Co se do podcastu nevešlo: Po dokončení dálnic se zaměříme na přeložky silnic I. třídy, říká ministr
Válec na stavbě D3. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Ministr odpovídá na dotazy čtenářů. Od léta budou moci nové jednotky Inspekce silniční dopravy ověřit hlučnost vozidla.
Děkuji za zprostředkování odpovědi na můj dotaz týkající se zrušení odboru 150 na MD. Odpověď je obecná a nicneříkající, a přitom stačilo napsat, že se potřebovali zbavit ředitele odboru a nic lepšího než administrativně zrušit celý odbor je nenapadlo. Čímž nechci tvrdit, že daný ředitel byl člověkem na svém místě a odborníkem s předpoklady pro tu pozici, jenže oni ho před nedávnou dobou potvrdili ve funkci ve výběrovém řízení. Tahle organizační změna je jen taková opičárna. Ale na MD je to docela tradice a dělávalo se to prakticky za všech předchozích ministrů. Tak třeba Ťok, ten se potřeboval zbavit náměstka… Číst vice »
Rudí včera, modří dnes to jsou lotři z …. Tak teda čekám za jaké vlády se postaví obchvat mestysu co protíná právě takovou jedničku k přivaděči na dálnici. Přes silnicí musí každý kdo jde do školy, školky. Před školou už na přechodu jeden smrťák a navíc hned nepřehledné esíčko. Úsek pěšky do školky ze sídliště na začátku městysu , a silnice přímo, takže závodní dráha, párkrát už málem taky sejmutí chodci. PČR to nezajímá. Projekt je, ale záhada, že se nic neděje. Tak na jaké straně jsou vlivnější silnější tlaky, co se bojí, že do předraženych dvou krámků a dvou… Číst vice »
A konkrétně jde o co?
Je to takové… ODS.
Jakože na pohled i občas progresivní, ale nakonec to stejně končí u toho nacpat se autem do Prahy a nalhávat si, že to přetížené centrum jde nějak zprůjezdnit.
Jinak spíš nechuť ke změnám, ať už jde o nesmyslné rozlišování trolejbusů, nebo odstavné pruhy.
Řazení trolejbusů mezi drážní vozidla je takový relikt minulosti typický pro země bývalého východního bloku. Zrovna v tomto případě bych věřil tomu, že nezájem o změnu pramení hlavně od provozovatelů trolejbusové dopravy. ODS určitě není strana, která by měla nějakou potřebu ctít staré „drážní“ pořádky.
Vždyť to říkal/psal, že dopravní podniky o to nestojí.
Však ano. Moje reakce směřuje na předřečníka, který tu neochotu připisuje ODS.
Ale vždyť to je jejich modus operandi. Vyhovět kámošům – ti by s tím měli jenom problémy…
Otázky zodpovězeny ale je to jako mluvit do dubu. Už dopředu má komentující vytvořený (světo)názor a ten prostě nemění. Podle názoru vše přečte tak, aby mu to do něj zapadlo. Včetně „neodstavného pruhu“, což se používá jen v tunelech (kde stejně budou případně zálivy)
“ Plynulou dopravu zkrátka musíme zajišťovat pro všechny dopravní módy, tedy včetně individuální automobilové dopravy.”
Ale pro auta přednostně, že.
Pro auta přednostně, protože jsme závislí na výrobě aut, kterých začíná být svět přesycený.
Nemyslím si, že dálniční poplatky jsou významným příjmem dopravního rozpočtu.
Mýto 2024: 16,4 mld. Kč, dálniční známky 2024: 6,9 mld. Kč. Tedy v součtu 21,8 % z rozpočtu resortu dopravy v r. 2024 (103,6 mld. Kč). Pokrývají tedy 1/3 provozních výdajů resortu, resp. 1/2 investičních výdajů. Výdaje resortu se týkají všech druhů dopravy, nejen silniční.
A vy jezdíte pouze po dálnicích a silnicích I. třídy? Po městských a krajských komunikacích ne? Nebo ty se vám do vašich supervýpočtů nehodí?
Dostavte celou základní dálniční síť.
Tohle kdyby si přečetl každý tady 🙂 tak zmizí polovina v nekonečném koloběhu se opakujících otázek.
Ale to je normální, že všichni neví všechno.
Trať (odbočky z Čelákovic a Mstětic) na terminál Nehvizdy by mohla být na druhé straně dálnice pod připravovaným obchvatem Nehvizd. Docházková vzdálenost mezi zastávkou a terminálovými nástupišti by zas tak velká nebyla. Byla by i kratší než z některých uvažovaných parkovacích míst.
