Co s volnou plochou na sídlišti? Mladá Boleslav postaví další parkoviště
Pozemek v Mladé Boleslavi, na kterém vyroste další parkoviště. Foto: Mb-net.cz

Na pozemku vznikne příští rok 67 míst za závorou.
Na pozemku vznikne příští rok 67 míst za závorou.
Mladou Boleslav zrušit a po čase začít znova a lépe.
Na ploše na sídlišti si stavte, co chcete, jenom pro boha ať už konečně zmizí z povrchu zemského ta největší boleslavská ostuda!!!
Kdo by čekal třeba obecní byty, tak je blázen, protože kdo vládne v MB, no ti pro které jsou auta víc než nějaké socky.
V MB vladnou ti, kteri tam byli zvoleni obyvateli MB.
Pokud tam vladnou priznivci aut, bude to tom, ze to chteji obyvatele.
Neni to tezke na pochopeni.
Akorát že zastupitelé se nevolí kvůli jednomu bodu programu (až na okrajové výjimky typu Motoristé), takže lidí volí obecné směřování plus líbivé slogany. Voliči pak musí během 4 let kontrolovat a požadovat, aby je ti zastupitelé skutečně zastupovali v jejich zájmech a ne že budou mít volno dělat si co chtějí.
to je sice pravda, nicmene … jsem si naprosto jist, ze mistni idealiste jsou, kdyz stavbu parkovist povazuji za jakousi zvuli, naprosto mimo, a parkoviste – a hlavne na sidlistich – jsou, navzdory jejich utkvele predstave, jednou z veci, kterou vyznamna cast obyvatel uvita a chce.
Že si tím škodí, už je ale nenapadne. Syndrom vařené žáby jako na Slovensku.
Za to vy víte nejlépe co je pro ostatní dobré. To už jsme tu jednou měli
A nebude těch bytu po odstěhování Škodovky do říše v Bolce dost?
Obecní byty pro koho ? Narkomany či bezdomovce či nepřizpůsobivou menšinu ?
Jinak město má v plánu velkou výstavbu v příměstské části Dubce.
Ano, třeba ti bezdomovci, nebo minimálně aby se z dalších lidí nestávali noví bezdomovci kvůli nedostupnému bydlení.
Vy snad máte nějaký osobní zájem, aby bylo v Česku co nejvíc bezdomovců?
Nikoliv. Ale absolutně se mi příčí, pokud v jednom domě na stejném patře bydlí dva lidé. Říkejme jim například pan Vomáčka a pan Kyndl. Pan Vomáčka je dříč, na byt si vzal hypotéku na 20 let, neodmítne žádnou další možnost přivýdělku. Šetří a maká, aby hypotéku co nejdříve splatil. A vedle něho v bytě stejné velikosti bydlí pan Kyndl , který každý rok vymění několik zaměstnání a každý druhý večer prosedí v hospodě. Jak k tomu přijde pan Vomáčka ? Ale chápu, dle některých levicově orientovaných pomatenců je pan Kyndl chudák, kterému je třeba pomáhat.
Jak k tomu přijde Vomáčka? Vždyť bude vlastnit byt, který může prodat, pronajmout, přenechat dětem apod.
Zatímco Kyndl bude platit nájem, nebude vlastnit nic, ale prostě nebude na dlažbě?
Je to ještě horší – chudák Vomáčka potí krev, aby měl na nové SUV, zatímco Kyndl si vozí za pár tisíc ročně zadek v MHD. Zrušit levicovou MHD!
To je nějaká nová pravičácká mantra, že kdo nemá možnost vzít si byt na hypotéku je flákač a opilec a měl by skončit na ulici?
A kdo to bude platit? Jako že normální člověk maká, spoří, vyjedná si hypotéku, kterou splací a ještě vydělává na daně, aby z nich piráti platili bezdomáčům bejváky? To si snad děláte srandu! Ze své peníze očekávám od státu nebo města to co poptávám, např. dostavbu metra D nebo VMO.
Nevim, jak v MB, ale v Praze ani s výrazně nadprůměrnou mzdou nedostanete hypotéku. Nejde stavební trh brutálně zregulovat, pak tam udělat kopu administrativních překážek a pak lidem říct, že maj vydělávat 100 tisíc a vzít si hypotéku… A kdyžtak si vzít druhou práci > stát pak vaše zdravotní neduhy zaplatí. Anebo se přestěhovat někam do háje > stát pak další rozvoj infrastruktury zaplatí. Tim nehoruji pro sociální byty, ale spíš pro motivaci soukromníkům stavět levné byty (i třeba za cenu převodu takového pozemku jako je tento v MB zadarmo s jasnými podmínkami).
Asi se bavíme o dvou různých věcech.
První je cenově dostupné nájemní bydlení ve vlastnictví města. To je příležitost pro mnoho lidí něco naspořit, než vůbec dosáhnou na tu Vaši hypotéku.
