ComfortJety budou jezdit od Villachu po Kodaň, začnou mezi Prahou a Ostravou. Hotovo je 28 skříní

Čelní vůz pro soupravy ComfortJet. Pramen: České dráhyČelní vůz pro soupravy ComfortJet. Pramen: České dráhy

Jednotky s Vectronem a řídícím vozem budou moci jezdit až 230 km/h, což z počátku využijí pouze v zahraničí.

162 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Josef Švejk

Ještě by mohli vymyslet nějaký pěkný nátěr a ne tenhle depresivní hnus. Něco jako třeba rakouský Railjet apod.

Tomáš Záruba

Ten konec ve Villachu je divnej. Proc ne Italie, nebo aspon ta nedaleka Lublan?

Mára C

A protoze objednali dalsi Talgo tak ani do Kodane se Comfortjety asi neuzivi.

Bim, bam. Konec, zvonec a pohadek asi brzy konec.

Holt jak se na veritele vola, tak se insolvence ozyva.

Vojtech

Zdar Alexi, jsi tu chyběl ( myšleno v dobrém), ekonomické popichovaní se hodí ( a na zbytek se vybodni )

Michal82

Pokud tohle nahradi Pendolina tak kam se ta posunou? Na ČB?

Jan Soukup

Nenahradí to Pendolina, doplní to chybějící Pendolina.

Radekr

A stávájící Railjety nasadí kam? Nebo zůstanou a budou se „doplňovat“. A ještě jedna otázka. Když mají nedostatečnou kapacitu, nebylo by možné do každého přikoupit dva vozy, aby byly všechny soupravy devítivozové?

TheBaal

Devítivozová roura s autobusovými sedačkami, na cesty 2-3 hodiny fajn, ale jet tím třeba 6 hodin s dětmi, pro které nebude oddíl, nýbrž jen část vozu jako u IJ bych nechtěl.
Za mě minimálně v 1. třídě by měla být 1+ v kupé provedení a dětská část měla být také v kupé provedení. Chápu, že do velkoprostoru se vleze více sedaček, ale to platí u regionálky, pokud si hrajeme na comfort, tak by měla být i volba kupé/velkoprostor, podobně jako to bude v nové genereaci railjetů.

Lukáš

Bohužel s Business class se nepočítá, pokud se tedy něco nezměnilo. Což mi přijde divné, protože si pamatuji při nákupu ČD railjetů, že byl požadavek ze strany ÖBB aby ve vlaku byla Business class. A část ComfortJetů je zamýšlena na vozbu Praha-Villach. A ČD railjety prý na Ex1. Informace se stále mění. Takže nemohu potvrdit určitě. Jinak souhlas, minimálně v 1 třídě měla být možnost kupé /velkoprostor. Koneckonců ÖBB railjet 2 generace to takto řešeno má včetně business class.

Vojtech

Bůh ví, co bude v řídícím voze, ještě je čas

Lukáš

To je také pravda. Ale určitě bych nejen já uvítal alespoň 6 sedadel business třídy odděleny alespoň stěnou. Uvidíme jaké budou požadavky na straně ÖBB. To ukáže čas. Oficiálně se to zatím tváří jako vůz 1.třídy bez business třídy.

Herold

Jezdím pokud možno vždy 1. třídou a jízda v openspace je mnohem příjemnější než se tlačit v kostce 3x3x3 metry…

Tom Matoo

Doplnim: … s dalšími 5 cizími lidmi.
Ona ta láska ke kupé je většinou daná tím, že se předpokládá, že bude „zabrané“ jen pro sebe.

Vojtech

Já poslední dobou zažíval plné obsazenou i 1 třídu. Jak v ČR, tak v Německu

Herold

Tak pořád lepší velkoprostor než 5 cizích lidí v kupé…

Tomáš

Můžu se zeptat, jak bude probíhat vyrovnávka? Nebo to je přímo obchodní model domluvený s jednotlivými drahami?

