov Tribulalský-Lodž-Kutno-Vloclacek (přivaděč pro Katovice, Čenstochovu),, novou trať Přemyšl-Řešov-Tarnov-Krakov a Katovice-Hlivice-Opolí-Vratislav-Poznaň-Hořov-Štětín-Ústí nad Svinou střed, a doplňující úsek Poznaň-Hnězdno-Bydhošť-Grudziadz vč. spojky Grudziodz-Ilava… Číst vice »
To je pouze predvolebni propaganda. To bohuzel neni vazne. Vydržte ještě týden, a takove zpravy z Polska zmizi.
naštěstí se potáží se zlou a utřeme jim nos těm povídkopiscům z PIS, kteří nenávidí každého s odlišným názorem, náboženstvím a národností. Nesnášenlivci a tmářství.
Ony tam bohužel ty 4hodinové takty navrhované jsou a Polsko policentrické fakt není. Spíš je tam 6hlavních center a to Krakov, Vratislav, Poznaň, Gdaňsk, Katovicko a Varšava na co jakoby CPK zapomnělo.
A nejvíce lidi vystupuje ve Vratislavi, druhý je Poznaň, třetí Krakov, čtvrté Katovice, pátá Varšava https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/z-ktorych-stacji-korzysta-najwiecej-pasazerow-dane-114339.html