ComfortJety zajistí všechny spoje Berliner. Na některých dráhy nechají původní restauraci
ComfortJet. Pramen: České dráhy

Starší vagony z Berlinerů mají vylepšit vozbu na Slováckých expresech a rychlících Labe.
Starší vagony z Berlinerů mají vylepšit vozbu na Slováckých expresech a rychlících Labe.
jo a na Moravě nám zase jezdí Honeckry a ještě ti pustí na wifi trapnou reklamu na ComfortJety „milujeme vlaky“ a my jedeme taky jedním „komfortjetem“ který nemá ani klimu, wifi v jednom voze, nízkopodlažní (co to je??), a pravidelný příjezd je tak minimálně 10 minut po jízdním řádu, ale opravdu MILUJEME VLAKY!!
jo, se divím, že nechtějí příplatek za jízdu historickým vlakem…vždyť ty šunky jsou starší než můj nemladší potomek
fakt milujeme vlaky a ČD obzvlášť
Výborně, s každou další takovou zprávou se přibližuje blíží konec zrůdností typu vůz B249 a podobných, které na české železinici nemají v roce 2025 co dělat.
A vedle v Ústí, si lidé holdují v honekrech. Sauna zadarmo.
Co jiného mají čekat, když jim Ústecký kraj nezaplatí ComfortJet.
Ústecký kraj pohnojil i smlouvu na osobáky a přijdou o Pantery, které nahradí honeckery.
Přijdou o všechny vozy a soupravy z 21 století. Pantery jsou pryč. Aneb, když to kraj umí pohnojit. Tomu říkám úroveň jízd.
Proč by to měl platit Ústecký kraj? To mají jezdit na osobácích z Děčína do Rumburku či co?
A co by Comfortjet dělal v Ústeckém kraji? Však je to dělaný primárně pro mezinárodní spoje
Holdovat můžete něčemu, ale ne v něčem. Čeština úpí. A soudruh Erich Honecker taky.
V tom není Ústí nijak výjimečné, Honeckery vesele jezdí i v Praze, Středočeském kraji a jinde. Proč je to ale pod tímhle článkem?
Tomu nerozumíš! České jídelní vozy byly kultem a jakýmsi reklamním médiem pro Českou republiku. Současné bistro vozy jsou odpad! V Evropě to nabízí každý. Je to opravdu smutné! Ale to se na CD hodí. Moderní bez mozku.
Myslíte že tržba ve větším jídeláku by nahradila tržbu z jízdenek na 26 míst?
V Německu bez jakékoli diskuse.
Tak ať si to tam provozují sami, za podmínek které si stanovili, tedy hlavně ta maximální rychlost.
ČD za to dostávají €.
Vše záleží na cenové politice obého. Tak prosté to je. 😉
Ty služby se nemusí vylučovat. Kolik je náklad na vozbu a provoz restauračního vagónu navíc?
Jinak si myslím, že s dobrým číšníkem může tržby předčit. Nedávná zkušenost, kdy dobrá polovina jídelního vozu dostala jídlo ještě než se vlak rozjel z pražského hlavního. Číšník se aktivně a zároveň mile staral, takže jsem stihl menu, 2 piva a kafe. Podobně to bylo u ostatních stolů.
Naproti tomu nedávná cesta Pendolinem, kde po dobrých 20 minutách nepřišel nikdo. Po dotazu, že prý objednávky jenom na baru. V jídelní části sedělo víc lidí bez jídla než s jídlem.
Prej reklamním médiem pro Českou republiku… 😂
já jsem naopak rád, že budou jezdit po Česku.
Jde jen o prachy a každé místo je dobré. Pohodlí a služby pro cestující nikoho nezajímají.
Ten úvodní obrázek je z modelového kolejiště?
Zajímalo by mě, proč ČD nenasadí na Berliner rovnou 6 devítivozových souprav, když jich již 7 převzalo. Takhle z toho dělají guláš. Budou už kompletní CJ jezdit v push-pull režimu nebo ještě postaru s objížděním soupravy? Díky za odpovědi.