Martin Hanzal

Směrem na Německo jsou už dnes DB čistým plátcem, směr Rakousko se možná bude kompenzovat nasazením 1216.2 od ÖBB PR na ostravské větvi (moje teorie), směr Slovensko se na jihu vždy nějak vyrovná se serverem a Maďarsko nám sem pošle jednou za den ten svůj Orbán-Express zvaný Hungaria.

Josef Švejk

Budeme Rakušákům i Němcům platit za to, ze po jejich kolejích jezdí náš vlak.

Daniel

Dost rád bych viděl taky nové příměstské vlaky a vnitrostátní vlaky pro normální lidi. Vraky ČD bmtoee patří do šrotu a ne na koleje. Všude na východě nakupují nové vlaky ale ve středočeském kraji na Beroun jezdí stále šrot.

Vendelín

To se zeptejte Boreckého a jeho party, ti určijí svojí objednávkou to, s čím Vy denně jezdite.

Leinad

Smlouva se uzavřela za předchozího vedení kraje. Ale holt smluvní pokuty jsou malé, takže smí jezdit počmáraný sólo slon místo soupravy. Nebyl důvod nahrazovat Žabotlamy, až se definitivně rozpadly tak se nahradily střepem bmto z pacifiku .

Damian

Jsem Čech a Slovák, bydlící v Dánsku. V Praze mám dědu a na Slovensku rodiče. Takže skvělá správa.

NightmareFreddy

Nějak na té mapce nerozumím té části Praha – Brno. Jako že v roce 2028 se bude jezdit přes Vysočinu rychlostí 200/230 km/h?

Dušan

V = 200 km/h se bude jezdit na VRT Polabí, V = 230 km/h pak Světlá nad Sázavou – Polabí – takhle to chápu já.

Jan Novák

Přesně tak. Přesedne se na Hyperloop, ale poletí se maximálně 230, protože jakmile tu rychlost nabere, tak už zase bude muset zpomalovat 😉

víta Klozík

To budou na SK čubrnět

dizgrafyq

Já zase čubrním, že se bude jezdit 2025+ na Žitném ostrově 200km/h. Zatím to vypadá, že bude úspěch, když se do roku 2030 opraví na 200km/h alespoň úsek Kúty-Bratislava.

Juraj

Joo hlavne ze sa to „neopravuje“ tak jako svetove unikaty udolie Orlice ci Brno-Blansko = dlhe vyluky a odklony co vratili cestovne casy do cias totality, stovky mega v lufte a vysledok casova uspora 0 minut 😀 Kuty – BA by malo byt do 2025 a bude to prva trat na 200 km/h v Ceskoslovensku 😉 a tiez by to chcelo naucit sa zemepis. Cez ziadny Zitny ostrov expresy do Madarska nikdy nejazdili ani jazdit nebudu (aj ked na juznom SK trat 130 prejde reko na 140 km/h a nie na 200 km/h). A posledna vec, len aby tie VRT… Číst vice »

Han van Meegeren

Před cca 20ti lety se koupily jiné jednotky a byly s nimi také velké plány, kam všude budou jezdit a nakonec stejně až na pár úletů jezdí v podstatě jen tu Prahu – Ostravu. Není to krásná analogie?

Gwann

Cca pred 40 lety se koupily jine vagony a s niki byly zamery. A co teprve jake byly zamery se slovenskou strelou v roce 1936, to je teprve analogie….

Han van Meegeren

Před 40ti se ven moc jezdit nedalo a Strela je hezká hračka, technického nadšence nadchne, ale ve své době už byla ve srovnání se světem mimo mísu jak technicky, tak designově.
Mínusářům před mínusováním doporučím studium tehdejších výrobků konkurence, třeba Wumag, který byl za humny.

Georg

to jsou ale smele plany. kevy jen potecou…

nicmene tech jednotek neni 120, ale 20 a jestli je budete odesilat timto tempem do zminenych destinaci, dojdou vam jeste pred polednem…

Jan Soukup

Nebudete tomu věřit, ale ještě před polednem nedojdou. Ty jednotky totiž budou jezdit nejenom tam, ale dokonce i zpět.

dizgrafyq

Nedojdou. Na Nábřeží se dalo několik chytrých hlav dohromady a řekli si dost! Velice prozřetelně proto objednali vlaky s řídícím vozem, tak aby mohly nejen dojet do cíle, ale dokonce se i vrátit zpátky.

