Co stálo za kufrovou krizí pražského letiště? Ptejte se staronového šéfa handlingu Jiřího Jarkovského
Kontrolní stanoviště Letiště Praha v Terminálu 2. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Krizový manažer se vrátil na letiště po letech strávených ve skupině České dráhy.
.. nezávislý člověk to vše vezme,že je to OK…ale složky které musejí s Vasi společnosti ČAH spolupracovat jsou úplně vyřízené. Viz,V ase tridurna,zaměstnanci nevědí vůbec nic,,žádná koordinace složek,nikdo nic neví ,kam si je dáte, tam jsou a již je nezajímá nic okolo….viz spolupráce s LP a slozkou Nadrozmernych zavazadel .. tragédie.. stejná jako před Vaším nástupem…nějaké info schuzky-zbytecnost,vždy vše slibite a nic nedodržuje….muzete mi na toto odpovedet???
Zdravím a rad bych se p.Jarkovskeho zeptal….proč vystupuje v médiích a tvrdí že vše je již stabilizovano….není to pravda…proste lež jako věž,nejdříve bych měl jako křížový manažer zjistit pidstatne věci a pak dávat prohlášení di médií….ano,bezavi
Tak ještě závěrečná: Většina dnešních „otázek“ i příspěvků v diskuzi pod články okolo samotné „krize“ naprosto nechápe, jak k tomu vůbec mohlo dojít. Dívám se na to stejně. Zorganizovat to blbě bych dokázal už v druháku na střední. Zorganizovat to bezproblémově bych dokázal tak v druháku na vysoké (nebyl jsem jedničkář ani na ZŠ). To by mi došlo, že problémy může dělat zpoždění, že se zkrátí platnost „prověrek“, že lidi musím za adekvátní mzdu najmout dostatečně předem a že je musím umět motivovat. Jak je tedy podle Vás možné, že ke „kufrové krizi“ vůbec došlo – pokud souhlasíte s tím,… Číst vice »
Liberec a P+R
To je první článek, kde vidím zakázanou diskuzi …
Proč?
To je tedy otázka na redaktory Zdopravy …
Rád bych se zeptal, zda pan Jarkovský plánuje nějakým způsobem řešit kulturu společnosti v oblasti chování k zaměstnancům. Desítky šikovných a motivovaných lidí z této firmy odešli protože k nim bylo přistupováno jako k otrokům, firma si je absolutně nevážila, anebo se ocitli na pokraji fyzického a psychického zhroucení z důvodu přepracovanosti, nátlaku a přístupu nadřízených, samozřejmě současně s tím spojeným platovým ohodnocením na úrovni nedosahujícím ani nástupního platu v supermarketu.
Dobrý den, měl bych na pana Jarkovského tři otázky a to, proč několik dnů po svém nástupu do funkce v představenstvu ČSAH tvrdil hned v několika médiích a rozhovorech, že je situace kolem vykládky zavazadel stabilizovaná, zaměstnanců na vykládku zavazadel a v třídírně je dostatek, což je buď naprostá lež nebo mě jako důvod čekání cestujících jak primárně charterových letů smartwings, tak ale i cestujících pravidelných letů doslova několikrát denně napadá jedině neschopnost naplánovat na denní směny dostatek zaměstnanců. Jakožto zaměstnanec na letišti, který se kolem pásů určených pro výdej zavazadel cestujícím v příletové hale pohybuje, jsem denně svědkem toho,… Číst vice »
Sorry, ale zákazu toalety fakt nevěřím. Plenky jim nenakazovali a že by se tam někdo po….?
O zákazu přeci nepíše. Píše o nemožnosti dojít si několik hodin v kuse
Myslíte že řekne pravdu…?
Úspěšnost každé náborové kampaně a úroveň fluktuace zaměstnanců jsou VŽDY přímo úměrné mzdové politice.
Opravdu je mzdová politika společnosti tak špatná, že se nedaří zajistit ani základní počty zaměstnanců?
Nezkusil někdo kontejnerizaci zavazadel? Že by se to vytáhlo z letadel pomocí nějaké mechanizace a následně monohem jednodušeji presypalo rovnou na dopravník?
Vzhledem k velikosti vstupniho otvoru a jejich poctu, by kontejnery byly tak malinke, ze by se extremne snizila kapacita pro zavazadla. Vubec nemluvim o zvysene vaze. Takze ne, tudy cesta nevede.
