ComfortJet poprvé vyjel s cestujícími, zatím ve zkrácené verzi
První jízda ComfortJetu s cestujícími. Foto: České dráhy
Postupně se nové vlaky objeví také na trase do Berlína.
Postupně se nové vlaky objeví také na trase do Berlína.
Za mně nic moc.
Prostě nový vlak s minimálními standardy, aby mohli dále spolupracovat s DB na jízdách po Německu.
Hlavní výhodou vlaků této karegorie by měla být možnost práce na notebooku, na tom tam tedy dostatečný důraz nevidím.
Pěkné. Jen by mohli ten nepěkný Arial v informačním systému už nahradit nějakým novým fontem, lépe odpovídajícím majestátnosti tohoto vlaku.
Nejlépe Comic Sans 🤪
Nesnáším tyhle velkou prostorový vlaky stačí pak jedná trochu hlučnější společnost v jedno vagónů a ví to celý vlak. A co ještě třeba zkusit udělat i ňjakou verzi se čtyřma vagonama? K nám na jižní Čechy by to stačilo a v případě potřeby by šli klidně spojit dvě soupravy dohromady pro rozšíření kapacity?
Všechno fajn, ale klasický jidelak prostě bude chybět a bez něj to není ono. Spoléhat se na volné místo u pár míst, nebo jíst z plastu za 200 fakt nechci. Wrmz zrovna na Berlin a Budapest praskaly kolikrát ve švech.
Mňa by zaujímalo či to v tejto konfigurácií budú ďalej fanšízy, alebo to budú prevádzkovať priamo JLV (ako na railjetoch a Pendolinách). Ak to druhé, tak stále ide pre mňa o posun vpred oproti súčasnemu stavu, obzvlášť ak zohľadníme že na Metropolitane tá hospoda pomerne často vôbec nie je.
Já bych zase preferoval více stolečků, když mám možnost, tak rád ve vlaku pracuji.
Škoda, že z části té jedničky neudělali 1+, myslím, že zrovna na tak přeplněné lince jako je Praha – Berlín by se to určitě uživilo. Dvojka povedená a líbí se mi ta kombinace Modrá – Bílá – šedá, jen oddíly pro rodiny s dětmi bych dal jako kupé, nebo alespoň oddělené od zbytku vozu. Co se jedničky týká tak nic moc, čekal jsem něco jako je v railjetu, ale tyhle koženkový borcady, prostě nemusím. Celkově nechápu koženku v 1. třídě. Pochopím to ve dvojce kvůli údržbě, protože lidi jsou čuňata, ale v jedničce? Když si tam sedne člověk v tričku… Číst vice »
Není to koženka, ale přírodní kůže.
Veganská?
Škoda, že to ČD nekoupily s jedním nízkopodlažním vozem, jako má rakouský railjet 2.0. Leda ho dokoupit dodatečně.
Do Berlína a Hamburku by se 10 vozů určitě uživilo, ale takhle brzo po koupi to asi nikdo řešit nebude.
Těch dvacet nízkopodlažních vozů by se snad dalo dokoupit a doplnit do každé ze souprav.
To se rovnou může dokoupit i 10 nízkopodlažních vozů k interjetum. Minimálně na Plzeň mají připojené další 2 vagony často.
Popravdě mi ten koncept (po té co byl uveden do praxe) přijde rozporuplný. Sice se odstranila bariéra při nástupu, což vypadá skvěle, ale zase vzniky schodózní bariéry uvnitř vlaku, který už není bezbariérově průchozí. A jak tak sleduji, nejsem sám kdo si toho všiml.
A přeci jen to není regionální vlak kde se neustále nastupuje vystupuje, je to dálkový vlak, kde mají cestující tendenci se uvnitř pohybovat za svými cíli (restaurační vůz atp).
Jsem docela zvědavý jak to OBB vyhodnotí dlouhodobě.
Nebo tam přidat dvoupatrový vůz. Jedna věc bezbariérovost uvnitř vlaku, druhá právě pohodlné a rzchlé nastupovaní lidí s omezenou pohyblivostí (kočárky, invalidi, cyklisti, atd.). A navíc nepřijít o místa k sezení, které zaberou kola, invalidi apod.
