Přesun brněnského nádraží? SŽDC představí studii, dobře v ní vycházejí obě varianty
InterPanter, Brno hlavní nádraží, foto: České dráhy
Správa železniční dopravní cesty dnes odpoledne v Brně zveřejní výsledky ekonomické studie, která má být hlavním vodítkem pro další osud
Zdopravy.cz:
Ekonomicky efektivně vychází modernizace hlavního nádraží zhruba ve stejné lokalitě, kde dnes stojí, ale i jeho odsun k řece Svratce do míst dnešního dolního nádraží. Mírně lépe ale přeci jen vychází takzvaná varianta B – Petrov, která počítá s modernizací uzlu blíže centru.
Studie proveditelnosti (ERR):
A 7,13%
Ab 6,93%
B1f 6,91%
Aa 6,86%
B1b 6,81%
B1c 6,71%
Ac 6,64%
B1d 6,15%
B1 5,99%
B1a 5,69%
Jistěže nakonec zvítězí pravda, ale až dokáže to, co dovede lež!
Problém je nejspíš v tom, že SŽDC dalo do prezentace jenom náklady a ENPV, a ta, tím že jde o absolutní hodnoty, vychází u variant B líp (stejně tak vychází některé varianty B líp v ukazateli BCR).
Takže se potvrdilo to, co je dávno jasné – stávající poloha nádraží nemá perspektivu a optimální poloha je u řeky neboli odsunutá. O tom rozhodla vláda už v roce 2002! Kdo se bude zodpovídat za ztracených 15 let?
Nebo prostě z jihu (VRT) do centra udělat nějaké autonomní pravidelné vlakové spojení do centra. Což by bylo asi mnohem levnější než tunely.
Ať si dělají co chtějí, hlavně ať nechají původní nádraží a původní koleje v provozu.
A stejně si myslím, že VRT prostě bude muset dorazit v tunelu. Tedy to může být jako -1 patro rozšířeného současného nádraží.
Dolní nádraží podle mě = obrat soupravy na hlavní tahy Bratilava, Vídeň. Což je na..
Bez „malůvek“a konkrétních údajů a čísel je to jen zbytečná zpráva o ničem, protože vůbec nic nového nepřináší = vše již bylo řečeno tolikrát, že snažit se vydělat se na neustálém omílání téhož je jen zbytečnou ztrátou času. Kdybyste počkali na oficiální presentaci výsledků – pak by stačily jen platné odkazy na ně a čtenáři by se aspoň dověděli něco skutečně kvalifikovaného, ne pouhé Vaše nedoložené dohady.
To fakt nejde od Přerova tu trať nějak stočit v oblasti Židenic? Jestli i po modernizaci má dělat vlak dvacetiminutovou exkurzi po Brně, tak je to dost na houby
DESPER – pokud chcete poddolovávat Mariánské údolí a Hády (pokud to vůbec lze, jsou tam nějaké lomy)…
Technicky by to určitě šlo, otázka je, jestli by se povedlo vykoupit/vyvlastnit pozemky a jestli by to prošlo přes místní, protože to znamená dvě patra tratí nad sebou buď u Životského nebo u ul. Klíny, vrchní patro s kolejnicí řádově 15 m nad terénem.
Jinak by to bylo super, S-Bahn SL-rola-Slatina by byla ještě lepší věc než rychlíky bez prohlídky svitavského nábřeží. 🙂
Jándáskův oblouk
http://nadrazi-v-brne.netstranky.cz/jandaskuv-oblouk.html