ComfortJet jde do akce. Sveze první cestující mezi Prahou a Ostravou

Školení mechaniků ČD na soupravě ComfortJet. Pramen: České dráhyŠkolení mechaniků ČD na soupravě ComfortJet. Pramen: České dráhy

První nasazení kompletní devítivozové jednotky v definitivní podobě České dráhy plánují na jaro 2025.

146 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Cestující

Už mám koupenou místenku, moc se těším!

martin

Proč souprava není ve stylu motoráku ? oba konce soupravy stejná kastle/lednotka . Toto je nějaké čudné řešení (asi kvuli využití mašiny když je třeba zbytek souparvy v servise a určitě i zde to bylo 100x omílané proč-jak-zač ) Jinak cena ČD je dost děs. Nemožnost koupit zpáteční zvýhodněnou standartní jiídenku je trapný kalkul. Nedivím se že lidi lezou k Jančurovi (nehodu u Pardubic do toho nemotám).

petr

samozřejmě

petr

u jednotky se něco vys…ere a musíte ji odstavit celou!neznáte?taky se to může stát

samo

vyhozený peníze z našich daní,vozy pro milionáře milionáře.jábych jel třeba v dobytčáku,jen kdyby to bylo za přístupný peníze.
zřístupněte železnice lidu a pracujícím !!!!

Pavel

Pakliže vozy nebyly pořízeny ze státních dotací a nejsou nasazeny na státem dotované spoje, nemusíte se bát, že byste na ně přispěl jediným halířem ze svých daní. Jen pro zajímavost v roce 1988 činila průměrná mzda v ČSSR 3000 Kč a bylo možné si za ni koupit 43 jízdenek po 70 Kč na cestu z Ostravy do Prahy ve vozech, které bychom dnes nazvali dobytčáky. Dnes je průměrná mzda 44.000 Kč a lze si za ni koupit 55 až 70 jízdenek po 600 – 800 Kč pro stejnou cestu podstatně kvalitnějšími vlaky.

Daniel Jablonecký

Za ČSSR se českou korunou neplatilo. Ta vznikla až 3 roky po zániku ČSSR. Jinak pěkné srovnání, skutečně je dneska cestování vlakem levnější.

petr

dyť vás nikdo nenutí,abyste s tím jezdil

El Barto

To je výkřik hodný průměrného štamgasta pajzlu 4. cenové… lid a pracující si dnes mohou mimo jiné dovolit vlastnit a provozovat auto, tak jaképak nepřístupné peníze za cestování vlakem?

ChcuTichéVozy

kde jsou tiché vozy??

Vojta Svobodný

Doufam, ze timto jiz vypraskaji toho zavsiveneho Jancuru z ceskych zeleznic.

PeDazOl

Stačí podávat kafe zdarma a kus buchty za 10, jinak ne.

Karl vB.

Ty soupravy jsou nové, drahé a pod odpisy. Zcela logicky budou jezdit na vlastní podnikatelské riziko ČD zejména v zahraničí. Kodaň, Villach. Tam si na sebe mnohem lépe vydělají.
Pochybuji, že by zrovna tímto produktem ČD vypálily RJ rybník.
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2023/08/mapa_comfortjety.jpg

Y.K.

Budou trávit většinu vzdáleností v zahraničí. Co tam máte dál?

Uwe

Doufám, že to nebudou podobné dobytčáky, jako jezdí na trase Praha-Berlín: žádná kupé, všichni na jedné hromadě jak ty krávy, sedačky nalepené na sobě a ani nejsou polohovatelné.

Daniel Jablonecký

Nejste vy ten slavný Uwe Filter z NDR?

Vojta Svobodný

vy jste dobry blb. Vagony s otevrenym planem je to co 99 procent cestujicich preferuji. Dobytcak je naopak kdyz tam jsou ty vase kupecka. To jste zavreny jak v kleci.

Pavel

Parta chlapů s umaštěnými brašnami, kteří cestují mezi Libní a Českou Třebovou, bude vždy preferovat kupéčko, v němž můžou trávit cestu v družné zábavě u pivka a s aromatickou svačinou.

Jaaa

99 procent to opravdu není. Je to cca 1:2.

Dan

Musíte jezdit s dopravci, kteří polohovatelnost mají. 🙂 Navíc já třeba zase odmítám jezdit v kupé – je tam naprostá ztráta soukromí. Pro mě ideální jsou vysoké sedačky v otevřeném kupé za sebou.