Osamělý Vlk

Na vysokorychlostních tratích bude minimální rychlost 200 km/h, tedy v případě, že návěstidlo ukáže stůj, tak to vlaky nebudou moct respektovat, protože by se pohybovaly nižší rychlostí než je minimální?

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Tak určitě!

Jan Soukup

Bravo 😉

Gwann

Z toho plyne že jakmile se posle vlak a Vrt, pak skončí někde výbuchem ve sturcu nebo spadne do moře. Pasažéři pak zemřou hlady.

Osamělý Vlk

‚Budou vyhovovat i pro provoz na budoucích českých vysokorychlostních tratích, kde se počítá s minimální rychlostí 200 km/h.‘ Tj, nesmí se jezdit méně. (Správně by bylo ‚…alespoň s rychlostí 200 km/h.‘)

Jiří Kocurek

alespoň 200 také říká 200 a více

Hledáte problémy kde nejsou a interní drážní předpis opravdu není nadřazen nouzovému zastavení pro záchranu života/zdraví.

Jan Soukup

Vlku, můj kamarád si často stěžuje na vlka, není to zřejmě nic příjemného, tak se Vám ani nedivím. A k Vaší bravurní myšlence jen tolik, že pokud by vlak nesměl při jízdě klesnout pod určitou rychlost, nejen že by nikdy nemohl zastavit, on by se totiž hlavně nikdy nesměl ani rozjet.

Osamělý Vlk

Ano, minimální rychlost znamená, že rychlost nebude nižší než … . O konstrukční rychlosti nebylo řečeno nic, i když bych chtěl vidět šukafon jet takovou rychlostí.

Jiří Kocurek

Že by to byla minimální konstrukční rychlost vozidla? Podobně jako na dánici nesmí trakor, protože nesplňuje minimální konstrukční rychlost 80 km/h.

Tomāš

V takovém případě bude vlak muset na zkušební okruh do Velimi a tam kroužit v rychlosti 200 km/h tak dlouho, dokud nebude volná kolej.

asdasdfsdfasd

Přesně tak. A ve stanicích se nebude zastavovat, aby nedošlo k porušení minimální rychlosti!

https://www.youtube.com/shorts/uh5T9nCSZ18

Ondra

A už nebude „nestavíme, máme zpoždění“ ale „nestavíme, máme náskok“… :))

Michal82

Myslel jsem, že se s nasazením spěchá, aby se nahradily vozy na Berlinerech. To tedy do roku 2026 budou jezdit na Berlinerech současné soupravy, které DB občas nepřevezme?

Véčko

Ne, ComfortJety zde budou dodány před rokem 2026. Mezi Ostravou a Prahou budou jezdit, aby uvolnily vagóny pro jiné vlakové linky. Plus bych řekl, že je ještě ČD takto ozkouší, jak si povedou.

Michal82

V článku je uvedeno dodání do konce roku 26. Takže jeste více než 3 roky do SRN Comjety jezdit nebudou.

Gwann

Je otázka kdy budou nasazeny na Německo, ale rozhodne nikde nebude čekat 20 souprav, dodávky budou postupně…

jan v

Dovolil bych si zaspekulovat, že na Německo je národní přepravka nasadí velice krátce poté, co dorazí bistra a řídící vozy a budou vytovřeny ucelené jednotky.

Avlaky

Líbí se mi jaký desing má lak na čele

Nicméně proč ČD děla už 3. Barevnou kombinaci jak budou vypadat Vectrony?

Myslel jsem ze má Najbrt sjednotit desing

vagonář

Design, prosím.

