Co dál s lokálkami? Ministerstvo „otevřelo debatu“, nic konkrétního nepředstavilo

Nedávná historie: motorový vůz v Lužci nad Vltavou. Autor: Zdopravy.cz/Ondřej KubalaNedávná historie: motorový vůz v Lužci nad Vltavou. Autor: Zdopravy.cz/Ondřej Kubala

Ministerstvo mluví o dlouhodobé koncepci provozu na regionálních tratích.

323 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Antonín

Celá tato akce je kombinace dvou vlivů – omezení cestování v Covidu a předvolební boj. Zrovna jako vlaků jezdí i dost poloprázdných autobusů. U lokálek je pro jejich životaschopnost v osobní dopravě potřeba zvýšit rychlost, nasadit moderní, výkonější vozidla. Někde by to šlo za přijatelné náklady, někde je to marné, musí se posuzovat každá trať zvlášť a s ohledem na celou síť. Ústecký kraj v tomto směru jde celkem správným směrem, např. trať Lovosice – Louny. Bohužel smutnou realitou je, že jak je trať v kategorii regionální, u všech investic se většinou uvažuje s rychlostí max. 60km/h a to je… Číst vice »

Hans

Je pěkně, že se konečně nějaký ministr rozhodl lokálkami zabývat, ale až po jejich medializací a připadá mi nějak polovičaté. Nejedná se o seriózní studii nebo o zásadní rozhodnutí!!! Přitom problém vidím ve dvou věcech, TA PRVNÍ: lokálky byly stavěný v 19. a začátkem 20. století, kdy jiný spolehlivý způsob dopravy neexistoval,o velkých a dlouhých nákladech ani nemluvě. Proto stačilo, aby lokálka měla jen několik málo kilometrů bez pokračovací. To je dneska problém, že na příklad cestující z Ostravy do Fulneku musí jet vlakem přes Suchdol nad Odrou s přestupem, zatímco autobusem je to třetina délky a přímo. Takový problém… Číst vice »

zdeněk

O takových věcech se nedá seriozně debatovat v době kovidové.

xyz

Zato pokud by se o nich debatovali před ní (což by dávalo logiku i z hlediska dlouhodobých smluv, podle kterých se začalo jezdit vesměs od 12/2019), tak by pak nastal problém vlivem toho, že koncepce měla „velké oči“, načež přišla doba covidová.

A pokud se o ní začne debatovat „po době covidové“ (což mimochodem bude kdy?), tak… se změní co?

Míra

Podstatná část regionální dopravy ve Středočeském kraji je na koridorových tratích postavených především pro dálkovou dopravu. Navíc to vypadá, že Středočeský kraj končí v Berouně, Kolíně, Benešově nebo v Kralupech, jediné město je Praha a cesty do jiných regionů vedou přes Prahu. Tam, kam nevede koridor, tam jezdí příměstské autobusy po dálnicích stavěných pro dálkové spojení různých regionů a zemí. Koncepce: Středočeský kraj nemá o regionální tratě zájem, v okrajových částech kraje se sníží úroveň dopravy.

Jarek

Koncepce: Středočeský kraj nemá o regionální tratě zájem, v okrajových částech kraje se sníží úroveň dopravy.
Jste tak blbej sám od sebe, nebo vás sem poslal Havlíček?

Míra

Mně to také přijde blbé, ale je to tak. Úsporná opatření se týkají pásem PID 4 až 9 (s výjimkou 4 km v pásmu 2). On podobný přístup je k silnicím ve vlastnictví kraje. Např. je to vidět na některých silnicích směřujících do Ústeckého kraje. Za to méně zalidněné části Středočeského kraje můžou mít turistické atrakce a cyklostezky.

Jarda

železniční síť je zbytečně košatá…na vlak má navazovat autobus…tím se taky ta doprava taky zrychlí…

Martin1

Má smysl ještě vůbec komentovat „úroveň“ MD? Na jednání dorazí náměstek pro železnici, který železnici ale vůbec nerozumí. I přesto, že tam sedí už nějakej ten pátek. Havlíček dlouhodobě mele nesmysly na všech frontách. To je holt ta slibovaná vláda odborníků. :-/

Jarda

to je relevantní zaobírat se tratěma, kde vozí akorát vzduch….to tam líp budou prosperovat autobusy

Axel

Pokud jde o lokálky v jiných krajích, než ve Středočeském (kde mají rozpočtou krizi protože z 25% disponobilních peněz teďka musí dávat na dopravu 40% z disponobilních peněz), tak třebas je ještě nějaká šance vyladit návazné busové/vlakové spoje včetně usnadnění přestupů – ideálně hrana/hrana – a včetně zapojení spolujízdní automobilové dopravy … Takže všechny lokálky nejsou „na odpis“ Akorát to bude vyžadovat roky trpělivé práce … Nevěřím, že lze najít řešení za pár týdnů které zbývají do voleb… A vzhledem k neodbornosti kterou dosud IMHO předvedl pan Havlíček ohledně lokálky z Dobříše, tak hádám, že nyní na Ministerstvu začínají úplně… Číst vice »

Výkolejka

Po kolikáté uz pisete to moudro ze z 25% to“skočilo“na 40?
Co kdybyste se podival i na neco jineho nez tato dve čísla a malinko si analyzoval jak to vzniklo? Nebo slepe verite tomu ze kraj za to nijak nemuzea najednou z niceho nic se to na něj navalilo?

Leinad

Velký vliv mělo předchozí vedení kraje, které bez výběrového řízení objednalo šukafon za cenu dvojElefanta.

Axel

i kdyby nynější náklady na lokálku z Dobříše byly ve výši např. 100 Kč/km, tak vlak vyjíždějící z Dobříše, v průměru využitý na 4%, se nemůže zaplatit, ledaže by se našlo dost cestujících ochotných platit 25 Kč/km, což je zhruba cena za taxík.

Jaaaa

Jojo, vaše magická 4 %. Příště tam pošlete ty trojdílný regionovy 4, abyste se mohl kasat 1 % vytíženosti, včetně míst k stání.

Axel

Středočeský kraj tvrdí, že lokálky z Dobříše směr Praha prý vyžadují dotaci z krajského rozpočtu ve výši 70 milionu Kč

(netuším kolik milionů činí výška dotace této vlakové linky, až ze středních Čech vlak přejede přes hranice města Prahy, tj. na tentýž vlak nevím kolik milionů činí druhá dotace z rozpočtu města Prahy)

Jaaaa

Jistě, že to není zadarmo.

Můžete proškrtat ještě autobusy, za ty kraj taky platí stovky milionů ročně.

Axel

Pro pana Výkolejku… píšu to proto, že nynější středočeské krajské vedení nemá čas na trpělivou práci, aby dlouhá léta vylepšovali dopravní spojení, takže by mnohem víc lokálek bylo pořádně využito… Holt už nezbyl čas na „hodinářskou“ práci a je nutné říznout. Tj. moje kritika míří na práci předchůdců nynějších středočeských krajských politiků, kteří „promarnili“ čas, kdy možná by se povedlo nalákat cestující do veřejné hromadné dopravy.

Zdůrazňuji to proto, aby se ostatních regionech probudili a snažili se vylepšovat nabídku pro cestující, aby už nebylo pozdě, jako je pozdě pro lokálku z Dobříše…

Jaaaa

Ale prdlajs pozdě. Nechce se.

Axel

tak to je škoda.

Jaaaa

Na ministerstvu nemůžou začínat nijak, protože k tomu nemají kompetentní lidi.

Hans

To je pravda s tím mám dobré zkušenosti, ještě lépe při časově navazujících spojích , např. v Krnově příjezd autobusu na nádraží a připoj vláken, nebo naopak. A přestup hrana- hrana názorně ukazuje MHD terminál v Ostravě- Hranečníku. Lidé brblali o nutnosti přestupu a teď si to pochvalují.

Michal CHARVÁT

Ještě pár let a už nebude čím na lokalkach jezdit tak už to bude myslím vyřešeno.
peníze se cpou pouze na rychlikové tratě

Axel

Tak ono záleží co se myslí „lokálkou“… Např. Vizovice-Zlín-Otrokovice bych řekl, že se můžou výrazně zlepšit.

axon

nová vozidla, zrychlit, zrušit přejezdy kde to jde, udělat zastávky tam kde je to blíž lidem, jízdní řád ne podle úředníka ale podle potřeb aby se lidi dostali taky do a z práce, atd

Jarda

a kolik lidí tam bydlí? tahat vlak po mýtinách nedává smysl

Jaaaa

A kolik lidí tam bude bydlet za 10 let? Nevíte, co?

xyz

Pokud hypoteticky výrazně více, dá se tam osobní doprava obnovit. Ale není to důvod k tomu, aby tam byla po celých těch 10 let mezitím provozována.

(pozn. stejně to je jen teoretické povídání, reálně k nějakému navýšení počtu obyvatel okolo Kmetiněvsi, Zadního Poříčí, Zalešan, Dymokur apod. nedojde.)

Dominik

A kdy pan Borecký vysvětlí, proč tak brojil proti možnosti konzervace dráhy? Když oni sami teď odstřelí 7 tratí, ale údržba bude muset běžet dál, původní návrh konzervace přitom v jeho kraji ohrozil jen 2 trati, shodou náhod na oněch tratích chce sám kraj teď zastavit provoz.

xyz

Tak se ho zkuste zeptat – napište mu e-mailovou zprávu. Třeba vám odpoví.

David

Petr Borecký
Mé osobní tři programové priority:
– Rozvoj školství
– Maximální převádění kompetencí na úroveň obcí
– Zjednodušení legislativy, zavedení systému dlouhodobého rozpočtového plánování do veřejné sféry

Doprava (ani autobusová) ho nezajímá, dostal funkci „za trest“ a proto chce všechno zrušit.

Jaaaa

Jj, všechny kompetence na úroveň obcí a sídelní kaše jest dokonána. Posuneme se civilizačně na úroveň zemí jako Brazílie a Alžírsko.

Axel

Pane David – neznám Boreckého a ani ostatní krajské politiky ze středních Čech (jsem přespolní)… Nicméně to co tvrdil pan Borecký v letošním rozhovoru mi nepřipadá od věci…
https://zdopravy.cz/rozhovor-na-seznamu-trati-k-redukci-jsou-ty-po-kterych-jezdi-mene-nez-2500-lidi-tydne-rika-stredocesky-radni-82188/

Pan Borecký se mi nezdá jako snílek a ani jako nepoučený laik… nýbrž – imho velmi správně – chápe, že neexistuje jedno rychlé/zázračné řešení. Neboť že je nutné trpělivě řešit každou konkrétní oblast, aby byla zajištěna základní možnost dopravy…

Jaaaa

Jj, polovzdělanec často horší než nevzdělanec. Vidíme dnes a denně u libtardů.

xyz

Plus nad rámec této mojí rady dodám, že i sám v tom spatřuji jistou logiku – aby rozhodnutí o (ne)existenci osobní dopravy bylo v rukách objednatele, nikoliv správce infrastruktury.