Avlaky

Do Německa jezdí kupé

Vojtech

Ty pravé skončí u ČD na vnitrostátní dopravě. Comfortjet je do roka-dvou plně nahradí

Dlouhé Bidlo

CD by mohli panu RJ dát lístek zadarmo, ať vidí, jak vypadá vlak z 21.století.

Tim

Joo kéž by měli ČD samou takovou modernu

Nose Peak

Do konce roku (a spuštění ETCS v Pardubicích) daleko. Dost možná uvidíme i crash test, protože u nejlepší správy je prej všechno v cajku…

Hans

No už jsem se v tom vezl. Ale Pendolíno 680 mi připadá příjemnější a přívětivější. Lepší, než nějaká domácí náhražka.

PeDazOl

Souhlas.

Karl von Bahnhof

Škoda, že jste jim neporadil. Teď máte smůlu.

A nebo víte co? Můžete jezdit se soukromníkem. Ten má vozy – jedna báseň.

Dan

Kterého soukromníka myslíte? Je jich totiž víc. 😉

tarten

Počítá se i když má soukromník jen 45% akcií?

Pavel

Cestující vyšší než 185 cm jsou zpravidla jiného názoru.

stano

Absolútny súhlas. Napriek možno technickej zastaralosti Pendolino je tiché a pohodlné.

Jirka

Pendolino, zejména po repasu interiéru je z uživatelského hlediska bezkonkurenčně nejlepší vlak, co po českých kolejích kdy jezdil. Osobně doufám, že se od nového grafikonu vrátí na spoj 515, zpáteční cesta ze služebky z Prahy do Olomouce v tichém voze byl vždy balzám na nervy.

Dan

Já vám nevím. Jako vlak je asi nejlepší, nicméně – těšil jsem se na tichý oddíl, ale namísto toho mi celou dobu za zády hučela klimatizace. Seděl jsem na 11. Bylo to velmi rušivé. Zkusit opačný konec vagónu se ale neodvažuji, bylo to úplně vepředu a to nechci riskovat.

Elb

Není to na řadu spojů do Německa málé, případne zase moc velké na zdvojení?

Plecháč

Je, když dneska jezdí narvané 8vz soupravy, o jeden vůz delší Comfortjet za pár let bude úplně stejně narvaný. Zdvojovat nejde, Railjet se 7 vozy a lokomotivou je maximum, co se ještě dá zdvojit. Na rozdíl od Railjetu alespoň jdou připojit průchozí posilové vozy, ale to sníží rychlost soupravy na 200 km/h.

Elb

Hm, to je zase kauf.

Kamui

Tak předpokládám, že dokoupit další vložáky fyzicky možné je, aby soupravy na Hamburgery byly třeba 12 vozové (ale nevím, jak by bylo formulováno VŘ, když nesmí být na míru pro jednoho dodavatele, ale současně nikdo jiný než původní dodavatel další vozy z principu dodat nemůže).

Náhodný Kolemjdoucí

Asi to bude hloupý dotaz, ale nešlo by na vytížených trasách do ComfortJet vložit již zakoupené Bmpz895 z InterJet a ke zbytkům InterJet prostě připojit něco jiného?

Avlaky

Čím by jste si pomohl, rychlost bude pořad 200

Náhodný Kolemjdoucí

Děkuji, myslel jsem, že to omezení na 200 km/h není na straně samotných vozů, ale v jednotce InterJet.
V takovém případě by možná stále dávalo smysl použít vozy z InterJet na trasách, kde nebude požadována rychlost nad 200 km/h (Budapešť?) a nahradit jimi ty rychlejší, které by tak mohli přidat do ComfortJet ve směru na Berlín.
I když on tam nejspíš bude nějaký důvod od Siemens, proč to nejde.

Leinad

No divil bych se. Railjety obb jezdí s pár vozy jako posilou. Taurus + klasika + rj – není to průchozí a komu to vadí.

Robert Šalda

Tohle bude mít mj. díky velkoprostorovému uspořádáni o dost větší kapacitu než souprava složená převážně z Bmz po 66 místech.

Elb

ČD ty Bmz další „modernizací“ ještě na kapacitě snižovali.

Vesper

A v Německu to někde bude jezdit 230 km/h? Měl jsem za to že s klasickými soupravami se nad 200 jezdí akorát v Rakousku a nikde jinde.

Plech

Maximálku 230 by měli využívat mezi Berlínem a Hamburkem

troglj

Většina trati Berlin-Hamburg je na 230. Může to znamenat úsporu 10 az 15 minut jízdní doby.

Vesper

No to sice je, ale nechá tam Němec jezdit těch 230 km/h i lokomotivy s 22.5 tunami na nápravu?