Kopr

Dressing:)

Slušní lidé jezdí veřejnou dopravou

Proč proboha zase zprznili Najbrta – proč tam schází tmavě modrý pruh pod světlemodrým pásem přez okna? Každý druhý vlak je nějak zprzněný. Na to si snad najímají speciální prznitele a to nemluvím, že je bílý pás až dolu, místo aby spodek tvořil matný tmavě modrý pás.
Jasně na barvu to nejezdí, ale proboha proč to tak PRZNÍ.

proboha na nějaké pruhy to nejezdí

Han van Meegeren

To šotouš nikdy nepochopí. Berte to tak, oni za svou nemoc nemohou.

Protože pro mě jako platícího cestujícího není váš šotosexuální důraz na vzhled vůbec důležitý.

Vitapb

Může se to zdát jako naprostá prkotina, ale na druhou stranu ČD zaplatilo těžký prachy za design a grafické manuály a je minimálně zvláštní se jich poté nedržet.

PeDazOl

Proč mi to vysvětlujete, ptejte se na GŘ ČD, požádejte si podle zákona 106 o informaci. Mě zajímá komfort, bezpečnost, rychlost. Pochopil?

MHD

Tak to je hodně sebestředný příspěvek. On se ptá, proč tam nejsou pruhy. Docela nevinný dotaz a vy hned začněte psát o sobě a celé to skončí povyšováním se. Ale odpověď žádná.

Už jsem to tu psal, tmavomodrý pruh bude, je to samolepka, tak jako u InterJetů.

blanka

Proc je budou nasazovat pres Brno kdyz tam jsou Railjety?

stupidita

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Ach jo…

asdasdfsdfasd

A proč je budou nasazovat přes Prahu, když tam jsou Railjety, Pendolina, Interjety, …. ?

Osamělý Vlk

Taky mne to napadlo, ale jak mi bylo vysvětleno jinde, RailJet je ve skutečnosti kategorie vysokorychlostních vlaků ÖBB, ne ty soupravy.

Gwann

Protože Budapešť. A protože railjet ma omezenou kapacitu a není jich zrovna moc, takže se to bude muset nějak preskladat

marek hudec

dva podoteky
1) relace Bohumin- Fr.Lazne bez jidelaku je zcela spatne, uz ted jezdi (do XII/23) v tydnu pendo s bistrem (po-pa) a so+ne devitivozova souprava s klasickym (pravda starsim) jidelakem kde je standardne plno, cili zajem cestujicich o sluzbu je evidentni
2) k te mapicce – usek Bratislava-Budapest je oznacen na 200 km/h 2025+ ………..ze by v Uhrach uz kopali nejaky tunel z Vacu do Sturova? ve stare stope kolem Nagymarose meandry Dunaje je pokud vim 100 max

Ruzian1

Doufam, ze je to v clanku mysleno tak, ze to bude jezdit bez „originalniho“ jidelaku a budou k tomu pripojovat alespon bistro.

blanka

Stejne tak velky preslap je nasazovani Interjetu bez jidelaku jako nahradu za SC Pendolino!

Spocenej cyklista

Myslím si že pokud to dotáhneme cenově na slovenský jidelák, budete ráda že nemusíte čichat za jízdy vůní jídla, protože to bude příšerně drahé, a většina lidí s normálním příjmem si tu polévku za 125 Kč nebude moct dovolit.;)

Spocenej cyklista

A o ceně hlavního jídla které cenově odpovídá průměrné pražské fancy restauraci se radši zmiňovat nebudu

Marek

To je mi vás trošku líto, menu s nápojem a polívkou za 250… 😂

marek hudec

cena ujde a chutna to slusne—koneckoncu bez penez do jidelaku nelez, kup si tricet deka gothaje fcelku a tri plechovky arguse k tomu……
ne vazne…..kdyz jedu 800 km vlakem chci se nabastit a jsem ochotny za to zaplatit, ale jakkoliv nechci predrazenou „kostku ve skluzu a sojove lattecko“ za 2 litry, tak pocitam s tim ze ccenova hladina je trochu nad standardni vysi kvalitni ceske hospody s hotovkama

Vojtech

To jo akorát že tady je vyhřívaný řízek za 200 a v Pohlreichově Imperialu Je polední menu za 220 až 270. Kvalita, poměr cena x výkon nesrovnatelné

Gwann

Preferujete soupravu vozu B a Bd?