No tak třeba pro A32S, jakékoli, to možnost je, ale záleží na dopravci, že ano. Třeba BA má skoro všechny svoje airbusy kontejnerové, těch pár bulkových nevím jestli ještě létá nebo jestli se náhodou nepředělávaly.
Problém jsou samozřejmě 737 a všechno menší.
Jasne a když jste to psal jste měl ruku v nočniku🙈🙈🙈to je totální blbost
Dobrý den, chtěl bych se pana Jarkovského zeptat proč tvrdí do médií, že personální krize skončila a že CSH již má dostatek pracovníků na vykládku kufrů, když to není pravda. Jako zaměstnanec letiště, který tráví každý svůj pracovní den celkem dost času u zavazadlových pásů čekáním na kufry spolu s cestujícími můžu říct, že se od zavazadlové krize na začátku července změnilo pouze to, že se ty kufry už neztrácejí, ale pořád ještě trvá jejich vykládka mnohem delší dobu než tomu tak je u letů handlovaných Menziesem, někdy i klidně hodinu. Je ale také zvláštní velice odlišný čas vykládky u… Číst vice »
Bezvadně napsaný, ale pokud firma skončí ve ztrátě, měla by okamžitě ukončit činnost. Neschopnost vedení nemůžou přece odnášet zaměstnanci
Tak jsi Kryštof nebo Filip?
Dobrý den, chtěl bych se pana Jarkovskéh zeptat proč tvrdí do médií, že personální krize skončila a že CSH již má dostatek pracovníků na vykládku kufrů, když to není vůbec pravda. Jako zaměstnanec letiště, který tráví každý svůj pracovní den celkem dost času u zavazadlových pásů čekáním na kufry spolu s cestujícími můžu říct, že se od zavazadlové krize na začátku července změnilo pouze to, že se ty kufry už neztrácejí, ale pořád ještě trvá jejich vykládka mnohem delší dobu než tomu tak je u letů handlovaných Menziesem, někdy i klidně hodinu. Je ale také zvláštní velice odlišný čas vykládky… Číst vice »
Dá se problém s kufry zjednodušit na to, že ten handling který má na starosti lety aerolinky Smartwings bude mít v sezóně (kvůli nepravidlenostem ať už na straně řizení letového provozu, počasí nebo na straně aerolinky) větší problémy ty lety odbavit? Jakou vyjednávací pozici o ceně handlingu má na pražském letišti aerolinka Smartwings s porovnáním s jinými společnostmi které mají v Praze bázi (Ryanair, Eurowings) nebo nemají? Děkuju
Ještě malá nápověda – předchozí otázky a na první pohled opravdu jednoduchá řešení, která „musí napadnout každého“ jsem nadhazoval z pozice malého podnikatele s vysokým obratem, který sám za všechno zodpovídá a opravdu MUSÍ podobné prkotiny typu že lidi létají na dovolenou hlavně cca 15.6.-15.9. – vždy předvídat, předem zorganizovat a spolehlivě operativně řešit. Jinak bych do roka zkrachoval.
A ještě tedy další otázka: Přenášely se Vaše problémy s QS i na Vaše další linkové zákazníky? Jak se to řešilo?
Váš předchůdce (?) Soukup se v minulém článku trapně vymlouval, že máte nějakou konkurenci a musíte na ní brát ohled – tedy že druhý handling platí také málo. Podle mě měl raději mlčet a nedělat ze sebe blbce. Vaším konkurentem na trhu práce není jen počtem zaměstnanců maličký druhý handling – ale také další pražské firmy typu sklad Amazonu a Alzy, prodavač v Lidlu, řidič rozvážkové služby a pod. Uvědomujete si to alespoň Vy? Ještě přidám lehkou radu – že má letadlo zpoždění na příletu, se taky většinou neví jen 30 minut předem. Takže předem vidím, že letadla přiletí po… Číst vice »
Dobře, nebudu jen prudit:
Kolik si účtujete za odbavení jednoho palubního zavazadla? Jaký je příplatek u těch těžších? Znáte ceny třeba ve FFM? Jak se dělí peníze mezi vás a letiště (předpokládám, že zavazadlové dopravníky patří letišti)?
Myslím, že zajišťujete i catering – kolik jídel se prodá na koupáckých letech, kolik třeba do Dubaje, jaké jsou cenové hladiny?