Otázka je, o kolik by to bylo dražší než celkem raritní nízkopodlažní vůz.
Sú tie schodiky vnútri vlaku naozaj taký problém? Dôležité je zabezpečiť aby vedeli nastúpiť imobilní ľudia, plus aby sa pomerne jednoducho naložila batožina. To či vo vlaku absolvujem nejaké dva schodíky je už menší problém (jasne, pre menej mobilných ľudí je to nevýhoda, ale zas je kompenzovaná tým že ich nemusia prekonávať pri nástupe pod časovým tlakom).
Pokud se bavíme o bezbariérovosti, tak každý schod kdekoliv v cestě je bariéra. Ten na vozíku je „uvězněn“ ve své nízkopodlažní čísti a třeba do restaurace si nezajede. Roznáška po vlaku asi taky nebude med, nahoru dolů, nahoru dolů.
Dříve (a i u ComfortJetu) se silně zdůrazňovalo, že je vnitřně volně průchozí bez bariér včetně přechodů mezi vozy a to najednou padlo. Ani pozvolné rampy tam nejsou, jak se to zvládlo v některých jednotkách.
Jak říkám, rozporuplný pocit.
Neda se vetsina techto problemu vyresit razenim? Tedy nizkopodlahu hned za lokomotivu? (Pripadne nizkopodlahu jako ridicak pri reseni uz v dobe navrhu). Zbytek soupravy by pak zustal pruchozi urovnove.
Ale je to opačně. Řídicí a koncový jsou klasika a vložené lochneska se schody.
Někteří zde diskutující jsou fakt pí…e ,kterým se nikdo nikdy nezavdeci.Tak snad jsou oni sami tak dokonalí jak to všude a po všech vyzaduji.
Vaše preference nesdílí všichni dnešní cestující, cesta vlakem není pro většinu lidí cílem a tedy v něm nechtějí trávit víc času, než je nezbytně nutné.
Náhodou já mám taky raději kupé v některých situacích. Ale primárně mi jde o tu rychlost
Tu část o kupé chápu, tam je škoda, že se nešlo stejnou cestou, jako u ÖBB, tedy aspoň část vozů kupé a zbytek velkoprostor, ať je možnost si vybrat.
Mě by zajímalo, jestli je tam vlastně nějaký zásadnější rozdíl mezi tímto a railjetem a interjetem. Určitě je skvělé, že dorazí nové vozy a snad již obstarožní béčka v dohledné době skončí. Jen mi přijde, že se to prezentuje jako něco „co tady ještě nebylo“, což si nejsem jistý, jestli tak skutečně je.
Bylo a není…😀
Ale podle fotek to vypadá úplně stejně jako InterJet
Vlaky hezké, ale. Chybí mi to nejzákladnější co se nedaří. Pohodlná sedadla, spíše křesla, fotely jak chcete. Jediná prvo třída ma oboustranně opěrky na ruce, dvojka se dělí se sousedem. Největší blbost. Tohle nemá určovat třídu, je to škoda, mohly být více intimnější. Třídu ma určovat sice rozhodně více prostoru, ale i bezpečnost, a o tom se mluvit nechce. Nebo i služby , myšleno krmení. Třeba i WC, kde žena najde svoje pohodlí a nutnou hygienu.
Aby ve dvojce ale každý mohl mít svou opěrku, musel byste zvolit konfi 2 + 1, což ale zas sníží kapacitu ve vozidle, takže o vůz víc, a hned dražší na pořízení.
Nebo udělat užší uličku, ale to také není ideální. Každopádně sdílené opěrky jsou v druhé třídě normální, mimo první třídu jsem nikde neviděl samostatně opěrky.
Užší bych ji nedělal, už tak je dost úzká.
A nebo kratší a širší vozovou skříň, cest je více.
To už je cesta k Jakobsovým podvozkům. Ještě by se někdo mohl zhlédnout v rodalech (jednonápravových podvozcích) od Talga a to už by bylo vyloženě neštěstí,
No spíše jsem opravdu čekal něco revolučního, kažeému tohle vadí a a každý se modlí aby seděl sám, neříkejte mi že ne, ale místo toho aby se tomu šlo naproti, tak jen kompromisy. Ulička klidně může pár centimetrů oželet, když se nebude sloužit k bloudění cestujících po vlaku při nastupování, je to jen z mého pohledu cestujícího.
