ComfortJety budou jezdit od Villachu po Kodaň, začnou mezi Prahou a Ostravou. Hotovo je 28 skříní
Čelní vůz pro soupravy ComfortJet. Pramen: České dráhy
Jednotky s Vectronem a řídícím vozem budou moci jezdit až 230 km/h, což z počátku využijí pouze v zahraničí.
Ještě by mohli vymyslet nějaký pěkný nátěr a ne tenhle depresivní hnus. Něco jako třeba rakouský Railjet apod.
Ten konec ve Villachu je divnej. Proc ne Italie, nebo aspon ta nedaleka Lublan?
A protoze objednali dalsi Talgo tak ani do Kodane se Comfortjety asi neuzivi.
Bim, bam. Konec, zvonec a pohadek asi brzy konec.
Holt jak se na veritele vola, tak se insolvence ozyva.
Zdar Alexi, jsi tu chyběl ( myšleno v dobrém), ekonomické popichovaní se hodí ( a na zbytek se vybodni )
Pokud tohle nahradi Pendolina tak kam se ta posunou? Na ČB?
Nenahradí to Pendolina, doplní to chybějící Pendolina.
A stávájící Railjety nasadí kam? Nebo zůstanou a budou se „doplňovat“. A ještě jedna otázka. Když mají nedostatečnou kapacitu, nebylo by možné do každého přikoupit dva vozy, aby byly všechny soupravy devítivozové?
Devítivozová roura s autobusovými sedačkami, na cesty 2-3 hodiny fajn, ale jet tím třeba 6 hodin s dětmi, pro které nebude oddíl, nýbrž jen část vozu jako u IJ bych nechtěl.
Za mě minimálně v 1. třídě by měla být 1+ v kupé provedení a dětská část měla být také v kupé provedení. Chápu, že do velkoprostoru se vleze více sedaček, ale to platí u regionálky, pokud si hrajeme na comfort, tak by měla být i volba kupé/velkoprostor, podobně jako to bude v nové genereaci railjetů.
Bohužel s Business class se nepočítá, pokud se tedy něco nezměnilo. Což mi přijde divné, protože si pamatuji při nákupu ČD railjetů, že byl požadavek ze strany ÖBB aby ve vlaku byla Business class. A část ComfortJetů je zamýšlena na vozbu Praha-Villach. A ČD railjety prý na Ex1. Informace se stále mění. Takže nemohu potvrdit určitě. Jinak souhlas, minimálně v 1 třídě měla být možnost kupé /velkoprostor. Koneckonců ÖBB railjet 2 generace to takto řešeno má včetně business class.
Bůh ví, co bude v řídícím voze, ještě je čas
To je také pravda. Ale určitě bych nejen já uvítal alespoň 6 sedadel business třídy odděleny alespoň stěnou. Uvidíme jaké budou požadavky na straně ÖBB. To ukáže čas. Oficiálně se to zatím tváří jako vůz 1.třídy bez business třídy.
Jezdím pokud možno vždy 1. třídou a jízda v openspace je mnohem příjemnější než se tlačit v kostce 3x3x3 metry…
Doplnim: … s dalšími 5 cizími lidmi.
Ona ta láska ke kupé je většinou daná tím, že se předpokládá, že bude „zabrané“ jen pro sebe.
Já poslední dobou zažíval plné obsazenou i 1 třídu. Jak v ČR, tak v Německu
Tak pořád lepší velkoprostor než 5 cizích lidí v kupé…
Můžu se zeptat, jak bude probíhat vyrovnávka? Nebo to je přímo obchodní model domluvený s jednotlivými drahami?
Směrem na Německo jsou už dnes DB čistým plátcem, směr Rakousko se možná bude kompenzovat nasazením 1216.2 od ÖBB PR na ostravské větvi (moje teorie), směr Slovensko se na jihu vždy nějak vyrovná se serverem a Maďarsko nám sem pošle jednou za den ten svůj Orbán-Express zvaný Hungaria.
Budeme Rakušákům i Němcům platit za to, ze po jejich kolejích jezdí náš vlak.
Dost rád bych viděl taky nové příměstské vlaky a vnitrostátní vlaky pro normální lidi. Vraky ČD bmtoee patří do šrotu a ne na koleje. Všude na východě nakupují nové vlaky ale ve středočeském kraji na Beroun jezdí stále šrot.
