regio-vlak

Co se do podcastu nevešlo: Po dokončení dálnic se zaměříme na přeložky silnic I. třídy, říká ministr

Válec na stavbě D3. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářVálec na stavbě D3. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Ministr odpovídá na dotazy čtenářů. Od léta budou moci nové jednotky Inspekce silniční dopravy ověřit hlučnost vozidla.

Odebírat
Upozornit na
guest
66 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Roman

Děkuji za zprostředkování odpovědi na můj dotaz týkající se zrušení odboru 150 na MD. Odpověď je obecná a nicneříkající, a přitom stačilo napsat, že se potřebovali zbavit ředitele odboru a nic lepšího než administrativně zrušit celý odbor je nenapadlo. Čímž nechci tvrdit, že daný ředitel byl člověkem na svém místě a odborníkem s předpoklady pro tu pozici, jenže oni ho před nedávnou dobou potvrdili ve funkci ve výběrovém řízení. Tahle organizační změna je jen taková opičárna. Ale na MD je to docela tradice a dělávalo se to prakticky za všech předchozích ministrů. Tak třeba Ťok, ten se potřeboval zbavit náměstka… Číst vice »

Jirka z CB

Rudí včera, modří dnes to jsou lotři z …. Tak teda čekám za jaké vlády se postaví obchvat mestysu co protíná právě takovou jedničku k přivaděči na dálnici. Přes silnicí musí každý kdo jde do školy, školky. Před školou už na přechodu jeden smrťák a navíc hned nepřehledné esíčko. Úsek pěšky do školky ze sídliště na začátku městysu , a silnice přímo, takže závodní dráha, párkrát už málem taky sejmutí chodci. PČR to nezajímá. Projekt je, ale záhada, že se nic neděje. Tak na jaké straně jsou vlivnější silnější tlaky, co se bojí, že do předraženych dvou krámků a dvou… Číst vice »

Daniel Jablonecký

A konkrétně jde o co?

Juraj

Je to takové… ODS.
Jakože na pohled i občas progresivní, ale nakonec to stejně končí u toho nacpat se autem do Prahy a nalhávat si, že to přetížené centrum jde nějak zprůjezdnit.

Jinak spíš nechuť ke změnám, ať už jde o nesmyslné rozlišování trolejbusů, nebo odstavné pruhy.

Ondra K.

Řazení trolejbusů mezi drážní vozidla je takový relikt minulosti typický pro země bývalého východního bloku. Zrovna v tomto případě bych věřil tomu, že nezájem o změnu pramení hlavně od provozovatelů trolejbusové dopravy. ODS určitě není strana, která by měla nějakou potřebu ctít staré „drážní“ pořádky.

Frantík

Vždyť to říkal/psal, že dopravní podniky o to nestojí.

Ondra K.

Však ano. Moje reakce směřuje na předřečníka, který tu neochotu připisuje ODS.

Jaaa

Ale vždyť to je jejich modus operandi. Vyhovět kámošům – ti by s tím měli jenom problémy…

Sáček

Otázky zodpovězeny ale je to jako mluvit do dubu. Už dopředu má komentující vytvořený (světo)názor a ten prostě nemění. Podle názoru vše přečte tak, aby mu to do něj zapadlo. Včetně „neodstavného pruhu“, což se používá jen v tunelech (kde stejně budou případně zálivy)

Jaaa

“ Plynulou dopravu zkrátka musíme zajišťovat pro všechny dopravní módy, tedy včetně individuální automobilové dopravy.”

Ale pro auta přednostně, že.

Petr David

Pro auta přednostně, protože jsme závislí na výrobě aut, kterých začíná být svět přesycený.

vagonář

Nemyslím si, že dálniční poplatky jsou významným příjmem dopravního rozpočtu.

Pavel

Mýto 2024: 16,4 mld. Kč, dálniční známky 2024: 6,9 mld. Kč. Tedy v součtu 21,8 % z rozpočtu resortu dopravy v r. 2024 (103,6 mld. Kč). Pokrývají tedy 1/3 provozních výdajů resortu, resp. 1/2 investičních výdajů. Výdaje resortu se týkají všech druhů dopravy, nejen silniční.

Jan Sůra

A vy jezdíte pouze po dálnicích a silnicích I. třídy? Po městských a krajských komunikacích ne? Nebo ty se vám do vašich supervýpočtů nehodí?

JirkaK

Dostavte celou základní dálniční síť.

Sáček

Tohle kdyby si přečetl každý tady 🙂 tak zmizí polovina v nekonečném koloběhu se opakujících otázek.

Jaaa

Ale to je normální, že všichni neví všechno.

Alibaba

Trať (odbočky z Čelákovic a Mstětic) na terminál Nehvizdy by mohla být na druhé straně dálnice pod připravovaným obchvatem Nehvizd. Docházková vzdálenost mezi zastávkou a terminálovými nástupišti by zas tak velká nebyla. Byla by i kratší než z některých uvažovaných parkovacích míst.

