Co s lanovkou na Ještěd? Město si objednalo další studii, zpracuje ji SIAL
Lanová dráha Horní Hanychov - Ještěd před nehodou. Foto: České dráhy
Studie má ukázat, jaká verze lanovky bude efektivnější.
Studie má ukázat, jaká verze lanovky bude efektivnější.
Jakože hodně dobrý, budoucnost lanovky mě nějak nepřekvapuje… Spíš doba vyšetřování, dodnes nevíme kdo za ní byl zodpovědný.
Skoro dva roky po nehodě se objednává studie (kolikátá už)? Neuvěřitelné! Japonci by tu lanovku měli dávno znovu postavenou, to nemluvím o tom, že u nich by se ta nehoda vůbec nestala!
A článek o tom badalei co objevil informaci, že to nebyl první případ kdy se přetrhlo tažné lano? Stalo se to již v roce 1944, ale tehdy tam byla lana dvě.
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/2392515
Oprava:A článek o tom badateli co objevil informaci, že to nebyl první případ kdy se přetrhlo tažné lano jste četli?
Pusťte si záběry lanovky na Ještedu na YouTube a v archivu ČT… Je tam vidět, jak to lano docela dost „cuká“…. Nikdy jsem tím nejel, ale už dříve mě toto zaujalo a říkal jsem si, že to nebude úplně OK.
Já jsem jel. Zrovna před pár dny jsem koukal na fotky. Bylo to v roce 2013 a předtím asi někdy tak kolem 2005 a možná ještě jednou . Pořád si myslím, že je jí škoda.
Zlatý kolo! Ten závěr z Výpřeže k vrcholu je trochu strmější, ale přežít se to dá.
Přesně! Sice jsem schytal samé mínusy, ale stejně mi to, jak to lano u kabiny škubalo moc bezpečné nikdy nepřišlo. Ale i tak jsem si myslel, že to má nějakou brzdu automatickou….
Ono to před nehodou ČD nevydělávalo, že se o to nestarají?
eee, no byla to takova kravka dojna, no. 🙂
Dlouhodobě výdělečná činnost u ČD. Proto ji také tak dlouho měli a nezbavili se jí. Ale teď náklady na obnovu… Prioritu mají vlaky.
Kromě toho kde teče beton tečou prachy jsou studie dalším dobrým byznysem pro lidi co se spolu baví. Nejlepší způsob jak legálně např. vyvést peníze z korporace, ale pořád to je o tom, že člověk musí být u zdroje.
Nebude dříve lanovka do Bedřichova, která je v územním plánu?
Další? 😃🤭
Liberecký folklór. Co takhle studii na studie?😉 Tramvaj do Rochlic, lanovka na Ještěd … I tak se dá hospodařit s penězi daňových poplatníků. Tedy dokud se ovšem neozvou …😉
Je to smutné. Česko se zaměřilo na realizaci studií, Polsko na realizaci staveb.
Jo, já bych se na studie vykašlal a poslechl toho, kdo nejvíc řve. Poté realizoval jeho nápad. Kdo nejvíc řve má přece nejvíc pravdu.
Myslíte, že Poláci stavějí bez studie? To asi ne, jinak by na to nemohli ani brát dotace…
Problém je u nás 20 studií na totéž, ne studie obecne
Stejně jako kolegové níže nechápu odpor proti oběžné lanovce. Nicméně, čistě technicky: čím to je, že kyvadlová by byla výrazně dražší?
Není to vyšším zatížením a tudíž i masivnější a robustnější konstrukcí?
Kyvadlová lanovka by byla kusový výrobek na míru danému místu; oběžná sice musí být rovněž na míru, ale hlavní prvky se vyrábí sériově a je to v podstatě stavebnice.
cimz padem nevim proc vahaji, obezna k tramvaji a je hotovo…
Asi nemají koule. V Česku stačí, když si zadupou památkáři a staromilci, a pak politici místo aby prosazovali zájěm většiny a princip řádného hospodáře, lavírují. A k tomu je nejlepší pořizování dalších a dalších studií, protože se pak na ty studie mohou politici vymlouvat („nemůžeme se rozhodnout, protože se připravuje studie“, „závěry studie se nelíbí veřejnosti, a proto potřebujeme další studii“). Smutné přitom je, že se těmi studiemi ve finále často vůbec neřídí.
Kyvadla výrazně podražila.
Tohle dopadne jako s 5. koridorem. Tisíc studií a čas mezi tím bude plynout. Tak hlavně, že město vyhodí další money, které se městu nedostávají.
…vyhodí další peníze…
Už jsem to psal minule, ale potvrzuje se, že v LB jsou na ty studie nemocní.
Před nějakými ukvapenými závěry bychom na toto téma měli provést studii.