Jinak je vidět, že vládně na MD silniční loby, furt nějaké silniční přeložky, ale o nějakých železničních je tichi po pěšině.
přestaňte pořád fňukat, požadujte rozhovor s šéfem SŽ, to by bylo počtení
Šéf SŽ dopravní politiku státu neřídí.
SŽ je správce, tedy sptavuje kolejovou infrastrukturu, zásadní věci rozhoduje MD (vláda), k tomu má centrální kmisi.
Co bych se dozvěděl, že MD na centrální komisi tohle nepodporuje, tohle neschvaluje?
Radši bych někoho, kdo by tu vysvětlil rozdíly, jak se počítá ekonomika jednotlivých druhů doprav (železniční a silniční).
Ten terminál je tam úplně zbytečně. Mohl být v Kolíně a nebo aspoň v Poříčanech, ale takhle v polích schovaný za dálnici je úplně zbytečný.
Ale VRT přes Kolín nevede, je od něho docela daleko a sjezdy do Kolína už tuplem.
Navrhujete teda tento terminál zrušit aby okolní obce neměly šanci VRT používat? Nejbližsí možnost nástupu bude na Prahlaváku, takže pro spoustu cest tu bude jízda proti směru trasy?
A co by jste v rozhovoru pro SZ chtel slyset? VRT bude a zacina stavnou moravska brana, dale tunel Chocen – Usti.n.O., taky bude ale je to tam slozite, stejne jako tunel do Berouna. Zvysujeme komfort cestujicich – opravujeme za desitky miliard nastupiste a sem tam budovy a to nas stoji hodne. Samozřejmě zapomene rict, ze zeleznice je predrazena od zakladu a nefunguje tam stavebni konkurence. Je treba rict, ze silnice momentalne davaji proste vetsi smysl, jsou na 1km vystavby levne a rychle!!! a to jsem mel nekolikrat in100 a obcas se svezl i o vikendu jen tak a opravdu… Číst vice »
Třeba to, že se budou navrhovat přeložky tratí pro zrychlení i ostatní dopravy ne jen VRT. VRT je samozřelmě zásadní, ale na silnicích se taky nestaví jen dálnice, ale právě se zlepšují i další silnice primárně I. tříd, ale i II.
Vysoká nástupiště by měla být samozřejmost, ne nějaký komfort, ale nemodernizují se to nijak systémově.
Lokálky budou pomalé i kdyby jste je opravil 100x, protože oprava nějaké zlepšení směrových parametrů nezajistí. To je právě to po čem volám. Poloměr 250 m víc jak 60 neprojedete, i kdyby tam byly ty nejlepší kolejnice a pevná jízdní dráha.
Škoda, že nikdo se nezeptal na D52 🙁 Mikulov úplně ucpaný a řešení v nedohlednu
Zkuste to za rok na nového ministra. 🙂
Víc než Mátl a ministr vlády premiéra z Brna už s tím nikdo nepohne.
> „Další trať mezi Ústím nad Orlicí a Rudolticemi je zatím jen ve fázi teoretických úvah a směrem k Litomyšli či Svitavám žádná nová trať vznikat nebude.“
Tohle dovoluje být (velmi) slabě optimistický, teoreticky to přinejmenším neznamená, že už se sledují jen varianty „nic“ a „čtyřkolejka na Parník“.
No já nevím, osobně by se mi líbilo, kdyby dva rovnoběžné koridory (Vysočany – Libice – HK – Chodceň – Ústí (po staré) – Ostrava a Libeň – Pce – Choceň – Ústí (tunelem) – Brno) měly co nejméně společných úseků, aby žádná jedna mimořádnost nemohla vyřadit z provozu obě trasy.
Vymen(te?) Brno za Olomouc, kdežto je podstatné zajímavější pro ND i Ex, a nemáme sporu. 🙂
Hypoteticky a teoreticky je možné vše na světě.
Ale když má půlka samostatnou SP a druhá půlka se řeší odděleně v SP „úzká hrdla“, nevyjde nakonec nejspíš ani jedno.
V pripade Vytonskeho zeleznicniho mostu bych se na UNESCO vykaslal. A v pripade pretizenych kamionu bych zabavoval vozidlo i s nakladem a prodaval je v drazbe. Vynos by sel na opravu komunikaci.
Ekonomicky dopad „vykaslani se na unesco“ je mnohem vyssi nez stavba jakyhokoliv mostu.
To bych teda neřekl.
V čem ? Drážďany si na to nestěžují.
