ComfortJet jde do akce. Sveze první cestující mezi Prahou a Ostravou
Školení mechaniků ČD na soupravě ComfortJet. Pramen: České dráhy
První nasazení kompletní devítivozové jednotky v definitivní podobě České dráhy plánují na jaro 2025.
Už mám koupenou místenku, moc se těším!
Proč souprava není ve stylu motoráku ? oba konce soupravy stejná kastle/lednotka . Toto je nějaké čudné řešení (asi kvuli využití mašiny když je třeba zbytek souparvy v servise a určitě i zde to bylo 100x omílané proč-jak-zač ) Jinak cena ČD je dost děs. Nemožnost koupit zpáteční zvýhodněnou standartní jiídenku je trapný kalkul. Nedivím se že lidi lezou k Jančurovi (nehodu u Pardubic do toho nemotám).
samozřejmě
u jednotky se něco vys…ere a musíte ji odstavit celou!neznáte?taky se to může stát
vyhozený peníze z našich daní,vozy pro milionáře milionáře.jábych jel třeba v dobytčáku,jen kdyby to bylo za přístupný peníze.
zřístupněte železnice lidu a pracujícím !!!!
Pakliže vozy nebyly pořízeny ze státních dotací a nejsou nasazeny na státem dotované spoje, nemusíte se bát, že byste na ně přispěl jediným halířem ze svých daní. Jen pro zajímavost v roce 1988 činila průměrná mzda v ČSSR 3000 Kč a bylo možné si za ni koupit 43 jízdenek po 70 Kč na cestu z Ostravy do Prahy ve vozech, které bychom dnes nazvali dobytčáky. Dnes je průměrná mzda 44.000 Kč a lze si za ni koupit 55 až 70 jízdenek po 600 – 800 Kč pro stejnou cestu podstatně kvalitnějšími vlaky.
Za ČSSR se českou korunou neplatilo. Ta vznikla až 3 roky po zániku ČSSR. Jinak pěkné srovnání, skutečně je dneska cestování vlakem levnější.
dyť vás nikdo nenutí,abyste s tím jezdil
To je výkřik hodný průměrného štamgasta pajzlu 4. cenové… lid a pracující si dnes mohou mimo jiné dovolit vlastnit a provozovat auto, tak jaképak nepřístupné peníze za cestování vlakem?
kde jsou tiché vozy??
Doufam, ze timto jiz vypraskaji toho zavsiveneho Jancuru z ceskych zeleznic.
Stačí podávat kafe zdarma a kus buchty za 10, jinak ne.
Ty soupravy jsou nové, drahé a pod odpisy. Zcela logicky budou jezdit na vlastní podnikatelské riziko ČD zejména v zahraničí. Kodaň, Villach. Tam si na sebe mnohem lépe vydělají.
Pochybuji, že by zrovna tímto produktem ČD vypálily RJ rybník.
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2023/08/mapa_comfortjety.jpg
Budou trávit většinu vzdáleností v zahraničí. Co tam máte dál?
Doufám, že to nebudou podobné dobytčáky, jako jezdí na trase Praha-Berlín: žádná kupé, všichni na jedné hromadě jak ty krávy, sedačky nalepené na sobě a ani nejsou polohovatelné.
Nejste vy ten slavný Uwe Filter z NDR?
vy jste dobry blb. Vagony s otevrenym planem je to co 99 procent cestujicich preferuji. Dobytcak je naopak kdyz tam jsou ty vase kupecka. To jste zavreny jak v kleci.
Parta chlapů s umaštěnými brašnami, kteří cestují mezi Libní a Českou Třebovou, bude vždy preferovat kupéčko, v němž můžou trávit cestu v družné zábavě u pivka a s aromatickou svačinou.
99 procent to opravdu není. Je to cca 1:2.
Musíte jezdit s dopravci, kteří polohovatelnost mají. 🙂 Navíc já třeba zase odmítám jezdit v kupé – je tam naprostá ztráta soukromí. Pro mě ideální jsou vysoké sedačky v otevřeném kupé za sebou.
