Co čeká Osoblažskou úzkokolejku. Ptejte se Davida Chovančíka
Úzkokolejka Třemešná ve Slezsku - Osoblaha. Autor: Zdopravy.cz/Ondřej Kubala![Úzkokolejka Třemešná ve Slezsku - Osoblaha. Autor: Zdopravy.cz/Ondřej Kubala](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/07/Os_3.jpg)
![Úzkokolejka Třemešná ve Slezsku - Osoblaha. Autor: Zdopravy.cz/Ondřej Kubala](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/07/Os_3.jpg)
Trať z Třemešné ve Slezsku je jedinou úzkokolejkou s každodenním provozem s cestujícími u nás.
Z jakých důvodů chtějí obce převzít provoz pravidelných vlaků pod svoji organizaci? Dříve se argumentovalo nedostatkem provozuschopných lokomotiv Českých drah, ale tento argument již padnul, když mají ČD dvě provozní lokomotivy (vč. jedné záložní).
Připadne mi, že je to spíš na truc a obce se ještě nesmířily s tím, že místo vlaků jezdila nějakou dobu zpět NAD z důvodu obou lokomotiv na modernizaci/opravě.
Díky všem za práci, která udržuje dráhu v provozu. Velký respekt.
Nádraží v Osoblaze je dost daleko od města, neuvažujete o přiblížení blíž k městu?
Dobrý den, kolik na trati historicky jezdilo Tuček a Balmú? A kolik Vagonů Balmú a dalších vozidel se fyzicky aktuálně na kolejích této dráhy nachází?
Děkuji
4x 705.9 (resp. TU47.013, TU47.014, TU47.016, TU47.017)
10x Btu590 (resp. Balm/ú – z toho 5 z výroby a 5 dislokováno po zrušení tratě Ružomberok-Korytnica)
Aktuálně:
2x 705.9 (resp. TU47.013, TU47.014)
4x Btu590 (3x ČD, 1x SZD)
Nemáte obavy ze scénáře ala JHMD? Synergie s ČD na této trati mi z ekonomického hlediska přijde stabilnější, zejména když má tento dopravce aktuálně podepsaný celý MS kraj a jedna málo zisková linka se v tom velkém souboru linek ztratí. Pravidelná osobní doprava zde bude dle mého dost ztrátová narozdíl od Vašich letních víkendových turistických linek SZD.
Zůstanou vozidla v majetku Českých drah a budou je novému dopravci pronajímat a nebo je prodají?
ČD nyní opravily lokomotivy i vozy, tj. po letech je konečně i provozní záloha. Moc tedy nechápu, proč mají přestat provozovat vlaky?
Protože do stavu, kdy nebylo s čím vyjet se dostaly pod taktovkou ČD?
Zdravím
Jake jsou plány s kusou koleji v Bohušově ?
Neuvažuje se alespoň v sezoně o zkrácení 4h taktu?
Už dlouho se uvažuje o prodloužení tratě do Racławice Śląskie, byla by to velmi zajímavá lokalita. Plus i dobré zázemí, když ve stanici je depo s točnou. Ovšem v chátrajícím stavu. Je to stále v jednání s Polskou stranou?
skloňování: (ty) Racławice Śląskie, do (těch) Racławic Śląskich.
Jak se to s dlouhodobým plánem prodloužit trať do polských Raclawic. A plánuje se pořízení nějakého motorového vozu
Nádraží a dopravní prostředky opraveny, plánuje se rekonstrukce brzdících vozů ať už formou sbírky , dotačních titulů nebo sponzorských darů?Dneska v rámci republiky šotouši zaplatí nákladní fotovlaky, a i tady si myslím, že se najdou lidi pro fotovlak.
Třeba by se našla i zátěž (okolo žádná poptávka po nákladu?), ať to nejede zbůhdarma jen „pro krásný oči“…
Z brzdících vozů se dochovaly 3. Jeden má NTM, takže ten je určitě mimo hru, druhý slouží jako generátorový a tím pádem zbývá jen třetí jeden
Otázka mimo pořadí, proč by generátorový nemohl být zároveň brzdící?
Plánuje se na trati do budoucna i všehospasitelské ETCS?
Dobrá správa tvrdola, že ETCS bude všude kde je Dobrá správa provozovatel a koleje jsou v majetku České republiky. Ale třeba tohle se v tabulce nehodí.
Právě, můj příspěvek byl silně ironický 😉 Osoblažce přeju dlouhé roky úspěšného provozu i bez nějakých předražených šíleností.
Ne. U46.002 se od příštího roku na koridor nepodívá a basta…
Existuje dokument na portále: ETCS_provoz což je mapa, která zobrazuje tratě SŽ na kterých je ETCS v provozu, kde s dodatečnými opatřeními, kde bez, kde výhradně, kde ve výluce a mimo jiné kde se nějaká varianta ETCS plánuje – konkrétně u Osoblažky je uvedeno ETCS Regional Stop – kdo by to byl řekl? Obdobně je to také u většiny dalších lokálních tratí. Jednodužší je vyjmenovat ty, kde plánováno není – našel jsem jen tři: Kozí dráha + další dvě lokálky.