ComfortJety začínají jezdit do Berlína, dočasně se starším jídelním vozem
ComfortJet na Novém spojení v Praze. Pramen: České dráhy
Od 29. září bude souprava nasazována na dva páry vlaků EC Berliner.
Od 29. září bude souprava nasazována na dva páry vlaků EC Berliner.
Jestliže nyní je WRmz na Ex3 velmi často 100% obsazen, je zřejmé, že v případě bistrovozu ComfortJetu se na mnohé nedostane. Cili v tomto ohledu bohužel jednoznačné zhoršení.
Ex5 samozřejmě
Bude se muset udělat něco jako v rakouském RailJetu – servis na místo nejen v 1. třídě.
Druhou možností je nenechat vysedávat cestující s jedním pivem na 100 km.
A konec ticha a šera v kupé právě nastal.😭
Se starším jídelňákem……Hmmmm, tak hlavně doufám, že nějakého vědátora nenapadne zařadit ten jídelňák až na konec/začátek vlaku tak, aby první třída sloužila jako průchoďák pro zbylé osazenstvo vlaku, až si půjdou pro pišingr nebo na jedno, jako je to v paskvilních ARmpee.
Ako keby to tak už nejazdilo od uvedenia do prevádzky. To by ste ten jedálny napchal medzi vozne ucelenej jednotky?
Stačí proklít inženýry, že tu jednotku spojují spřáhly a ne šroubovkou, jak se to vždycky dělalo. 😀
Do řídícího vozu 😀
nebojte vůz bude zařazen před lokomotivu aby to měl nejblíže strojvedoucí
A jak ho mezi vozy dostaneš?
Napsal vědátor, kterého napadlo vkládat starší jídelní vůz do ucelené ( tlakotěsné – nedělitelné ) soupravy. 😉
Fajn, a ted stare vagony z Berlineru poslat smer CB, kde v expresu chybi jakykoliv velkoprostorovy vuz
To už radši poslat na R20, tam už by to chtělo se komplet zbavit béček a áček
Prý má na R20 dojít postupně k nasazení Bee a Bpee. Bylo by fajn u této linky trochu zlepšit praktické využití rychlostního profilu, tj. rychlost 160, silnější HV atd. Přestupní vazby v Lovosicích a Děčíně jsou na krev, každá půlminuta dobrá.
Mohu se zeptat odkud je ta informace?
Děkuji
Od zaměstnance GŘ.
Navíc soupravy Berlineru jsou dělané pro větší rychlost než 160 km/h, takže bychom mohli využít těch pár kilometrů naší rychlotrati!
Tak to by mohl ředitel změnit prohlášení na: „Do konce roku doručíme rychlost 185 km/h.“ 😀
A šotoušci budou brečet
To mají odvahu, poslat novou soupravu na Košice.
Škoda, že už nejezdí komplet. Trochu se divím, že to ČD převzaly. Zřejmě se situace se stavem vozů již dost kritická že i toto pomůže.
230 to zatím tedy jezdit nebude, když bude stávající jídelák?
Jízdní řád asi taky nepočítá s 230 km/h, ne?
Do Berlína je jen 200 km/h před Berlínem. 230 je až z Berlína do Hamburku.
Ani neni kde ne? Z Berlina do Hamburku to ted stejne nejakou dobu nejezdi a az zacne, tak snad uz se bude blizit plnohodnotne nasazeni.
I bez jídeláku nemůžou aktuálně jezdit ComfortJety rychleji než 200 km/h. Měli by využívat schválení interjetů.
Tohle je přímo požadavek ČD, že vzhledem k vozové krizi, se CJ nasadí tak jak teď začínají jezdit.
Tak ono, kde by to asi tak v současné době 230 jezdilo? Další věc je, že by to musel táhnout Taurus, protože Vectrony na 230 ještě nejsou.
Nevíte někdo, jaký je plán využití vozů z Ex3 po nasazení Comfortjetů?
Ty staré by se daly potom na R11 vzhledem k té dlouhé jízdní době…..
[Jídeláky]
Psát o WRmz, že je staré (nebo snad dokonce horší), s tím bych byl velice velice opatrný. 🙁
Tak mohli by na jednom vlaku vařit u Strakonic oběd a u Třebíče večeři… ale ideální linka na jídelák to asi nebude.
Jenže on vlak v celé trase stejně jede málokdy. Je to tam každý rok samá výluka.
Taková pojízdná hospoda/penzion složená jen z jidelaků (s povinnou konzumaci) a lůžkových vozů by na této trase nemusel být špatný koncept 🤣
Na Innotransu 22 prezentoval Vectrain jako „cokoliv vratného s loko Vectron, co bude umět tuto lok řídit a vozy budou mít alespoň základní mezinárodní protokoly“ pro komunikaci a řízení dveří a přemostění záchranné brzdy.
To stále víceméně platí, ale samozřejmě Siemens tam vždy bude raději vidět své soupravy. Za ty dva roky se to taky hodně posunulo – ÖBB objednává nové railjety a nightjety, Amtrak objednal Airo, ČD na tento koncept vsadily ve velkém – takže nejspíš vidí produktový potenciál a podle toho nastavují marketing.
