Co čeká Osoblažskou úzkokolejku. Ptejte se Davida Chovančíka
Úzkokolejka Třemešná ve Slezsku - Osoblaha. Autor: Zdopravy.cz/Ondřej Kubala
Trať z Třemešné ve Slezsku je jedinou úzkokolejkou s každodenním provozem s cestujícími u nás.
zůstanou v majetku Českých drah
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jak je možné, že každou chvíli máte v poruše lokomotivy po generálních opravách a kvůli tomu abnormálně často vzhledem k souhrnnému nízkému počtu spojů na této trati je nutné zavádět NAD?
Děkuji
Kdysi jsem se ze zajímavosti do Osoblahy svezl. Pěkná krajina, ale vlastní Osoblaha je výstavním příkladem zakopané díry. Takové socialistické sídliště, ztracené v krajině.
Škoda, že neznáte historii. Osoblaha se stala „zapadlou“ po ztrátě velké části Slezska, a domy, které se vám nelíbí, byly postaveny po válce. Předtím to bylo živé městečko. Městečko se zemí srovnala Rudá armáda.
Obce by neměly přejímat závazky nad věcmi, pro které nebyly ustanoveny, včetně dopravy. To řeší kraj, a podle současného stavu není co řešit. Tedy kraj samozřejmě bude garantovat i ty šotoušké akce. Nevídím žádný problém. Není potřebné řešit ani provozovatele, ani majetek, ani nakupování hašišbedny, a podobné nesmysly.
Kraj dále je povinen zkoordinovat provoz na trati, aby se vhodně doplňoval s atobusovou dopravou.
Jste schopni případně do budoucna zakoupit nějakou techniku (Hašišbendu) z JHMD ??
Proboha jen to ne!
Ale zase by to zlevnilo provoz, jistě to má nižší spotřebu než TUčko.
To sice ano, ale protože spíš stojí než jezdí – vzhledem ke spolehlivosti. Hašišbednu nebrat!
Nemá nižší spotřebu! Paradoxně má vyšší spotřebu, než reko TU+1x Balm. Rekonstrukce se vydařila po všech stránkách.
fuuuuj jen to ne!!!
Ze zásady tyto věci:
– uvažujete ve hmatatelné rovině po výstavbě repliky původní budovy v dřívější dD3 Horní Povelice i s obnovením manipulační koleje tamtéž (osobou plnící fci vlastníka dráhy stát, vím to)? Předpokládám, že nikoliv, když vlastní rekordní charakter koleje (nejkratší na síti) není legitimním důvodem,
– rozšíření kolejového zázemí v dD3 Osoblaha, tj. svého času se o tomto v jistých kruzích čile debatovalo, plánujete jakkoliv konkrétně řečené,
– akviziční činnost v oblasti nabývání dalších DV?
Dík!
Neuvažuje se o převodu trati do kategorie místní dráha? Oddělení od ostatní sítě více než splňuje.
Také jsem pro ale pak je problém dotace do ZDO.
NEní potřebné, aby to byla místní dráha.
Z jakých důvodů chtějí obce převzít provoz pravidelných vlaků pod svoji organizaci? Dříve se argumentovalo nedostatkem provozuschopných lokomotiv Českých drah, ale tento argument již padnul, když mají ČD dvě provozní lokomotivy (vč. jedné záložní).
Připadne mi, že je to spíš na truc a obce se ještě nesmířily s tím, že místo vlaků jezdila nějakou dobu zpět NAD z důvodu obou lokomotiv na modernizaci/opravě.
Díky všem za práci, která udržuje dráhu v provozu. Velký respekt.
Nádraží v Osoblaze je dost daleko od města, neuvažujete o přiblížení blíž k městu?
Je to asi 7 minut chůze, 10 minut důchodcovské. Co takové nádraží v Hranicích na Moravě, je to dost blízko od centra podle vás ?
Kromě Amalína a Bohušova jsou všechny zastávky dost daleko od obce.
jsně,vezmem koleje do ruky a přisuneme blíž k městu
Dobrý den, kolik na trati historicky jezdilo Tuček a Balmú? A kolik Vagonů Balmú a dalších vozidel se fyzicky aktuálně na kolejích této dráhy nachází?