Gajda
Frantisek

Ještě, že ne „nejoptimálnější“. 🙂

Jakub

S touto tratí se do budoucna pro dálkovou dopravu do Budapešti nepočítá. VRT povede z Bratislavy přes Rajku přímo do Maďarska.

marek hudec

pak je ale mapicka trochu mimo realitu…smerovanim i terminove…:-)
a zajima mne kudy pujde pred Blavu trasovani te VRTky –

PetrN

O té vámi zakreslené 200 se uvažuje v úseku Bratislava-Nové Zámky-Štúrovo. Je to ale jedna z variant, řekl bych že nakonec zvítězí úsporná varianta s optimalizací tahu na 140km/h co jsem tak četl 😀 a 200 bude jen Bratislava-Kúty

a8n

Bavíme se o předpokládané podobě roce 2050, nebo 2060?

Juraj

Omyl, s tratou 130 BA-NZ-Sturovo-Budapest sa urcite pocita do buducnosti pre dialkove vlaky z CZ. VRT Wien – Budapest cez BA iba cez Petrzalku do Rajky a plany na moderne prepojenie so zvyskom BA nie su (aj ked v minulosti boli velmi smele). Jedine ze by sa jazdilo iba cez Vieden a nie BA hlavnu sranicu.

Clovek

Terminy rychle jizdy v ČR jsou výsměch, uvidíme jestli aspoň Dánové Fehmarn stihnou v termínu. Ten by si tu mimochodem zasloužil větší pokrytí, řekl bych, že je pro místní víc relevatní než Koralmbahn. (Víc relevatní, protože bude i pro auta)

nedulezite

To slovo, které jste možná hledal, je „relevantnější“

Blzx

Pendolina taky měla jezdit do Německa. Místo toho jede občas do Košic.

petr

pendolino je 20 let staré…pokrok jde dopředu

Miroslav

Deutsche bahn nechtěl Pendolino na svém území

Leinad

To ale modrogumy nezajímalo, udělat vícestrannou dohodu by dávalo smysl.
A když to povolili (DB Netz dávno nemůže bezdůvodně bránit) stejně tam ČD nepošlou 680 na vlastní triko.

Pitrys

Malá kapacita…

Frantisek

Nebo příliš úzké dveře? 🙂

PeDazOl

Na relaci Bohumín – Praha – Fr.Lázně bez jídelního vozu? Aneb jak si nasrat zákazníka, ještě než to začne jezdit. Děkuji nechci… 🙂

Michal²

„Umožní to flexibilita nových vozidel, které bude možné spojovat s dalšími vozy, a to včetně průchodnosti soupravy.“ tak se za to dá jidelák a bude

PeDazOl

V textu je bez restauračního vozu. 🙂 Oni totiž ty žrádeláky nejsou 🙂 Problém není v tom něco připojit, problém je v tom, že není co připojit. 🙂

Apollo 17

Podle mého je problém financovat ty restaurační vozy dopravcem. Jízdné je zaplacené na sedadla a z marží za jídlo a pití se stěží zaplatí personál a provoz té restaurace (zásobování, chlazení , ohřev, likvidace odpadů..). Miliony za pořízení vozu, jeho údržba a náklady na tahání 50 tunového vozu jsou jen ztráta.

PeDazOl

Jeden dopravce to umí a jiný ne? V čem je problém? Zpravidla v dopravci, cestující má stále stejné peníze které utratí kde chce…

Gwann

Co to zvanite? Regiojet má obdobu vozíku, být výtuneneho, jidelaky prodal po iks letech odstavení tak pred 5 lety.