Do Německa jezdí kupé
Ty pravé skončí u ČD na vnitrostátní dopravě. Comfortjet je do roka-dvou plně nahradí
CD by mohli panu RJ dát lístek zadarmo, ať vidí, jak vypadá vlak z 21.století.
Joo kéž by měli ČD samou takovou modernu
Do konce roku (a spuštění ETCS v Pardubicích) daleko. Dost možná uvidíme i crash test, protože u nejlepší správy je prej všechno v cajku…
No už jsem se v tom vezl. Ale Pendolíno 680 mi připadá příjemnější a přívětivější. Lepší, než nějaká domácí náhražka.
Souhlas.
Škoda, že jste jim neporadil. Teď máte smůlu.
A nebo víte co? Můžete jezdit se soukromníkem. Ten má vozy – jedna báseň.
Kterého soukromníka myslíte? Je jich totiž víc. 😉
Počítá se i když má soukromník jen 45% akcií?
Cestující vyšší než 185 cm jsou zpravidla jiného názoru.
Absolútny súhlas. Napriek možno technickej zastaralosti Pendolino je tiché a pohodlné.
Pendolino, zejména po repasu interiéru je z uživatelského hlediska bezkonkurenčně nejlepší vlak, co po českých kolejích kdy jezdil. Osobně doufám, že se od nového grafikonu vrátí na spoj 515, zpáteční cesta ze služebky z Prahy do Olomouce v tichém voze byl vždy balzám na nervy.
Já vám nevím. Jako vlak je asi nejlepší, nicméně – těšil jsem se na tichý oddíl, ale namísto toho mi celou dobu za zády hučela klimatizace. Seděl jsem na 11. Bylo to velmi rušivé. Zkusit opačný konec vagónu se ale neodvažuji, bylo to úplně vepředu a to nechci riskovat.
Není to na řadu spojů do Německa málé, případne zase moc velké na zdvojení?
Je, když dneska jezdí narvané 8vz soupravy, o jeden vůz delší Comfortjet za pár let bude úplně stejně narvaný. Zdvojovat nejde, Railjet se 7 vozy a lokomotivou je maximum, co se ještě dá zdvojit. Na rozdíl od Railjetu alespoň jdou připojit průchozí posilové vozy, ale to sníží rychlost soupravy na 200 km/h.
Hm, to je zase kauf.
Tak předpokládám, že dokoupit další vložáky fyzicky možné je, aby soupravy na Hamburgery byly třeba 12 vozové (ale nevím, jak by bylo formulováno VŘ, když nesmí být na míru pro jednoho dodavatele, ale současně nikdo jiný než původní dodavatel další vozy z principu dodat nemůže).
Asi to bude hloupý dotaz, ale nešlo by na vytížených trasách do ComfortJet vložit již zakoupené Bmpz895 z InterJet a ke zbytkům InterJet prostě připojit něco jiného?
Čím by jste si pomohl, rychlost bude pořad 200
Děkuji, myslel jsem, že to omezení na 200 km/h není na straně samotných vozů, ale v jednotce InterJet.
V takovém případě by možná stále dávalo smysl použít vozy z InterJet na trasách, kde nebude požadována rychlost nad 200 km/h (Budapešť?) a nahradit jimi ty rychlejší, které by tak mohli přidat do ComfortJet ve směru na Berlín.
I když on tam nejspíš bude nějaký důvod od Siemens, proč to nejde.
No divil bych se. Railjety obb jezdí s pár vozy jako posilou. Taurus + klasika + rj – není to průchozí a komu to vadí.
Tohle bude mít mj. díky velkoprostorovému uspořádáni o dost větší kapacitu než souprava složená převážně z Bmz po 66 místech.
ČD ty Bmz další „modernizací“ ještě na kapacitě snižovali.
A v Německu to někde bude jezdit 230 km/h? Měl jsem za to že s klasickými soupravami se nad 200 jezdí akorát v Rakousku a nikde jinde.
Maximálku 230 by měli využívat mezi Berlínem a Hamburkem
Většina trati Berlin-Hamburg je na 230. Může to znamenat úsporu 10 az 15 minut jízdní doby.
No to sice je, ale nechá tam Němec jezdit těch 230 km/h i lokomotivy s 22.5 tunami na nápravu?