Nehledě na to, že všechno se nedá měřit jen ekonomicky. Dle mého názoru, kdyby se v Praze vypsalo referendum o ukončení spolupráce s UNESCO, tak by většina Pražanů byla pro. Uvědomovat si a chránit hodnoty ano, ale nesmí to být tak přehnané, jak si to představuje Česká pobočka icomos, poradní orgán UNESCO. Třeba do mrakodrapů na Pankráci UNESCO vůbec nic není.
A kdo určuje co je přehnané a co není?
Jj, v Kolíně nad Rýnem se taky řídili vašimi radami.
Vážně? A kolik korun by nás to teda stálo?
Nejsme skanzen. Buď UNESCO akceptuje moderní podobu města a nebo ať si šikanují někoho jiného. Turisti do Prahy jezdit nepřestanou a když se jich o něco víc přesune na ostatní česká UNESCO místa, jen dobře pro celou republiku.
Skanzen docela jsme, ale Praha je hodnotná právě taková jaká je a to je mix všemožných stylů od gotiky až po modernu. Historické centrum zůstává stále dost historické (včetně té nedávné asanace Josefova), části se mění, přibývají moderní prvky, ale ne tak, aby přebíjeli tu stávající zástabu. Což zde u moderní náhrady mostu taky vůbec nehrozí.
Ona je spíš otázka, zda se samotné UNESCO nepřežilo.
UNESCO nikoho nesikanuje Vy hlavicko. To je retorika jak od Okamury.
Dotaz číslo 7 a odpověď ministra je další důkaz o tom, že co ODSák, to dinosaurus uvažující optikou minulého století. Já nevím jak vy, ale asi nechci ministra, který chce betonovat současný neutěšený stav v českých městech. Ano, říká sice, že plynulost má být pro všechny druhy dopravy, ale určitě není tak hloupý aby nevěděl, že toho se nedá dosáhnout jinak, než spravedlivým rozdělením veřejného prostoru. Ale prostě ODSák bude vždycky ODSák, už aby byli pryč
bohužel, po takovém světonázoru je v česku poptávka, viz třeba ten bizár jménem Motoristé
po dokončení dálnic 🙂 🙂 :)… takže vlastně nikdy
Teoreticky máte pravdu. Ale jednou přijde chvíle, kdy se výstavba dálnic na několik let zastaví.
No a přejde se na ty jedničky. Tolik pro VRT fans, kteří se tváří, že po dokončení dálnic najednou budou peníze.
Ad Alena: naprostý souhlas. Policie blokuje modernizaci veřejného prostoru a kdyby podobná absurdní pravidla platila ve Vídni nebo Paříži, tak se tam také nehnou z místa (obrazně i doslova). Odpověď ministra měl zklamala, ale co čekat od ODS (viz aktuální kauzu okolo neplnění koaliční smlouvy v Praze na magistrátu).
Já si myslím že principiálně to řekl dobře, že nemá smysl omezovat plynulost dopravy, byť i automobilové. Problém je, pokud se kvůli tomu ubírá na plynulosti jiné dopravy.
Řekl to přesně tak, jak to umí. Alias řekl toho hodně ale obsahově o ničem. V současné vládě asi není ministr, který by měl tak moc „politický“ styl vyjadřování, tedy tak obří množství prázdných frází na kdejaké primitivní sdělení možné vystihnout jednou větou jednoduchou. Stačí ho poslouchat pár minut a člověk ví, na čem u něj jsme.
Tak je to nejlepší mluvčí, jakého kdy ministerstvo dopravy mělo, že. Já bych mu to nezazlíval. Vzpomeňte, jak komunikoval třeba takový Peltrám nebo Bárta.
Jenže kdyby se omezil pohyb vozidel do měst, tak by se ta plynulost prostě zvýšila, jen automobilisti by křičeli nejvíc o svých právech volného pohybu ve škodění. Ostatním by se ulevilo…
Právo na pohyb je prostě automobil
To je právo na to, mít bolesti zad a další dlouhodobé zdravotní problémy ze sezení za volantem.
A jak si to představujete? Jak moc omezit?
Třeba omezení počtu vjetých aut do města za určitý čas. Například (teď nevím, jaká je to městská část?) na severu Prahy se o to trochu snaží.
To tam ty lidi budete muset dostat jinak, je na to MHD připravena?
Tak to by se muselo dělat zároveň, akorát hrozí, že si tu budou stěžovat na mastné tyče. 🙂
Její kapacita se rozšiřuje. Ale leckteří se to snaží brzdit…
To je právě nesmysl. Mýto je mnohem lepší.
I to je možné, včetně kombinace.
Moje osobní zkušenost je taková, že jak v případě PČR tak v případě různých úředníků záleží hlavně na názorech konkrétních jednotlivých lidí, kteří se k dané záležitosti vyjadřují, případně kteří vydávají patřičné rozhodnutí.