Co dál s unikátní laminátkou? O její opravu a zprovoznění má zájem ČMŽO
Lokomotiva S699.001. Pramen: NTM
Firma má zkušenosti z oprav čtyř desítek laminátek, vyhrála i soutěž na odkup lokomotivy.
Firma má zkušenosti z oprav čtyř desítek laminátek, vyhrála i soutěž na odkup lokomotivy.
Tohle je asi jediná laminátka kterou bych chtěl vidět v provozu.
Škoda, že redakce nepozvala někoho kdo rozhoduje o penězích z našich kapes na muzejnictví. Např. https://www.mkcr.cz/strucna-historie-oddeleni-a-jeho-aktivit-373.html. Protože vstřícnost státního muzejnictví k mecenášství by mohla pomoci vyřešit budoucí nedostatek peněz (protože my jako národ vymíráme). Jestli se povede navázat vztah s mecenáši jako např. s firmou ČMŽO u tohoto konkrétního kousku, tak by to mohlo pomoci přitáhnout zájem veřejnosti. Odstrašujícím příkladem je Sbírka vozidel MHD Technického muzea Brno, kde je cca 70 kousků v Líšni (v depozitáři), nikam nedojedou (chybí koleje) a zájem návštěvníků je takřka nulový… Prostě efekt „Zababa“ -:) Takže není divu, že v tom samém městě si dopravní… Číst vice »
Že zrovna ČMŽO, tvůrce méně úspěšné a předražené 365?
Od kdy dělá 365-ky ČMŽO?????
?
O ekonomické rentabilitě (o celkových nákladech a o odhadu poptávky solventních zákazníků) celého projektu 365 přece rozhodovala firma CZ LOKO?
Co s tím má společného ČMŽO, která byla v roli subdodavatele?
Jaká jiná firma, která se živí servisní podporou starších typů na elektriku ze Škodovky, by podle Vás byla výrazně vhodnější, aby zprovoznila S699?
Žádná. Nechat to tak, jak je. Co vy na to, bankéři?
Také z mého pohledu nedává smysl investovat 15 milionů do takového projektu, neboť využitelnost pro skutečné tahání vagonů bude nevalná. Ale proč byste bral firmě svobodu rozhodování, do čeho investuje své (soukromé) peníze? Podle mého to ČMŽO bere jako svoji reklamu vůči normálním provozovatelům lokomotiv z plzeňské Škodovky, že zvládnou obtížný technický úkol jako je S699… Něco jako když firma FENIX, co dělá elektrotopení do domů, si postavila budovu prošpikovanou špičkovou technikou. Nebo ATREA, která jako vzorek (demonstrátor) postavila pár „hi-tech“ rodinných domů vybavených technikou ze své produkce Jiná by byla, kdyby NTM nějakou významnou částku do zprovoznění S699 (víc… Číst vice »
Napadlo někoho, že ta mašina nikdy neměla průkaz způsobilosti a nějak by ho musela získat?
To kyklop taky ne…
Oříšek by bylo schválení EMC. Což u 759, která se chová takřka jako brejlovec, je v pohodě.
Až na ten AC/DC přenos.
A co asynchron? Už je na soklu?
K čemu je dobré nasypat 15 mega do elektrické lokomotivy, která se nehodí k vedení turistických vlaků, protože je těžká a nema vytápění vagónů a za čtyři roky už nebude moci jezdit v Česku skoro nikam, protože ETCS, to mi vážně není jasné.
Jak to, že nemá vytápění vagonů?
ETCS tam můžou dát 🙂
Pokud do toho chce jít soukromá společnost, nechal bych ty aspekty „k čemu to je dobrý“ a „kolik to bude stát“ na ní.