Leinad

Na které trati může Borecký zastavit provoz (=nejezdí tam komerce ani nákladní doprava)? Pokud se nepletu, tak Mochovka má vlečku, ta tam byla ještě než to začal pravidelně brousit šukafon

xyz

Tak mě napadlo – vždyť nedávno přijatou ministerskou koncepcí přece je, aby veškeré regionální vlaky byly objednávány právě ministerstvem dopravy, tzn. „koncepce“ již přece existuje a netřeba ji aktualizovat. 🙂

(To by mě fakt zajímalo, co by MD objednalo např. přes Kmetiněves, do Rožmitálu atd. Plus jak by umělo koordinovat vlakové spoje s – nadále krajskými úřady objednávanými – regionálními autobusovými spoji, a to nejen ve Středočeském kraji.)

Petr

To byla jedna z variant, jak se vyrovnat s problémy v objednávkách krajů. Jenže žádná z variant nebyla vybraná. Protože se zřejmě předpokládalo, že to ještě chvilku počká.

Stráťa

Jo, to by konečně přišla na řadu ta tolikrát opakovaná likvidace vlakové dopravy. Nejlepší co jde udělat pro náhradu lokálek autobusem je vyjmout je z IDS.

Petr

Kdyby je nahradili autobusem, tak by to místním nevadilo, ale posunout jim zastávku VHD o 2 km a o víkendu jí neobsluhovat. To je trochu rozzlobilo. 😀

xyz

Pakliže vůbec nějaké „problémy“ reálně existují, resp. pakliže jsou reálně řešitelné – z principu nemohou být přípoje vždy a všude, ostatně i ministerské rychlíky Plzeň – Most v Mostě navazují na ty fujfuj-krajské osobáky namísto rychlíků; stejně tak ministerské rychlíky Praha – Klatovy jsou v Plzni zapojeny poněkud mimo přípojovou skupinu.

O tom, jak se o hodinu míjejí v Chebu časové polohy rychlíků od/do Plzně a do/od Ústí, ani nemluvě. A tak by se dalo pokračovat.

Petr

Problém je ta koordinace mezi vrstvami. IDSK moc nemusí doplňovat chybějící spoje MD Sp, nebo Os. Pak vznikne to, že na rychlíkové trati ve všední den dopoledne nejede čtyři hodiny vlak, směrem ku Praze.

xyz

Tak ať MD objedná 2h takt a je to. Však rychlíky jsou v jeho kompetenci už i teď.

Je velmi trapné, pokud by MD zrovna v této věci svalovalo vinu na kraje.

Petr

První se domlouvá dálková doprava a kraj s Os nastupuje až pak. Kdyby MD neobjednalo rychlík vůbec, tak se budou jezdit jen osobáky, jako kdyby jezdil rychlík?

xyz

No právě – tak ať se „domluví“ MD s dopravcem, že rychlíky pojedou ve 2h taktu bez děr (o čemž vy píšete – vy zmiňujete 4h „díru“ v rychlíkovém taktu).

Tzn. takt rychlíků bude kompletní a kraj případně objedná jen osobáky.

Petr

Proč vyhazovat peníze, za celé rychlíkové rameno, když stačí osobák pro úsekovku.

xyz

No tak počkat – MD nechce „vyhazovat peníze“ za 2h takt bez děr.

Tomu samému ministerstvu se nelíbí, že kraj neobjedná vlakový spoj v oné „díře“.

To samé ministerstvo pak jako „řešení“ této situace (kterou zapříčinilo ono samo!) navrhuje převzetí objednávky regionálních vlakových spojů (namísto krajů právě ministerstvem)? Ehm…

Petr

Ten osobák nejede stejnou trasu jako rychlík. A sousední kraj si v úseku kde nejede a je poptávka zavedl Sp. Středočeský si v úseku kde nejede a je poptávka nezavedl ani autobus.

xyz

No a? Asi usoudil, že to není potřeba. Jestliže MD usoudilo totéž, tak je kraj ten špatný, zato MD špatné není?

Osobákzase jede v jiné časové poloze.

Mimochodem vlivem té přiobjednávky Jihočeského kraje mezi ČB a Pískem je do oběhu nakonec potřeba snad víc souprav než kdyby ty rychlíky fakt jezdily ve 2h taktu bez děr (to by byly potřeba 4 soupravy pro celý 2h takt Praha – Příbram – ČB).

Petr

A cestující usoudili, že je lepší jezdit automobilem. Tak ať kraj konečně dá dohromady silnici II/118 a vlak ať neobjednává vůbec.

Jan Neruda

Mistr Havlíček oznámil, že navštíví úsek trati Vlašim – T. Štěpánov, která je taky na seznamu.
Z Benešova až do Štěpánova se opět připosraně a už klasicky šůrovalo, mylo se 100 let nemyté, natíraly trávníky na zeleno, asfalt na černo… No prostě jako vždy a jen tehdy, když má přijet vrchnost.
Mistr přijel. Autem rovnou do Štěpánova.

Jiří Kocurek

Toho by se mohli chytit nějací recesisté a vyšůrovat nádraží někde u hitoriků jako parodii. Natočit na kamery a hodin na internet i s anglickým zněním. V Anglii to pochopí, konec konců „Jistě, pane ministře“.

Mirvald

Děkuji, zasmál jsem se od srdce. Až zas někdy nějaký hodnostář pojede do M.Boleslavi, třeba by stálo za pokus napíchat vyměřovací kolíky do prostoru zrušené výhybny Stránov, postavit tam dva tři figuranty s trasírkami a teodolitem a natáčet. Video někam umístit s komentářem o chystaném zvyšování kapacity tratě do Chotětova… Jestlipak by to skončilo obnovením výhybny? Alternativa: podobně virtuální prodlužování peronů v Duchcově – a jistě by se našla i další témata.

ABC

a zubní protézou Veselý železničář!

Jaaaa

Bude se bavit hluchej se slepým. Výsledkem „práce“ téhle skvadry nemůže být nic, co by zlepšilo dopravní koncepci ve Středočeském kraji, natož v ČR.

xyz

Zrovna ve Středočeském kraji je zlepšení kvality veřejné dopravy závislé zejména na stavu a kapacitě radiálních tratí okolo Prahy.

Což nevyřeší žádná koncepce sama o sobě, ale vyřeší se to jedině realizací dalších infrastrukturních staveb.

Jaaaa

Koncepce přece musí předcházet realizaci. Ta ji naplňuje…

xyz

Ale jednotlivé kraje svoji koncepci veřejné dopravy již vesměs dávno mají. Tzn. Dobrá správa (potažmo MD coby úřad, který do Dobré správy peníze směřuje) už dávno má podle čeho postupovat.

Jaaaa

Krajské koncepce jsou pseudokoncepce na stávající infrastruktuře, která je u vlaků z 50 % zcela nevhodná a u autobusů ve směrech silné dojížďky zrovna tak.

Uvědomte si, že dopravní systém opravdu není jen to vozidlo. Hraní si s vláčky a autíčky funkční koncepci nevytvoří.

xyz

Zato ministerská koncepce (např. na rychlíky) je „nepseudokoncepce“ na jiné než stávající infrastruktuře? 🙂

P. S. Ústecký kraj: např. požadavek na spojku Varnsdorf – Rumburk (žádná stávající stopa).

Středočeský kraj: požadavek na Všejanskou spojku (žádná stávající stopa).

Jihomoravský kraj: Např. požadavek na elektrizaci Hustopečí + obnovu/elektrizaci Židlochovic (splněno).

To vše v rámci koncepcí. Stačí těchto pár příkladů?

Dominik

Středočeský kraj – dopravu do Lužce zachovat chceme, takže se draze dělal most, teď tem samý kraj: My tam dopravu objednávat nebudeme. Pokud kraje něco požadují, tak by měly složit nějakou záruku, např. Zaváží se X let objednávat dopravu, jinak by platily a je jedno jestli nějaké penále, nebo nějakou poměrnou část ceny stavby.

xyz

Proč by měly platit část stavby způsobené investicí vodních cest? Nesmysl (zrovna v případ toho Lužce).

P. S. To, že Středočeský kraj se nyní zachovává jinak než bylo (jiným jeho vedením) sjednáno v 10leté smlouvě na roky 12/2019 – 12/2029 s ČD, automaticky neznamená, že tentýž kraj jinde v jiných věcech nepostupuje naopak fakt koncepčně, dále že tak nečiní některé jiné kraje (ne-li většina z nich).

Zároveň to taky neznamená, že zrovna MD je schopné postupovat koncepčně (blahé paměti proškrtávání rychlíků, aby se o pár let – někde i o pár měsíců! – později znovu zaváděly apod.).

noerf

Hlavní problém české železnice je její bezkoncepčnost a nepřizpůsobení aktuálním přepravním proudům. 1) historicky se dodržuje jakési rčení, že při průměrném obsazení nad 4 osoby se objednává autobus, při průměrném obsazení nad 15 osob vlak. Zatímco autobusová doprava se přizpůsobuje kapacitou vozů (minibus, minibus, autobus, kloubový autobus). U železnice by měla být průměrná obsazenost nad 40 osob, aby se využila nejmenší jednotka pro cca 60 – 70 osob. 2) zatímco autobusová doprava se přizpůsobuje poměrně snadno vznikem nových zastávek v blízkosti nových obydlí, na železnici je nová trať neexistující pojem, nové trasování občas při stavbě koridoru. Navíc historicky u lokalních… Číst vice »

Jaaaa

Ne, to opravdu nestačí.

Je potřeba mnohem víc. Železnice (stejně jako silnice) musí být integrální součást plánů územního rozvoje. A ne že si developeři živelně staví v území bez odpovídající infrastruktury.

O osídlení rozhodují obce, ale dopravu musí řešit někdo jinej. Celý je to pro kočku a poslední novela stavebního zákona tohle celý ještě mnohem víc mrví.

Takže hezky poděkujmebtéto vládě a parlamentu za to, že se akorát napakujou developeři na úkor nás všech na dalších nejméně 100 let. Tahle vláda je horší a neschopnější než bolševici, a to je tedy co říct.

