Co dál s nostalgickými vlaky? České dráhy zvažují jejich osamostatnění

Jednou z největších akcí ČD Nostalgie je setkání parních lokomotiv v Lužné u Rakovníka. Na snímku lokomotiva 477.043 přezdívaná Papoušek. Foto: Jan SůraJednou z největších akcí ČD Nostalgie je setkání parních lokomotiv v Lužné u Rakovníka. Na snímku lokomotiva 477.043 přezdívaná Papoušek. Foto: Jan Sůra

České dráhy vážně zvažují, že vyčlení historické vlaky  pod značkou ČD Nostalgie do samostatné složky či firmy. Důvodem je především

4 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
K.S.

Vůbec by nebylo špatné kdyby zejména v turisticky exponovaných obdobích jezdily pravidelné historické vlaky, napadá mne že by se třeba hodil takový expres Pálava-Podyjí v parní trakci místo v dieselové ve které vyjíždí už z Brna. Ale to by samozřejmě vyžadovalo mít k dispozici i patřičný vozový park který by alespoň nějak odpovídal tomu že to nemá být jenom na historickou akci, ale k „běžnému“ použití, takže něco poněkud jiného než rybáky. Problém je že příliš mnoho těch vozů co by se na to hodilo je ještě v běžném provozu. Dobrým příkladem by snad mohl být Retro Ostravan, samozřejmě to… Číst vice »

Michal Kusniarik

570 historických vozidel ???
ČD mají historických vozidel či vozů poměrně hodně, ale tahle cifra je asi nasazená?
Odkud máte tyto čísla, Jane ?

K.S.

Vy jste si toho Brněnského pojízdného muzea nevšiml? Půlka toho co jezdí na jižní Moravě je na to muzeum zralá. 🙁 Na druhou stranu musím uznat že některé starší vozy jsou pohodlnější než některé nové vynálezy.