Souhlasím s panem Kubrt, že je dobré nechat svobodu = jestli ČMŽO (výměnou např. za mecenášské pojmenování části expozice v NTM) nainvestuje své peníze. Pouze doplním … a) ECTS za 4 roky nebude na většině kolejí v ČR/SR. Bude to postupovat mnohem pomaleji. b) IMHO v ČMŽO to můžou nikoliv jen jako „interní inženýrské cvičení“, nýbrž to můžou pojmout jako netradiční referenci vůči zákazníkům, neboť by to byla parádní reklama, kdyby (bez podpory původního výrobce) zvládli zprovoznit ojedinělý prototyp… stačí se podívat na počet vyrobených elektro lokotek… přičem řada z nich dosud slouží (a zejména na části Balkánu určitě ještě… Číst vice »
Uff, už jsem si myslel, že se v další diskusi nedostaneme k lokotkám s řidiči, pneumatiky nebudeme nazývat točítky, silnice nebudeme nazývat strádami a bouřky výbojkami 😄😄
Málem jsem se rozesmutněl, neb mám zase úsměv na tváři. 🤗
Tak to je prima, že máte hezčí den.
Mějte se fajn.
Ještě že váš názor nikoho nezajímá. Musíte mít hodně smutný život.
Soudě dle diskuze pár lidí včetně vás můj názor zaujal a život mám veselý.
A proč nenasypat 15 mega do lokomotivy, než je třeba využít k odpovídajícímu zaplacení zaměstnanců. Za ty mega platy mohou pracovat jen zoufalci na Moravě.
Asi proto my zoufalci na Moravě tolik „milujeme“ Prahu. 👊
Ještě že je tam i spousta lidí úplně normálních, nemají problém se mnou a já s nimi také ne.
A proč by měla SprŽel nasypat několik miliard do tratí, když by si ty peníze mohli v Dlážděné rozebrat mezi sebou? 😛
navrhované aranžmá by bylo asi ideální. samozřejmě – devil is hidden in details – zde poměr délky vypujcky vůči příspěvku NTM…
Tipnu si, že z NTM nepůjde ani kačka na zprovoznění S699. Zvlášť je-li pravdou, že odhad nákladů by byla 15 milionů… Na druhé straně si umím představit, že pojmenují část muzejních expozic po štědrých mecenáších. Ono je to těžké, když z rozpočtu NTM (čísla za rok 2019 tj. před čínským virem) jde zhruba půlka na práci odborníků/zaměstnanců. A další 1/5 na odpisy majetku a na spotřebu energií. Čili na zaplacení všech ostatních aktivit (např. na opravy) zbývá ročně zhruba něco přes 50 milionů. Zdůrazňuji, na celé NTM. Nejen na budoucí muzeum železnic a elektroniky u Masarykova nádraží v Praze. A… Číst vice »
To jsou hypotézy že? ..rušit muzeum v Lužné…takové plky
Tak ono si stačí spočítat objednané/předjednané investice do vagonků (cca 45 miliard), běžící výběry nových dálkových elektrolokotek (velmi velmi zhruba odhaduji 10 miliard). K tomu nynější úroveň zadlužení, kdy úroková sazba za těch 40 miliard dluhů (za celou firmu ČD nejen pasažérskou) byla cca 2,3% p.a. v roce 2019 (např. Škodovka platila za dlouhodobou půjčku 8% !!!!!!) plus faktor, že úrokové sazby rapidně stoupají A zejména fakt, že nádražáci jsou spokojení, že velmi blbě funguje prodej jejichu služeb. A takřka vůbec neřeší potřeby cestujících = viz např. zdejší diskuze kde téměř absolutně chybí téma konkrétních vychytávek nabízených cestujícím.. A také… Číst vice »
jste vskutku odborník na svém místě…
mohl byste nám tedy objasnit, kde je osobní vlaková doprava s obsazeností odpovídající alespoň neztrátovému hospodaření dopravce bez subvencí?
Mohl byste mi prosím říct o oboru služeb, závislých na spokojenosti zákazníků, které od zákazníků utrží jen 24%? Zbylých 76% potřebuje ze státní kasy?
V ČR neznám nic podobného.
A bude hůř, neboť my jako národ vymíráme = stoupá počet potřebných peněz ze společné kasy, ale klesá počet výdělečně činných.
uhyb celkem profi. ale opakuji…
PS: odpovím vám…zdravotnictví. školství. silniční infra. a tak podobně. většinou to má až 95% ze společného.
už vám to docvaklo, že ZDO/VHD je veřejná služba?
Jestli slovem „veřejná služba“ se míní, že je to normální a že to „co bylo“ bude i v budoucnu během 5 až 7 let… Ne, NEBUDE. Dopadne to jak železniční dálková doprava v (albánské části) Kosova = živoří jen menší části.