ABC

jako že se budou muset konečně dodržovat zákonné lhůty? 🙂

Jiří Kocurek

A vy snad věříte tomu, že zeleznice není zakreslená v ÚPD ani v ZÚR?

Jiří Kocurek

A jen dodám, že VRT na východ od Prahy je již v ÚPD zakreslená: https://app.iprpraha.cz/apl/app/vykresyUP/
To fialové, čárkované, co odbočuje u Běchovic

Jaaaa

A rozumíte aspoň trochu těm procesům, které tomu zakreslení předcházejí, nebo se to tam podle vás zjevuje samo?

Greta

Sorry jako ale já si chci postavit domek tam kde se mi líbí a kde seženu pozemek, ne tam kam jezdí vlaky. V duchu tohohle nesmyslu už kdysi Sobotkova vláda přijala podivné usnesení k urban sprawl, naštěstí na něj hned poté všichni zapomněli.

ABC

No to by tak vypadalo kdyby si chtěl každej bydlet kde se mu zachce! Hezky umístěnku do pohraničí!

Jaaaa

Pane vy jste prostě kolovrátek bez vlastního mozku. Podle vás kvalita nabídky zjevně nemá žádný vliv na poptávku. Nemovitost u parku, zahrady a rybníka a s výhledem do kraje podle vašich plochých a hloupých „teorií“ nemůže být atraktivnější než nemovitost ve smogové dolině mezi fabrikou a dálnicí. Územní plánování má vytvářet místa atraktivní pro život, abychom tu nežili jak v 19. století v dělnických koloniích. To bohužel znamená nějakou regulaci. Pro soudruhy naruby, jako jste vy, je jakákoli společenská regulace horší než peklo. Společnost neexistuje, je jen množina individuí a regulace vztahů mezi nimi je nepřípustná. Evidetně vám chybí základní… Číst vice »

Petr

To stejně tak jednoduše nejde, jsou země kde stačí vlastnit pozemek a můžete začít stavět. Zeť kolegy se hrozně divil, že když má zahradu, nemůže si tam postavit dům, ale musí mít spoustu razítek. To u nich v Izraeli neexistuje. Naopak byl nadšený, že si tu může na každém rohu koupit hračky ve tvaru samopalů a pistolí. Prostě každá země má svoje.

Jaaaa

Izrael má samozřejmě územní plánování na poměrně dost vysoké úrovni (součást ministerstva vnitra) a regulace tam je značná, ostatně bezpečnostní otázky tam mají mnohem víc navrch.

https://www.gov.il/en/departments/iplan/govil-landing-page

Jaaaa

Však si stavte kde chcete.

Smyslem vyššího územního plánování opravdu není lidem určovat, kde mají bydlet, ale realizovat dostatečné služby od školek, škol a další občanské vybavenosti, infrastruktury včetně dostatečně kapacitních silnic a dalších prvků včetně volnočasových, likvidace odpadu atd., aby vaším rozhodnutím někde bydlet netrpěli jiní, a nedejbože se v tom místě dalo i slušně žít.

Nebo vy si snad ve své nemovitosti zajistíte úplně všechno k životu sám?

ABC

To je samozřejmě moc pěkné, pokud to ovšem v praxi to nefunguje tak, že si někdo koupí stavební pozemky a v souladu s platným územním plánem tam chce něco stavět, načež se okolí i úředníci zděsí že tam nemají ani infrastrukturu ani vybavenost a začnou vymýšlet obstrukce či dokonce stavební uzávěry.

PvvS

Kéž by to tady tak i fungovalo. Zatím co vidím projekty, tak developeři pouze vytěží plochu bytama a jakákoliv další infrastruktura je jim u.. A když jim to radnice shodí ze stolu, tak kosmeticky upraví projekt a jdou na jinej stavební úřad. A starosti o školky/školy/zdravotnictví hodí s klidem na hlavu MČ. A to i v oblastech, kde to nestíhá už i při stávající zástavbě.

Petr

Ale koncepci, každý kraj dělá, bohužel se neodbouchá. Například už ve třetím plánu dopravní obslužnosti, je zmiňovaná potřeba rychlého železničního spojení Prahy a tří největších měst Střed. kraje (Kladno, Mladá Boleslav a Příbram). Ale jak správně píšete, ona většina koncepce je v rámci možného. Tedy s přihlédnutím k tomu, že Správa železnic, umí trať opravit, částečně narovnat a případně zrušit. Aby postavila zcela novou je značné Sci-fi.

Jaaaa

Ale vždyť jo. Tohle je věc MMR a MD. Oba úřady absolutně nefungují. Sedí tam staré neschopné struktury, lidi bez jakékoli znalosti jakékoli problematiky. Kdokoli jen trochu schopný, kdo se tam omylem dostane, ihned uteče, protože se to tam nedá vydržet. Oba jsou to úřady pro úřad, nic reálného nedělají.

Protlačit tam už třeba základní strukturní a prostorové dopravní normy jako IFC Rail nebo RailML je naprosto nemožné. Tesiloví strejdové si tam doslova hrajou s vláčky a reálné problémy je zcela míjejí.

Výsledkem je Borecký.

Dominik

Když jsem se v jedné diskuzi (na tomto serveru) pozastavil nad tím, že na trati do Slavonic prochází trať kolem 2 obcí, a že by byly lepší 2 zastávky (v každé obci zvlášť), tak mi bylo vyčiněno, že to je zbytečný luxus, že jedna společná mezi obcemi stačí.

axon

u nás je stanice na druhém konci, a je to moc daleko asi 2 km, a přitom by šla udělat zastávka tady kousek to by bylo asi o polovinu i méně zde poblíž u masivní nové výstavby, třeba by lidi jezdili…

xyz

Kde „u vás“? Díky za odpověď.

xyz

Nemáte úplně tak pravdu. Slaviboř je součástí (místní částí) obce Černíč, tzn. nejde o dvě obce, ale o jednu a tu samou obec.

Mimochodem celá obec Černíč (tzn. včetně místní části Slaviboř) má pouhých 121 obyvatel, přičemž u Slaviboře je dohledatelný údaj o 24 obyvatelích.

Tzn. ano, jedna zastávka pro těch 121 obyvatel stačí (i když možná by se dala posunout blíže k samotné Černíči).

xyz

** Pardon, těch 121 (stránky obce uvádějí 124) obyvatel je dohromady za Černíč „jako takovou“ + za Slaviboř + ještě za osadu Myslůvka (viz vymezení katastru celé obce https://mapy.cz/zakladni?x=15.4590880&y=49.1330719&z=14&source=muni&id=5108), tzn. Černíč „jako taková“ + Slaviboř mají v součtu jen asi 86 obyvatel, protože dalších (dle dostupných zdrojů) 38 bydlí v Myslůvce.

A ano, těm 86 obyvatelům stačí v součtu jedna zastávka (resp. i za ni by měli být rádi, málokteré tak malé sídlo v tomto kraji má tak kvalitní obsluhu veřejnou dopravou byť za cenu docházky několika set metrů na železniční zastávku).

Karl vB.

To by celou obec Černíč + satelity mohl jedním vrzem odvézt kloubový autobus…. 🙂

Pardubicak

A co udelat zastavky dve a vlaky na znameni.
V podstate by sa daly na vetsine lolalek udelat kratky nastupiste pro jedny dvere u kazdyho prejezdu a clovek by si vlak zastavil tlacitkem.

xyz

Však ta zastávka Slaviboř už dávno je na znamení.

Krátké nástupiště = nutnost o to opatrnějšího/pomalejšího zastavování = o to větší zdržení.

Dominik

Dobře, tak je to jedna obec o více částech, ale smysl zůstává stejný. A 2 autobusové zastávky náhodou luxus nejsou, i když autobusový provoz není nejsilnější? Nestačila by jedna mezi oběma místními částmi?
Však by mohly být na znamení, trať vede okrajem obou místních částí takže je blbost mít zastávku odsunutou, být v obou případech jde o vzdálenost do 500 metrů.

xyz

Autobus má daleko větší akceleraci i deceleraci, tzn. u něj to není takové zdržení.

Mimochodem, při takto nízkém počtu obyvatel v obou osadách + při obsluze vlakem je plně namístě, aby tam žádný autobus již nejezdil.

Jaaaa

Tak možná ve srovnání s klasickou těžkou soupravou. U moderních regionálních vlaků to opravdu neplatí.

Dominik

Tak autobus tam jede 3x za den ve školním roce.
On Štádler na tom zas tak špatně taky není, a o kolik by se prodloužila JD? O 3 minuty? Vzhledem k tomu, že obraty nejsou nikterak ostré, tak by to až takový problém být neměl. Naopak blízkost zastávky by mohla přesvědčit obyvatelé, co jinak používají auta, aby použili vlak.
Nebo ještě lépe, co se zeptat těch obyvatel, už vidím, jak Vás odmítnou s tím, že se rádi projdou, že zastávku blíž nechtějí.

xyz

Těch obyvatel „co jinak používá auta, aby používali vlak“, by reálně mohlo být kolik? „Základ“ pro tento výpočet je 86 osob včetně dětí a seniorů.

Při tom zeptání těch obyvatel bych se souběžně zeptal, jestli by byli ochotni, aby z jejich obecního rozpočtu byla výstavba jedné z těch zastávek zaplacena (přesněji – z rozpočtu Dobré správy bych nechal přesunout zastávku do místní části Černíč s tím, že jestli místní část Slaviboř chce zastávku „vedle baráků“, tak ať je postavena z rozpočtu obce Černíč, do které spadá i místní část Slaviboř).

xyz

P. S. Zrovna t-227 považuji za koncepčně dost perspektivní lokálku, ale mj. s tím, že bych si na ní dost dovedl představit 2h takt spěšných (a tím myslím FAKT spěšných, ne to co tam jezdí teď) vlaků + k tomu jen 2h takt couráků, takže těmto zastávkám by zbyl vlak jen 1x za 2 h.

Pardubicak

Tohle je typicka strategie nepratel zeleznic: kupe pro dva je luxus, zastavky u obci jsou luxus, vsechno je luxus. A psk chtej rusit prazdny vlaky (ktery vyprazdnili).

xyz

Ano, kupé pro dva je luxus, protože znamená jen třetinové využití kapacity (resp. čtvrtinové ve srovnání s velkoprostorem v rozmístění 2 + 2; pozn. raději už ani nesrovnávám s nevhodným uspořádáním „kupé po osmi“).