Luke.pl

No a co k tomu pripocitat prave tu moji sedacku? Treba se prave kvuli tomu jidelaku rozhodnu tim vlakem jet…a ne autem nebo s jinym dopravcem. Jidelak na svych cestach vyuzivam pravidelne (vetsinou vzdy hlavni jidlo,kava,1 pivo/vino) a nic me nena…e vic,nez kdyz az po prijezdu vlaku zjistim,ze vuz chybi. Pro me je to z pohledu planovani casu versus comfort jedna z nejvetsich konkurencnich vyhod vlaku (a dokazu si to predstavit i oproti letadlu na nektere kratsi destinace) a vlastne mi vubec nevadi,ze pojedu treba i o neco dele nez autem – cas ve vlaku dokazu vyuzit jako v kancelari….ale… Číst vice »

PeDazOl

No a tom to celé je, platící zákazník očekávající a bez problému platící komfort a šotosexuální úchylka s řízkem a petkou v ruce, pro kterou je důležitější váha vozu a náklady dopravce. Prostě nepochopení základní věci, nenabízíš komfort, nevyděláš peníze, nemusíš jezdit, uvolni sloty jiným. Hotovo.

Gwann

Kolik dopravcu jezdí v CR s jídelním vozem?

PS: vám zaměstnanec CD přebral manželku, ze? Jinak rozumně se ty výlevy nedají vysvětlit…

Anonym ze severu

A to se nemůže promítnout do ceny jízdného? Typicky relace ÚL – Praha (porovnání R15 s Ex5):
– cena jízdenky STEJNÁ
– Ex5 má restaurák, R15 jen minibar
– jízdní doba STEJNÁ
– komfort srovnatelný.

Jestli bych měl jet Ex5 s restaurákem místo Krušnohorem (kvůli restauráku), neměl bych problém si za jízdenku na Ex5 PŘIPLATIT třeba 10 – 20 Kč. Za ten restaurák by mi to prostě stálo.

Gwann

Obtizne, většině lidi je jidelak do Aussig zcela buřt. Je tam typicky 40 míst a souprava má pár set míst. 90% kastanu nevidí důvod si připlatit za službu co je jak nezajímá, tak z důvodu kapacity nemůžou vyuzit

Juraj

Bude se „příplatek“ vracet, když jídelák zrovna nepojede? Nebo pokud v něm bude zrovna plno? Ale hlavně, není zrovna toto pendlerům Praha-Ústí úplně ukradené?

Bert

Do Františkových lázní jezdí už dnes
https://www.zelpage.cz/razeni/23/vlaky/cd-512

JirkaJJ

Celkem smutné, že vozy na 200 km/h tahá půlku trasy lokomotiva na 140 km/h… i když vlastně na Praha – Fr. Lázně je stejně většinou traťová rychlost jen 100 km/h…

Michal82

k neuplnému ComJetu pujde pripojit jidelák.

PeDazOl

A kde ho vezmete? To je ta kardinální otázka, kde ho vezmete???

Bert

Do Františkových Lázní jezdí už teď, tak to bude ten stejný.

PeDazOl

Jo tak oni rozhodí servisovaný Pendolíno a bufetwagen z Pendolina prdnou k tomu. Tak to pak jo. 😉

Bert

Proboha člověče, přemýšlejte!
https://www.zelpage.cz/razeni/23/vlaky/cd-512

Ondra

O víkendech a státních svátcích jezdí klasická souprava a PŘEKVAPIVĚ s klasickým jídelním vozem… :))

PeDazOl

No však ano v pracovní dny se bude rozpojovat servisované pendolino. 🙂

Bert

A proč by o pracovních dnech nemohlo Pendolino jezdit celé?

JoBu

Protože bude v servisu, dyť to pán píše.

Bert

A teď není v servisu?

Berhof

„Umožní to flexibilita nových vozidel, které bude možné spojovat s dalšími vozy, a to včetně průchodnosti soupravy.“

U ComfortJetu bude tedy krajní vůz u lokomotivy na rozdíl od Railjetů osazen průchozími dveřmi?

Platamon

Teoreticky asi ano, ale jediný přechod bude k lokomotivě = vozy, které se připojí budou muset mít správné kabely pro řízení skrz z řídícího vozu. Kolik jich asi bude?

Apollo 17

Řízení lokomotivy,ovládání dveří, ovládání EP brzdy,osvětlení , rozhlasu se realizuje UIC kabelem. Ten mají všechny novější vozy počínaje Honekry. Mají je i 50 let staré vozy B, ty mají ale málo vodičů v tom kabelu.

