ComfortJety zajistí všechny spoje Berliner. Na některých dráhy nechají původní restauraci

ComfortJet. Pramen: České dráhyComfortJet. Pramen: České dráhy

Starší vagony z Berlinerů mají vylepšit vozbu na Slováckých expresech a rychlících Labe.

Linka Českých drah z Prahy do Berlína bude od 26. července zajišťována výhradně novými soupravami ComfortJet. Z toho tři zkrácené soupravy zůstanou i nadále doplněny původními restauračními vozy, se kterými se někteří cestující těžko loučí.

„V oběhu na Berlín budeme mít celkem tři devítivozové soupravy a tři osmivozové soupravy, které budou stále doplněny původními restauračními vozy. Soupravy ComofortJet tak plně pokryjí provozní potřebu na této lince,“ uvedl šéf Českých drah Michal Krapinec.

ComfortJety v dočasném osmivozovém řazení s původním restauračním vozem WRmz815 pojedou na třech párech vlaků. Konkrétně půjde o vlaky EC 378, EC 170 a EC 258 s odjezdy z pražského hlavního nádraží v 10:28, 16:28 a 20:28, v opačném směru o vlaky EC 171, EC 379 a EC 259 s odjezdy z hlavního nádraží v Berlíně v 7:15, 11:16 a 00:16.

Ostatní vlaky na lince Praha – Berlín budou zajišťovány devítivozovými ComfortJety. Výjimkou jsou spoje EC 172 / 173 Hungaria sestavené z maďarských souprav.

Linka Ex5 Praha – Berlín – Hamburk bude kvůli výluce v Německu následujících devět měsíců zkrácena na úsek Praha – Berlín. Po skončení výluky příští rok koncem dubna mají začít ComfortJety Českých drah jezdit až do Kodaně.

Vozy, které dosud na Berlinerech jezdily, dráhy přesunou na vybrané vnitrostátní linky. Zlepšení vozby dráhy slibují například na lince R18 Slovácký expres (Praha – Luhačovice), kde začnou jezdit oddílové vozy 2. třídy  Bmz232, nebo na rychlících linky R20 Labe Praha – Kralupy nad Vltavou – Roudnice nad Labem (– Ústí nad Labem – Děčín), kam mají být přesunuty vozy 1. třídy Aee140.

Restaurační vozy WRmz815 pak budou přesunuty do Bohumína a nasazovány na vlacích linky Ex1 Praha – Ostrava – Bohumín.

České dráhy mají u konsorcia Siemens – Škoda objednáno celkem dvacet netrakčních jednotek označených obchodním názvem ComfortJet. Kontrakt z roku 2021 má hodnotu 12,5 miliardy korun. Turnusováno má být 17 souprav, tři budou záložní.

Dopravce zatím převzal sedm devítivozových a pět osmivozových souprav. Finální souprava má devět vozů a nabízí 555 míst k sezení, z toho 99 je v 1. třídě. Dalších 18 míst se nachází v restauračním voze. Délka vlaku je 237 metrů, maximální rychlost 230 km/h. V provozu budou s lokomotivami Siemens Vectron upravenými právě na tuto rychlost. Maximální rychlosti budou vlaky jezdit na trati z Berlína do Hamburku nebo na nové trati Koralmbahn mezi Štýrským Hradcem a Klagenfurtem.

ČD počítají s ComfortJety jako s páteří své mezistátní dopravy. Vedle Berlína, Hamburku a Kodaně je chtějí posílat například do Villachu, Bratislavy a Budapešti.

Tagy Berliner České dráhy ComfortJet Praha - Berlín
59 komentářů