Zastávky u obcí jsou vynikající věc, ale s určitými výjimkami např. v případě osad, z nichž každá má méně než 100 obyvatel a kde zastávka je historicky umístěna na půli cesty od nich, vzdáleností cca 500 metrů od každé z nich, což je přijatelná docházková vzdálenost.

P. S. Na t-227 chce „rušit prázdné vlaky“ kdo?

Pardubicak

Jestli narvete 40 lidi do jednotky s kapacitou 60 lidi tak budou lidi nadavat ze je zase narvano.

Pokud chcete lidi skutecne dostat do vlaku tak musi mit i ve spickach vetsinu casu dve sedadla pro sebe.

To jest 30 lidi ve spicce a 15 lidi v sedle aby vam na ten vlak lidi prisli.

Vlakum ve kterych byva prumerne 4 lidi na 6cloveci kupe se vyhybam i ja a (vetsinou v praze) si radsi zajdu na pivo a jedu za hodku dve.

noerf

Zajímavé je, že některé vlaky a autousy jezdí plné a cestujícím to většinové nevadí, protože se potřebují v daný čas dostat na z místa na místo. Spíš je problém v případě, pokud cestující v dopravním prostředku stojí.

Axel

Pokud jedu RegioPanterem 10 kilometrů, tak raději postojím (nebo zkusím ty sklopné u stěny)

… Ale když jedu do Prahy přes Pardubice ranním vlakem, tak v Pardubicích se obvykle zcela zaplní všechny sedačky a leckdy lidé stojí v uličce (asi nedobrovolně, neboť stojící cestující leckdy vysedají až v Praze)…

ušatá

Ale vadí, všimněte si třeba jen toho, jak se každý snaží nějakým zajímavým způsobem kolem sebe dosáhnout toho, aby tam seděl sám nebo měl aspoň dvě sedadla. Lidé se skutečně na sebe nechtějí mačkat a funět. Proto také raději jedou autem a proto také nechtějí do autobusů.

Greta

Včera to řekl Babiš jasně, Havlíček je volební lídr Ano ve Středočeském kraji a jeho úkolem je , aby partaje zastoupené v radě Středočeského kraje pocítily zrušení slev a omezení lokálek v parlamentních volbách. To je jediný cíl, o žádnou mšenku nejde.

rtep

Od ministra Lahváčka lze očekávat maximálně nespolehlivou antikoncepci, s jakoukoli koncepcí se u této vlády setkáme dost těžko.

Jiří Kocurek

Jsem rád, že páteřní železniční a dálniční síť nemá závažné nedostatky, už vůbec ne v mezinárodním měřítku a tak má ministr čas na tohle. Zrušení a znovuzavedení autobusu z Kopřivnice do Hranic k vlaku by mohl taky okomentovat a proč to vlastně udělali bez něj.

Kernteriér

První spoj jede o půl čtvrté. Víš, v kolik by musel vstávat?

Facepalm

Jako že by si musel přispat?

Kernteriér

Aby tam z domova dojel, by musel vylézt z pelechu zhruba o půlnoci.

Leinad

Koncepce provozu na lokálních tratích je nesmysl.
Správně je řešit koncepci veřejné dopravy. Do toho vstupují stejně dobře autobusy i železnice, jsou situace kdy je autobus výhodnější.

Jiří Kocurek

Jenže to by na ministerstvu přiznali, že to všechno už dávno hodili na kraje. Ať se kraje snaží, že oni o nějaké propojení mezi vlakem a autobusem nemají potuchy a ani nejmenší zájem něco takového zařizovat. Nyní superministr řeší 4 km lokálky pro 4 lidi ve vlaku.

Axel

Myslím, že pan ministr už neřeší nic, krom potřeby zakrýt jak se sekl… když bydlí v Mníšku p.B. ale evidentně v poslední době vůbec nejel vlakem… protože kdyby Havlíček jel vlakem ze svého bydliště do Prahy, tak by neupozorňoval na katastrofální výsledky celostátní a ani na naprosto nepoužitelné výsledky bývalé krajské vlády ANO+ČSSD (+KSČM a Okamura)… neboť po letech jejich vlády jezdily vlaky z Mníšku (kde prý bydlí pan Havlíček) využity na 6% (tj. jeden cestující na 16-ti sedačkách)…

Holt, ještě větší „blbec“, než jeho političtí soupeři doufali…

Jaaaa

Správné je řešit koncepci územního rozvoje, jejíž je doprava jenom tou menší součástí a z jejíchž potřeb vychází. Ale když vidím tu červenou kredenc na MMR, která je tam jenom na dojení dotací, tak je mi naprosto jasné, že tohle je absolutně nad myšlenkové možnosti celého ANO.

Jaaaa

Jj, mínusáři, doprava je samoúčelná, neslouží obsluze území.

Jaaaa

Zjevně i nad myšlenkové možnosti značné části autíčkářů.

Peťa Flaška

co dál? přece zrušit vy nýmandi!!!

xyz

Taky je zarážející, že anonistický ministr dopravy řeší nějakou koncepci zrovna nyní, přičemž pokud něco takového vůbec má existovat, pak byl vhodný čas pro vytvoření něčeho takového v roce 2019 (resp. o něco dřív s platností od roku 2019), tzn. když se jednak prodloužilo memorandum o příspěvcích na regionální vlaky + vůbec obecně když kraje na většině výkonů sjednaly nové dlouhodobé smlouvy.

Teď v roce 2021 to vypadá jako „s křížkem po funuse“.

Mmch. zajímalo by mě, co koncepčního je na osobní dopravě např. přes Kmětiněves, do Mochova apod.

Axel

Teď v roce 2021 – není s křížkem po funuse. Lepší teď než nikdy… Ovšem souhlasím, když vládní politici jsou furt někde na cestách za voliči, tak holt nezbývá čas a ani lidské síly na koncepční otázky… To se měla vláda vzbudit před pár měsíci. Např. začít už tehdy řešit palčivé problémy, které byly veřejně popsány např. letos v lednu … Nyní mám nulové očekávání, že pár týdnů před volbami Havlíček vymyslí a prosadí nějaké REÁLNÉ řešení… … lepší jít na ryby než poslouchat čím Havlíček, nyní, (opožděně) se snaží zalíbit…. A po volbách, hádám, těžko Havlíček bude opět ministrem… Číst vice »

medical examiner

Vlastně proč ne.
Ryby nevedou blbé řeči…

Tom

Sony to resi proto, protoze je na prvnim miste ANO kandidatky ve STC kraji. Takze za vladni penize si dela PR. Stejne jako se oteviral bazen V Thermalu v KV nebo se s velkou slavou otevre „opravena“ D1. Jeste bych cekal, ze do konce volebniho obdobi Babis nebo Schillerova cestou nekam na inspekci odrodi minimalne hribe, pokud ne rovnou trojcata.

Jiří Kocurek

Přihodím….

Ratíškovice a Zbýšov. Nedá se tam pásmovat Esko, ani tam není přestupní uzel mezi linkami. Ale koleje tam kdysi postavili pro dopravu uhlí z dneska už zrušených dolů. Alternativou byla loď a koňský povoz.

Narozdíl od Židlochovic, které jsou mnohem větší než Hrušovany u Brna, kde vlaky končily před tím. V Židlochovicích se také sjíždí několik linek autobusů.

M m

Židlochovice jsou defakto stejně velké jako Hrušovany a moc vlaků v Hrušovanech nikdy nekončilo

Jaaaa

Jezdit do Zbýšova přímý vlak od Brna, je to to samé jako vlak od Veverské Bítýšky.

Těch „několik linek“ autobusu dnes v souběhu jezdí ze Zbýšova do té Zastávky.

V Zastávce řada vlaků od Brna končí.

Ideální místo pro prodloužení vlakových spojů do Brna a zkrácení souběžných autobusů. Být tam ještě koleje…

xyz

Ty linky jsou dvě (153 a 421). Přičemž 153 je tangentou v trase Tišnov – Ivančice, tzn. úsekem Zastávka – Zbýšov potřebuje jet tak jako tak.

Petr

S krizkem po funuse to neni. Je to „lepsi pozde, nez nikdy“.
Ne, ze bych cekal, ze se nejaky koncepce pod touhle vladou dockame. Spis se do ty hromady blabolu dostala omylem pravda, nez ze by to chtel vazne udelat.

Axel

Ve státní správě přece jen zůstali nějací profesionálové, kteří „přežili“ chaotickou/dotačně-dojící Babišovu vládu…

Tj. veřejná hromadná doprava opravdu potřebuje reálné řešení…Nemůžem všichni jezdit autem (jedno auto=jeden cestující) … i kdybychom si mohli všichni dovolit koupit a „živit“ auto, tak pořád zůstává nevyřešena kapacita silnic a zejména kapacita parkovišť…

Pardubicak

Pokud nema mit jeden cestujici jedno auto tak musi mit jeden cestujici jedno kupe.

Jaaaa

Ale tak to zas ne. 🙂

medical examiner

Dočkáte.
Ale až za 20 let.

Martin

Železnici mám rád a díky ní mám bezvadné hobby i práci. Ale je, podle mě, nutné připustit, že ne všechny lokální tratě v ČR mají pro základní dopravní obslužnost význam. Je na místě, bohužel, uvažovat o jejich jiném využití. Turistický provoz, pak ale nechť na sebe vydělají, nebo je finančně podporují jinak (obce, sponzoři, spolky aj.). Pokud se neuplatní a provozovat je nikdo nechce, nezbývá než je nechat trvale zaniknout. Doba je zkrátka taková. Pokud trať vede mimo hustě obydlené území, zastávky či stanice jsou vzdáleny od obcí kilometry, nebo vedou z významného územní do … „nikam“ tak se obávám,… Číst vice »

Oldřich Sládek

Připomínám, že článek není o rušení tratí, ale objednávce kraje. Rád bych totiž znovu připomenul, že je rady ještě nákladní doprava členů ŽESNAD.CZ a na řadě tratí bez objednávky osobní dopravy budeme jezdit i nadále my.

Martin

Děkuji Vám za připomínku a obsahu článku jsem si vědom. Trochu jsem to vzal na „ze široka“, proto jsem psal o lokálních tratích v ČR.

Vaše pripomky je ve světle výše uvedeného relevantní. Samozřejmě, kde jezdí nákladní doprava je situace jiná, než tam kde by se bez objednávky nehlo ani kolo.