Elb
Elb

Tedy asi ví, co a proč dělají.

Elb

Ty Vectrony na 230km/h, které to tam budou tahat, si po ČD objednalo i DB, aby nahradilo jejich devadesátkovovou řadu 101 na 220km/h.

Tomáš Záruba

Ono se dá násobit také desetinnými čísly. 🙂

Daniel Jablonecký

Řešením je přidání dalších spojů a snížení intervalu ve špičkových hodinách na 60 minut.

Elb

Tedy s rychlíky aby to byli tři dálkové vlaky na hodinu, to samé s příměstskými osobáky, tedy zase žádná kapacita pro náklady ani pro spoždění aniž by se přetahovalo na další spoje.

Daniel Jablonecký

Ano, kapacita tratí je dlouhodobě nedostatečná.

Dan

Možná dodejte – při současném stavu tratí, jejich způsobu řízení a zabezpečení.

tarten

Není přece nic nepředstavitelného ubrat dvoum ComfortJetům po 2 vozech a zapojit je do třetího, kterému přidáte Vectrona. Pak máte skoro 400m vlak a k němu dva skoro 200m zdvojitelné – velikost Railjetu. Ale dokud hrozí, že tam vyjede soukromník v opačném dvouhodinovém intervalu, není potřeba to dělat.

Nejlepší nákup s chybami

Škoda že Siemens nedělal i interier a nrni stejný jako v Rakousku a není jich alespoň 100

Plecháč

Řekl bych že máme pohodlnější sedačky, jinak se mi interiér Railjetu 2 líbí víc. Osvětlení mají lépe vyřešené. V noci tam nebudou otravovat ty nevypnutelné svítící čtverce, co jsou nad okny v Inter- a Comfortjetu.

IGCT

Pohodlnější sedačky má railjet. Sedačky u čd jsou low cost.

Vojta Svobodný

tak s Rakouskem se nemuzeme porovnavat v nicem…

Jaaa

V zápecnictví jo. 🙂

Daniel

Pořádně se podívejte Interjet/ Comfortjet na ty oslňující světla- Lůžka které byly původně určené pro zářivku a žárovku. Toto je pouze Railjet – facelift. Railjet 2 je úplně někde jinde. Jiný moderní informační displej, ochranné lanko na zavazadla, indukční nabíjení ve stolečku, držák na tablet na sedačce atd. Přepracované sedačky atd.

Pako

Když jsou na fotkách ty sedačky všechny jedním směrem jako v letadle, tak to vždycky jednu cestu pojedou všichni cestující v tom voze pozpátku?

Není možné

Sedačky se rozeberou nebo vagón otočí na točně.

Jan Z.

Ne, prej se zřídí točny.

HairyFieces

Ano, nastoupí v Ostravě např. v 15:55 a ve 12:35 budou v Praze.

PeDazOl

👍🤣🤣🤣

Václav M.

Ach jo. V jednom směru je jen přibližně polovina těch sedaček. Zbytek je v „protisměru“.

Např. v Ampz InterJetu je 30 sedadel v jednom směru a 25 v opačném směru. Z toho je 12 sedadel face-to-face.

Ve voze Bmz InterJetu je to ale (pokud jsem dobře počítal) 34 sedadel v jednom směru a 50 v opačném směru – takže tam je trochu nepoměr. Z toho je 24 sedadel face-to-face (takže dvoijnásobek, ač počet sedadel dvojnásobný není).

Bespi

V Japonsku jezdi vlak co ma otaceci sedacky 😀 .

Suchdolák

V Evropě to kdysi existovalo také (minimálně některá 1.třída u DB), ale ty vozy už dost dávno zmizely …

Plecháč

Má to třeba Čiernohronská železnica, akorát přehodíte opěradlo na druhou stranu lavice

Arthur

U DB to měl i obyčejný Uerdingen schienenbus VT95 a VT98, prostě se přehodilo opěradlo.

Plecháč

Dokonce je to tam standart u vysokorychlostních vlaků.

Daniel Jablonecký

To je praktické. To se tam můžou cestující za jízdy otáčet jak na stoličce u piána.

Martin
Martin

V nekterych historickych tramvajich v Praze slo take otacet sedacky po smeru jizdy a v nekteryc hse preklapelo operadlo, kdy mechanismus spravne zmenil sklon sedaku a operadla pri preklopeni…

Dan

Sedět proti směru jízdy je bezpečnější při nehodě. A když se přitom díváte na film, tak ani nevíte, že jedete pozpátku.