Ono v té uličce už není moc kde brát místo, už teď je docela úzká. Stačí při nastupování hledat své místo a mít ho v druhé půlce vozu, už teď se tam nedá skoro minout, a mám obavy, že být užší ulička tak neprojede minibar.
Tak bych volil spíše pro cesty nad dvě hodiny 2+1, cestování je služba a zážitek, má mít svoje pohodlí a nemít nervy že si k vám sedne objemnější člověk, který k vám přeteče.
Jenže v době vzrůstající poptávky musíte hledat kompromis mezi pohodlím a dostatečnou kapacitou, snížení konfigurace na 2+1 znamená, že musíte pořídit víc vozů, což se samozřejmě prodraží, nejen na nákupní ceně, ale i v následném provozu, protože logicky zaplatíte víc za DC.
Ano to je asi cesta, a stačí to spočítat, za pohodlí si připlatíte ale nemusí to být nadstandart, spíše by to měl být standart, obsadíte všechna místa na stopro. A jednička ať je jedničkou prostě jinak, třeba že si sedadlo natočíte jak chcete a klidně 1+1, ale to jsme už někde jinde, asi v Japonsku. 🙂
Potom bych měl ještě jeden zlepšovák na dálkové vlaky, a to je nedělat je průchozí, levnější za lokomotivou, prostě pro spořílky, pak jednička , tu mezi tímto světem zamčít, po ní restaurace a pak zbylá ekonomická třída co chce projít do restaurace. Všechny táhne stejná loko. A za bezpečnost se platí. Netřeba dávat všem stejně. Rozdělit od chlebů s řízkem, od uživatele služeb. Netřeba si stírat třídní rozdíly, byly tu a budou. 🙂
Ano ti co platí méně, nesou větší riziko. Ale myslím, že není více co dodávat. A nesmí se teda měnit směr jízdy, to je pak moje teorie k hovnu. 🙂
Tak si jezděte v jedničce, když vyžadujete konfiguraci 2+1.
Problém je, že v exponované časy a dny zaplníte z dobrých 95% i konfiguraci 2+2.
Vůz navíc nemusí být problém, stačí mít jen nastavené jiné priority a těmi je pohodlí a vracející se platící zakázník a obsazenost. Celoročně průměr třeba 80 procent? To je sen ne?
Jeden vůz navíc v každé soupravě se dost projeví už v nákupní ceně a pak samozřejmě v provozu, poplatek za DC, atd…
Sice jsou ve dvojce sdílené loketní opěrky, ale sedadla jsou jinak velmi pohodlná a jsou výborná na dlouhé cesty. Stejná používá InterJet
Uvidíme, co řekne zdejší recenze. Od pohledu nevypadají moc pohodlně
Co jsem měl čest zkusit interjet, sedadla dvakrát přívětivá nebyla, líp se mi sedělo i v přečalouňeným honekru
Šotouš Radim. Neseděl jsem v tom, ale už teď vím, že všechno je blbě.
Nenapsal jsem že to je špatně. Jenom že to tak vypadá. Proto čekám na tu recenzi.
To jsou koketní opěrky, ale má to jednu podmínku: Musí vedle mne sedět hezká žena, jinak se tvářím, že ruku nemám :-).
Právě na tu dlouhou cestu potřebujete mít pohodlí pro ruce. A prdel vás bude bolet taky. Ale beru už, není dvacet no.
nesouhlasím s tím, aby se bezpečnost lišila podle třídy. Jen proto, že si někdo nemůže dovolit jezdit jedničkou, měl by být méně chráněn při jízdě? Co přijde dál, třetí třída/jízda na střeše?
S těmi záchody bych se přimlouval za nutnou hygienu na všech, a to nejen ve vlacích, ale od toho jsme v ČR bohužel ještě daleko.
Ano, na Titanicu bylo podpalubí levnější. Ano více peněz, větší šance na přežití nebo komfort. Za čistotu WC ani tak už ne lidi, ale cena za kterou je najatá firma schopna ho udržovat v čistotě, ale věřte mi při soutěžích na provoz dotovaných vlaků určitě tohle není jako ta největší priorita.