To se zeptejte Boreckého a jeho party, ti určijí svojí objednávkou to, s čím Vy denně jezdite.
Smlouva se uzavřela za předchozího vedení kraje. Ale holt smluvní pokuty jsou malé, takže smí jezdit počmáraný sólo slon místo soupravy. Nebyl důvod nahrazovat Žabotlamy, až se definitivně rozpadly tak se nahradily střepem bmto z pacifiku .
Jsem Čech a Slovák, bydlící v Dánsku. V Praze mám dědu a na Slovensku rodiče. Takže skvělá správa.
Nějak na té mapce nerozumím té části Praha – Brno. Jako že v roce 2028 se bude jezdit přes Vysočinu rychlostí 200/230 km/h?
V = 200 km/h se bude jezdit na VRT Polabí, V = 230 km/h pak Světlá nad Sázavou – Polabí – takhle to chápu já.
Přesně tak. Přesedne se na Hyperloop, ale poletí se maximálně 230, protože jakmile tu rychlost nabere, tak už zase bude muset zpomalovat 😉
To budou na SK čubrnět
Já zase čubrním, že se bude jezdit 2025+ na Žitném ostrově 200km/h. Zatím to vypadá, že bude úspěch, když se do roku 2030 opraví na 200km/h alespoň úsek Kúty-Bratislava.
Joo hlavne ze sa to „neopravuje“ tak jako svetove unikaty udolie Orlice ci Brno-Blansko = dlhe vyluky a odklony co vratili cestovne casy do cias totality, stovky mega v lufte a vysledok casova uspora 0 minut 😀 Kuty – BA by malo byt do 2025 a bude to prva trat na 200 km/h v Ceskoslovensku 😉 a tiez by to chcelo naucit sa zemepis. Cez ziadny Zitny ostrov expresy do Madarska nikdy nejazdili ani jazdit nebudu (aj ked na juznom SK trat 130 prejde reko na 140 km/h a nie na 200 km/h). A posledna vec, len aby tie VRT… Číst vice »
Před cca 20ti lety se koupily jiné jednotky a byly s nimi také velké plány, kam všude budou jezdit a nakonec stejně až na pár úletů jezdí v podstatě jen tu Prahu – Ostravu. Není to krásná analogie?
Cca pred 40 lety se koupily jine vagony a s niki byly zamery. A co teprve jake byly zamery se slovenskou strelou v roce 1936, to je teprve analogie….
Před 40ti se ven moc jezdit nedalo a Strela je hezká hračka, technického nadšence nadchne, ale ve své době už byla ve srovnání se světem mimo mísu jak technicky, tak designově.
Mínusářům před mínusováním doporučím studium tehdejších výrobků konkurence, třeba Wumag, který byl za humny.
to jsou ale smele plany. kevy jen potecou…
nicmene tech jednotek neni 120, ale 20 a jestli je budete odesilat timto tempem do zminenych destinaci, dojdou vam jeste pred polednem…
Nebudete tomu věřit, ale ještě před polednem nedojdou. Ty jednotky totiž budou jezdit nejenom tam, ale dokonce i zpět.
Nedojdou. Na Nábřeží se dalo několik chytrých hlav dohromady a řekli si dost! Velice prozřetelně proto objednali vlaky s řídícím vozem, tak aby mohly nejen dojet do cíle, ale dokonce se i vrátit zpátky.
Na vysokorychlostních tratích bude minimální rychlost 200 km/h, tedy v případě, že návěstidlo ukáže stůj, tak to vlaky nebudou moct respektovat, protože by se pohybovaly nižší rychlostí než je minimální?
Tak určitě!
Bravo 😉
Z toho plyne že jakmile se posle vlak a Vrt, pak skončí někde výbuchem ve sturcu nebo spadne do moře. Pasažéři pak zemřou hlady.
‚Budou vyhovovat i pro provoz na budoucích českých vysokorychlostních tratích, kde se počítá s minimální rychlostí 200 km/h.‘ Tj, nesmí se jezdit méně. (Správně by bylo ‚…alespoň s rychlostí 200 km/h.‘)
alespoň 200 také říká 200 a více
Hledáte problémy kde nejsou a interní drážní předpis opravdu není nadřazen nouzovému zastavení pro záchranu života/zdraví.