Kompletní soupravy se schváleným řídícím vozem (v čele soupravy) by se měly začít přibližně v únoru.
Konečně začnou jezdit na Ostravu normální jídelní vozy a ne ty paskvily, co teď.
A třeba se dostanou k tomu, aby EC 114 jezdilo s normálním restauračním vozem, a hlavně normálním vozem 1. třídy…
Co se týče hytláků na R20, tak podle nového jízdního řadu by tam měl být řazen novější hytlák typu Bbdgmee²³⁶, pokud ano budou jejich počet dostačujicí na celý oběh spojů na lince?
Plus by mě zajímalo mimo téma, jak to bude s případnou modernizací vozby na R11 a R12, jelikož tam to považuji za dost tristní, když tam potkávám vozy typu AB, anebo Bd.
Na R20 by měl jezdit řídící vůz Sysel (ovšem pouze jako tažené vozidlo, řídit z něj nepůjde) a Bbdgmee jsou objednány na R10.
Proč z něj nepřijde řídit? Děkuji 🙂
ETCS, má ji nezbytné množství Syslů. A MD ji to nezaplatí.
Děkuji za vysvětlení. 🙂 já sázel na nižší počet lokomotiv s možností řízení sysla :).
Ale pak je mi záhadou, proč by měly jít zrovna na R20.
Nízkopodlažnost?
A k čemu tam ten sysel bude, když nebude fungovat WTB linka?? Aby měl co chvíli zamčené velké dveře kvůli častým problémům se schůdkem??
Pokud to bude jezdit na R, tak ten schůdek nebude zdaleka tolik používaný jako na osobácích, i když uznávám, že je to problém.
Aby papírově vzrostla kapacita pro kola. To, že se tam často nebudou mít jak dostat je věc druhá
Podle JPP se teď v DC nějaký sysel ro R překonává, aby se zvýšila kapacita pro kola.
…sysel se překopává…
Podle mě je to záměr ČD a Ministerstva dopravy vyčlenit nějakou linku jako historickou. A proč ne tu do Jeseníků, vždyť každý jede někdy rád tak, jako za svého mládí, nostalgie je přeci v kurzu. A potvrzuje to i nové výběrové řízení na soubor linek v okolí Brna, kde R12 dostala tu čest a jako jediná nemusí do roku 2030 v podstatě žádné standardy na přepravní kulturu 😀
R8 je na tom stejně… a to spojuje 2. A 3. Největší město v zemi
Maďari by tiež mohli investovať nejaké peniažky so dvoch súprav ComfortJetu, nech Hungaria stojí za to…..
Na Hungarie budou jezdit comfortjety české od prosince.
Tak to budou soupravy číslo 7 a 8. K tomu ty Hamburgy a Kodaně – 9 a 10 (nebo i 11?). K tomu dalších 6 souprav do Budapešti a do Rakouska už nic nezbejvá – zůstanou tam dál railjety. Nebo se to bude nějak kombinovat (patlat)?
Kombinace viz návrh JŘ 2026, kde je například u railjetu 55 do Vídně a u railjetu 277 do Budapešti poznámka R4 (v oddílech 1. vozové třidy Business povinná rezervace místa).
Nemáte tam Budapešť navíc , když už Hungarku počítáte?
Hungaria se přece do Metropolitanů nepočítá.
Nemyslím si. 7 hodin jízdní doba, takt 2 hodiny, to mi vychází na 8 souprav včetně hungarií.
Tak trochu čekám bordel v kategoriích. Budeme mít rj do Rakouska a rj do Budapešti. Do toho v prokladu comfortjety do obou směrů, který asi nebudou v kategorii rj. V lepším případě to bude EC, v horším vznikne nová kategorie cj.
ComfortJet bude značen jako railjet viz návrh JŘ pro rok 2026 u trati 090 a spojů Berliner. U vlaků do Budapešti a Vídně (Villachu) jsou taky všechny spoje označeny jako railjet. Ty na kterých je plánována jednotka ComfortJet nemají poznámku R4.
Co je na soupravách na Hungariich špatného?