Jezděte 1. třídou a máte po starostech.
Jezdím, ale nesmí být za lokomotivou.
Nemely jezdit nahodou i s jidelakem ? (Extra vuz WRMz který by byl připojeny k souprave jako 9. Vuz
Fotky byly nejspíše z předváděčky na hlavním nádraží, která se konala asi před měsícem.
Včera na 511 vůz WRmz jel, dnes na opačném 510 jede také.
Nikdy nepochopím proč je tam, místo třeba sedaček pro 1. tŕídu ta poštovní přepážka pro vlakvedoucího…., asi kapacitu platících cestujících využívat na max netřeba.
Upřímně by byl lepší nápad to vyměnit za uzavřený služební prostor. Vlakvedoucí tam stejně skoro nikdy není.
Proto jsem to zmínil poštovní přepážka trvale neobsazená. 😀
To místo není moc atraktivní, takže na první třídu tam rovnou zapomeňte. Mixovat první a druhou třídu není moc praktické a stejně byste musel někam posadit toho vlakvedoucího.
Takže tam uděláme přepážku pošty na které nikdo nikdy neseděl to je náramně chytré. 🤣🤣🤣Však co peněz dost. Kdyby místo toho byl oddíl na zavazadla nebo místo pro pár prodejních automatů tak to má1000x větší efekt pro ČD i cestující.
Proč by nemohla být v jednom voze první i druhá třída? Spousta vlaků to tak má. A proč tam potřebuje vlakvedoucí tu kancelář, co tam celou dobu dělá?
Pokud tam je, tak jen čumí do mobilu a k tomu potřebuje poštovní přepážku…
Většinou je to ovšem řešeno ucelenými oddíly první a druhé třídy, ne že mezi dva oddíly první třídy zdánlivě náhodně vrazíte tři sedadla druhé. Rozházená místa první a druhé třídy snad cestující moc rádi nemají. Osobně si myslím, že to místo tam víceméně zbylo – když byly umístěny dveře s plošinou a záchody pro invalidy, tak skončili s prostorem, který byl malý a zároveň nebyl ani nijak oddělený od průchodu mezi vozy a nástupních dveří. Než vymýšlet nějakou složitost kvůli dvěma nebo třem sedadlům, tak tam dali právě vlakvedoucího. Jasně, mohlo tam být něco jiné a vlakvedoucí mohl mít vedle… Číst vice »
Třeba místo pro objemnou bagáž, nebo prodejní automaty, aby se lidi nemuseli courat kvůli pivu přes celý vlak. To je tak když někdo nepoužívá mozek… Přepážka jak na poště k ničemu….
Jasné, šlo ten prostor určitě využít i lépe (není v railjetu v jídelním voze?), ale Rakušáci se prostě rozhodli udělat tam důstojný prostor pro vlakvedoucího.
Dokážete někdo ozřejmit to opakované očíslování vozů ČD zrovna cca 365-373, apod.? To je jenom nějaká zažitá tradice, nebo je za tím nějaká hlubší myšlenka? Chápu, že u starších vozů bez el. systému, kde jsou papírové jen štítky to byla pruda přeznačovat, ale proč právě tuhle číselnou řadu musí mít úplně nový ComfortJet, to bych rád věděl 🙂
Taky jsem nad tím přemýšlel, ale třeba pendolino se toho s railjetem nedrží 🤣
Pravda 🙂 Já se s tím vždy potýkám, když mám místenku – samozřejmě pokaždé v jiném voze a tedy pokaždé s jiným číslem. Jenže jak se tahle trojmístná čísla pořád opakují, nikdy si to vlastně napoprvé nepamatuju a musím si to průměrně tak 2x znova připomenout, protože téměř vždy získám pocit, že si pamatuju číslo z minulé místenky 😀
Někdo to tu v diskuzi před časem psal. Je to pozůstatek z doby socialismu. Státy měly přiděleny určitý rozsah čísel, aby se neduplikovaly v rezervačních systémech. Pro přeshraniční vlaky.