Jinak je vidět, že vládně na MD silniční loby, furt nějaké silniční přeložky, ale o nějakých železničních je tichi po pěšině.

Sáček

přestaňte pořád fňukat, požadujte rozhovor s šéfem SŽ, to by bylo počtení

Jaaa

Šéf SŽ dopravní politiku státu neřídí.

Petr David

SŽ je správce, tedy sptavuje kolejovou infrastrukturu, zásadní věci rozhoduje MD (vláda), k tomu má centrální kmisi.

Alibaba

Co bych se dozvěděl, že MD na centrální komisi tohle nepodporuje, tohle neschvaluje?
Radši bych někoho, kdo by tu vysvětlil rozdíly, jak se počítá ekonomika jednotlivých druhů doprav (železniční a silniční).

David

Ten terminál je tam úplně zbytečně. Mohl být v Kolíně a nebo aspoň v Poříčanech, ale takhle v polích schovaný za dálnici je úplně zbytečný.

Alibaba

Ale VRT přes Kolín nevede, je od něho docela daleko a sjezdy do Kolína už tuplem.

Navrhujete teda tento terminál zrušit aby okolní obce neměly šanci VRT používat? Nejbližsí možnost nástupu bude na Prahlaváku, takže pro spoustu cest tu bude jízda proti směru trasy?

Vladimír

A co by jste v rozhovoru pro SZ chtel slyset? VRT bude a zacina stavnou moravska brana, dale tunel Chocen – Usti.n.O., taky bude ale je to tam slozite, stejne jako tunel do Berouna. Zvysujeme komfort cestujicich – opravujeme za desitky miliard nastupiste a sem tam budovy a to nas stoji hodne. Samozřejmě zapomene rict, ze zeleznice je predrazena od zakladu a nefunguje tam stavebni konkurence. Je treba rict, ze silnice momentalne davaji proste vetsi smysl, jsou na 1km vystavby levne a rychle!!! a to jsem mel nekolikrat in100 a obcas se svezl i o vikendu jen tak a opravdu… Číst vice »

Alibaba

Třeba to, že se budou navrhovat přeložky tratí pro zrychlení i ostatní dopravy ne jen VRT. VRT je samozřelmě zásadní, ale na silnicích se taky nestaví jen dálnice, ale právě se zlepšují i další silnice primárně I. tříd, ale i II.
Vysoká nástupiště by měla být samozřejmost, ne nějaký komfort, ale nemodernizují se to nijak systémově.
Lokálky budou pomalé i kdyby jste je opravil 100x, protože oprava nějaké zlepšení směrových parametrů nezajistí. To je právě to po čem volám. Poloměr 250 m víc jak 60 neprojedete, i kdyby tam byly ty nejlepší kolejnice a pevná jízdní dráha.

Jhm

Škoda, že nikdo se nezeptal na D52 🙁 Mikulov úplně ucpaný a řešení v nedohlednu

tarten

Zkuste to za rok na nového ministra. 🙂

Petr Hanák

Víc než Mátl a ministr vlády premiéra z Brna už s tím nikdo nepohne.

Tomáš Záruba

> „Další trať mezi Ústím nad Orlicí a Rudolticemi je zatím jen ve fázi teoretických úvah a směrem k Litomyšli či Svitavám žádná nová trať vznikat nebude.“

Tohle dovoluje být (velmi) slabě optimistický, teoreticky to přinejmenším neznamená, že už se sledují jen varianty „nic“ a „čtyřkolejka na Parník“.

Adam Ř

No já nevím, osobně by se mi líbilo, kdyby dva rovnoběžné koridory (Vysočany – Libice – HK – Chodceň – Ústí (po staré) – Ostrava a Libeň – Pce – Choceň – Ústí (tunelem) – Brno) měly co nejméně společných úseků, aby žádná jedna mimořádnost nemohla vyřadit z provozu obě trasy.

Tomáš Záruba

Vymen(te?) Brno za Olomouc, kdežto je podstatné zajímavější pro ND i Ex, a nemáme sporu. 🙂

Sáček

Hypoteticky a teoreticky je možné vše na světě.

a8n

Ale když má půlka samostatnou SP a druhá půlka se řeší odděleně v SP „úzká hrdla“, nevyjde nakonec nejspíš ani jedno.

Bifidus

V pripade Vytonskeho zeleznicniho mostu bych se na UNESCO vykaslal. A v pripade pretizenych kamionu bych zabavoval vozidlo i s nakladem a prodaval je v drazbe. Vynos by sel na opravu komunikaci.

Zakon kaze

Ekonomicky dopad „vykaslani se na unesco“ je mnohem vyssi nez stavba jakyhokoliv mostu.

Tomáš Záruba

To bych teda neřekl.

PvvS

V čem ? Drážďany si na to nestěžují.

MP22

Nehledě na to, že všechno se nedá měřit jen ekonomicky. Dle mého názoru, kdyby se v Praze vypsalo referendum o ukončení spolupráce s UNESCO, tak by většina Pražanů byla pro. Uvědomovat si a chránit hodnoty ano, ale nesmí to být tak přehnané, jak si to představuje Česká pobočka icomos, poradní orgán UNESCO. Třeba do mrakodrapů na Pankráci UNESCO vůbec nic není.