Cenim si Vašeho příspěvku do diskuze 👍

Dušan

Hm, to jste mi pěkně nahrál, neboť kolik hrubých tunových kilometrů se minimálně musí po trati vozit, aby to bylo rentabilní ? Protože třebas Strategie Cílová síť 2025+ v Rakousku doslova uvádí toto: U nákladní přepravy je hranice 250 tisíc tun na trati ročně. Tratě s nižším potenciálem nemohou prokázat přínos v efektivitě a ekologii a tím veřejný zájem. Pokud uvažuji tak, že údaj je v hrubých tunách a nějaký Nex má dneska tak v průměru – plácnu 1 600 – 1 800 hrubých tun – tak to je cirka 139 – 156 vlaků ročně, čili řekněme 12 – 13… Číst vice »

JanT

Zajimava uvaha, jen nespletl jste se ve vypoctu? 139- 156 vlaku rocne je jeden vlak na tri dny, nepletu se ( pokud bychom mluvili o Nex).

Dušan

Jojo, máte pravdu…je to opravdu jeden vlak na tři dny, omlouvám se.

JanT

Kazdopadne mluvime o Nex, v pripade kratsich a lehcich vlaku ( lze predpokladat, nevim( by ta hustota spoju byla vyssi.

Jiří Šrámek

Nějak hapruje kalkulačka. 150 vlaků ročně je méně, než jeden vlak obden.

xyz

Ta „strategie“ je stará 10 let a reálně nebude naplněna (tím víc jsou-li ve vládě Zelení).

Jaaaa

Strategie Cílová síť 2025+ v Rakousku není koncepční dokument ani pro green deal, ani pro nic jiného, ale pouze pro odměny „optimalizátorů“.

Ta čísla vůbec neberte vážně.

medical examiner

Všechny ne…
Některé si ale našly uplatnění v nákladní dopravě…
O trati Hodonín – Holíč tu byla nedávno řeč…

dejf

no holt ještě nevědí co mají slíbit no, tak vypustěj balonek a koukaj kam ho vítr zanese.

Pražák

Přesně tak a pořád se najde min. 25% voličů co to Anofertu žerou. Sedm let u moci, jeden průšvih za druhým, ale evidentně komu není shůry dáno…..

Gwann

komunisti tuto zem nicili 40 let. a pořád radka nepoučitelnychnaně vzpomíná…jak to bylo lepší než teď…

Pražák

Rudému ksindlu alespoň rapidně ubývají voliči, to se o elektorátu slovenského estébáka bohužel říct nedá.

Apollo 17

No to je ta demokracie. Mnoho pořvávačů na náměstích by chtělo zase „Vítězný únor“ a vládu těch vyvolených (milionářů chvilek apod..).

svojsin

Myslím, že tam (bez ohledu, kdo vede mil. chvilek) šla většina lidí kvůli tomu, co si dovoluje Babiš se Zemanem a jejich poskoci.
Nebo je povinnost veřejnosti mezi volbami mlčet??

kubisek

Pan Borecký by měl hledat chybu nejen u svého předchůdce, jeho předchůdce a jeho předchůdce, ale i u bývalých okresních úřadů, které v devadesátkách dokázaly jen tupě škrtat v jízdních řádech, čímž naznačili zejména venkovskému lidu „kup si auto, na autobus/vlak se vykašli“.

Georg

v devadesatych letech na zdo nebyly penize a chybelo i know-how ktere by se blizilo ids. (svetla vyjimka byl pid v roce snad 1996).
a to skrtani probihalo predevsim v reakci na klesajici poptavku, ne ze by se rusily plne autobusy.
ale nechci vam hroutit jednoduchy svet sotouska.

Pája

V 90. letech se škrtaly nebo rozkouskovaly spoje natolik, že vyhnaly do aut množství lidí. Další tupé škrty namísto snahy o opravdovou nápravu neutěšeného stavu ty 90. roky trochu připomínají.

Kubrt

Na drtivé většině železničních tratí je dnes výrazně lepší nabídka v osobní dopravě než byla v roce 1989 (a kdykoliv předtím). Nicméně to nemusí stačit- obyvatelstvo od té doby zbohatlo, má jiné nároky a možnosti. Železnice jako systém by se měla soustředit na oblasti, kde nabízí přidanou hodnotu proti jiným módům – v kapacitě, rychlosti – a tudíž je atraktivní. Kdo chce, tak ty perspektivní segmenty na české železnici vidí. Kdo nechce, bojuje za vlaky pro pár cestujících.

Jiří Kocurek

Z Kaplice do Olmenic jedině v 810, žádný nízkopodlažní autobus. Cože? Oni šli radši pěšky?

Kubrt

V 90. letech se auto stalo dostupným pro 90% populace, tudíž zejména na venkově proběhl obrovský boom ojetin ze západu. Do toho se měnila struktura hospodářství a dojíždění- místo 5000 lidí na šestou k jedné vrátnici se začalo jezdit po pár lidech k desítkám „vrátnic“. Jojo, dnes se to mudruje, chtěl bych tě vidět tehdy v nějaké rozhodující funkci.

Míra

Řidičský průkaz má odhadem 70% populace, na auto o něco méně. Miminka sice vozí rodiče, ale zase ne každý, kdo má řidičský průkaz, může jezdit.

Georg

ano, tak jezdi manzel/manzelka, nicmene porad se ti lidi primarne presouvaji auty a to i na venkove.

Míra

V Praze je registrováno nejvíce aut na počet obyvatel. Tam by se mohlo s redukcí spojů začít.

Arthur

V Praze jsou registrována auta mnohých velkých firem a hlavně leasingovek… Takže ta statistika je nic neříkající

xyz

Přesně tak. Plus auta firem reálně působících daleko od Prahy, ale s virtuálním sídlem v Praze + tomu uzpůsobené i registraci vozů.

Petr

Což společně s fiktivním trvalým bydlištěm, by měl zákonodárce už dávno řešit.

axon

ano máte pravdu, v ulicích zde pakují i 4 auta před jedním rodinným domem

Jiří Kocurek

Naštěstí se můžeme na jízdní řády podívat. No není to růževé čtení, na mhohých tratích toho tehdy jezdilo mnohem míň. I před tím seškrtáním: https://www.zelpage.cz/gvd/1988/231_02.jpg

A lidi na poštu museli, protože doma telefon neměli. Ale tím vlakem ve 3:45 z Čelákovic nejspíš nejezdili.

Daniel Jablonecký

Na tom odkaze je nejlepší ta reklama 🙂

ABC

Operační systém OS? 🙂 WTF 🙂 Viděl jsem lecos od CP/M po TNS ale tohle je co? 🙂

Jaaaa
Facepalm

…a zatímco se v rámci předvolebního boje tluče prázdná sláma, stojí už dávno před každou vesnickou chalupou dvě ojetá auta.

Georg

presne tak, pan dvojministr si zbytecne otlacil prdel na te rybarske zidlicce na dobrisi…
mohl si ji postavit treba do benesova a popovidat si o d3. to by moc neposedel…

medical examiner

Nyní ano.
Ale garantuji vám, že za 30 let bude před každou chalupou stát pouze jedno auto, a to celoročně…

Jiří Kocurek

Co pošlete jim na jejich vlastní pozemek ozbrojené síly, nehajlovat, auto zabavujeme?

Chronosphere

A za dalších 30 let bude stát před každou zemljankou žebřiňák…svět podle examinera 😄

medical examiner

A kdo bude sbírat ty exkrementy od těch koní nebo krav?
Zas takový radikál nejsem. Ale při některé návštěvě Rakouska se zamyslete nad jejich SPZ…

nowas

Ne, ale na druhé nebude. A jet třeba do města už taky nepůjde.

Mirvald

Ó nikoliv, úmysly prosadit elektromobilitu a jinak nic, spalovací motory zakázat, ty udělají svoje. Jo, ještě možná bude přípustné kolo, ale jestli bude povoleno provozovat kolo s rámem z uhlíkových vláken, to si netroufám hádat. Přece jen nějaký ten otěr při opotřebení, nedejpámbu při kolizi…
Bude-li uplatňování záměrů Zelené dohody pokračovat předpokládaným (a možná i rychlejším) tempem, třeba pak nebude možné provozovat ani ty regionohy na lokálkách, ani starší autobusy na silnicích.
Tento text není hodnotící, k hodnocení nejsem oprávněn. Jen beru v úvahu možnosti, které se jeví každým rokem pravděpodobnější.

Facepalm

Jasně, a v roce 91 jste přesně věděl, jak to bude vypadat letos, žejo.

Míra

Po každých volbách se zjistí, že obyvatelé Prahy a velkých měst volili jinak než „venkov“. Před chalupou možná ty ojetiny stojí, ale babička musí k doktorovi do města, syn chodí do školy v sousední vesnici, dcera chodí do školy do jiného města, pošta funguje tři dny v týdnu v jiné vesnici, obchod už taky zrušili nebo je tam draho, poslední hospoda funguje jen o víkendu. Dnes sem zruší vlak a zítra proškrtají v tichosti i ty autobusy.

xyz

A jak to je v místech, kam vlaky nejezdí? Tam ty autobusy už jsou „v tichosti“ (Což znamená co? Vlaky se škrtají „hlasitě“?) proškrtané?

P. S. jestli jde o vlaky s např. 5 lidmi „na palubě“, pak je zrušení bez náhrady na místě.

Jaaaa

Jj, jako komunisti: Všem stejnou bídu, že.

ABC

v tom jsou plánovači všech barev experti

Jaaaa

Samozřejmě, protože živel = ráj pro všechny.

Facepalm

No, a právě proto mají lidé na venkově ta auta a 90 % přesunů se děje jejich prostřednictvím. Já na venkově žiju, věru mi nemusíte vysvětlovat, jak to tu funguje.

Míra

Já vám nevysvětluju, jak se žije na venkově. Mně jen zaujaly ty rozdíly ve volebních preferencích. Doprava v tom určitě roli hraje, ale třeba důležitější je kvalita silnic, jejich údržba a hlavně aby člověk nepřišel o řidičák..

Dušan

Koncepce je třeba dávno. Některé tratě opravdu nikam nevedou . Jiné by někdy stačilo prodloužit o 5 ,10 km a dostaly by ekonomický smysl.

Daniel Jablonecký

Například?

medical examiner

Třeba Vraňany – Lužec do Mělníka (čímž by se propojily oba břehy), nebo Čelákovice – Mochov do Českého Brodu nebo do Poříčan.