Úplně socialismus to není, přímé vozy stále existují, a když se kombinují vozy třeba od 4 dopravců na některých nočních vlacích, tak to nějaký smysl má. Ale třeba v Polsku nebo na Slovensku už alespoň u vnitrostátních vlaků používají normálně čísla třeba do 30, a ne jen u ucelených jednotek jako u ČD.
Spíš je to opačně. Pamatuji si, že před zhruba 15 lety i ČD značily vnitrostátní vozy od jedničky. Až pak přešly na toto, ve vnitrostátní dopravě nelogické číslování.
Trojmístná čísla vozů pamatuju i v 90. letech.
Zrovna jsem se podíval na historické řazení na Vagonwebu a ještě v GVD 2008 měla většina vnitrostátních rychlíků vozy číslovány od 1. Pak se to začalo postupně překlápět na trojmístná čísla.
Díky! Záhada hlavolamu je odhalena 🙂
Držím palce, vyzerajú naozaj veľmi pekne. Verím, že prispejú k väčšiemu komfortu.
Akurát, budem sa opakovať, tie schody sú fail. Vozičkári majú plošinu, ale čo cestujúci s kočíkom alebo ťažkými kuframi?
Kufr máte mít takový, jaký unesete. Nosiči už byli zrušeni a po průvodčích tohle nemůžete chtít. Takže slovenské slovo fail se v tomto případě skutečně nehodí.
Vysvetlite to babičke, ktorá bude s kufrom nastupovať po schodoch…alebo napr. I človeku po úraze s barlami. Alebo aj ten spomínaný kočík. Myslím to v dobrom, naozaj.
Rakušané už to řeší vloženým nízkopodlažním vozem.
Úplně stejně nastupuje teď. Dálkový vlaky a autobusy nejsou nízkopodlažní. A když to někdo zkusí, hned to všichni označí za tramvaj.
Nebojte, do Ficolandu to hned tak jezdit nebude. Prioritu mají civilizované země, tak s vaším kocikem a kufrem můžete být v klidu
Mne to môže byť jedno, ale i v ČR je dosť cestujúcich s obmedzenou mobilitou…
Zdravím
Aby nedošlo k omylu – ja som fanúšikom ČD i stránky zdopravy.cz a ak občas niečo kritizujem, tak nie preto, že je to české, ale snažím sa to objektívne (aj keď do veľkej miery predsa len subjektívne) zhodnotiť a možno rozprúdiť diskusiu o tom, ako by sa to dalo urobiť ešte lepšie. Prosím, neobracajme debatu na národnostnú otázku len preto, že hovoríme inými jazykmi, ale zostaňme vo vecnej rovine. Neberte preto moje komentáre prosím osobne. Mne sa tie vlaky páčia, ale naozaj si myslím, že tie schody sú zlyhaním, jedine ak k tomu existuje nejaký technicko-provozný dôvod, napíšte mi prosím.… Číst vice »
Sorry jako, ale souhlasim s Pavlem (a vase reakce je trapna), je skoda, ze to neni nizkopodlazni.
Na druhou stranu, porad pokrok, pamatuji si, jak jsme v detstvi museli splhat bezne do vagonu 2, 3 prikre schody. S babickou a psi v naruci, aby se jim nezasekl drapek do schodu
A co takové patráky Bpjo, tam se vyšplhat byl taky zážitek.
Vy jste si prostě musel kopnout, že?
Propojí se zase ramena Metropolitan a Berliner do jednoho, aspoň výhledově?
V aktuálním stavu by to potřebovalo obrovskou vatu v Praze nebo prostě někde, protože vlaky Hungaria (172 i 173) mají průměrná zpoždění na odjezdu z Prahy přes 15 minut, a to mají v Praze délku pobytu kolem 20 minut.
Když taky nesmyslně jezdí na hlavák aby přepřahal Vectron za Vectrona, když máme ty interoperabilní lokomotivy. Dřív se to u starých škopků stíhalo za 10 minut v Holešovicích a ještě se doplnili zásoby do jídelního vozu a nastoupil úklid (za jízdy).