Martin Chovanec

A je to prime propojeni? Myslim tim, musi to ten vuz na ceste podporovat i nejak softwarove, nebo to je proste pass-through a vozu je jedno, co po tech dratech chodi?

Avlaky

To sice mají, ale u většiny vozu něco nefunguje, ČD mají Asi jen 10 vozu které umí jezdit s railjetem (ano i railjet se posiluje)

Berhof

Na rj 257 jsem v pondělí viděl posilu 2 Bmz, ale byly připojené až za řídícím vozem, viz rychlofotka: https://imgur.com/lNZF8uQ

Nemělo by být v tomto případě jedno, co za vozy se připojí na konec vlaku?

Y.K.

Ano, jsou na koncovém voze osazeny průchozími dveřmi, stejně jako Interjet.

Honza

Velká výzva bude taky pak po roce 2028+ nahradit vlaky, které teď běžné suplují metropolitní dopravu lidem do práce do Prahy z České Třebové, Pardubic a Kolína. Linky Ex3 už by měly postupně jezdit po části VRT (dle mě až někdy po roce 2032). Zejména Pardubický kraj si zvykl na nadstadard, který bude muset pak zafinancovat, až to nebude objednávat stát (linky Ex3 povedou jinudy).

Slušní lidé jezdí veřejnou dopravou

V Pardubickém kraji žijí lepší lidé, takže si nadstandard zaslouží.

Tvl 😂 😂 😂

Michal82

Krasne vlaky.Jeste nekolik Bight jetu by se taky uživilo – Itálie, Polsko, SK- Košice, Amsterdam či Brusel.

Slušní lidé jezdí veřejnou dopravou

Ten Amsterdam, Brusel a Itálie rozhodně.

Polsko a Slovenskou jsou pro vás méněcenné destinace ?

Matěj

Škoda že už není ambice s nimi jezdit do Slovinska. Vetší smysl by ale dávala Itálie, o které se bohužel taky neuvažuje; spoj z Prahy do Benátek by při masivních investicích do infrastruktury v Rakousku a z toho plynoucích zkrácení jízdních dob dával smysl.

Elb

To je z Prahy spíš na noční vlak.

haha

To je spíš na rakouské straně; po dokončení Koralmbahn si toto právo/možnost (BMK rakouské) prodloužit spoje z Villachu do Slovinska/Benátek při souhlasu a zájmu slovinské/italské strany vyhrazuje. 🙂

Kamui

Já mám za to že zájem italské strany není podstatný, protože už dnes provozují EC do Itálie ÖBB na vlastní triko – u Trenitalie se na ně ani nedají koupit jízdenky.

Georg

to bylo mozna na zacatku, ze DB/OBB to zprovoznili sami. dneska na brenneru nastoupi vlakvedouci z trenitalie a jizdenky vam asi taky prodaj…

Matěj

Když české comfortjety nebudou v dané zemi pro provoz schválené, těžko tam budou jezdit, i kdyby zájem byl. A je to škoda, protože to budou krásný vlaky, který budou ČD dělat v zahraničí dobrý jméno.

Avlaky

Schválení je mozne udelat když se to zaplatí

Figo

Nevyužitý potenciál, ale třeba to někdy prodlouží. Ale ono to Slovinsko stejně má železnici v hrozném stavu, takže to moc na nové vlaky není.

Tomáš Záruba

Ale probiha tam pomerne rozsahla rekonstrukce, za par let to bude *civilizovane pouzitelne*.

PeDazOl

Ambice by byly, ale nevíte kdo to bude platit? 😉

Matěj

Cestující? Stejně jako do ostatních zemí 😉

Snáď sa dožijem

Tie termíny 2025+ a 2028+ pobavili…

Nemyslis, zaplatis

Tady jsou ty terminy aspon napsane, v te dobe bude zssk porad jezdit ze stejnym skanzenem, nebo uz konecne nasadi vozy pro lidi a ne pro dobytek?