„Němci žádají, aby naše staré šunky neblokovaly jejich tratě“ https://www.e15.cz/rozhovory/nemci-zadaji-aby-nase-stare-sunky-neblokovaly-jejich-trate-rika-sef-cd-michal-krapinec-1390766
Tedy asi ví, co a proč dělají.
Ty Vectrony na 230km/h, které to tam budou tahat, si po ČD objednalo i DB, aby nahradilo jejich devadesátkovovou řadu 101 na 220km/h.
Ono se dá násobit také desetinnými čísly. 🙂
Řešením je přidání dalších spojů a snížení intervalu ve špičkových hodinách na 60 minut.
Tedy s rychlíky aby to byli tři dálkové vlaky na hodinu, to samé s příměstskými osobáky, tedy zase žádná kapacita pro náklady ani pro spoždění aniž by se přetahovalo na další spoje.
Ano, kapacita tratí je dlouhodobě nedostatečná.
Možná dodejte – při současném stavu tratí, jejich způsobu řízení a zabezpečení.
Není přece nic nepředstavitelného ubrat dvoum ComfortJetům po 2 vozech a zapojit je do třetího, kterému přidáte Vectrona. Pak máte skoro 400m vlak a k němu dva skoro 200m zdvojitelné – velikost Railjetu. Ale dokud hrozí, že tam vyjede soukromník v opačném dvouhodinovém intervalu, není potřeba to dělat.
Škoda že Siemens nedělal i interier a nrni stejný jako v Rakousku a není jich alespoň 100
Řekl bych že máme pohodlnější sedačky, jinak se mi interiér Railjetu 2 líbí víc. Osvětlení mají lépe vyřešené. V noci tam nebudou otravovat ty nevypnutelné svítící čtverce, co jsou nad okny v Inter- a Comfortjetu.
Pohodlnější sedačky má railjet. Sedačky u čd jsou low cost.
tak s Rakouskem se nemuzeme porovnavat v nicem…
V zápecnictví jo. 🙂
Pořádně se podívejte Interjet/ Comfortjet na ty oslňující světla- Lůžka které byly původně určené pro zářivku a žárovku. Toto je pouze Railjet – facelift. Railjet 2 je úplně někde jinde. Jiný moderní informační displej, ochranné lanko na zavazadla, indukční nabíjení ve stolečku, držák na tablet na sedačce atd. Přepracované sedačky atd.
Když jsou na fotkách ty sedačky všechny jedním směrem jako v letadle, tak to vždycky jednu cestu pojedou všichni cestující v tom voze pozpátku?
Sedačky se rozeberou nebo vagón otočí na točně.
Ne, prej se zřídí točny.
Ano, nastoupí v Ostravě např. v 15:55 a ve 12:35 budou v Praze.
👍🤣🤣🤣
Ach jo. V jednom směru je jen přibližně polovina těch sedaček. Zbytek je v „protisměru“.
Např. v Ampz InterJetu je 30 sedadel v jednom směru a 25 v opačném směru. Z toho je 12 sedadel face-to-face.
Ve voze Bmz InterJetu je to ale (pokud jsem dobře počítal) 34 sedadel v jednom směru a 50 v opačném směru – takže tam je trochu nepoměr. Z toho je 24 sedadel face-to-face (takže dvoijnásobek, ač počet sedadel dvojnásobný není).
V Japonsku jezdi vlak co ma otaceci sedacky 😀 .
V Evropě to kdysi existovalo také (minimálně některá 1.třída u DB), ale ty vozy už dost dávno zmizely …
Má to třeba Čiernohronská železnica, akorát přehodíte opěradlo na druhou stranu lavice
U DB to měl i obyčejný Uerdingen schienenbus VT95 a VT98, prostě se přehodilo opěradlo.
Dokonce je to tam standart u vysokorychlostních vlaků.