To není kvůli oběhu lokomotiv (railjet do Berlína v Praze nepřepřahá), ale po stavbě Nového spojení už není šikovné jezdit rovnou do Holešovic – rozbije se nabídka spojení z Prahy na Pardubice (a ostatně i na Ústí), což vadí zvlášť pokud v té Praze někdo přestupuje třeba od Plzně nebo Budějovic.
V cílové podobě bude mít i řidící vůz, tak přepřahat nebude třeba.
Pokud je výhledově „po výstavbě VRT“, tak to pak ano.
Nechápu proč ČD rozlišují ComfortJet a InterJet. Z pohledu cestujícího jsou ty vlaky totožné. Jediný rozdíl bude řazení restaračního vozu a maximální rychlost. InterJet druhé generace by mi dával větší smysl.
Protože ComfortJet bude lépe znít venku například myšleno De, A, Hu, Sk.
Dříve či později to splyne do jedné kategorie. Rozlišuje (a zná) dneska někdo (kromě znalců) RegioMouse/RegioFox/RegioSpider? To samé RegioPanter/InterPanter?
Aby měla šotomenšina co řešit, normálnímu cestujícimu je to párek…😀
Tak je to nějaká součást brandingu s trochu širším záběrem než vyloženě jen šotouši, kteří vědí zda je řazen Afmpz880 nebo Afmpz894.
Cituji: normálnímu cestujícímu je to párek…Takže netuším o jakém brandingu mluvíte. O brandingu kterému nerozumí jeho adresát čili zákazník? Co chcete tedy brandovat…. Tak to je pro ČD typické….🤣🤣🤣 Stejně jako poštovní neobsazená přepážka v tomhle vlaku….
InterJet asi evokuje InterCity, což se nehodí na mezinárodní spoj. Ale podle mě by se to sjednotit mělo.
Jen jestli náhodou není postavené na hlavu to drážní dělení na IC – vmitrostátní a EC – mezistátní.
Jak se přeloží do angličtiny, nebo němčiny slovíčko „mezistátní/ mezinárodní“: INTERNATIONAL.
Už by nějaká autorita měla udělat pořádek a zavést v tom pralese názvů nějaký systém, aby bylo jasné, co je:
– pouhý marketingový název,
– název pro typ vozidla,
– název pro rychlostní kategorii vlaku.
a pravidla, jaký název lze kde používat.
To sice ano, ale jak se přeloží do angličtiny meziměstský? INTERCITY. A eurocity jak již jméno napovídá je mezistátní intercity, jedoucí po evropě.
A čo províte Kefalín na název RGJ Regiojet? Oblastní střela, včíl mudrujte.
Jet=tryska , tryskovy
Motáte dohromady název soupravy, produkt a kategorii vlaku. Jezdit to bude (alespoň na spojích do Německa) jako produkt s názvem railjet. Všechno ostatní kolem názvu té soupravy je nepodstatné.
To by byl zvědavej jestli ta WiFi fungovala 😀
Proč by nefungovala?
Tak u ČD jsem to ještě nezažil
Jezdím vlakem denně, především Elefanty a WiFi funguje vždy. Tak asi děláte něco špatně.
Nech na hlavě, chlape. Dnes jsem jel z Prahy Krušnohorem Interjet a Wi-Fi taky nefungovala. V tomto vlaku se mi to stalo poprvé. A indukčni nabíječky tam nefachají už pár měsíců.
Indukční nabíječky ve vlaku považuji za největší fail, vzhledem k umístění dobré akorát tak k zapomenutí mobilu.
S iPhonem mě drážní wifi nefunguje skoro nikde. Problém je údajně se vstupním portálem, který si s iOS nechce povídat. Wifi mě tak funguje jen tam, kde je portál vypnutý.
Na Linuxu (Gnome) ten portál vyskočí a je potřeba odkliknout souhlas s podmínkami. Pak už to jede.
Na firemním (Windows) se mi ČD wifi nepřipojí vůbec, zamítnuto.
Zkušeno v Brně na hlavním, tam by nemuselo být staré, děravé a proto zavržené šifrování.
na Widlích je třeba předchozí uloženou ČD WiFi kompletně ručně vymazat. Pak se znovu nadetekuje a dokonce se nechá otevřít i ten portál s odkliknutím podmínek, pravda někdy s 30sekundovou nevypnutelnou reklamou.