Viz víc než 5 milionů osobních automobilů vs. něco přes 300 sedaček, které nádražáci umí „prodat“ jen z míň než 30% a proto si nádražáci navykli na přísun 76% „bezpracných“ peněz ze společného“
… Evidentně tento „antizákazky zvrácený“ způsob pasažérské železniční dopravy v ČR nemůže pokračovat.
To jsou tvrdá fakta. Nemám co dodat.
A jak chcete zaplnit vlaky, které jedou ve 23 hod, nebo ve 3 ráno? Je to prostě služba obyvatelstvu. Proto jsou tam ty dotace. Ale v si stejně melete furt svou…
Tak ono to chce začít myslet na cestující. Nikoliv furt myslet na nádražáky…. Typickým příkladem takového nefukčního prodeje služeb pasažérské železniční dopravy je např. „reklama na produkty ČD“ https://zdopravy.cz/ceske-drahy-udelaji-z-pronajatych-vectronu-reklamni-lokomotivy-na-sve-produkty-82060/ To takhle řidič v osobním autě čeká u přejezd (šraňky dole), až přejede vlak. A prodeje Vectron s nápisem „In karta“… To fakt musel být „duševní génius“, který si myslí, že lidi kteří nejezdí vlakem se nechají zlákat takovou nesrozumitelnou reklamou… P.S. Tím chci říct, že forma reklamy, která „přesvědčuje přesvědčené zhruba 1 až 2 miliony lidí pravidelně či občas jezdí vlakem“ … je naprosto zbytečně plýtvání tak cenným – viditelným… Číst vice »
Oprava: „A projede Vectron s nápisem „In karta““
https://www.cd.cz/kariera/default.htm
Přihlaste se na místo vrchního marketéra našeho největšího národního dopravce. 🙂
Ne, to téměř NEMŮŽE pomoci. Zdaleka nejlepší pomocnou ruku najdou nádržáci na konci svého ramene. Tj. změna musí přijít od řadových nádražáckých odborníků, neboť „přesednutí“ z auto do vlaku velmi pravděpodobně neproběhne hned. Nýbrž krůček po krůčku. Typicky když potencionální cestující veřejné hromadné dopravy se chce zúčastnit „chlastačky“. Nebo když jede do nemocnice s něčím co brání řidit (např. něco s rukou). Tj. chce to myslet na konkrétní cestující, na jejich KONKRÉTNÍ potřeby A protože spousta nádražáků je +- pocitvých, dřou, a většina z nich je normálních tak stačí porušit 2 paragrafy nádražáckých pravidel § 1 Nikdy se to tak… Číst vice »
Prosím vás přestaňte mlet ty nesmysly. Protože bez místenky mám problém si sednout na 90 procentech dálkových spojů, vlaky jsou poddimenzované, jezdí narvané, stojí se na chodbičkách, na představcích. Ani vagon nejsou schopný ČD přidat. Takže mlčte, protože ty nesmysly, které vám lezou z úst jsou na hospitalizaci v Bohnicích.
Ostýva dúfať že k tejto unikátnej laminátke budú vedieť vyskladať aj peknú dobovú súpravu rýchlikových vozňov v peknom stave.
To bych se u nás fakt nebál..
Předpokládál bych, že jednou z možností by mohly být vagonky z prezidentského vláčku – viz flotila „prezidentských“ v ŽSSK
https://www.vagonweb.cz/popisy/popisy.php?k=ZSSK_salon
Příteli, jste si úplně stoprocentně jistý, že s těmi Vašimi mašinkami, vagonky, vláčky a autobusky vůbec, ale opravdu vůbec nikoho ne.erete? Ostatním uživatelům se omlouvám za nevhodný výraz.