Druhá pak různé sociální programy, někdy pojaté jako housing first, kde je cílem nejprve dostat lidi z ulice a následně je začlenit je zpět do společnosti.
To bude proto, že normální lidi obecní sociální byty nechtějí, naopak chtějí aby stát zrušil zbytečné regulace, nesmysly typu povinná stání pro kola na každý byt, která akorát výstvbu neskutečně prodražují a zjednudušil povolovací proces a hypotéky na vlastní bydlení tak byly znovu dostupné. Nikdo rozumný obecní byty nechce. Nedávno se o sociální byty snažili piráti v okolí nádraží Hostivař. Logicky byli obyvateli odmítnuti, všichni víme jaká sociální skupina sociální byty obývá, vzniklo by tak ghetto a druhý Sherwood v Praze.
stání pro kola neskutečně prodražují výstavbu? těžko můžeš čekat, že tě bude někdo brát vážně, když plácáš takové nesmysly
Je to o tom, že tamhle se musí udělat místo na kolo, poté jsou další , další a další požadavky jiné a jiných a nakonec z toho vyleze, že je to tak drahé, že na to nikdo nemá. Není to pouze o samotných místech na kola
Proč by se měly někomu stavět byty za veřejné prostředky?
Klasika. Volné místo, šup parkoviště.
Parkoviště tady, parkoviště tam, kam já zas to auto dám?
Stejně není stání, páč 3 auta má tam ta paní.
Támhle je rodina Olíka, koupila si kombíka.
K tomu mají další dvě, neb mají kombíka od hyundaje.
No a jak není kde to dát,
chystá se mi mešťák pokutu dát.
Páč stojím v křižovatce kus,
neprojede ani hasičská tatra, hnus.
Město už nestíhá botičky dávat,
můžeme tak jen policajtům mávat.
A stejně to v zimě nenastratuji,
a tak na bus kvaltuji.
Tak díky ten parkovacím domům se nemusíte tolik prodírat mezi špatně parkujícími auty před domy. Většina lidí si to u druhý pokuty rozmyslí a těch pár metrů dojde.
Kdepak, máme ve vnitrobloku 3 kousky individuí, které pravidelně stojí v křižovatce a s MP se hádají nějakou fotkou značky P…. to že jsou v Zóně parkování jen na místech tomu určených, je nezajímá. Takže lístečky, telefonáty a boty tam hrají člověče nezlob se
to se mi taky nezdá. spousta lidí prostě bude parkovat u vchodu a je jim úplně jedno, že blokují průjezd nebo jsou částečně na přechodu nebo jsou úplně na chodníku. a je úplně jedno, kolik míst je sto metrů vedle. sousedé nadávají, jak se „vůbec nedá parkovat“ já ale místo v okruhu 300 metrů najdu s jistotou vždy a vždy stojím naprosto slušně a mám dost prostoru na vystupování.
A nějaká klidová zóna by nešla? V Mladé Boleslavi už jsem byl, víc mě tato destinace neláká, tak ať si ten automobilismus užijí, když jim to tak přijde lepší.
Na parkovisti je vesmes klid, pokud tam nejdou decka driftovat na napadanym snehu, o to bych se nebal.
Tou klidovou zónou myslím místo, kde se člověk může bez obav pohybovat, kde je v létě stín, kde si může posedět a relaxovat.
Jo vy myslite zahradu… Jiste by bylo fajn mit svoji zahradu primo pred vchodem do panelaku (ostatne, u nasi male bytovky se to tak i guerillove praktikuje prostrednictvim vyvysenych zahonku a regalu, aby nam to nespalili psi), ale na relax to furt neni uplne ono, clovek se muze citit nekomfortne, kdyby na panelakove predzahradce chtel byt prikladmo za parneho leta nahore bez, kdyz je na nej videt z okolnich bytovek 🙂 Takze jak z duvodu soukromi, tak i prostoroveho zaboru, ma clovek typicky zahradu nekde za mestem a dopravuje se tam, inu, v zavislosti na tom, jestli/jakej tam zrovna potrebuje… Číst vice »
Ne, neměl jsem na mysli zahradu.
Mezitím v Ostravě (z rozhovoru na Radiožurnálu): „Všechno je o způsobu uvažování. Pokud budete uvažovat, jako se uvažovalo posledních třicet let, tedy že nejdřív postavím parkoviště a pak něco k tomu, tak nikdy nepostavíte nic, protože to bude drahé, budete štvát okolí a podobně. Bazaly jsou centrum města, jsou na kopci, ale také jsou perfektně dostupné MHD. Pracujeme s myšlenkou, že tam bude 500 nově vybudovaných parkovacích míst. Budeme zvažovat možnost odstavování v jízdních pruzích, nicméně primárně bude doprava na Bazaly zajišťována MHD. My jsme v tom začali, možná jste zaregistroval kampaň dopravního podniku, a sice že partnerem fanoušků Baníku… Číst vice »
Velice pěkně řečeno. Argumenty srozumitelně a logicky vysvětleny.