Blzx

Když vidím, co s tím občas jezdím, tak soupravy pro dobytek nejsou bohužel úplně mimo

Snáď sa dožijem

Nejde o to, že/či to tam bude jazdiť – ale akou rýchlosťou…

Juraj

Vysvětlete mi prosím toto postižení.
Pisatel napsal komentář slovensky, a tak je automaticky reprezentantem ZSSK? Jakkoliv ten komentář může být pitomý, fascinuje mě, jak toto okamžitě zažehne primitivní obranný reflex stylu „Ale u vás…!“

Pisatel ZSSK nezmiňuje, nijak nesrovnává, pouze vyjádřil nějaký názor. Místo názoru ale reakce útočí na pisatele.
Každý si komplexy řeší jinak, ale do normální diskuse toto nepatří.

Jan Strapina

Tak snad se dílo podaří a konečně budeme mít moderní a důstojné expresní vlaky,jako poslední v EU!

mgr.pavel

*Poslední* v EU?

Ukažte mi takový vlak třeba na Slovensku, Chorvatsku, Rumunsku, Řecku, Bulharsku,.. (nebo taková podpásovka: na Kypru či Maltě)

KokizVinarek

Nehledě na fakt, že třeba důstojné railjety jsou tu v provozu už řadu let… o Pendolinu ani nemluvě. 🙂

roman

ty moc nejezdíš vlakem

Miroslav

Jasný, hlavně že Deutsche Bahn nasazuje 50 let staré vozy na své InterCity…

Gwann

O víkendu svítilo celkem dost sluníčko, že…

Georg

jako 20 souprav vas urcite vytrhne. 7 z toho nahradi pendolina a cast posune nevhodne vozy typu bdpee na rychliky. a jste tam, kde jste byl.

Kamui

Bude na tohle všechno těch 20 kusů vůbec stačit? A co bude s původními railjety?

Tomariero

Původní Railjety by měli jít na Ex1.

Jarda

Ne Berlin je potřeba, jestli se nepletu, 5 souprav. Počítám že Kodaň bude prodloužení dnešního spoje do Flensburgu, takže bez nárůstu počtu souprav. Na Budapešť je potřeba šest souprav a railjetů je sedm, takže to je dohromady 18 souprav. To stačit bude.

Avlaky

5 souprav? Nyní jich je potřeba 9 když započítán i ty 2 co jezdí až do Budapešti

Bez nich to je 7

Medvěd

Bude stačit. U linky do Rakouska se počítá se stejným modelem jako dnes a tj. spolupráce s OBB a se zajizdenim Railjetu 2.generace do ČR

Cjirka

A jak do bude vypadat na lince do Budapešťi. Zůstanou ještě nějaké.madarske anebo slovenské soupravy, anebo to bude kompletně v režii ČD?

noerf

To se uvidí, až proběhne okolo roku 2030 soutěž na dopravce. Třeba to bude jezdit úplně jeden dopravce celé.

Ruzian1

Aspon by to byla nejaka „zaruka“ kvality, protoze to, co ted jezdi na Ex3, je co kus to original. Treba dnes na EC 280 chybi restauracni i multifunkcni vuz, souprava v rezii ZSSK.

PeDazOl

To neřešte, Horní Uhry bude obsluhovat MÁV-SK, a dopravu mezi H – D Uhrami bude zajišťovat koněspřežka. V Kútech si přesednete a jedete. 🙂

Lukáš

Tak nějak se v tom ztrácím. Railjety by měli zůstat na trase Praha – Villach doplněny ComfortJety. Takové mám poslední info. Teď jsem o pár příspěvků výše četl, že ČD Railjety půjdou na Ex 1 a ComfortJety na linku Praha-Villach. A vy píšete, že bude probíhat spolupráce s ÖBB jako teď a že budou zajíždet k nám nové ÖBB Railjety a naše ComfortJety. Jak to tedy bude prosím? Jak se bude řešit požadavek na Business class tak jak požadovali ÖBB u nákupu našich ČD Railjetů? Nebo jsou jiné podmínky? Předem děkuji za odpověď a informace.