Pája… s ohledem na nezájem cestujících o pasažérskou železniční dopravu (viz víc než 70% sedaček v ČR vozí vzduch, nikoliv cestující) a s ohledem na obrovskou závislost pasažérské dopravy na penězích od státu (víc než 76% v případě pasažérské ČD za rok 2019) bych si dovolil dotaz: Co KONKRÉTNĚ je „nas****ího“ na pojmu vagonek? Je to jazyk používaný částí cestujících (nynějších i potencionálních)… Vím to. Neboť 4 takové příklady mám doma. Nejstarší prcek sice za pár roků doroste do věku, kdy bude „hatovat“ všechno od dospěláků, ale pubertální chování tak nějak patří k dospívání, ovšem smysluplnost vlakové dopravy v něm… Číst vice »
A já jsem myslel, že takto dementní jen matky na RD a učitelky MŠ.
Já jsem byl s nejmladším před lety na rodičovské místo ženy a tenhle slovník jsem teda neměl. Žena předtím taky ne. Asi je to kus od kusu 😉
Bydlím na venkově (Zlínský kraj). Pozemek vhodný na domek máme u Brna, kde je optimálnější využití kvalifikaci mé paní (až se uzdraví) a mojí. Se 4-mi dětmi si nebudeme schopni dovolit platit dojíždění 2×100 km, pokud jízdné v dálkových vláčcích zdraží třebas na 5x násobek… Tj. postavíme domek u Brna neboť perspektiva současného rozsahu dálkové dopravy je silně nejistá. Z důvodu nezájmu většiny nádražáků o cestující. Čili než se vrátí má paní z nemocnice, tak budu pokračovat v tom co píšu = aby se nádražáci probudili. Za naši rodinu mají asi tak 6 měsíců na radikální zlepšení svého chování vůči… Číst vice »
Všem nádražákům budete určitě chybě. Sbohem 🙂
Proč?
Vzhledem k těm necelým 20 miliardám ročně z kapes daňovch poplatníků ( a v blízké budoucnost citelně vzroste částka, kterou POTŘEBUJÍ vyžebrat pasažérští železniční dopravci, aby měli na výplaty pro pasažérské nádražáky)?
Neřeknu, kdybych podobnou reakci slyšel od rybářů či od myslivců, kteří si to platí ZE SVÉ KAPSY…
Ale u zákaznicky (a proto ekonomicky) silně neúspěšných nádražáků, mi opravdu nedává smysl ta obrovská míra nadutosti, arogance, duševní lenosti a nenávisti vůči cestujícím.
Mám pocit, že platí hláška B. Polívky: „Machry děláte, ale h**zly máte na chodbě“.
Pokud nekdo napíše „Se 4-mi dětmi“, je to už vážně diagnóza 😂😂😂
Pane Axel, chtěl bych uvést pár věcí, které jste možná doposud neměl šanci nepostřehnout: 1. Diskuse zde na tomto severu nejsou žádná „náslechová místnost“ Ministerstva dopravy, nebo SŽ pro strategické plánování do roku 2040. 2. Nikdo vám neupírá právo mít vlastní názor a presentovat ho tady. 3. I v případě, že byste měl dobrou myšlenku, vy sám jí zabijete vaší infantilní slovní zásobou, která ve vámi použitém množství a čase vytváří určitý typ „psaného smogu“ a alespoň mně odrazuje. Figurujete zde podobně, jako plukovník Armády spásy ve filmu „Anděl svádí ďábla“ se svým půlnočním kázáním v podniku Riviéra. 4. Kvůli… Číst vice »
Díky za z5nou vazbu… Také já Vám poskytnu jednu = přestavujete si, že já MUSÍM změnit svůj život. Ne, nemusím.
To pasažérským nádražákům jde o živobytí.
… mé rodině stačí, když využijeme svoje možnosti = přestěhujeme se, což je volba mé manželky, neboť ona sice uznává že dálková železniční doprava by mohla mít skvělou budoucnost, ale taky současně tvrdí, že nejtěžší je změnit lidské myšlení a ona je názoru, že na železnici se soustředují lidi kteří jsou NESCHOPNI změnit své myšlení, tak aby fungovali prozákaznicky.
Pane Axel, vy nemusíte změnit vůbec nic. V tom případě ovšem nemá vaše grafomanské úsilí zde žádný význam, protože záporné účinky formy vašeho projevu spolehlivě zabijí případné vaše myšlenky, které se neustále snažíte sdělit.