Vlku, můj kamarád si často stěžuje na vlka, není to zřejmě nic příjemného, tak se Vám ani nedivím. A k Vaší bravurní myšlence jen tolik, že pokud by vlak nesměl při jízdě klesnout pod určitou rychlost, nejen že by nikdy nemohl zastavit, on by se totiž hlavně nikdy nesměl ani rozjet.
Ano, minimální rychlost znamená, že rychlost nebude nižší než … . O konstrukční rychlosti nebylo řečeno nic, i když bych chtěl vidět šukafon jet takovou rychlostí.
Že by to byla minimální konstrukční rychlost vozidla? Podobně jako na dánici nesmí trakor, protože nesplňuje minimální konstrukční rychlost 80 km/h.
V takovém případě bude vlak muset na zkušební okruh do Velimi a tam kroužit v rychlosti 200 km/h tak dlouho, dokud nebude volná kolej.
Přesně tak. A ve stanicích se nebude zastavovat, aby nedošlo k porušení minimální rychlosti!
https://www.youtube.com/shorts/uh5T9nCSZ18
A už nebude „nestavíme, máme zpoždění“ ale „nestavíme, máme náskok“… :))
Myslel jsem, že se s nasazením spěchá, aby se nahradily vozy na Berlinerech. To tedy do roku 2026 budou jezdit na Berlinerech současné soupravy, které DB občas nepřevezme?
Ne, ComfortJety zde budou dodány před rokem 2026. Mezi Ostravou a Prahou budou jezdit, aby uvolnily vagóny pro jiné vlakové linky. Plus bych řekl, že je ještě ČD takto ozkouší, jak si povedou.
V článku je uvedeno dodání do konce roku 26. Takže jeste více než 3 roky do SRN Comjety jezdit nebudou.
Je otázka kdy budou nasazeny na Německo, ale rozhodne nikde nebude čekat 20 souprav, dodávky budou postupně…
Dovolil bych si zaspekulovat, že na Německo je národní přepravka nasadí velice krátce poté, co dorazí bistra a řídící vozy a budou vytovřeny ucelené jednotky.
Líbí se mi jaký desing má lak na čele
Nicméně proč ČD děla už 3. Barevnou kombinaci jak budou vypadat Vectrony?
Myslel jsem ze má Najbrt sjednotit desing
Design, prosím.
Dressing:)
Proč proboha zase zprznili Najbrta – proč tam schází tmavě modrý pruh pod světlemodrým pásem přez okna? Každý druhý vlak je nějak zprzněný. Na to si snad najímají speciální prznitele a to nemluvím, že je bílý pás až dolu, místo aby spodek tvořil matný tmavě modrý pás.
Jasně na barvu to nejezdí, ale proboha proč to tak PRZNÍ.
proboha na nějaké pruhy to nejezdí
To šotouš nikdy nepochopí. Berte to tak, oni za svou nemoc nemohou.
Protože pro mě jako platícího cestujícího není váš šotosexuální důraz na vzhled vůbec důležitý.
Může se to zdát jako naprostá prkotina, ale na druhou stranu ČD zaplatilo těžký prachy za design a grafické manuály a je minimálně zvláštní se jich poté nedržet.
Proč mi to vysvětlujete, ptejte se na GŘ ČD, požádejte si podle zákona 106 o informaci. Mě zajímá komfort, bezpečnost, rychlost. Pochopil?
Tak to je hodně sebestředný příspěvek. On se ptá, proč tam nejsou pruhy. Docela nevinný dotaz a vy hned začněte psát o sobě a celé to skončí povyšováním se. Ale odpověď žádná.
Už jsem to tu psal, tmavomodrý pruh bude, je to samolepka, tak jako u InterJetů.
Proc je budou nasazovat pres Brno kdyz tam jsou Railjety?
stupidita
Ach jo…
A proč je budou nasazovat přes Prahu, když tam jsou Railjety, Pendolina, Interjety, …. ?
Taky mne to napadlo, ale jak mi bylo vysvětleno jinde, RailJet je ve skutečnosti kategorie vysokorychlostních vlaků ÖBB, ne ty soupravy.