V takovém Mnichově skončí zápas Bayernu, do půl hodiny jste na dálnici a odjíždíte.
Jo jasně ale kde ten stadion v Mnichově stojí? Ve městě nebo spíš kus za městem, kde dálnice moc nevadí?
V Drážďanech zas máte stadion pár zastávek tramvají od hlavního nádraží a tím způsobem taky fanoušci přijíždějí. Ulice ucpaná auty se nekoná.
Vzhledem k tomu, že v Mnichově je stadion doslova nalepen na dálnici, tak půl hodiny není žádný zázrak. Každopádně, ne všechny stadiony jsou daleko za městem hned u dálnice jako u Mnichova, a ani si nemyslím, že by měly být
čemuž se jako obyvatel Ostravy jen hořce směju, myšlenka minimalizace aut je pěkná, ale vyžaduje značné posílení infrastruktury pro MHD, a to je v tomhle městě bohužel chiméra
MB downtown se nejvice podoba USA u nas.
Aby se mistni nedivili az se osud mesta zacne zpecetovat podobne jako Detroit.
Proste mame jen 40 let zpozdeni.
Já měl podobný pocit taky ze Zlína v okolí Baťovho „mrakodrapu“. Nevím ale, jestli to Zlíňáci považují za centrum, ale pokud ano, cihlové fasády sice hezké, ale jinak nepříjemný pocit.
A proč né generace XY to ještě nebude chápat ale současná generace za 20 let až zahodí auta a začne používat úplně jiné systémy dopravy ty garáže pak lehce rekonstruuje na byty. Skelet je z valné části podobný. I když radši bych tam viděl park a to už teď
Představte si, že naše předchozí generace také stavěly to, co potřebovali oni, a ne to, co si mysleli, že budou potřebovat generace budoucí.
Stejně tak, jako ony, i naše generace primárně uspokuje aktuální problémy a požadavky.
Až to za 30-40 let nebude potřeba, tak se to proste zbourá, a postaví se tam třeba kosmodrom.
Tomu se říká život.
„Se to prostě zbourá“, příslušných materiálů a zdrojů energie na jejich přepravu bude vždy nadbytek. 😉 Možná, kdybychom místo látání domnělých potřeb přemýšleli s trochou nadhledu i o svých současných životech a možnostech jejich zlepšení…
pro soucasnou generaci je proste “lepsi zivot” to, ze maji doma kde zaparkovat.
smirte se s tom, je to realita.
Máte pravdu, současná generace nemyslí na budoucnost. Ve strašné spoustě aspektů, bohužel..
Nevím, proč máte tolik mínusů, za mne máte naprostou pravdu …
takže pokud nyní máme jiný druh dopravy než před 100 lety vzniklé lokálky, tak je ty lokálky můžeme zrušit. ok? Jo to tak? a ještě bychom tedy měli našim předkům nadávat, že přes 150ti lety neuvažovali jinak a budovali pomalé lokálky…
V USA možná, ale musí kvůli tomu neustále vést války po celé planetě.
EU na to má ovšem extrémně drahé energie a materiály, takže tady ani náhodou.
Aha, tak už víme, odkud vítr vane…
Oni totiž třeba Číňané určitě nestavějí celá sídliště, jen aby v nich nakonec neměl kdo bydlet, že ano…
Vrazi z vólstrýtu, to už jsem dlouho neslyšel.
O tom zbourání pochybuju. Viz kauza jistého mostu, který se nedaří po 120 letech provozu nahradit moderní, potřebnou novostavbou. Měl smůlu že tam stál příliš dlouho a lidi si na něj zvykli a už ho nechtějí pryč, i když je to kus rozpadajícího se šrotu.
existenci blaznivych individui nejde vyloucit v zadne dobe.
Když se podívám, co se na ulici děje ohledně aut, tak je to spíš přežívání. Vaše vnímání reality je opravdu mimo. 😄👎
Jaký systém dopravy bude za 20let? Víte? Sem s tím…
Tam kde je v EU pěkné počasí i elektrokola, u nás návrat k podílu hromadné dopravy jako za komunismu jen v 21. století elektrifikované.
v horším případě leda tak do mešity na velbloudu
Lehce rekonstuuje na byty ? Skelet je podobný … Sorry, ale to je pekný nezmysel. Ak by ste chceli stavať byty, tak tie budú mať úplne iné pôdorysné požiadavky, statické (priečky, schodiská, výťahy, obvodové steny, zateplenie, okná, balkóny, …) a skelet pre obytnú budovu sa samozrejme stavia s tým, že sú tam siete (rozvody) – voda, elektrina, plyn, kúrenie. Navyše niekde treba tieto siete napojit, teda začína sa už v základoch ….
A tak by sa dalo pokračovať …. Takže úprava by bola – odstrel, vypratanie, stavba nanovo od základov …
Jojo, budou jezdit na kole