Pokud jste se doposud neztotožnil s myšlenkou, že styl komunikace, který uplatňujete vůči vašim potomkům není to pravé pro komunikaci s účastníky zdejších diskusí, přesto, že jste na to neustále upozorňován, lze to definovat, jako vaší aroganci. Potom se nabízí otázka: – z jakého důvodu tady vůbec vaše originální příspěvky, které nikoho neoslovují, píšete? My se kvůli vám taky nehodláme změnit.
Pane KvV: „My se kvůli vám taky nehodláme změnit.“
Pasažerští nádrážáci by se měli změnit kvůli své
obživě.
Howgh
Zajímavé, že před covidem měl LE průměrnou obsazenost. 54%. 🤔
mňo, a kolegům, než jdete na oběd, říkáte taky, že jdete hamat že?
kolegové si oběd platí ze své kapsy, ne z mojí a ostatních kolejdoucích. A ani kolegové (poté co vyžebrají peníze na oběd pro sebe) neříká dárcům: „vo*e, nečum“… nebo „z**de, táhni do 3,14-če“.
To je ten zásadní rozdíl.
Jezdím trasu Zlín – Brno zhruba jednou týdně . Musím, zradilo mně zdraví. Můj subjektivní dojem je, že jak řidiči autobusů, tak průvodčí většiny vlaků se chovají slušně. Trochu mám averzi na nosy vystrčené nad respirátory, ale to je nešvar i u cestujících v této divné době. Pokud jde o trať poničenou tornádem, tak už to z hlediska cestujícího řešit nemusím /přetahy Panterů v rovinaté trase zvládne Brejlovec se samočinnými spřáhly, přestupovat netřeba/ a na trati samotné se denně pracuje. Takt Brno – Olomouc by klidně mohl být 1 hodinu a ne dvě. Přes Přerov je to sice dražší, ale… Číst vice »
Díky. Pouze bych vyvrátil Váš omyl = jízdné v ČR u firmy ČD představuje 24% příjmů (zbytek jde od NECESTUJÍCÍCH ze společné kapsy)…. jde o čísla před čínským virem.
TJ. můj odhad, že během pár let se jízdné na železnici zdraží na 5x víc je možná ještě optimistický. Uvidíme.
Vem si prášečky na blbost,lehni si do postýlky a možná se Ti uleví.Dnes to s Tebou cloumá nějak hodně. 🙂
Děkuji za přání. Ta Vaše nenávist „sežere“ nakonec Vás, neboť mě je to lhostejné.
Tak s tím něco dělejte. Jde o Vaše zdraví.
Nevím co jste zač, ale osobně bych vás znát nechtěl a věřím že nejsem sám. Podle vašeho vyjadřování nemám jinou možnost než si myslet, že v nemocnici není manželka,ale manžel. A vůbec nevim, proč v diskusi o opravě lokomotivy vytahujete své mindráky které máte proti státním zaměstnancům a společnostem. Možná jste chtěl pracovat právě u dráhy, ale ona slečínky nepotřebuje. Nebo že by za to mohla rezijka?
Promiňte, kde konkrétně jste se dočetl, že mám něco proti: „(…)proti STÁTNÍM zaměstnancům a společnostem“.
Nepamatuji si, že bych kdy napsal něco v tomto smyslu.
Možná v tom spočívá jádro Vašeho problému = že žijete dávnou minulostí, která se už nikdy nevrátí.
Hezký den.
Vzhledem k tomu, že poukazujete na to, že z kapes daňových poplatníků tedy i z vaší, se dotují státní podniky, máte s nimi asi problém. Nebo chcete aby byly služby za vaše vydřené peníze adekvátní? Například fungl nové vagony, hezčí poštovní známky, čisté řeky nebo chcete koně z národních hřebčínů? Nebo jde zase o ty rezijky a benefity?
V ČR (s výjimkou Národního technického muzea/Vojenského muzea) neexistuje žádná STÁTNÍ železniční technika.
V ČR existuje normální železniční technika, která se uživí POUZE tím, co si vydělá.
Nemám co dodat, pokud odmítáte se probudit ze svého „snu“.
Nebavím se jen o železniční technice. Bavím se všeobecně o firmách vlastněných státem
Já pouze upozorňuji na Váš omyl = v ČR žádná STÁTNÍ firma nepodniká v železniční dopravě (pasažérské či železniční).