Matouš

Jak to bude se slovenskými soupravami? Zůstanou, nebo celé rameno na Bratislavu převezmou ČD (v což doufám)?

126975

Comfotjety na Bratislavu převezmou soupravy co jezdí do Budapešti a v těch nejsou řazené slovenské vozy.

Xaver

Jaké jsou rozdíly mezi Interjetem a Comfortjetem?

Gregyros

O 30km/h vyšší rychlost, možná lehce jiné podvozky?

Twix

ComfortJet, až bude komplet, bude mít hospodu a řídicí vůz. Plus trochu jiné vybavení, bezdrátové nabíječky pokud vím InterJet nemá.

jkk

V první třídě jsou bezdrátové nabíječky i InterJetu.

Václav M.

RailJet má 7 vozů. Kdežto ComfortJet má mít 9 vozů.

Plech

InterJet má 2 USB A, ComfortJet má 1 USB A a 1 USB C, ale to je spíš kosmetická úprava

Jan

Kolik těch (neúplných) comfortjetů už ČD převzaly? Jen ten jeden nebo už jich je víc? A jak rychle mají přibývat další?

Rejpal

Dva.

-mm

A mají ty koncové vozy navíc, nebo můžou z dvou neúplných udělat jen jednu soupravu?

Petr Dobrovolný

Tak dle návrhu Gvd 2025 budou comfortjety jezdit v kategorii Railjet.

PeDazOl

RailJet je ochranná známka ÖBB vy kategorie. 😀

Petr Dobrovolný

Tak se koukněte na k report do diskuze gvd platný a připravovaný…

PeDazOl

Vy se podívejte do rejstříku ochranných známek. Díky.

Petr Dobrovolný

Tak se tam koukněte a nebo zadejte datum vyhledavače SŽDC K090…

PeDazOl

Opakuji: Rejstřík ochranných známek.

Petr Dobrovolný

Tak se koukněte do návrhu gvd 2025, je již na SŽDC. Stačí do vyhledávače zadat K090 a otevřít PDF.

PeDazOl

Nebudu se dívat na hlouposti. Vy si objasněte co je ochranná známka, kde je zapsána a jak se používá.

Petr Dobrovolný

Tak proč je například vlak 178 nebo 176 v kategorii Railjet v GVD 2025…?

Karl von Bahnhof

Víte, pánové, co to znamená být degenerovaný? (Scéna ze Švejka. Shodou okolností z nádraží)

Suchdolák

Hlupák jste zjevně vy – kde je napsáno, že slovo vybrané jako ochranná známka nemůže být zároveň používáno i jako název kategorie vlaku?

Ondrak

Už je někde zveřejněny navrh na 2025?

Xaver

Když je to ochranná známka ÖBB, proč ji využívá i ČD?

Petr Dobrovolný

Nevím, asi se tak domluvili. Na co vymyslet novou kategorii když je to +- totéž jen bez business třídy. Ani rakouský Railjet 2 není rakouský Railjet 1..

Bespi

Protoze ta linka jezdi na zaklade dohody s ÖBB a i ty soupravy byly kupovany z opce ÖBB.

PeDazOl

Protože je to smluvně ujednáno.

Daniel Jablonecký

Na základě vzájemné dohody (smlouvy). Jinak ochranná známka fakt není pro srandu a v civilizovaných zemích (kam doufám patříme) se respektuje.

SaulGoodman

To je zas debata na úrovni. ČD značku railjet používají, tedy zjevně mají s ÖBB nějakou licenční smlouvu. To, jakým způsobem se domluví na podmínkách využívání, je čistě věc jejich smluvní volnosti.

Pokud s tím ÖBB budou souhlasit, klidně si tak můžou ČD označovat i 810. Nevidím tedy důvod, proč by nemohly ČD označovat i ComfortJety jako „kategorii“ rj, zkrátka např. pro zahraniční cestující jsou obchodní názvy ČD neznámé, ale railjet je celkem zažitý. A úroveň vozů víceméně identická, takže si lze snadno představit, že ÖBB s tím problém mít nebudou.

Twix

Vzhledem k cestujícím je to kategorie vlaku, jiná se neuvádí. Čí je to ochranná známka, nebo jakou kategorii má vlak ve služebních pomůckách, je jiná věc.

Bram

Jste natolik hloupý, když vám stále nedochází, že použití názvu Railjet v České republice je po dohodě ČD s Rakouskými drahami?!?

PeDazOl

Jste natolik hloupý, ze nečtete co jsem o tom psal?