Protože Budapešť. A protože railjet ma omezenou kapacitu a není jich zrovna moc, takže se to bude muset nějak preskladat
dva podoteky
1) relace Bohumin- Fr.Lazne bez jidelaku je zcela spatne, uz ted jezdi (do XII/23) v tydnu pendo s bistrem (po-pa) a so+ne devitivozova souprava s klasickym (pravda starsim) jidelakem kde je standardne plno, cili zajem cestujicich o sluzbu je evidentni
2) k te mapicce – usek Bratislava-Budapest je oznacen na 200 km/h 2025+ ………..ze by v Uhrach uz kopali nejaky tunel z Vacu do Sturova? ve stare stope kolem Nagymarose meandry Dunaje je pokud vim 100 max
Doufam, ze je to v clanku mysleno tak, ze to bude jezdit bez „originalniho“ jidelaku a budou k tomu pripojovat alespon bistro.
Stejne tak velky preslap je nasazovani Interjetu bez jidelaku jako nahradu za SC Pendolino!
Myslím si že pokud to dotáhneme cenově na slovenský jidelák, budete ráda že nemusíte čichat za jízdy vůní jídla, protože to bude příšerně drahé, a většina lidí s normálním příjmem si tu polévku za 125 Kč nebude moct dovolit.;)
A o ceně hlavního jídla které cenově odpovídá průměrné pražské fancy restauraci se radši zmiňovat nebudu
To je mi vás trošku líto, menu s nápojem a polívkou za 250… 😂
cena ujde a chutna to slusne—koneckoncu bez penez do jidelaku nelez, kup si tricet deka gothaje fcelku a tri plechovky arguse k tomu……
ne vazne…..kdyz jedu 800 km vlakem chci se nabastit a jsem ochotny za to zaplatit, ale jakkoliv nechci predrazenou „kostku ve skluzu a sojove lattecko“ za 2 litry, tak pocitam s tim ze ccenova hladina je trochu nad standardni vysi kvalitni ceske hospody s hotovkama
To jo akorát že tady je vyhřívaný řízek za 200 a v Pohlreichově Imperialu Je polední menu za 220 až 270. Kvalita, poměr cena x výkon nesrovnatelné
Preferujete soupravu vozu B a Bd?
Nn, todle je nejideálnější
https://www.k-report.net/discus/obrazky/60/53/1516053.jpg
Ještě, že ne „nejoptimálnější“. 🙂
S touto tratí se do budoucna pro dálkovou dopravu do Budapešti nepočítá. VRT povede z Bratislavy přes Rajku přímo do Maďarska.
pak je ale mapicka trochu mimo realitu…smerovanim i terminove…:-)
a zajima mne kudy pujde pred Blavu trasovani te VRTky –
O té vámi zakreslené 200 se uvažuje v úseku Bratislava-Nové Zámky-Štúrovo. Je to ale jedna z variant, řekl bych že nakonec zvítězí úsporná varianta s optimalizací tahu na 140km/h co jsem tak četl 😀 a 200 bude jen Bratislava-Kúty
Bavíme se o předpokládané podobě roce 2050, nebo 2060?
Omyl, s tratou 130 BA-NZ-Sturovo-Budapest sa urcite pocita do buducnosti pre dialkove vlaky z CZ. VRT Wien – Budapest cez BA iba cez Petrzalku do Rajky a plany na moderne prepojenie so zvyskom BA nie su (aj ked v minulosti boli velmi smele). Jedine ze by sa jazdilo iba cez Vieden a nie BA hlavnu sranicu.
Terminy rychle jizdy v ČR jsou výsměch, uvidíme jestli aspoň Dánové Fehmarn stihnou v termínu. Ten by si tu mimochodem zasloužil větší pokrytí, řekl bych, že je pro místní víc relevatní než Koralmbahn. (Víc relevatní, protože bude i pro auta)
To slovo, které jste možná hledal, je „relevantnější“
Pendolina taky měla jezdit do Německa. Místo toho jede občas do Košic.
pendolino je 20 let staré…pokrok jde dopředu
Deutsche bahn nechtěl Pendolino na svém území
To ale modrogumy nezajímalo, udělat vícestrannou dohodu by dávalo smysl.
A když to povolili (DB Netz dávno nemůže bezdůvodně bránit) stejně tam ČD nepošlou 680 na vlastní triko.
