Přesun brněnského nádraží? SŽDC představí studii, dobře v ní vycházejí obě varianty

InterPanter, Brno hlavní nádraží, foto: České dráhyInterPanter, Brno hlavní nádraží, foto: České dráhy

Správa železniční dopravní cesty dnes odpoledne v Brně zveřejní výsledky ekonomické studie, která má být hlavním vodítkem pro další osud

10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Majk

Zdopravy.cz:
Ekonomicky efektivně vychází modernizace hlavního nádraží zhruba ve stejné lokalitě, kde dnes stojí, ale i jeho odsun k řece Svratce do míst dnešního dolního nádraží. Mírně lépe ale přeci jen vychází takzvaná varianta B – Petrov, která počítá s modernizací uzlu blíže centru.

Studie proveditelnosti (ERR):
A 7,13%
Ab 6,93%
B1f 6,91%
Aa 6,86%
B1b 6,81%
B1c 6,71%
Ac 6,64%
B1d 6,15%
B1 5,99%
B1a 5,69%

Jistěže nakonec zvítězí pravda, ale až dokáže to, co dovede lež!

a8n

Problém je nejspíš v tom, že SŽDC dalo do prezentace jenom náklady a ENPV, a ta, tím že jde o absolutní hodnoty, vychází u variant B líp (stejně tak vychází některé varianty B líp v ukazateli BCR).

Karel

Takže se potvrdilo to, co je dávno jasné – stávající poloha nádraží nemá perspektivu a optimální poloha je u řeky neboli odsunutá. O tom rozhodla vláda už v roce 2002! Kdo se bude zodpovídat za ztracených 15 let?

Jan

Nebo prostě z jihu (VRT) do centra udělat nějaké autonomní pravidelné vlakové spojení do centra. Což by bylo asi mnohem levnější než tunely.

Jan

Ať si dělají co chtějí, hlavně ať nechají původní nádraží a původní koleje v provozu.
A stejně si myslím, že VRT prostě bude muset dorazit v tunelu. Tedy to může být jako -1 patro rozšířeného současného nádraží.
Dolní nádraží podle mě = obrat soupravy na hlavní tahy Bratilava, Vídeň. Což je na..

železničář v důchodu

Bez „malůvek“a konkrétních údajů a čísel je to jen zbytečná zpráva o ničem, protože vůbec nic nového nepřináší = vše již bylo řečeno tolikrát, že snažit se vydělat se na neustálém omílání téhož je jen zbytečnou ztrátou času. Kdybyste počkali na oficiální presentaci výsledků – pak by stačily jen platné odkazy na ně a čtenáři by se aspoň dověděli něco skutečně kvalifikovaného, ne pouhé Vaše nedoložené dohady.

Desper

To fakt nejde od Přerova tu trať nějak stočit v oblasti Židenic? Jestli i po modernizaci má dělat vlak dvacetiminutovou exkurzi po Brně, tak je to dost na houby

CART

DESPER – pokud chcete poddolovávat Mariánské údolí a Hády (pokud to vůbec lze, jsou tam nějaké lomy)…

DJ

Technicky by to určitě šlo, otázka je, jestli by se povedlo vykoupit/vyvlastnit pozemky a jestli by to prošlo přes místní, protože to znamená dvě patra tratí nad sebou buď u Životského nebo u ul. Klíny, vrchní patro s kolejnicí řádově 15 m nad terénem.

Jinak by to bylo super, S-Bahn SL-rola-Slatina by byla ještě lepší věc než rychlíky bez prohlídky svitavského nábřeží. 🙂

Josef