Condor může létat dál. Stát aerolince ze skupiny Thomas Cook půjčí téměř deset miliard korun
Boeing 767 společnosti Condor patřící pod skupinu Thomas Cook. Foto. Thomas Cook
Letecká společnost Condor, která patří do krachující skupiny Thomas Cook, bude dál létat. Německé ministerstvo hospodářství poskytne aerolince s 54
V Německu už je dnes možná naprosto jakákoliv šílenost, takže se už ničemu nedivím. Těch 380 mil. EUR to jsou drobné v porovnání s tím, co se provaří v korupci na státních zakázkách (protože i tak existuje) nebo ve špatných strategických rozhodnutích (viz energetická politika). Jak nemáte své lidi v CDU/CSU, nemáte šanci získat nějakou význanou zakázku ve stavbě dopravní infrastruktury. A také nemáte zajištěnu justiční imunitu. V Německu je to stejná mafie, jen se o tom v ČR moc nemluví.
Zajímavé je porovnat přístup britské a německé vlády. Britské – nefunguje, nech zkrachuje, německé – pokusíme se zachránit půjčkou.
U dopravce Condor bude hlavně záležet na tom, jak získá klienty, když hlavní odběratel služeb zkrachoval.
neviděl bych to tak dramaticky – ono sice zkrachoval thomas cook jako velký odběratel jejich služeb, nicméně condor ani zdaleka nelítal jen pro ně.
navíc, ti angláni, kteří doteď řešili dovolené s cookem, přejdou na nějakou jinou cestovku. a ta cestovka bude potřebovat velké kapacity navíc. no, a pokud nepřijde krize (nebo divoký brexit), tak ta letadla nejsou, takže condor je jedním z těch, u koho mohou dotyční skončit jako cestující.
To je individuální, někdy se firmu podaří zachránit, ale vynaložené prostředky se nikdy nevrátí jako třeba u ČSA.
Děkuji za aktuální článek. Možná dodatek, že půjčka německého státu pro krachující Air Berlin byla tehdy v roce 2017 ve výši 150 mil euro a zprávci konkurzní podstaty se jí podařilo letos v létě celou splatit zpět. Nyní zůstává nezaplacených ještě 27 mil na úrocích, ale je možné, že i toto se podaří v blízké budoucnosti doplatit. To je jeden z důvodů, proč se nyní německý stát příliš nezdráhá znovu půjčit další jejich systémově/velikostí důležité aerolince.
Díky za zajímavou informaci ohledně splacení půjčky krachlému AB. Nečekal bych to. Podle mne tak tedy dostal Condor na chvilku oddechový čas – ale jen pár týdnů nanejvýš měsíců na to aby se dostal pod křídla silného strategického partnera. Bez něj totiž nové rezervace díky nalomené důvěře zákazníků zřejmě moc přibývat nebudou a zřejmě by šel cestou AB…
Navíc Condor převzal po Air Berlin vlastně všechny charterové linky pro Alltours, 5vorFlug, DER a jiné.
No, to, že ono to není tak úplně čisté – úvěr byl splacen na úkor ostatních věřitelů Air Berlin přednostně, čili se jeho vypořádání nestalo součástí normálního vypořádání dluhů, tak jako u ostatních věřitelů.
Takže to není o tom, že by „to státní půjčování“ bylo pro stát tak výhodně, ale že z pozice síly si ty peníze vezme zpět.
Díky za zajímavé doplnění. Tady je ještě navíc jiná situace: Condor je v zisku, AB bylo dlouhodobě ve ztrátě. Takže poměrně Německo chápu, i když je tam samozřejmě dost ALE, především poměrně stárnoucí flotila Condoru.
Mohu potvrdil. Letěl jsem v červenci s FTI/Condor na Mallorcu. Jako dobré, ale to ledadlo bylo doslova autobus ve vzduchu (prostě Airbus). Strohé, nevýrazné, prostě mělo to nejlepší za sebou.
Airbusy mají do 10let staří, Boeingy mají staré dost. Točí letadla stejně jako jakákoliv charterova firma.0