Město by se mělo rozhodnout a vysvětlit voličům a daňovým poplatníkům, zda chce moderní, kapacitní a ekonomickou lanovku anebo plagiát muzejního exponátu a proč.
Ta nemoc není na zadávání studií, ale spíš nemoc se držet u vlády a přitom nemít odvahu se rozhodnout. Nevím co je horší….
No tak z ekonomického hlediska by největší smysl dávalo jezdit tam autobusem.
Raději elektrobusem 🙂
Kudy a po čem?
Já bych tam snad asi jezdil po silnici
Zakázal bych tam auta a jezdily by elektrobusy.
Proti obecnému systému vznikla petice – proč, proboha?
Mimochodem, pokud rozdíl prodloužená vs neprodlouzena je 30 mio, není co řešit
Bizár. Asi taky mají Klub za starý Liberec. Kdyby tihle lidé rozhodovali, dodnes jezdíme koněspřežkou.
Ještěd není nic jinýho než turistická atrakce. Jestli má někde smysl zachovat technickou památku, tak právě tam.
Takže asi dle Vás (a několika dalších) zbouráme dávno přímo ikonický Ještědský vysílač a obnovímě historickou stavbu, která tam byla před ním v době zprovoznění té dosavadní (žel skoro před dvěmy roky zřícené) lanové dráhy?
Technickou památku ve stavu absolutní destrukce už do provozního stavu asi neopravite, se obávám. Přiznám se, že si nedokážu představit, že by to beze změn schválil např drážní urad
Ne, louskáme ořechy v zubech, protože použít kámen se nesmí.
Jinak já myslel že byla petice za zachování dolní stanice. A teď se dozvídáme, že petice je (možná taky) pro zachování kabinového systému, nejlépe ještě s průvodčím, a nejlépe s redisignem původních kabin…. To je opravdu bizarní.
Tak jsem si to dohledal: Tak ta petice je na zachovani snad úplně všeho: kabinového (kyvadlového, jak se zde používá) systému, původních stanic, řešení i designu. Tak teda nevím… To opravdu oplotit a nechat jako pomník, jen nevím čemu….
To je normální lidská reakce. Lid nemá rád změny, lid si zvykl a chce to stále stejné. Bez ohledu na funkčnost a peníze (přímo z vlastní kapsy to přeci neplatí).
Přitom kdyby to tehdy šlo, zajisté by vznikla i petice proti stávající podobě vysílače na Ještědu. A dnes si bez něj horu dokáže představit asi málokdo.
Ještě před časem jsem potkal nemálo lidí, co opravdu říkali že původní bouda/hotel na Ještědu byl hezčí a že by ji nejraději zpět.
Teď si nejsem jistej jak to mám chápat – 30 mega nestojí za mirnej upgrade zbytný věci, nebo je 30 mega takovej pakatel, že nám nestojí za to se tím vůbec zabejvat?
Co opravdu zjevně nechápete na naprosto jasné věci? Dle dosavadního majitele té lanovky (což jsou ČD): 1.) Obnova lanovky bude stát minimálně 180milionům, když obvšem bude provedena novým oběžným systémem! 2.) Jen o 30mil.Kš více (cca 210mil.) by stálo novým oběžným systémem stavěnou lamovku realizovat v prodloužené trase až ke konečné TRAMvaje. 3.) Obnova té lanovky ve stávající délce a kyvadlovém systému má být cca za 200milionů. 4.) Ovšem výstavba prodloužené lanovky až tramvaji dosavadním kyvadlovým systémem má být až za cca 300milionů! O JAKÝCH POUHÝCH 30 MILIONECH ZA JAKÝ MÍRNÝ UBGRADE MELETE, KDYŽ NUTNÁ INVESTICE JE MINIMÁLNĚ 180MILIONŮ PŘI… Číst vice »
Neumíte číst? 1.) Rozdíl jen 30mil. mezi prodlouženou a neprodlouženou trasou lanovky je při jejím přebudování na oběžný systém, ale při zachování stávajícího kyvadlového sytému dvou kabin je stejné prodloužení trasy dražší o 100milionů, což je cca 1/2 ceny obnovy lanovky v původné délce jakoukoliv z těch dvou variant! 2.) Zrodil se odpor/petice proti přebudování stávajícího kyvadlového systému té lanovky na oběžný – chced to rozhodně pádné (a pokud možno nezávyslé) argumenty, jestli si vůbec samo město má tu lanovku pořizovat a provozovat, a kolik to může stát nejen na investicích, ale i těch provozních nákladech, což dosud město neví… Číst vice »
Já číst umím, vy ale nerozumíte psanemu textu
Soutěží v počtu studií s tratí Praha – Liberec?
To nevyhrajou. Praha – Liberec už jich je 18.
Nechme se překvapit, třeba jich bude víc 😉
Vždyť jsou teprve na začátku.