Malá kapacita…
Nebo příliš úzké dveře? 🙂
Na relaci Bohumín – Praha – Fr.Lázně bez jídelního vozu? Aneb jak si nasrat zákazníka, ještě než to začne jezdit. Děkuji nechci… 🙂
„Umožní to flexibilita nových vozidel, které bude možné spojovat s dalšími vozy, a to včetně průchodnosti soupravy.“ tak se za to dá jidelák a bude
V textu je bez restauračního vozu. 🙂 Oni totiž ty žrádeláky nejsou 🙂 Problém není v tom něco připojit, problém je v tom, že není co připojit. 🙂
Podle mého je problém financovat ty restaurační vozy dopravcem. Jízdné je zaplacené na sedadla a z marží za jídlo a pití se stěží zaplatí personál a provoz té restaurace (zásobování, chlazení , ohřev, likvidace odpadů..). Miliony za pořízení vozu, jeho údržba a náklady na tahání 50 tunového vozu jsou jen ztráta.
Jeden dopravce to umí a jiný ne? V čem je problém? Zpravidla v dopravci, cestující má stále stejné peníze které utratí kde chce…
Co to zvanite? Regiojet má obdobu vozíku, být výtuneneho, jidelaky prodal po iks letech odstavení tak pred 5 lety.
No a co k tomu pripocitat prave tu moji sedacku? Treba se prave kvuli tomu jidelaku rozhodnu tim vlakem jet…a ne autem nebo s jinym dopravcem. Jidelak na svych cestach vyuzivam pravidelne (vetsinou vzdy hlavni jidlo,kava,1 pivo/vino) a nic me nena…e vic,nez kdyz az po prijezdu vlaku zjistim,ze vuz chybi. Pro me je to z pohledu planovani casu versus comfort jedna z nejvetsich konkurencnich vyhod vlaku (a dokazu si to predstavit i oproti letadlu na nektere kratsi destinace) a vlastne mi vubec nevadi,ze pojedu treba i o neco dele nez autem – cas ve vlaku dokazu vyuzit jako v kancelari….ale… Číst vice »
No a tom to celé je, platící zákazník očekávající a bez problému platící komfort a šotosexuální úchylka s řízkem a petkou v ruce, pro kterou je důležitější váha vozu a náklady dopravce. Prostě nepochopení základní věci, nenabízíš komfort, nevyděláš peníze, nemusíš jezdit, uvolni sloty jiným. Hotovo.
Kolik dopravcu jezdí v CR s jídelním vozem?
PS: vám zaměstnanec CD přebral manželku, ze? Jinak rozumně se ty výlevy nedají vysvětlit…
A to se nemůže promítnout do ceny jízdného? Typicky relace ÚL – Praha (porovnání R15 s Ex5):
– cena jízdenky STEJNÁ
– Ex5 má restaurák, R15 jen minibar
– jízdní doba STEJNÁ
– komfort srovnatelný.
Jestli bych měl jet Ex5 s restaurákem místo Krušnohorem (kvůli restauráku), neměl bych problém si za jízdenku na Ex5 PŘIPLATIT třeba 10 – 20 Kč. Za ten restaurák by mi to prostě stálo.
Obtizne, většině lidi je jidelak do Aussig zcela buřt. Je tam typicky 40 míst a souprava má pár set míst. 90% kastanu nevidí důvod si připlatit za službu co je jak nezajímá, tak z důvodu kapacity nemůžou vyuzit
Bude se „příplatek“ vracet, když jídelák zrovna nepojede? Nebo pokud v něm bude zrovna plno? Ale hlavně, není zrovna toto pendlerům Praha-Ústí úplně ukradené?
Do Františkových lázní jezdí už dnes
https://www.zelpage.cz/razeni/23/vlaky/cd-512
Celkem smutné, že vozy na 200 km/h tahá půlku trasy lokomotiva na 140 km/h… i když vlastně na Praha – Fr. Lázně je stejně většinou traťová rychlost jen 100 km/h…
k neuplnému ComJetu pujde pripojit jidelák.
A kde ho vezmete? To je ta kardinální otázka, kde ho vezmete???
Do Františkových Lázní jezdí už teď, tak to bude ten stejný.