PeDazOl

Takže nikoliv ComfortJet, nýbrž dobastlený polotovar ComfortJetu jde do akce. 🙂

Není možné

Jezdí si hnojem od RegioJetu

PeDazOl

Sám si jeď.

Matty

Ty sedadla jsou strašné už od pohledu…

Zdrasa

Sedadla jsou stejná jak v InterJetu a jako pravidelný cestující můžu říct, že vzhledem k tloušťce jsou až překvapivě pohodlný.

PeDazOl

Takže žádná sláva na dlouhých trasách…😀

Zdrasa

Když jsem s tím jel z Ústí do Chebu, bylo to v pohodě. Ale uznávám, rakouský Bmz se sedačkama jako gauč to není. Ale oproti jiným moderním vozům bych to fakt zařadil k těm lepším.

PeDazOl

Bída s nouzí v novém kabátě… Jet v tom 200 km a víc nechceš.

Smutný pohled

To ani v ČR nepojedeš. Neboj.

Elb

Neumíte číst? Bude to jezdit jako IC Ostravan, to je 356km Praha-Ostrava, 364 až do Bohumína, Praha-Budapešt přes 600km, Hamburk-Budapešt skoro 1300km, jestli to pak bude jezdit ještě za Hamburg a Budapešt, tak to bude spíš kolem 2000km.

Daniel Jablonecký

Má to jezdit i Hungarii?

Elb

Krapinec tvrdil, že to bude jezdit všechny vlaky do Maďarska a dojde tak ke sjedocení linky do Brna na Railjety a Comfortjety.

Není možné

Já jel z Prahy až do Chebu a pohodlné nad míru. Bmz mám rád kvůli kupé a jsou ty sedačky polohovací.

Plecháč

Za mně tedy pohodlnější než Bmz, u Bmz mi vadí ta mezera mezi opěrkou zad a hlavy.

Jan

Celý ten vlak je strašný už od pohledu.

Zdrasa

Skoro mě víc zajímá, na kterých linkách se objeví novější vozy z těch spojů, kde pojede ComfortJet.

PeDazOl

Bouzov .-)

X 1

Kéž by! 🤩

PeDazOl

Tak jest, taky tou oldschool soupravou k přepravě vepřů do Brna jezdíte?

Není možné

Do Brna jezdím Bouzovem . Z linky R8 je mi k bliti

PeDazOl

Z bláta do louže…😀

Není možné

Určitě ne . RegioJet je hnus hnusu

Libor

Taky by mě zajímalo omlazení, přijde mi, že se nůžky rozevírají..

Elb

Ty malo kapacitní Bmz předělávky půjdou hádám na krátká EC jako Linec/Wroclav možná Mnichov, nebo na kde čem a jako náhrady za Pendolína.

Berhof

Tak snad už definitivní nasazení, při představení na pražském hlavním nádraží se mluvilo o konci dubna.

Cupra

Ty tři záložní jednotky jsou docela masakr, když to člověk srovná s nasazením třeba Lea. Snad jim to ekonomika provozu umožňuje.

Miroslav

Ono to vychází, protože mají jezdit na
Berlineru, Metropolitanu, Vindoboně, takže každá linka má 1. zálohu, a v běžné praxi to vystačí.
Uvidíme jak to dopadne, zda se budou často objevovat náhradní soupravy nebo ne, což doufám že se to stávat nebude.

J.K.

To ještě vrazí minimálně jednu z těch záloh na Ostravu, viz Interjety, to jezdí furt…

Rejpal

To záleží na tom jak je vozidlo spolehlivé a jak je schopen dopravce zajistit jeho údržbu.

Jan

První, kompletní, definitivní, plánují… Fanoušci prostė umějí čekat!

jkk

Původně měl první comfortjet odjíždět na uvedenou trasu už dnes, ale asi před týdnem se na webu ČD změnilo na „klasickou“ soupravu složenou např z Bmz a Aee. Docela by mě zajímalo, co start oddálilo.

Jirka63

Před dvěma dny stál na kusé koleji ve Velimi,u budovy.

Jiří Melich

Stál tam i včera

Bez přezdívky

Stojí tam i dnes.

jkk

Ten už tam stojí aspoň tři týdny (neumím zaručit, že v kuse, ale viděl jsem ho tam aspoň 6-krát)

Pezos

ComfortJet přece jezdí už od konce dubna na 141/140. Snad by ČD nekecaly 😛
https://zdopravy.cz/prvni-comfortjet-zacne-vozit-cestujici-koncem-dubna-vyjede-jako-ostravan-200828/