Všechno? Doufejme že ty na vnitro nepůjdou bez nějaké obnovy.
Co konkrétně? Jel jsem s nimi několikrát Praha-Brno, a nic špatného na nic nevidím. Většina soupravy velkoprostorové vozy se sedadly za sebou a polohovatelnými opěradly. To jako jediné na této trase. Railjety ani Bmpz ZSSK nemají polohování, Bdpee ČD mají interiér vhodný tak na rychlíky.
A co ta Budapest? Kdy se to prosím odhaduje?
Vypadá to, že s tam se s nimi počítá od prosince
Jelikož jsem na 26.7.kupoval jízdenky na trasu Praha – Děčín, tak mi tam něco nesedělo. A vskutku – při výběru místenky to nabízí místa do kupatového vozu. Takže buď ComfortJety nebudou na všech spojích nebo je bordel v místenkovém systému.
Goodbye JLV… Jídelák je pro mne základ, to co jej nahradí v rámci „Comforjet“, děkuji nechci. Tak radějí autíčkem nach Deutschlandad 🙁
Hlavně v Německu tímto dráhy budou přicházet o stovky i tisíce € na tržbách na vlak denně.. 🙂
Osobně si myslím že restaurační vůz v rámci comfortjetů nabízí možná lepší a pohodlnější servis, a pokud vím tak opět s JLV
V bistro voze Comfortjetu už nebude žádná plotýnka, takže žádná míchaná vajíčka, žádný hemenex a žádný smažený vepřový řízek. 😭😩
Co se týče vajíček tak na Cj se firma JLV snaží najít nějaké řešení. Ostatně se teď zkouší sázená vejce a pečená šunka s vejci skrz konvektomat. Jasně, nebude to takové jako když se to dělá na plotýnce ale rozhodně věřte tomu, že tam ta snaha o nějakém zachování těch vajíček je. Už i jen kvůli poměrně silné reakci ohledně cj a stahování velkých hospod.
Za mě by stačilo kdyby se JLV pokusilo najít nějaký trochu slušný chleba k párkům a pokud bych si měl hodně vymýšlet, tak někoho kdo umí udělat espreso odpovídajcí kvalitou cenové úrovni.
Na Railjetech a EC máme kváskový chleba. Ten když je čerstvý a křupavý tak je za mě dobrý. Bohužel jsou tací, kteří prostě vydají chleba, který tam mají den. dva a už se to nedá moc jíst. A espreso? Děláme to z kávovaru přes kapsle. Na tom se nedá nic zkazit. Aspoň za mě. A pokud se to někomu povede tak pak nechápu co u nás dělá.
Najezte se v nádražce…
Děčín, Hamburg, Berlin, to ještě jde. Ale Dresden, Ludwigslust už ne. Ve Wittenberge se nádražní budova opravuje, tak se uvidí. 😄
Jestli si myslíte, že v konvektomatu nelze udělat smažený vepřový řízek… Tak lze…
Prosím? Jel jste tím? Já ano, bohužel.
A v tom autíčku vypadá jídelák jak? Ani si to nechci představit.
Restaurace po cestě. Musí se ale zastavit, což prodlužuje cestu. Druhá možnost je soukat do sebe při řízení bagetu. Hodnocení nechám na čtenáři.
Tak jsou řídící, co ten parek a kafe klidně uvaří za jízdy. Včetně SMS a tachografu.
A nejlépe i cizího vozu po nehodě… To za to stojí.
Ale stejně budete tím autem rychlejší a vyhnete se oblíbené zábavě DB v podobě odříkání vlaků
Díky, že uvolníte ve vlaku místo těm, co se nechovají jak uražené princezny.
Aspoň bude snadnější zrušit místenky…
Hehe… Myslíte snad, že těmito Vašimi melanchlickými kecy se něco změní? Valte autem klidně, o jednoho troubu ve vlaku míň… Ale všichni víme, že autem nepojedete, páč na režijku je to levnější, že?
A kdyby k tomu jídelnímu vozu přidali nějaké posilové Bmz, aby si cestující mohli vybrat uspořádání, byl by to ideál.