Jiří Kocurek

Jenže ikdyž trať někam vede, tak to neznamená, že budou jezdit lidi v celé délce, aby se naplnil velký osobní vlak. Budějovice – Jihlava například. Kdo by jel vlakem z Počátků do Žirovnic. Nikdo a nepomůže tomu ani zákaz autobusů.

Leinad

A musí být vlak naplněný v celé délce? I komerční vlaky Praha Ostrava jsou plné do Pardubic a pak vezou vzduch.

JanT

Vlaky z Pardubic do Ostravy vozi vzduch, jo? To jsou veci:)).

Svojsin

S tou Ostravou, …..no…možná v největší covid slávě, ale jinak jste se trochu seknul, trochu víc…

Leinad

Dnešní RegioJetí flamendr má v eshopu 5 míst Praha – Pardubice, 51 míst Pardubice – Ostrava.

Kernteriér

Tak proč v těch Pardubicích nekončí?

Leinad

Proč by měly? Když dojedou do Ostravy, vydělají víc i když je obsazenost někde pod 100%.

Kernteriér

Psal jsi, že do PU jedou plné, pak vezou vzduch. Najednou jedou obsazené někde pod 100 procent. Tak si vyber.

Leinad

Obsazenost „ex1“ směrem od Prahy klesá. To se s ničím nevylučuje.

JanT

Nejak nerozumim Vasi logice. Pokud se jedna o komercni spoje, z Pardubic vozi vzduch, ale i presto vydelaji vice prave proto, ze jedou az do Ovy..

xyz

Co je ministerstvu po tom, jestli tam konkrétní kraj něco objedná či neobjedná?

Mimochodem miliarda vražená do kterýchže lokálek ve Středočeském kraji? Včetně Lužce, kde to šlo z rozpočtu „vodních cest“?

Příměr s dálnicemi absolutně nesedí – po nich jezdí vysoký počet vozidel bez ohledu na jakoukoliv objednávku od úřadu veřejné správy.

Výkolejka

A záleží ma tom z které hromadky se co opravilo? To ze to slo z rozpoctu“vodnich cest“neznamena ze se nad tim da mavnout rukou.

Původní Pražák

A proto by měl minimálně dostat vyhazov z ministerstva ten, kdo tuhle investici schválil.

Georg

on ji schvalil na zaklade tehdejsiho stanoviska kraje (jermanova a jeji idsk banda ex-cd matlalu, kteri nemeli ambice do vlaku sahat).

Původní Pražák

To stanovisko kraje něco změnilo na faktu, že se dělal most za stovky milionů pro pár lidí? Od toho snad je ministerstvo, aby řeklo, že na takový nesmysl peníze nedá.

Jiří Kocurek

Tak mohli tam dát most pevný, zvýšený a mnohem levnější.
Teď aby zadotovali vyšší lodě a zvedací zařízení tak neleželo ladem.

Leinad

Tou dobou mimo jiné vlaky Lužec – Vraňany měly ještě trochu smysl, protože ve Vraňanech zastavovaly rychlíky.
Dnes ve Vraňanech není smysluplný připoj.

xyz

V situaci, kdy si to ministr hodlá „brát do huby“ v boji proti kraji, na tom docela záleží. Protože zde nešlo o nějakou „dobrovůli správce trati“, ale o „povinnost investora z vodní cesty zajistit úpravu mostu ve chvíli, kdy NĚCO CHTĚL onen investor z vodní cesty“.

babilon

No a tady právě mělo zasáhnout ministerstvo a říct, že investovat miliardu kvůli vláčku pro pět lidí je mrháním peněz a trať zrušit.

medical examiner

Už jsem se lekl že dát červený terč na ten starý most…

xyz

Za schůdné řešení v dané chvíli bych považoval zřízení nové zastávky v Lužci před tím mostem + odstranění mostu bez náhrady.

Což se ale nestalo – nová zastávka sice je, ale až za mostem.

Leinad

A je ta miliarda investovaná kvůli vláčku nebo kvůli lodi? Kolikrát už byl most zvednut pro průjezd lodě?

ušatá

Pro pět lodí????

ušatá

K tomu Lužci – ta trať byla a je stále spíš pro nákladní dopravu a denně tam jezdívaly desítky vozů – prefabrikáty apod. Dnes je to tam zdevastované, značné množství kamionů přímo v Lužci i okolí a místo toho, aby se kraj i stát postarali o to, aby tam opět byly podniky a přepravovaly po železnici, tak se hádají o zábory volné krajiny podle přání developerů a různých majitelů skladů, majitelů pozemků apod. A to je ta scházející koncepce, která škodí všemu. A pokud zde budou podniky a nákladní doprava, bude i dojížďka LIDÍ. a k tOMU MUSÍ BÝT I… Číst vice »

Jaaaa

To apoštolům svobodné vůle bez hranic nevysvětlíte.

Frantisek

Protože veřejná správa dlouhodobě dělala vše proto, aby to po silnicích bylo dostupnější, rychlejší a výhodnější. Ovšem ne na všech „dálnicích do každého kraje“ je ještě plno…

Georg

frantisku… v ustavnim radu mate jasne stanoven odpoledni klid a vy tu takto trojcite… je to pro vase dobro, preci.

Jaaaa

Jj, pravda se nelíbí, tak se její mluvčí zavírají do blázinců.

Pán je prvotřídní bolševik.

ušatá

Ono tomu tak bylo již i v minulosti a směšné je, že se takovíto lidé ohánějí vlastně minulými způsoby, které kritizují.

ušatá

Pokud byste v těchto oborech pracoval, tak byste věděl, že skutečně dopravní strategie spočívala v postupné likvidaci železnice (ponechání jen hlavních tahů) a přesunu dopravy na silnice, a to za každou cenu (minimálně od počátku 70. let – ale už prezident Zápotocký tvrdil, že vše převezeme erenami). Proto se zcela záměrně neopravovaly a nemodernizovaly vedlejší tratě, dělala se souběžná autobusová doprava i v dálkových směrech, rozbíjely jízdní řády, likvidovaly vlečky, záměrně se snižovala cena silniční dopravy apod. To skutečně není sci-fi, ale fakt. A ten byl pak potvrzen oficiálně i MD a dalšími na počátku 90. let. Naštěstí se to… Číst vice »

medical examiner

Krajští darmojedi si vozí zadky auty, takže mají i nejzajímavější lokálky u zadnice…
A pak se člověk diví jak mu u toho krajského rozpočtu přebývá 33 miliard…

Svojsin

Třeba se to dá ještě léčit…..

ušatá

Ale jen proto, že za použití silnic a dálnic neplatí nic nebo směšné částky a ta údržba a investice jdou ze státního rozpočtu nebo měst , čili peněz všech, i těch co po silnicích a dálnicích nejezdí a jezdí třeba po těch 100 let zanedbaných, neudržovaných tratích

PvvS

A tu Správu Železnic platí kdo ? Stát, kraje v objednávce železniční dopravy, dopravci. A To pak se platěj tratě i tam kde se nejezdí..

Jaaaa

Na 1 os/km, hrt/km i rok/km jsou náklady na údržbu železnice při nejhorším 1/2 oproti silnici, ale to se vám prostě do krámu nehodí.

PvvS

Neptám se kolik, ale kdo.. Ony peníze na obojí jdou ze stejných kapes.

Gejza

Takže nejprve poslanec Kolovratník z ANO navrhne hranici mezního provozu pro konzervaci drah, ale když nějaký kraj oseká objednávku pod tuto hranici, ministr Havlíček nominovaný stejným hnutím proti tomu začne vystupovat?
To skoro vypadá, jako by smyslem politiky ANO bylo, tlačit kraje, aby vždy a všude objednávali hodně vlaků. Bez ohledu na přepravní výkony…

Facepalm

Kdepak. Budou volby a ten jouda Havlíček kandiduje vs Stč. kraji. Jinej důvod tam neni. Jinak, očekávat od těch trotlů z ANO, tedy „hnutí“, který nikdy nemělo žádnej vobní program, a jehož „politika“ se řídí ekonomickými zájmy pana Bureše a průzkumy veřejného mínění (tedy „slíbíme cokoli, co chcete slyšet), nějaké koncepční konání, je fakt naivní.

Facepalm

(volební program)

Pražák

Program mají, jmenuje se Babiš, ale ani v tomto nejsou originální. V jisté sousední zemi se jeden čas tvrdilo, že jejich program je jistý Hitler, více prý nebylo třeba. Ale může to zřejmě imponuje.

Pražák

Oprava, lůze to zřejmě imponuje

Pája

Poslanec Kolovratník není jen poslanec. Náplní jeho druhého zaměstnání je správa cyklostezek? Fajn, tak ať celoročně spravuje všechny. Nebo radši ne. Také se rád projedu na kole a nechci, aby cyklostezky dopadly jako ty lokálky.

medical examiner

Cyklostezky dopadnou různě podle trasování.
Jedny budou rozorány a železniční trať obnovena (např. Nezamyslice – Kroměříž), druhým bude pozměněno značení (na cestu pro pěší), a třetí se postupem času promění ve standartní pěšinku…

*h8*

Z Nezamyslic do Kroměříže lokálka nikdy nevedla. Před Světovou válkou se propojka ze Zborovic do Morkovic nestihla už postavit, i když byla vyprojektovaná.
A cyklostezka v této trase taky nevede (končí stejně jako zrušená trať v Morkovicích), dokonce dál na KM nepokračuje ani žádná cyklotrasa po silnici III. tř.

medical examiner

Já vím…
Ale říká někdo že ta obnovená trať bude vést stejně jako ta stará okolo všeho osídlení?

ušatá

Ono se dokonce uvažovalo o této stavbě v 80. letech a letech o něco později. Narazilo to opět na stejné lidi jako dnes. Tedy na ty, co nechápou a neuznávají roli kolejové dopravy a z výstavby a dostavby nebo rekonstrukcí tratí dostávají osypky..

Jiří Kocurek

Počkat, on někde kraj, okrec nebo obec zastavil(a) objednávku veřejné cyklodopravy na cyklostezce?

Pája

Jste mimo. Ale nevadí, už to šlo😉

ušatá

Přepravní výkony musí být dány jasnými a logickými podmínkami, tedy jasnou a neprůstřelnou dopravní politikou, ve které nebudou zvýhodňovány ty způsoby dopravy, které mají vysoké negativní dopady a náklady, včetně externalit. A navíc je bude povinnost hradit uživateli. Pak můžeme mluvit o potřebách investic, tratí, dálnic atd.