Jo tak oni rozhodí servisovaný Pendolíno a bufetwagen z Pendolina prdnou k tomu. Tak to pak jo. 😉
Proboha člověče, přemýšlejte!
https://www.zelpage.cz/razeni/23/vlaky/cd-512
O víkendech a státních svátcích jezdí klasická souprava a PŘEKVAPIVĚ s klasickým jídelním vozem… :))
No však ano v pracovní dny se bude rozpojovat servisované pendolino. 🙂
A proč by o pracovních dnech nemohlo Pendolino jezdit celé?
Protože bude v servisu, dyť to pán píše.
A teď není v servisu?
„Umožní to flexibilita nových vozidel, které bude možné spojovat s dalšími vozy, a to včetně průchodnosti soupravy.“
U ComfortJetu bude tedy krajní vůz u lokomotivy na rozdíl od Railjetů osazen průchozími dveřmi?
Dle dostupných informací ano.
Teoreticky asi ano, ale jediný přechod bude k lokomotivě = vozy, které se připojí budou muset mít správné kabely pro řízení skrz z řídícího vozu. Kolik jich asi bude?
Řízení lokomotivy,ovládání dveří, ovládání EP brzdy,osvětlení , rozhlasu se realizuje UIC kabelem. Ten mají všechny novější vozy počínaje Honekry. Mají je i 50 let staré vozy B, ty mají ale málo vodičů v tom kabelu.
A je to prime propojeni? Myslim tim, musi to ten vuz na ceste podporovat i nejak softwarove, nebo to je proste pass-through a vozu je jedno, co po tech dratech chodi?
To sice mají, ale u většiny vozu něco nefunguje, ČD mají Asi jen 10 vozu které umí jezdit s railjetem (ano i railjet se posiluje)
Na rj 257 jsem v pondělí viděl posilu 2 Bmz, ale byly připojené až za řídícím vozem, viz rychlofotka: https://imgur.com/lNZF8uQ
Nemělo by být v tomto případě jedno, co za vozy se připojí na konec vlaku?
Ano, jsou na koncovém voze osazeny průchozími dveřmi, stejně jako Interjet.
Velká výzva bude taky pak po roce 2028+ nahradit vlaky, které teď běžné suplují metropolitní dopravu lidem do práce do Prahy z České Třebové, Pardubic a Kolína. Linky Ex3 už by měly postupně jezdit po části VRT (dle mě až někdy po roce 2032). Zejména Pardubický kraj si zvykl na nadstadard, který bude muset pak zafinancovat, až to nebude objednávat stát (linky Ex3 povedou jinudy).
V Pardubickém kraji žijí lepší lidé, takže si nadstandard zaslouží.
Tvl 😂 😂 😂
Krasne vlaky.Jeste nekolik Bight jetu by se taky uživilo – Itálie, Polsko, SK- Košice, Amsterdam či Brusel.
Ten Amsterdam, Brusel a Itálie rozhodně.
Polsko a Slovenskou jsou pro vás méněcenné destinace ?
Škoda že už není ambice s nimi jezdit do Slovinska. Vetší smysl by ale dávala Itálie, o které se bohužel taky neuvažuje; spoj z Prahy do Benátek by při masivních investicích do infrastruktury v Rakousku a z toho plynoucích zkrácení jízdních dob dával smysl.
To je z Prahy spíš na noční vlak.
To je spíš na rakouské straně; po dokončení Koralmbahn si toto právo/možnost (BMK rakouské) prodloužit spoje z Villachu do Slovinska/Benátek při souhlasu a zájmu slovinské/italské strany vyhrazuje. 🙂
Já mám za to že zájem italské strany není podstatný, protože už dnes provozují EC do Itálie ÖBB na vlastní triko – u Trenitalie se na ně ani nedají koupit jízdenky.
to bylo mozna na zacatku, ze DB/OBB to zprovoznili sami. dneska na brenneru nastoupi vlakvedouci z trenitalie a jizdenky vam asi taky prodaj…
Když české comfortjety nebudou v dané zemi pro provoz schválené, těžko tam budou jezdit, i kdyby zájem byl. A je to škoda, protože to budou krásný vlaky, který budou ČD dělat v zahraničí dobrý jméno.
Schválení je mozne udelat když se to zaplatí
Nevyužitý potenciál, ale třeba to někdy prodlouží. Ale ono to Slovinsko stejně má železnici v hrozném stavu, takže to moc na nové vlaky není.