Bmz, které sice neumí 230, takže by ho tam Němci stejně nepustili…
Jídelák taky neumí 230.
Taky je tam jen dočasně.
Po dobu výluky do Berlína ano, pustili. Až po výluce v 4/2026 bude na trase Berlín – Hamburk 230.
… a to tu bude zas o pěkných pár dlouhých CJ víc.
Nevíte někdo podrobněji ty škatulata? Aee140 ani Bmz232 nejsou z Berlinerů. Je jasné, že jedničky, které teď jezdí Labe už asi čeká přesun do pece. Kam ale s vozy, které na Slováckých expresech nahradí Bmz232? To jsou Bee, Bdpee i Bmz, které ještě najdou uplatnění jinde. Stejně tak otázka, kam jsou tedy přesně nasazovány vozy z Berlinerů? Což v článku vůbec není. Jsou k vidění na EC na Púchov, ale co tedy dalšího?
Pokud mají být na Labe nasazeny skutečně Aee140 (jak je psáno v článku) náhradou za aktuální Aee152, tak to vypadá, že Ampz z Berlinerů půjde na Vltavu a Aee140 popoluje po proudu z Vltavy na Labe.
Bmz245 a B(h/d)mpz jsou k vidění na Ostravanech, ale ne kompletně, pořád tam jezdí dost Bmz232. To samé Košičan. Takže bych čekal doplnění stavu tady a 232 půjdou pryč.
Hlavně na Ostravu by to chtělo sjednotit ta řazení, ne že každý vlak to má úplně jinak
Jezdím do Luhačovic často. Slovácký expres jsem tam většinou viděl ve složeni Aee¹⁴⁰ nebo Apee¹³⁹, dále Bbdgmee²³⁶, Bmz asi 232, a nakonec 2x Bdpee²³¹. Ty vozy, které ta mají podle článku z Berlinerů jít už tam byly. Nejde o nějakou chybu?
Aee140 jsou pouze jako posila.Na R18 jezdi souprava slozena z Ampz146-Bbdgmee236-Bmz224-(2x)Bdpee231- Bee238.
Jen pro doplnění…. Aee jsem na Slováckém neviděl v posledních letech snad nikdy… A Apee139 už jsou tam nejspíš minulostí. Z většiny je v posledním roce nahradily Ampz146
Aee140 jezdi pravidelne jako posila na vlacich 895 a 896.Apee139 jezdi od konce lonskeho roku na Hradečanech.
Teď by tam měly být Bmz224, což mi oproti 232 přijde asi jako rozdíl mezi vrtulníkem a helikoptérou. Jestli to nemysleli tak, že dají do pryč Bee238 (ty asi taky budou doplňovat Labe), i když ani oproti těm to nebude žádný skokový rozdíl.
Ano Bmz232 maji udajne nahradit 2x Bdpee231 a Bee238 maji jit pryc z R18 a ty nahradi Bdpee231.Takze Ampz-Bbdgmee-Bmz224-(2x)Bmz232- Bdpee231.
Za Bee238 zamáčknu slzu, některé jsou sice dost olítané, ale pohodlím Bmz předčí.
Ono to teď podle mě do konce roku stejně bude všechno jedna velká rošáda. Jakmile se začnou CJ nasazovat i na Budapešť, rázem se budou rozhazovat další Bdpee, Bmz a Ampz, takže to zase celý bude úplně jinak.
např. EC 275 do Budapešti má v základním řazení 4 vozy s místy na jízdní kola. Cyklisty hojně využívané vlaky jako Berounka nebo Jižní Expres mají jen jeden a i ten velmi často chybí. Možná by nějaká rošáda i tímto směrem stála za zvážení.
Tak já bych i na Rožmbercích čekal v základu vždy jedno Bdpee. Kdysi se tam přidávaly přes sezónu BDs k Bbdgmee. Tím by všechny 4 vozy v základní soupravě byly vždy plnohodnotné a ať se to zatím posiluje klidně nějakými škopky.