Pája

Dokud budou jízdní řády lokálek postavené tak, aby s nimi jezdilo co nejmíň lidí, tak se nezlepší vůbec nic. Ono je to problém i u autobusů. Není návaznost, vozidla 810 rozhodně nepřipomínají 21. století a spousta neudržovaných nádražíček taky ne. Člověk si potom rozmyslí, jestli lokálkou a pak vlakem, nebo rovnou autem.

Jelen

Je to přesně tak. Za nízké využití některých vlaků vážně může špatný jízdní řád. Je jasné, že když Mšeno osekají na 4h interval, tak tím většina lidí jezdit přestane.

ušatá

A to je přeci tím hlavním cílem. A za to by měl někdo nést odpovědnost a platit to.

Diesel

Jízdní řád je úplně jedno. Lokálky procházejí obcemi o desítkách max stovkách obyvatel, jejich ,,perony,, bývají daleko za obcí či na jejich koncích a o nějakých mega investicích spojených s výkupy pozemku pro narovnání kolejí atp by bylo ekonomické harakiri. Lidi a obzvláště z těch vesnic dnes ocení především mobilitu kterou jim žádná lokálka nepřinese i kdyby na peronech rozdávali pečená kuřata zadarmo.

Frantisek

Jasně, zatímco přeložky silnic, aby lépe vyhovovaly, jsou zadarmo. Stovky obyvatel ještě nejsou na vlak dost, ale auty půlka z nich města zacpat může? Zastávky autobusu „vesnice, rozc. 1.0, 2.0, 3.0“ jsou blíže? Divná logika. 🙂

Diesel

Františku jsi blbec opravdu nebo ho ze sebe děláš? Přečti si co jsem psal pak reaguj. Přečti si něco o výnosech silniční daně, daně z paliv, mýtu a pak dotování VHD.

Georg

je blbec, kolosalni.

medical examiner

Já už jsem si to přečetl…
To bude revoluce – daň z PHM šlus, ale výměnou za poplatek za ježdění (na všech silnicích, placený podle tachometru), mýto (na všech D a I podle hmotnosti auta), a daň za pořízení automobilu (placená jednorázově po nákupu, odmocnina z pořizovací ceny).

Co se týká autobusů, budou z veřejných peněz placeny takové linky, aby propojovaly lokálky mezi sebou (např. Malá Morávka – Sobotín). Ty ostatní budou zprivatizovány s pravidly výše zmíněnými.
Jen takový Jančura by při současném provozu platil 10,5 mil. Kč denně…

ušatá

Bohužel má pravdu. A ty vámi udávané výnosy nestačí ani na jednoduchou údržbu. Zase zde dám jen příklad, abych nebyl opět neoprávněně napadán, že jsem nedal příklady a propočty. V ČR je cca 100 000 km vozovek, tedy včetně dálnic, silnic 1. – 3. třídy a další ve formě ulic, účelových vozovek apod. A jen pro velmi zjednodušenou úvahu. Ročně potřebuje každá vozovka zaokrouhleně na údržbu a opravy v průměru kolem 1 milionu korun (- to je jen minimum, bývá to i víc, nejsou v tom odpisy a pro zjednodušení nebudeme uvažovat více zatížené silnice jako dálnice apod., kde ty… Číst vice »

Adamgolias

Můžete mi prosím uvést nějaký odkaz kde si mohu ,,něco,, ( co to je za výraz?) přečíst o výnosech silniční daně , daně z paliv, mýtu? Pracuji v úřadu okresní úrovně . Mimo jine řešíme nápravu škod způsobených provozem na silnicích. To si nedokážete představit , jak rychle dokáže automobilová doprava zlikvidovat silnici a kolik to stojí peněz . A ty nejsou . Asi jsou ty daně male. Momentálně řešíme silnici mezi obcemi Pecky-Kostelni Lhota . Měsíc na ni byl sveden provoz z vedlejší silnice . A vozovka je zralá na kompletní výměnu a to ještě na jaře nebylo nutné… Číst vice »

ušatá

Jsem rád, že se tu konečně vyjádřil někdo z denní praxe a zná problematiku. Většina zde diskutujících a zpochybňujících náklady na silniční dopravu o tom nice neví nebo záměrně vědět nechce. To, co jsme uváděl výše, jsou skutečně náklady minimální a mám to vše z nějakých zveřejněných propočtů nebo z praxe nebo od lidí, co se tím zabývají. Ona ta silnice vydrží v průměru 10 – 25 let (podle zatížení a celkového provozu) a pak se musí vlastně udělat nová. A cena za 1 km se pohybuje u těch „malých“ silnic kolem 10 – 20 mil. /km (z toho vyplynou… Číst vice »

Rudolf Tuček

Kdyby těmi vlaky na lokalkach jezdily stovky obyvatel obci ta se tady vůbec nebavime, kraj ani ministerstvo by neřešily zastavení provozu.

Jaaaa

Nejezdí tam, protože je pro ně levnější jet autem.

Celá společnost na to ale doplácí, a nejvíce ti, kteří musí tahle auta trpět pod okny.

ušatá

Jenže co se pro to dělá? Jen se lidé stále více znechucují!!!!

Jelen

Že je na lokálce několik zastávek daleko od obcí neznamená, že jsou na ni vlaky zbytečné. Když tam bude alespoň nějaký počet zastávek v obcích, tak smysl mít budou. Na trati 010/011 je taky zastávka Tatce, která je v polích, využití minimální a kvůli tomu přeci nejsou osobáky Praha – Kolín zbytečné.
Kdy už toto vy, odpůrci lokálek, konečně pochopíte?

kubisek

Asi je rozdíl, když mezi Prahou a Kolínem je sama o sobě silná poptávka, že mezi nimi je zastávka C, která je skoro nevyužívaná, a mezi třeba Straškov – Zlonice, kde poptávka sama o sobě je nula.

Georg

a o jake trati se ted bavime? jen pro jistotu – 010 neni lokalka a zastavka tatce je na ni naprostou vyjimkou.

Jelen

A že jsou jízdní řády jedno taky není pravda. Když bude dostatečně kvalitní nabídka, tak si lidi na ten vlak dojdou i větší vzdálenost. Proč myslíte, že mnohé minibusové linky v Praze jsou tak málo využívané? Protože prostě nedaleko jejich zastávek jsou jiné zastávky, kde to jezdí mnohem častěji a tak si lidi radši dojdou dál, kde mají nabídku podstatně lepší. Železnice je stejný případ – když budete mít autobusovou zastávku na návsi, kde pojede pět autobusů denně a na kraji obce vlakovou zastávku, odkud každou hodinu jezdí vlak do nedalekého města, tak si prostě většina lidí raději dojde na… Číst vice »

Diesel

Tak to asi chlapče žiješ v jiným světě, protože hodně málokdo z obyvatel vesnic bude ráno vstávat o hodinu dřív aby se kochala dvěma přestupy a čekáním po zastávkách místo aby sedla do auta a hodinu si prispala.

Jelen

Tak si znovu přečtěte, co jsem napsal. Vaše reakce je tak trochu mimo.

medical examiner

On asi žije u nás v Litni.
V autobusech 3-4 lidi, v lokálce nejméně tucet…

ABC

co vám tam sypou do vody?

Georg

to je skvele pozorovani, ale tak z ranych 90. let

Kernteriér

Pokud mi bude vyhovovat některý z těch pěti spojů, tak nemám důvod chodit na ten vlak.

PvvS

A ve který pohádce je na souběžné trati víc vlaků než autobusů ?

Jaaaa

V každé běžné dědině, kdy autobusy jedou 3 ráno tam a 3 večer zpět.

ušatá

Podívejte se třeba na trasu Březnice – Rožmitál. Ten autobus nic neřeší a organizace se zapojením vlaku je také neatraktivní.

Pája

Jízdní řád je úplně jedno? Pokud nenavazuje na další vlak/bus, tak vlastně ano. Potom člověk zase vleze do auta a když už v něm sedí, proč by to nedal celé.

medical examiner

Má taková trať z Rožmitálu použitelné přípoje?!

ušatá

Hlavně v tom Rožmitálu!!

ušatá

V Rožmitále nemá žádné, v Březnici jak kdy.

Diesel

Ty ,, průsery,, ovšem už věděl někdo dlouhodobě dopředu. Nadrazaci neustále sčítají lidí takže data byla před, během i po Covidu. Je spíš tedy na místě zeptat se ministerstva proč se rvali peníze do trati , které byli co do počtu cestujících dávno odepsané.

VencaM

Protože předchozí vedení kraje patřilo do stejného slibovacího týmu.

Frantisek

Já bych to upravil: Proč se konečně nenarvou do zlepšení parametrů, například zvýšení rychlosti, přiblížení zastávek obcím (volitelně s parkovišti či nákladišti), protažení koncových úseků do obcí či jejich propojení na nedaleké další tratě, zřízení vleček do skladů a zvýšení kapacity tak, aby automobilisté nemuseli postávat a obtěžovat okolí v nesmyslných kolonách, nýbrž měli použitelnou kapacitnější a prostorově úspornější alternativu.

Jiří Kocurek

Ale notak. Vždyť vám přece bytostně vadí, že by u zastávky na VRT bylo parkoviště a jezdily tam autobusy z okolí.

Jaaaa

Demagog jedna radost.

Geo

Protoze, kdyz takovou investici prepocitaji na pocet potencialne prepravenych cestujicich po uprave, tak jim vyjde takove cislo, ze jeste ten den tu lokalku radeji rovnou zrusi.

ušatá

To je pro mnohé naprosto nepochopitelné. Jsem zvědav, kolik za to dostanete mínusů.

Vojtěch Suchan

Dráhy mají data jen z prodaných jízdenek, tedy v režimu 0-0/S jsou naprosto k ničemu, protože platí zlomky cestujících, při větších skupinách často třeba desetina. My jsme teď, o prázdninách v běžný den napočítali asi čtyřnásobek dat z kraje 2019, protože u nás covid naopak využití trati značně navýšil.

Rudolf Tuček

Když si lidi nekoupí jizdenky at se pak nediví ze jim vlak přestane jezdit.

Vojtěch Suchan

Kdy si je mají kupovat? Ne každý na venkově umí ovládat smartphone a strojvedoucí na zastávce na znamení stíhá prodat tak tři, zbytek jede zadarmo, jinak by se nestihla jízdní doba.

Facepalm

„ne každý na venkově umí ovládat smartphone“. Jasně, většina z nás umí tak maximálně obout holinky nebo připojit pluh za traktor.

Vojtěch Suchan

Já vám nevím, ale třeba svého dědu jsem to nikdy naučit nezvládl. Důchodců je nemalá část klientely.