V pendolinu mi na sluzebnim notasu funguje vzdycky, v puvodnim ostravanu taky. Ted jedu tim CJ do Prahy a jsem celou dobu na hotspotu z mobilu, nenacita se mi uvodni stranka cdwifi.
Aaaaa máme tu další dávku urážek, nesnášenlivosti, modré intolerance….!
Bezpochyb je to od člověka nadaného, nadprůměrně chytrého, dozajista bezchybného a v kolektivu oblíbeného….
Určitě ne nikdo není dokonalý 🙂
Proti sedačkám v pendolinu nebo Bmz je to totální úpadek kvality cestování.
Pendolino má všude první třídu. Ale radši pojedu comfort/interjetem než Bmz. Narozdíl od Bmz jsou sedačky ergonomicky tvarované a dá se na nich bez problému strávit i velmi dlouhá cesta. Navíc je v comfortjetu více místa na nohy a ne neustálé kopání se do nohou se spolucestujícími.
Poprve? Isiel som nim uz viac krat na trase ZA – Praha
To byl spíše InterJet.
Asi to tak bude, z fotiek ale vyzera, ze sa lisia jedine nazvom.
Těžko říci s čím jezdíte do Uher, ale ComfortJetem to bylo těžko.
Co jsem na to koukal, tak je to jedna z nejlepších souprav ČD.
A neni to zkratka Railjet ?? Ten projektovych nazvu vlaku zacina byt uz neprehledne.
Na název Railjet mají ochranou známku Rakouské ÖBB.
Jinak u Siemense se to jmenuje tuším Viaggio Comfort.
Tak to už chápu pojmenování Comfortjet. Ale proč máme ještě Interjet, kdoví…
Protože nejde o totožné soupravy.
Proč je na dveřích (dole) uvedeno ÖBB?
Jestli to chápu i v souvislosti s ostatními nápisy dobře, tak by to měl být jeden z režimů ovládání/blokace dveří (znalejší doplní)
Systém(y) ovládání dveří.
Protože ty vozy umí ovládání dveří- TB-0 umí Vectron
TB-S systém OBB umí Vectron
SSOD – Vectron neumí
TB 0 otvírá obě strany.
TB-S a SSOD otvírá jen na straně nástupiště.
Taky mne to zajímalo nedávno mne syn upozornil, že za chvíli to bude po vagonech samá zkratka. Tak jsme googlili a je to jak píše ostatní dole nejpřesněji Apollo17.
Slova Comfort a Jet jsou plnohodnotnými slovy, nejsou to žádné „zkratky“.
Vy nebude jeden z nejznalejších šotoušů. Google používat umíte?
Souprava je super, sedačky by mohly být lepší, ale to je asi subjektivní. Ale teda překvapilo mě, že nefunguje stranové blokování dveří na tu stranu, kde není napište.
(Personálu sděleno, ale bez zájmu)
Aby mohlo být aktivní a funkční stanové odblokování dveří, musí tím systémem být vybaveny všechny vozy + loko.
ComfortJet umí SSOD/LAT (stranově selektivní odblokování dveří + zelená linka kontroly) i TBS (to stejné, jiný komunikační protokol).
Bohužel ten jídelní vůz má snad jen TB0 (blokování od nulové rychlosti), pokud tedy vůbec…
Proto to jede pouze na blokování dveří od nulové rychlosti.
Ano. Jídelní mají TB 0.
No jo, to mi nedošlo, díky. Ale prostě tak co tak, tohle nevypadá dobře u nejmodernější soupravy, kterou ČD mají.
To ČD nebude zajímat.Ty jen zajímá kontrola jízdenkek 😀
Jistě! Tak je to správné, tak to má být!
Nebo taky pouze vizuální kontrola obsazenosti a zneužívání státních slev pro naplnění kasičky…
Že při té vizuální kontrole chtějí vidět ISIC nebo jinou průkazku…
Tak nesmíte jezdit načerno.
Zcela jednoduché, na konci je řazen vůz Wrmz815, který podporuje pouze systém TB0 (tzn blokování od nulové rychlosti bez stranové selekce). Stranové selekce umožnují vyšší systémy a to je TBS a SSOD.