To je praktické. To se tam můžou cestující za jízdy otáčet jak na stoličce u piána.
https://www.youtube.com/watch?v=7S_9xfFi6_o
V nekterych historickych tramvajich v Praze slo take otacet sedacky po smeru jizdy a v nekteryc hse preklapelo operadlo, kdy mechanismus spravne zmenil sklon sedaku a operadla pri preklopeni…
Sedět proti směru jízdy je bezpečnější při nehodě. A když se přitom díváte na film, tak ani nevíte, že jedete pozpátku.
Jak to bude se slovenskými soupravami? Zůstanou, nebo celé rameno na Bratislavu převezmou ČD (v což doufám)?
Comfotjety na Bratislavu převezmou soupravy co jezdí do Budapešti a v těch nejsou řazené slovenské vozy.
Jaké jsou rozdíly mezi Interjetem a Comfortjetem?
O 30km/h vyšší rychlost, možná lehce jiné podvozky?
ComfortJet, až bude komplet, bude mít hospodu a řídicí vůz. Plus trochu jiné vybavení, bezdrátové nabíječky pokud vím InterJet nemá.
V první třídě jsou bezdrátové nabíječky i InterJetu.
RailJet má 7 vozů. Kdežto ComfortJet má mít 9 vozů.
InterJet má 2 USB A, ComfortJet má 1 USB A a 1 USB C, ale to je spíš kosmetická úprava
Kolik těch (neúplných) comfortjetů už ČD převzaly? Jen ten jeden nebo už jich je víc? A jak rychle mají přibývat další?
Dva.
A mají ty koncové vozy navíc, nebo můžou z dvou neúplných udělat jen jednu soupravu?
Tak dle návrhu Gvd 2025 budou comfortjety jezdit v kategorii Railjet.
RailJet je ochranná známka ÖBB vy kategorie. 😀
Tak se koukněte na k report do diskuze gvd platný a připravovaný…
Vy se podívejte do rejstříku ochranných známek. Díky.
Tak se tam koukněte a nebo zadejte datum vyhledavače SŽDC K090…
Opakuji: Rejstřík ochranných známek.
Tak se koukněte do návrhu gvd 2025, je již na SŽDC. Stačí do vyhledávače zadat K090 a otevřít PDF.
Nebudu se dívat na hlouposti. Vy si objasněte co je ochranná známka, kde je zapsána a jak se používá.
Tak proč je například vlak 178 nebo 176 v kategorii Railjet v GVD 2025…?
Víte, pánové, co to znamená být degenerovaný? (Scéna ze Švejka. Shodou okolností z nádraží)
Hlupák jste zjevně vy – kde je napsáno, že slovo vybrané jako ochranná známka nemůže být zároveň používáno i jako název kategorie vlaku?
Už je někde zveřejněny navrh na 2025?
Když je to ochranná známka ÖBB, proč ji využívá i ČD?
Nevím, asi se tak domluvili. Na co vymyslet novou kategorii když je to +- totéž jen bez business třídy. Ani rakouský Railjet 2 není rakouský Railjet 1..
Protoze ta linka jezdi na zaklade dohody s ÖBB a i ty soupravy byly kupovany z opce ÖBB.
Protože je to smluvně ujednáno.
Na základě vzájemné dohody (smlouvy). Jinak ochranná známka fakt není pro srandu a v civilizovaných zemích (kam doufám patříme) se respektuje.
To je zas debata na úrovni. ČD značku railjet používají, tedy zjevně mají s ÖBB nějakou licenční smlouvu. To, jakým způsobem se domluví na podmínkách využívání, je čistě věc jejich smluvní volnosti.
Pokud s tím ÖBB budou souhlasit, klidně si tak můžou ČD označovat i 810. Nevidím tedy důvod, proč by nemohly ČD označovat i ComfortJety jako „kategorii“ rj, zkrátka např. pro zahraniční cestující jsou obchodní názvy ČD neznámé, ale railjet je celkem zažitý. A úroveň vozů víceméně identická, takže si lze snadno představit, že ÖBB s tím problém mít nebudou.
Vzhledem k cestujícím je to kategorie vlaku, jiná se neuvádí. Čí je to ochranná známka, nebo jakou kategorii má vlak ve služebních pomůckách, je jiná věc.
Jste natolik hloupý, když vám stále nedochází, že použití názvu Railjet v České republice je po dohodě ČD s Rakouskými drahami?!?