Facepalm

A to, že jste to svého dědu nenaučil, je dáno tím, že bydlí na vsi, zatímco kdyby bydlel ve městě, tak by to zvládl levou zadní?

medical examiner

Mojí mámě bylo 45 let když dostala dotykový telefon…
Oj vej, to vám byla námaha ji naučit aspoň poslat SMS!

Facepalm

nevim. mým rodičům táhne na 80, bydlej na vsi a smartphony používají naprosto běžně. A budeš se možná divit, ani já nejsem ve svých 45 letech vyřízený důchodce, kterej skončil u rotačního číselníku…

medical examiner

Jsou takoví, kterým to myslí i v pozdním věku…
V 45 letech máte taky na důchod 20-25 let čas…

Jaaaa

Argumentační faul: Anecdotal evidence.

Nelze zobecňovat pouze na základě dvou vzorků, a už vůbec ne popírat nějaký obecný princip.

Vojtěch Suchan

Jinak, i tu smartphone jízdenku musí strojvedoucí načíst popkou, takže ani to příliš času nešetří.

Facepalm

A to má být argument pro co nebo proti čemu? Kontrola papírovýho lístku taky zabere nějaký čas, zrušíme proto jízdenky, aby se zrychlila doprava?

medical examiner

A tím se akorát zdržuje.
Nehledě na ten paprsek…

ušatá

Hlavně proč by za takové nesmysly utrácel peníze. To je lepší si dojít často na dobré jídlo.

medical examiner

A to by se místo těch podělaných háků na kostitřasy nemohl dát automat?

PvvS

Takže jedou načerno. A díky tomu je důvod trať zrušit kvůli nevytížení.

ABC

můžou jednou za tejden strčit fírerovi stovku pode dveřma 🙂

ušatá

Třeba mají síťové, krajské apod.

Chronosphere

Tak čtyři krát víc jo? A není to málo?
To jste počítal na všech vlakových spojích v kraji? A sám? Nebo vás uteklo z ústavu víc?
I kdyby jely všechny ty sólo 810 plně obsazené sedícímu cestujícími,což není reálné,nijak to nedává důvod jejich smysluplné existence.
Podle zkušeností odjinud,jimiž se zde někteří,pokud se jim to zrovna hodí,ohánějí,má vlak smysl od 100 cestujících na jednom spoji.

ušatá

Znovu opakuji – podle analýz – 810 cca od 12 cestujících se zaplatí. Psal jsem to tu už nejméně 3x i s e jménem autora.

PvvS

I s poplatky za DC ?

ušatá

Ano. Viz doc. Peltrám. U 810 jsou náklady na DC minimální, u autobusů se nepoužívají žádné. Takže i ta porovnání se musí dělat opatrně a se znalostí věci.

PvvS

Tak proč je ve všech objednávkách na lokálky obsluhované 810 cena okolo 100Kč za km ?

ušatá

To se neptejte mne, ale MD, dopravců apod. U ČD je to víc pochopitelné, protože musí zajišťovat i další věci a vše pak rozpočítávají i do jízd. Tady prostě MD mělo oddělit u ČD jednotlivé náklady a i ČD by tedy mělo cenu stanovovat jen z takových položek, jako soukromí dopravci. Ostatní náklady by měly být účtovány a hrazeny mimo jízdu vlaků. Pak by to bylo srovnatelné Pak je to i tím, že ty ceny bývají určovány jako zprůměrované, protože třeba Elephant by musel mít cenu třeba nad 200 Kč za km a pak i ta 810 by měla třeba… Číst vice »

PvvS

A co platí ČD a ne soukromníci ? Tedy kromě tuny úředníků. 810 bude mít spotřebu stejnou jak u soukromníka, tak u ČD, poplatek za využití dráhy taky, údržba +- stejná. Ošlapné taky.

ušatá

To je stále dokola a psalo se o tom i v obyčejných novinách, TV… To, co píšete je sice pravda, ale ČD jsou státní podnik, který (tedy zjednodušeně napsáno, abych nebyl napadán za ten název) musí plnit i úkoly zadávané státem a to se pak promítá do celého hospodaření. Třeba železniční museum, provozní zálohy, třeba i pro případ ohrožení státu apod. Není důvodem, aby to nebylo a zajistit se to musí, ale nemělo by se to promítat do celkových nákladů na jednotlivé spoje. Upozorňuji, opravdu podáno příliš jednoduše. I MD o těch věcech informovalo a asi by se to dalo… Číst vice »

PvvS

Soukromnící nic z toho nemají a stejně se na o moc nižší ceny s 810 nedostanou. Asi je na vašem pojetí něco špatně.

medical examiner

Ony takové autobusy z Berouna do Řevnic jsou taky odepsané pro počty cestujících a přesto jezdí.
Sice pozdě…ale jezdí…

ušatá

Třeba proto, že Pacifik je příměstská a rekreační trať, navíc se stále se rozšiřující výstavbou podél ní. Takže kam jinam by se mělo investovat? Je jen otázkou, zda ty investice neměly být investovány pro opravdu zlepšení provozu.
Hlavně se investovalo do přejezdů – tedy silniční dopravy za peníze, které by měly jít na zvýšení kvality a kapacity tratí.

ušatá

Využití rostlo, zejména se zvyšováním spojů, na většině tratí, po devastujících 90. letech. Takže nikde to nebylo špatné. Ale třeba u té Dobříšské se podařilo vyhnat lidi opakovanými dlouhodobými výlukami, takže návrat je pomalý a v současné situaci to půjde velmi pomalu. A už v tom roce 2019 byl ten dlouhodobý vliv výluk velmi patrný. To viděl i slepý a dost se ten způsob oprav kritizoval. Takže dotyční likvidátoři to vůbec nevědí nebo toho záměrně zneužívají. Nehledě k tomu, že ty počty cestujících týdně přesahují 2 500 cestujících, takže o co Boreckému a spol. jde? Stejné to bylo ale díky… Číst vice »

Luke

Původně jsem nechtěl moc zabrušovat do politiky (abych z toho pak zas nemusel vybrušovat), ale pevně věřím, že po mnohých (nejen dopravních) průserech se tady nenajde nikdo, kdo na podzim bude volit ANO

Ales

Luke, přesně tak. Nyní, jsou všichni z Babišových lidí silně nervozní. Nejen „ti co jsou u koryt“ z ANO, ale taky ti z ČSSD, z KSČM a od Okamury… Takže buďto budou slibovat „pečené kuřata rovnou do pusy“, anebo budou oblbovat nás obyčejné lidi naprostými nesmysly… Anebo se úplně vykašlou na věcnou debatu a rovnou to bude o citových výlevech… Holt pár týdnů asi bude spousta výkřiků toho co chtějí „slyšet“ fanoušci… A možná už minutu po skončení hlasování se zapomene na všechny „sliby“, které teď někdo narychlo vymýšlí, aby měl co „bulíkovat na nos“ nyní těch pár týdnů do… Číst vice »

Pavel

Při vší úctě: myslíte, že třeba Piráti v sekci dálnice a IAD budou pro dopravu výhra?

Daniel

Možná, možná ne, ale volit po špatných zkušenostech tytéž, jen proto, že by to jiný mohl dělat ještě hůř, zavání Stockholmským syndromem.

Frantisek

Doprava je především celek, nikoli izolované sekce. Upřednostňováním investic do IAD těžko podnítíme zájem o VHD, vylepšováním silnic sotva přimějeme lidi k přednostnímu využívání hromadně výhodnějších železnic.

Gale

Investice do silnic ale nejsou jen investicemi do IAD, dokonce ani do P+R apod..

ušatá

Třeba do kamionů a dělání dálniční křižovatky z ČR pro silniční nákladní dopravu a jako jedno velké překladiště ve volné krajině. Opravdu, toto tu potřebujeme. To nám tu schází. Kolonie jak vyšitá a mnozí jsou z toho evidentně nadšení.

Jaaaa

A do čeho tedy?

PvvS

ZDO

Kernteriér

Tak si to pamatuj, až zas budeš řvát, že někde jezdí autobus a ne vlak.

Jiří Kocurek

A jezdí 2x častěji, bez nutnosti přestavět silnici, aby zastávka byla na návsi. Přičemž adekvátní nové železniční vozidlo pro 20-30 lidí mají namalované akorát šotouši.

Kernteriér

Ale nemá záchod…

ušatá

Ano, to je vada, i když vy to nejste sćhopen pochopit.

PvvS

POkud postačí stejnej záchod, jako na většině lokálek, tak postačí vyříznout díru do podlahy..

ušatá

Vy jste asi už vlakem nejel kolem 30 let, že?

PvvS

Já pravidelně a vy ? Díra do kolejiště tu je stále .

Jaaaa

Samozřejmě, k čemu pokrok, můžem dál jezdit povozem po polňačce.

Kernteriér

Opravdu je pokrok chodit za les na vlak? Není to spíš návrat do minulosti?

Jaaaa

Opravdu je pokrok platit 2x víc za 2x škodlivější služby?

Kernteriér

2x víc. Prosím o přesná čísla, bez nich je to jen lež.

ušatá

Jiná demagogie by k dispozici nebyla? To je vlastností vlaku, že má zastávku v lese a mimo osídlení? Není pak někde chyba, i když já takových zastávek moc neznám?Bývají navíc na znamení a slouží třeba houbařům, turistům. Ale opravdu jich moc není a často byly již i zrušeny. Co tam máte dál?

PvvS

A kolik obcí na lokálkách má zastávku na návsi ?

ušatá

A co by tam probůh dělala?

Ta demagogie, že autobus staví na návsi je už také trapná. Lidé nebydlí jen na návsi, ale obce mají také nějakou šířku i délku, takže ani ten autobus nevyhoví všem. Proto je logický ten požadavek integrace dopravy a role autobusu jako místního (tedy takového, který i projede celou obcí a zajistí dopravu i pro lidi v té obci a mimo ni) spoje navazujícího na koleje.

PvvS

To vy jste si vedle začal se zavážením samoobsluh z lokálek…

ušatá

Ne, projektanti.

medical examiner

To ano.
Až bude cesta autem stát 2x tolik co jízdenka 1.třídy, tak se pohrnou…

Chronosphere

Sice tomu tak nikde na světě néni,ale co byste se nezasnil…a teď pěkně otevřít ústa,bude tabletka.

medical examiner

Volební kalkulačka bude až v řijnu nebo dříve?

Luke

Volební kalkulačka by měla být začátkem září na volebnikalkulacka.cz