Stejně jako neexistuje žádná STÁTNÍ autobusová firma.
oprava: (pasažérské či nákladní)
Já bych ho nechal ještě chvilku, jdu si načít další popcorn. Zajímavý úkaz tenhle Axel, ale to, že se chce stěhovat do domečku u Brna, leccos vysvětluje..
No jo, no.
Pokud se nádražáci nepřešaltují na prozákaznické myšlení, tak zhruba do půl roku, tak budem muset se přestěhovat.
Neboť dálková železniční doprava nebude řešením pro naši rodinu.
Bohužel.
To jsou nářky.
Ani ne. Moje rodina má náhradní řešení. Uvidíme jestli najdou náhradní obživu ti pasažérští nádražáci, kteří jsou „duševně líní“ prodávat svoji práci jako užitečnou službu cestujícím. A proto velká část z nich přijde o práci.
Vy budete jistě pracovat jako velice úspěšný lobbista z povolání. Myslím, že Brno na vás již čeká. I když s vašimi schopnostmi byste mohl jít rovnou do Vídně a ve volném čase tam naše krajany seznamovat s vývoje českého jazyka v poslední dekádě.
Karl vB. …Vy jste psal, že faktické diskuzi brání, že pro 15 variant téhož v nádražáckém žargonu používám „vagonek“.
Přestal jsem s tímto výrazem.
Ale Vy jste nezačal s faktickou diskuzí.
Evidentně jste takovým ten diskuzní „vy**rač“
Doufám, že se akce ČMŽO povede, rád kvůli tomuto stroji podniknu cestu, přes půl republiky.
Přesně, tohle vidět v provozu by byla paráda. V to samé doufám u Asynchrona. Roky jsem kolem něj chodil a sledoval jak rezne. Vidět ho v plné kráse bych si nenechal ujít.
Asynchron bohužel stále rezne, jen v ČMŽO. To si ještě počkáme.
Dík za info … škoda … dle původní info měl být už letos po rekonstrukci … a stát před firmou jako nepojízdná maketa. Chystal jsem si ho vyfotit ….. ale vaše info mě trošku zklamalo … la snad to vyjde.
zbylo něco kloudného z Asynchrona??
Pokud vím, někde existují tři původní asynchronní motory. Čtvrtý byl omylem sešrotován. Stejně tak vedle haly výzkumu stojí pod přístřeškem odporníková střecha, i když vnitřně předělaná.
@Hřebíček – I kdyby Asynchron jenom reznul tak zaplať pán bůh za to. Mašinka už neměla fyzicky existovat, kdyby zůstala ve ŠKODě v Plzni… Poklona p. Louckému a celému týmu ČMŽO už jenom za zorganizování dopravy z místa A do místa B. Jsem rád, že jsme mašinku nemuseli zachraňovat zase my, jak tomu bylo u hodně jiných strojů… Takto aspoň dostane vcelku v rychlém časovém horizontu potřebnou péči, chlapi z ČMŽO na to všechno mají. Aspoň na ,,namašlení,, aby to bylo na venek, do vystavovatelného stavu. K S699.0001 to bude paráda jestli to opravdu vyjde. Pod vedením Dušana Cihláře to… Číst vice »
Adam Kotas … určitě. Budem se těšit = my návštěvíci co chtějí platit vstupné
Už se moc těším, řekneme v roce 2699
Souhlas! Smekám a děkuji všem, kteří udělali či chtějí z vlastní kapsy zachránit něco, co udělá radost někomu jinému.
Hlavně pevné nervy a nadhled až se zase nějaký * kdo na to nedal ani halíř bude rozčilovat že „takhle je to strašný a já bych to udělal jinak“. Klidně mohl. Mohl i přiložit ruku (korunu) k dílu…
Jen je v případě laminátky a asynchrona trochu smutné, že se o ně pro budoucnost nepostarala jejich mateřská firma, která má k tomuto diametrálně odlišnou kapitálovou sílu, než ČMŽO nebo dobrovolníci… 🤷
ale tak to je ve všem. Holt jsou „koně chovní“ (obvykle líní, ale pusu plnou: „mělo by se“). A „koně tažní“