Před dlouhou dobou říkal Vereš z Vrůtek, že co nevidět bude řídící vůz pro 200km/h. Viděl jsem tehdy potenciál spíše v tomto a běžných Z-vozech.
Na Slovensku bude novostavba na 200 km/h? Zatim jsem tam viděl všechno nové jen na 160 až to vypadá, že s vyšší rychlostí a mezinárodním provozem svých vozů nepočítaji.
Užívejte si nabídky JLV ve vozech WRmz na Ex5 než je nahradí ComfortJet, kde plnohodnotný pohodlný jídelní vůz už nebude.
Dle minusů se na to někteří snad těší. Asi je to halt realita, ale velmi smutná. 🙁
Jediná výhoda (snad) bude, že to pak nebude v 1. třídě, která je už tak neskutečně degradovaná, průchoďák.
Opet stejna chyba jako u Railjetu – zalostne malo souprav!
Nechapu proc se vse cpe na Brno kde jezdi Railjety! Proc to nebude jezdit na Ostravu a CB?
Dvacet je málo??
…a napadlo vás, že se třeba ty railjety odtamtud částečně uvolní a budou moci jezdit i jinam?
Neobjednat všechny railjety, co tehdejší nabídka umožňovala, byla jednoznačně chyba. Ukázalo se, že jsou to jedny z nejspolehlivějších vozidel v parku ČD. Avšak jejich kapacita už dnes na rameni Praha-Vídeň nedostačuje a někdo tu psal, že se mají přesunout právě na Ex1 na Ostravsko. Takže můžete být spokojen, že na jedné z vašich linek budou jezdit.
A proč ne na Budějovice? To by je musel taky objednatel adekvátně zaplatit.
Na CB raději 5 vozů po hodině než 7 po dvou.
Jako jo, ale zase ten kšeft nebyl až tak výhodný, protože ČD jen přicmrndávaly k smlouvě ÖBB. Když pak ČNB dělala vylomeniny s kurzem koruny, docela hezky se to prodražilo.
A kdo do toho nákupu opčních souprav Českým drahám hodil vidle???
ŠŠšššš….
To Brno je ještě v pohodě, vše nové se obvykle cpe „na západ“, třeba interjet do Chebu, kvalitní vozy na 200km/h na Berounku (kde je hnací vozidlo Eso se 140km/h) atd., ale hlavně že na Ex1/Ex2/R18 směr východ jsou B-čka, A-čka a honeckery 😁
Na Berounce jsou psané „kvalitní vozy“ kvůli Ejpovickému tunelu, kde mají jezdit vozy s uzavřeným WC a blokovanými dveřmi. V praxi tam jezdí všechno možné co to nesplňuje a průměrná Berounka je spíš horší než průměrná Ex1/Ex2/R18. Hlavně se divím té Ex2, nedávno jsem tím jezdil celkem často a hrůzy jsem tam nepotkával.
CJ je akorát. Chtelo by to spíše 20-30 Interjetu a k nim dle potřeby pripojovat v exponovanou dobu jednotlivé vozy.
Spíše vy mě zajímalo co bude se starými jideláky.
Bylo by fajn, kdyby něco mohlo jít na zálohu, již teď se stává, že jídení vůz není vypraven. Mrk Mrk Jižní experes.
Zrovna včera z ČB do Prahy místo bistrovozu ARmpee829 jelo B209 a místo Bbdgmee zase BDs. Vozy hodné nejmodernějšího koridoru v ČR.
Mohli by je dát na Rožmberky, ať je to při průměrné rychlosti 40 to pravé šoto pro některé zdejší diskutující
takže budou jezdit jako osmivozové, s tím že 7vozů bude „Vectrain“?
Devítivozové, osm je CJ (2x koncový vůz), k tomu WRmz.
A už se tedy ví kam všude je budou posílat? Víden, Budapešt, Hamburk, Košice… Těch souprav je jen 20 tak, aby to všechno zvládly vyjezdit.
košice jsou dočasně
Tak ono posilat nove vlaky na vychod je trochu risk, že :DD
Proč?
Takže je budou posílat kam? Hamburk, Budapešt, Videň? Zbude jeste nejaky na Ostravu?
railjety pujdou na ostravu
Pokud jde o počet, tak letos jich má národní dopravce převzít osm. V tom dočasném řazení bez řídicího a restauračního vozu jich víc než deset vzniknout nemůže. Důvod? Chybějící řídicí vůz Afmpz musí být nahrazen druhým koncovým vozem Bdmpz, který má na vnějším čele klasickou šroubovku s nárazníky kvůli svěšení s hnacím vozidlem. A pokud je koncových vozů Bdmpz dvacet a na každou soupravu vyjdou dva, tak jich prostě víc než deset vzniknout nemůže. Na kompletaci dalších souprav je třeba počkat, až budou schválené řídicí vozy.
…jako oběhová záloha. Ještě, že ČD nemají problém s nedostatkem vozů.
Protože při výpadku třeba jednoho nebo dvou vozů (v soupravě o 6 vozech) dáme samozřejmě osmivozovou ucelenou soupravu… 🙂
Pár vozů CJ stojí v areálu Comax v Kolíně.