Jste natolik hloupý, ze nečtete co jsem o tom psal?
Takže nikoliv ComfortJet, nýbrž dobastlený polotovar ComfortJetu jde do akce. 🙂
Jezdí si hnojem od RegioJetu
Sám si jeď.
Ty sedadla jsou strašné už od pohledu…
Sedadla jsou stejná jak v InterJetu a jako pravidelný cestující můžu říct, že vzhledem k tloušťce jsou až překvapivě pohodlný.
Takže žádná sláva na dlouhých trasách…😀
Když jsem s tím jel z Ústí do Chebu, bylo to v pohodě. Ale uznávám, rakouský Bmz se sedačkama jako gauč to není. Ale oproti jiným moderním vozům bych to fakt zařadil k těm lepším.
Bída s nouzí v novém kabátě… Jet v tom 200 km a víc nechceš.
To ani v ČR nepojedeš. Neboj.
Neumíte číst? Bude to jezdit jako IC Ostravan, to je 356km Praha-Ostrava, 364 až do Bohumína, Praha-Budapešt přes 600km, Hamburk-Budapešt skoro 1300km, jestli to pak bude jezdit ještě za Hamburg a Budapešt, tak to bude spíš kolem 2000km.
Má to jezdit i Hungarii?
Krapinec tvrdil, že to bude jezdit všechny vlaky do Maďarska a dojde tak ke sjedocení linky do Brna na Railjety a Comfortjety.
Já jel z Prahy až do Chebu a pohodlné nad míru. Bmz mám rád kvůli kupé a jsou ty sedačky polohovací.
Za mně tedy pohodlnější než Bmz, u Bmz mi vadí ta mezera mezi opěrkou zad a hlavy.
Celý ten vlak je strašný už od pohledu.
Skoro mě víc zajímá, na kterých linkách se objeví novější vozy z těch spojů, kde pojede ComfortJet.
Bouzov .-)
Kéž by! 🤩
Tak jest, taky tou oldschool soupravou k přepravě vepřů do Brna jezdíte?
Do Brna jezdím Bouzovem . Z linky R8 je mi k bliti
Z bláta do louže…😀
Určitě ne . RegioJet je hnus hnusu
Taky by mě zajímalo omlazení, přijde mi, že se nůžky rozevírají..
Ty malo kapacitní Bmz předělávky půjdou hádám na krátká EC jako Linec/Wroclav možná Mnichov, nebo na kde čem a jako náhrady za Pendolína.
Tak snad už definitivní nasazení, při představení na pražském hlavním nádraží se mluvilo o konci dubna.
Ty tři záložní jednotky jsou docela masakr, když to člověk srovná s nasazením třeba Lea. Snad jim to ekonomika provozu umožňuje.
Ono to vychází, protože mají jezdit na
Berlineru, Metropolitanu, Vindoboně, takže každá linka má 1. zálohu, a v běžné praxi to vystačí.
Uvidíme jak to dopadne, zda se budou často objevovat náhradní soupravy nebo ne, což doufám že se to stávat nebude.
To ještě vrazí minimálně jednu z těch záloh na Ostravu, viz Interjety, to jezdí furt…
To záleží na tom jak je vozidlo spolehlivé a jak je schopen dopravce zajistit jeho údržbu.
První, kompletní, definitivní, plánují… Fanoušci prostė umějí čekat!
Původně měl první comfortjet odjíždět na uvedenou trasu už dnes, ale asi před týdnem se na webu ČD změnilo na „klasickou“ soupravu složenou např z Bmz a Aee. Docela by mě zajímalo, co start oddálilo.
Před dvěma dny stál na kusé koleji ve Velimi,u budovy.
Stál tam i včera
Stojí tam i dnes.
Ten už tam stojí aspoň tři týdny (neumím zaručit, že v kuse, ale viděl jsem ho tam aspoň 6-krát)
ComfortJet přece jezdí už od konce dubna na 141/140. Snad by ČD nekecaly 😛
https://zdopravy.cz/prvni-comfortjet-zacne-vozit-cestujici-koncem-dubna-vyjede-jako-ostravan-200828/