Ale probiha tam pomerne rozsahla rekonstrukce, za par let to bude *civilizovane pouzitelne*.
Ambice by byly, ale nevíte kdo to bude platit? 😉
Cestující? Stejně jako do ostatních zemí 😉
Tie termíny 2025+ a 2028+ pobavili…
Tady jsou ty terminy aspon napsane, v te dobe bude zssk porad jezdit ze stejnym skanzenem, nebo uz konecne nasadi vozy pro lidi a ne pro dobytek?
Když vidím, co s tím občas jezdím, tak soupravy pro dobytek nejsou bohužel úplně mimo
Nejde o to, že/či to tam bude jazdiť – ale akou rýchlosťou…
Vysvětlete mi prosím toto postižení.
Pisatel napsal komentář slovensky, a tak je automaticky reprezentantem ZSSK? Jakkoliv ten komentář může být pitomý, fascinuje mě, jak toto okamžitě zažehne primitivní obranný reflex stylu „Ale u vás…!“
Pisatel ZSSK nezmiňuje, nijak nesrovnává, pouze vyjádřil nějaký názor. Místo názoru ale reakce útočí na pisatele.
Každý si komplexy řeší jinak, ale do normální diskuse toto nepatří.
Tak snad se dílo podaří a konečně budeme mít moderní a důstojné expresní vlaky,jako poslední v EU!
*Poslední* v EU?
Ukažte mi takový vlak třeba na Slovensku, Chorvatsku, Rumunsku, Řecku, Bulharsku,.. (nebo taková podpásovka: na Kypru či Maltě)
Nehledě na fakt, že třeba důstojné railjety jsou tu v provozu už řadu let… o Pendolinu ani nemluvě. 🙂
ty moc nejezdíš vlakem
Jasný, hlavně že Deutsche Bahn nasazuje 50 let staré vozy na své InterCity…
O víkendu svítilo celkem dost sluníčko, že…
jako 20 souprav vas urcite vytrhne. 7 z toho nahradi pendolina a cast posune nevhodne vozy typu bdpee na rychliky. a jste tam, kde jste byl.
Bude na tohle všechno těch 20 kusů vůbec stačit? A co bude s původními railjety?
Původní Railjety by měli jít na Ex1.
Ne Berlin je potřeba, jestli se nepletu, 5 souprav. Počítám že Kodaň bude prodloužení dnešního spoje do Flensburgu, takže bez nárůstu počtu souprav. Na Budapešť je potřeba šest souprav a railjetů je sedm, takže to je dohromady 18 souprav. To stačit bude.
5 souprav? Nyní jich je potřeba 9 když započítán i ty 2 co jezdí až do Budapešti
Bez nich to je 7
Bude stačit. U linky do Rakouska se počítá se stejným modelem jako dnes a tj. spolupráce s OBB a se zajizdenim Railjetu 2.generace do ČR
A jak do bude vypadat na lince do Budapešťi. Zůstanou ještě nějaké.madarske anebo slovenské soupravy, anebo to bude kompletně v režii ČD?
To se uvidí, až proběhne okolo roku 2030 soutěž na dopravce. Třeba to bude jezdit úplně jeden dopravce celé.
Aspon by to byla nejaka „zaruka“ kvality, protoze to, co ted jezdi na Ex3, je co kus to original. Treba dnes na EC 280 chybi restauracni i multifunkcni vuz, souprava v rezii ZSSK.
To neřešte, Horní Uhry bude obsluhovat MÁV-SK, a dopravu mezi H – D Uhrami bude zajišťovat koněspřežka. V Kútech si přesednete a jedete. 🙂
Tak nějak se v tom ztrácím. Railjety by měli zůstat na trase Praha – Villach doplněny ComfortJety. Takové mám poslední info. Teď jsem o pár příspěvků výše četl, že ČD Railjety půjdou na Ex 1 a ComfortJety na linku Praha-Villach. A vy píšete, že bude probíhat spolupráce s ÖBB jako teď a že budou zajíždet k nám nové ÖBB Railjety a naše ComfortJety. Jak to tedy bude prosím? Jak se bude řešit požadavek na Business class tak jak požadovali ÖBB u nákupu našich ČD Railjetů? Nebo jsou jiné podmínky? Předem děkuji za odpověď a informace.