Jaký máte názor na vznik paralelní dráhy?
To jsou určitě údaje, které někdo pustí na internet.
Ještě byste se ho mohl zeptat na výplatu.
Počkáme než EU schválí ten zakon a budou se zveřejňovat výplaty…
Pokud tázaný chce, dokáže odpovědět tak, aby tazatel nějakou informaci získal – ale přesto nebyl zaměstnavatel tázaného rozčílen.
Tedy pokud bude pan Jarkovský chtít, dokáže smysluplně odpovědět.
To by měl být asi úvod k tomu rozhovoru nebo úplně první otázka „Chcete nám otevřeně odpovídat?“
A ještě:
Pochopil bych, kdyby vám lidi došli kvůli covidu nebo podobně nečekané záležitosti. Ale nic mimořádného se nestalo. Vše šlo naprosto lehce predikovat. Rok předem odhadnout narůst. Měsíce předem mít ten nárůst potvrzený. Mít nějakou rezervu.
Předpokládám, že za firmou nepřišel Smart wings v květnu „hele, my těch letadel budeme mít o 40 % víc“.
Jak je vůbec možné zaspat? Váš předchůdce nedělal vůbec nic? Jak dlouhou měl praxi v oboru?
Předpokládám, že se tu mají klást otázky: Promiňte, ale vznik „kufrové krize“ mi přišel zcela nelogický. Chartery nelétají z Prahy ani první sezónu – ani desátou … Jako kdyby se v lednu stal šéfem dvacetiletý kluk, který dosud šéfoval úschovně zavazadel na hlaváku … Nábor dostatečného počtu brigádníků dostatečně předem by jakoukoliv krizi eliminoval … Nejde to? Okamžitě zvyšuju mzdy a zintenzivňuji nábor … Dovezu Filipínce (zjednodušuji). Přichází náznaky krize? Okamžitě vypisuju mimořádné prémie, aby se lidi třeba dobrovolně udřeli k smrti – ale nedošlo na žádný kolaps … Letadla se zpožděním se slétnou opravdu blbě? Samozřejmě preferuju nakládku a… Číst vice »
Ale jako jo, ja Vám naprosto rozumím, jen třeba málokdo si uvědomuje, že každý pracovník na letišti musí mít ověření spolehlivosti od ÚCL, takže přivézt Filipínce (byť chápu že se jednalo o nadsázku) fakt nemůžete. Navíc, tohle jaro do toho úřad solidně hodil vidle a potvrzení díky vlastní blbosti nestíhal vydávat…takže tak…to není žádné ospravedlňování, jen jsem chtěl doplnit informace
Staronový šašek na riešenie triviálních problémov. Málo ludí za neadekvátní plat. To je všetko. Krycía akcia najvyšieho bossa letiska a jeho prevadzkového pobočníka. Nič viac.
Otázka zcela jednoduchá:
Proč lidem nepřidáte a nezačnete nabízet větší plat?Ihned by to problém vyřešil. Prostě ty penize co teď vyděláte za půl roku vyděláte za 3/4 roku a koupite si nové auto a dům o dva měsíce později. Naprosto jednoduché.
Jaká změna k lepšímu, dnešní přílet Heraklion v 11.25 načas a vykládka zahájena ve 12.13.Co je na tom lepší?Celé letiště Praha umí jen jednu věc.Vybírat parkovné.
Jestli by manažer výběru parkování nemohl zkusit dát do pořádku i ten handling?
Zdravím. Krize zdá se neskončila . 20 září přílet že Santorini se SMART WINGS. Od příletu jsme na kufry čekali hodinu. Ne méně. Přijde vám to normální. Bez omluvy a vysvětlení. Bez nároku na kompenzaci a přesto tato služba zákazníky zaplacená.
Pane Jarkovsky, priblizte nam vase prvni kroky na teto pozici. Clovek by rekl, ze to bude platove zatraktivneni teto spatne placene pozice nakladace. Nabor novych zamestnancu v zacatku sezony toho jiz moc nezmuze. Nebo je to to uplne jinak?
Lidi s sebou vozí spoustu zbytečností…
Pojem „zbytečnost“ je natolik subjektivní, že je zbytečné o něm hovořit.
Podle vás došlo k takovému nárůstu zbytečností, co lidí vozí s sebou, že to vyvolalo kolaps?