Třeba doplnit je velkou cedulí
„Přeprava jízdních kol zakázána!“
Bee238 by měli i s uvolněnými Bbdgmee poputovat do základní soupravy na R10.
A co R11? Nyní 3 vozy ok, 1 (+posily) bída. Tam by se místo B209 nějaké Bmz hodilo… Třeba to volné Bmz224 z R18…
Bmz224 na R18 zustanou v techto vozech je totiz oddil pro minibar.
R11 a R12 by potřebovaly vyměnit vozy nejdřív. A ne si dělat rošady na českých rychlících…
Už na přelomu měsíce by se měly objevit i jako 4. klima vagón na Rožmbercích: https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?rok=2025&id=9091
Psalo se, že jich dost má jít na Baltic Expressy. Jestli je to ještě aktuální.
Proč do pece, na jedničku je to dnes sice strašně málo, ale když se to přelepí a udělá se z toho dvojka, tak je spousta vlaků, kde by to bylo pořád vylepšení
Super. Už se ví kam půjdou Interjety až nastoupí arriva? Ideál by byla Praha – Tábor – České Budějovice – Linz
Tam teď jezdí ARmpee polojídelák, tak otázka, jak by se jídlo řešilo v Interjetch (čekám, že tam o něj některý z objednavatelů stojí). Možná by se tam mohl přidat plnohodnotný jídelák právě z Berlinerů?
Myslím, že právě kvůli tomu byl kdysi plán udělat z Berliner jídeláků ARmpz, aby byl polojídelák, ale na 200 km/h. Ovšem na přelom dekády bude ta trasa soutěžená a teď na těch pár let do toho bez příslibu vyhrané soutěže ČD horko těžko půjdou.
Tam bude požadavek na nové jednotky; obecně soutěž obdobná jako na Ex6+R16.
A nedivil bych se, kdyby opět se Škoda 26ev. Otázka je jen, v jakém zbarvení. Ta kombinace linek je hodně podobného charakteru.
Na to vám 3 jednotky nestačí. 😉
Taky jsem si říkal, kam ty Interjety uvrtají. 3 kusy je prostě všude málo.
Tak nabízí se R3xx nebo doplnění Pendolin do taktu (spolu s ARmpee, ono 829 stejně má být BRmpee829, pokud ne spíš CRmpee, tak šílené vozidlo člověk jen tak nenajde)… 🙂
Buď, a nebo Ex32.
Kéž by na R19
Skvělá zpráva o zlepšení na R18.
A na R9 se bude dál s*át na koleje. No nic, musí se to ten rok a půl vydržet.
R9 bude v roce 2026 kategorie sama pro sebe 😀
Tak stát se může samozřejmě cokoliv, ale troufám si říct že horší než současný stav to asi nebude. Leda by Jančura někde vytáhnul z kopřiv B249 nebo odkoupil od národního dopravce luxusní Bdtee kde bolí záda uz po deseti minutách sezení a jen čekáte, kdy na vás vypadnou ty klepajicí se dveře😅
R9 stejně skončí v provozu příští rok v rukou ČD.
no pokud jen vymění v pravidelném řazení velkoprostor za Bmz232, tak to bude skvělá zpráva jen pro menšinu cestujících.
Ano Bmz232 maji udajne nahradit 2x Bdpee231 a Bee238 maji jit pryc z R18 a ty nahradi Bdpee231.Takze Ampz-Bbdgmee-Bmz224-(2x)Bmz232- Bdpee231.
Takže pouze kupé, na rychlíku co vozí milion lidí na IDS z Prahy až do Třebové. Úplně super pro nás, co s tím musíme jezdit až na 330 či 341..
Ani Ampz, ani Bdpee nejsou vozy s oddíly. Takže kromě milovníků oddílů v první třídě si všichni ostatní mohou vybrat.
Takže dalši krok zpět ktery na naší železnici nastane…
No, je to trochu škoda. Comfortjet je skoro 1:1 k railjetu, inovace minimální. A těch “velkejch” jídeláků je za mě škoda
Zas jídelak v jednotce nejde nezařadit, byť je otazka jak bude zásoben