Co dál s rozpadajícím se nádražím v Rokytnici. Město ho chce opravit, věří v bezplatný převod
Nádraží v Rokytnici nad Jizerou. Stav v červenci 2022. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Město chce mít v budově i byty.

Město chce mít v budově i byty.
Prodejte v místě nějakou chatu někomu z vlády. U nás v Rokytnici v Orlických Horách to fungovalo, jak měl jet ministr na chatu natřeli všechna nádraží. Vymenili koše a lavičky omyli nápisy a hodiny.
A on samo jel autem úplně jinudy
Proč vlastně vlaky končí v Jablonci a nezajíždí až do Rokytnice? Neznám místní poměry, tak se ptám. Leží to nádraží v Rokytnici nějak mimo „civilizaci“?
Ano, nádraží v Rokytnici je dost mimo cokoliv.
Z Jablonecku je lepsi prestup vlak-bus, ktery je primo pred budovou. V Rokytnici by musel slozite zajizdet a jen jednim smerem. Zast.nad nadrazim je nepouzitelna.
Dřív autobus v Rokytnici k nádraží zajížděl, ještě tak před 15, spíš 20 lety.
Jestli chce někdo vlakotramvaje, tak tady by to dávalo smysl. Protáhnout trať z Jablonce až po sjezdovky v Rokytnici…
To je hodně nerealistický sen. To já bych měl o mnoho přízemnější představu dopravního terminálu mezi regionálními i dálkovými autobusy a i s vlakem. Ale to v podmínkách Horního Pojizeří je taky úplně mimo. Nejenže vlak zde těžce prohrává – vede souběžně s autobusy které mají lepší umístění stanic a navazuje v konzervované stanici v Martinicích, kde moc nic zajímavého také nejezdí. Ale celkový stav veřejné dopravy jakoby místní samosprávy nezajímal: Jilemnice autobusák – pořád stejný a stejně mimo – jak geograficky, tak i podmínkám modernějšího cestování. Jilemnice nádraží nespojené na autobusy, všechny ty nápady s zastávkou blíže zůstaly jen… Číst vice »
To je jasný,budovy na konci světa nikoho moc nezajímaj,nejsou důležité,nejsou vidět….
Tak zrovna Rokytnice není úplně konec světa…
Kromě tak lyžařské sezóny tam pošel pes. V létě je tam turismu, možná díky absenci lanovky na hřebeny Krkonoš, minimální. Třeba proti Harrachovu, Špindlerovu Mlýnů nebo Pece.
Zkus se zeptat někoho kdo tam žije, je tam mrtvo, žádné služby, společenské vyžití, práce, obchody…konec světa je celkem výstižné.
Bydlím zde v Rok.a chcípnul tady pes, vedení města už jednu hrobku má(Jídelnu Seba) ,kde se pořádali všechny kulturní akce. Cca 20let se tam nic neděje . A teď chtějí další.Je to k smíchu.
To nebude tak jednoduché. Kolem Rokytnice je národní park, to kolem Dolní Moravy není. Navíc podobné plány byly už v 90tych letech a obec po nich skončila v „bankrotu“. Ale ono to je podobné s tím téměř žádným životem v létě v Jablonečku i na Vysokém. A město Jilemnice, které by mělo fungovat jako střediskové (něco jako Vrchlabí a Trutnov pro Špindel a Pec)? Tam co já si pamatuji, tak tam se to také moc nehýbe.
Tak třeba Varnsdorf je docela na konci světa a to co s tím SŽ udělala, to je na exemplární případ vyhozených prostředků. A to nemluvím o té redukci budovy, ale to co udělali se zbytkem a po budově.
Zastupitelé si asi spletli dobu. Pokud oni bezúplatně, tak já nabízím 10 Kč.
Je pravda, že by to SŽ mohla prodat tržně…
Ve výsledku převod ze státního majetku ze SŽ na město by klidně mohl být bezplatně. Technicky je to asi jedno. Papírově asi ne.
Možná byste se měl bát, že Vás někdo vezme za slovo. Pokud někdo není přísavka na veřejné peníze, tak opravu, ale opravdu nechce vlastnit ruinu (čehokoli-nádráží, továrny…) na konci světa.
Co bude asi s těmi tramvajemi?
Šrot, co jiného. Nebo snad někdo čekal, že ta „vize“ jejich provozu zde má nějaký smysl a šanci na realizaci?
Tak tyhle aktivisté žijou povětšinou zcela mimo realitu vystačí si s pouhým plácáním.
To se dalo čekat,to byl takovy výkřik do tmy
Chudák PříKrM. Kde pak uskladní tu tramvaj z Ostravy nebo Olomouce nebo odkud, se kterou chce jezdit přímo z Martinic do Tanvaldu?
Nechce to SŽ ještě před převodem opravit aspoň za miliardu?
Mě napadlo, kolik asi zaplatí za opravu město?
Že by se takový použil i jinde a SŽ by se mohla věnovat kolejím.
Tak rekonstrukce budovy v třemošnici na 6 BJ v celkem normálních dispozicích, včetně komplet opravy hrázděného skladiště, nesmyslné výměny všech stropů a spousty úplně zbytečných zásahů do nosných konstrukcí stála město asi 10 milionů, na které původně dostali dotaci na sociální bydlení, kterou pak vrátili, a udělali tam normální městské byty. Podobná akce u SŽ by vyšla tak na trojnásobek, ale SŽ očividně vydělávat z pronájmu bytů nechce, protože by pak mohla po státu chtít míň peněz.
Na zahradu jako altán