Petr David

A kdo určuje co je přehnané a co není?

Jaaa

Jj, v Kolíně nad Rýnem se taky řídili vašimi radami.

Daniel Jablonecký

Vážně? A kolik korun by nás to teda stálo?

Sova

Nejsme skanzen. Buď UNESCO akceptuje moderní podobu města a nebo ať si šikanují někoho jiného. Turisti do Prahy jezdit nepřestanou a když se jich o něco víc přesune na ostatní česká UNESCO místa, jen dobře pro celou republiku.

Jan Tichavský

Skanzen docela jsme, ale Praha je hodnotná právě taková jaká je a to je mix všemožných stylů od gotiky až po modernu. Historické centrum zůstává stále dost historické (včetně té nedávné asanace Josefova), části se mění, přibývají moderní prvky, ale ne tak, aby přebíjeli tu stávající zástabu. Což zde u moderní náhrady mostu taky vůbec nehrozí.

Petr

Ona je spíš otázka, zda se samotné UNESCO nepřežilo.

Kopr

UNESCO nikoho nesikanuje Vy hlavicko. To je retorika jak od Okamury.

MP22

Dotaz číslo 7 a odpověď ministra je další důkaz o tom, že co ODSák, to dinosaurus uvažující optikou minulého století. Já nevím jak vy, ale asi nechci ministra, který chce betonovat současný neutěšený stav v českých městech. Ano, říká sice, že plynulost má být pro všechny druhy dopravy, ale určitě není tak hloupý aby nevěděl, že toho se nedá dosáhnout jinak, než spravedlivým rozdělením veřejného prostoru. Ale prostě ODSák bude vždycky ODSák, už aby byli pryč

PetrK

bohužel, po takovém světonázoru je v česku poptávka, viz třeba ten bizár jménem Motoristé

štefan

po dokončení dálnic 🙂 🙂 :)… takže vlastně nikdy

Daniel Jablonecký

Teoreticky máte pravdu. Ale jednou přijde chvíle, kdy se výstavba dálnic na několik let zastaví.

a8n

No a přejde se na ty jedničky. Tolik pro VRT fans, kteří se tváří, že po dokončení dálnic najednou budou peníze.

Pavel

Ad Alena: naprostý souhlas. Policie blokuje modernizaci veřejného prostoru a kdyby podobná absurdní pravidla platila ve Vídni nebo Paříži, tak se tam také nehnou z místa (obrazně i doslova). Odpověď ministra měl zklamala, ale co čekat od ODS (viz aktuální kauzu okolo neplnění koaliční smlouvy v Praze na magistrátu).

Frantík

Já si myslím že principiálně to řekl dobře, že nemá smysl omezovat plynulost dopravy, byť i automobilové. Problém je, pokud se kvůli tomu ubírá na plynulosti jiné dopravy.

MP22

Řekl to přesně tak, jak to umí. Alias řekl toho hodně ale obsahově o ničem. V současné vládě asi není ministr, který by měl tak moc „politický“ styl vyjadřování, tedy tak obří množství prázdných frází na kdejaké primitivní sdělení možné vystihnout jednou větou jednoduchou. Stačí ho poslouchat pár minut a člověk ví, na čem u něj jsme.

Daniel Jablonecký

Tak je to nejlepší mluvčí, jakého kdy ministerstvo dopravy mělo, že. Já bych mu to nezazlíval. Vzpomeňte, jak komunikoval třeba takový Peltrám nebo Bárta.

Alibaba

Jenže kdyby se omezil pohyb vozidel do měst, tak by se ta plynulost prostě zvýšila, jen automobilisti by křičeli nejvíc o svých právech volného pohybu ve škodění. Ostatním by se ulevilo…

Petr Benda

Právo na pohyb je prostě automobil

Daniel Jablonecký

To je právo na to, mít bolesti zad a další dlouhodobé zdravotní problémy ze sezení za volantem.

Ares

A jak si to představujete? Jak moc omezit?

Alibaba

Třeba omezení počtu vjetých aut do města za určitý čas. Například (teď nevím, jaká je to městská část?) na severu Prahy se o to trochu snaží.

Ares

To tam ty lidi budete muset dostat jinak, je na to MHD připravena?

Alibaba

Tak to by se muselo dělat zároveň, akorát hrozí, že si tu budou stěžovat na mastné tyče. 🙂

tarten

Její kapacita se rozšiřuje. Ale leckteří se to snaží brzdit…

tarten

To je právě nesmysl. Mýto je mnohem lepší.

Alibaba

I to je možné, včetně kombinace.

Ondra K.

Moje osobní zkušenost je taková, že jak v případě PČR tak v případě různých úředníků záleží hlavně na názorech konkrétních jednotlivých lidí, kteří se k dané záležitosti vyjadřují, případně kteří vydávají patřičné rozhodnutí.