Děkuji
4x 705.9 (resp. TU47.013, TU47.014, TU47.016, TU47.017)
10x Btu590 (resp. Balm/ú – z toho 5 z výroby a 5 dislokováno po zrušení tratě Ružomberok-Korytnica)
Aktuálně:
2x 705.9 (resp. TU47.013, TU47.014)
4x Btu590 (3x ČD, 1x SZD)
V 90. letech i pátá 705.911
Nemáte obavy ze scénáře ala JHMD? Synergie s ČD na této trati mi z ekonomického hlediska přijde stabilnější, zejména když má tento dopravce aktuálně podepsaný celý MS kraj a jedna málo zisková linka se v tom velkém souboru linek ztratí. Pravidelná osobní doprava zde bude dle mého dost ztrátová narozdíl od Vašich letních víkendových turistických linek SZD.
ČD nyní opravily lokomotivy i vozy, tj. po letech je konečně i provozní záloha. Moc tedy nechápu, proč mají přestat provozovat vlaky?
Protože do stavu, kdy nebylo s čím vyjet se dostaly pod taktovkou ČD?
Zdravím
Jake jsou plány s kusou koleji v Bohušově ?
Neuvažuje se alespoň v sezoně o zkrácení 4h taktu?
Přesně ta 4h je děsně neatraktivni
Na to ale nejsou kolokomotivy ne?
Poloviční interval se vyjezdí stále s jednou mašinou😊
Takže by byla efektivněji využita?
Už dlouho se uvažuje o prodloužení tratě do Racławice Śląskie, byla by to velmi zajímavá lokalita. Plus i dobré zázemí, když ve stanici je depo s točnou. Ovšem v chátrajícím stavu. Je to stále v jednání s Polskou stranou?
skloňování: (ty) Racławice Śląskie, do (těch) Racławic Śląskich.
Jasně, díky moc 🙂
V klidu… Možná si jen použil špatný název. Při pojmenování sídla jako Rasselwitz, nebudeš mít s Pepou poukázaným skloňováním žádný problém. To se fakt skloňuje jinak.
Územni ochrana prodloužení tratě z Osoblahy byla na žádost obce Osoblaha před časem odstraněna ze ZÚR kraje
Ach jo… Opět „#vlakytunechceme“. Smutné.
V obecné rovině je výstavba nové přeshraniční železniční trati byrokraticky velmi náročná. K prodloužení úzkokolejky se navíc počítalo s využitím části tělesa zrušené dráhy Głubczyce – Racławice Śląskie včetně železničního mostu (viaduktu) v Raclawicích. Polsko se nedávno rozhodlo, že na trati Racibórz – Głubczyce – Racławice Śląskie obnoví provoz (provede elektrizaci a modernizaci na 120 km/h). Jediným řešením by tak byla kolejová splítka, což je bohužel v praxi (v mezinárodním provozu) nereálná záležitost (zabezpečení, legislativa…).
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/kolej-jednak-wroci-do-glubczyc-113963.html
Nebo to tam prodloužit z druhé strany, akorát by to bylo stavebně náročnější. Já vím, není to silnice…
A udelat prestupni stanici o neco drive nelze? Chapu, dvoji prestup na hlavni trat nic moc, ale pro vyletni vlaky „cesta je cil“ porad lepsi nez nic…
Nádraží a dopravní prostředky opraveny, plánuje se rekonstrukce brzdících vozů ať už formou sbírky , dotačních titulů nebo sponzorských darů?Dneska v rámci republiky šotouši zaplatí nákladní fotovlaky, a i tady si myslím, že se najdou lidi pro fotovlak.
Třeba by se našla i zátěž (okolo žádná poptávka po nákladu?), ať to nejede zbůhdarma jen „pro krásný oči“…
Z brzdících vozů se dochovaly 3. Jeden má NTM, takže ten je určitě mimo hru, druhý slouží jako generátorový a tím pádem zbývá jen třetí jeden
Otázka mimo pořadí, proč by generátorový nemohl být zároveň brzdící?
Že by neměl závaží?
Balast byl odstraněn. Sice by šel po navrácení balastu a nárazníků provozovat pro oboje, ale smysluplnější byl spíš bylo postavit generátorový vůz nový, z nějaké Zetky
Plánuje se na trati do budoucna i všehospasitelské ETCS?
Dobrá správa tvrdola, že ETCS bude všude kde je Dobrá správa provozovatel a koleje jsou v majetku České republiky. Ale třeba tohle se v tabulce nehodí.
Právě, můj příspěvek byl silně ironický 😉 Osoblažce přeju dlouhé roky úspěšného provozu i bez nějakých předražených šíleností.
Ne. U46.002 se od příštího roku na koridor nepodívá a basta…
Existuje dokument na portále: ETCS_provoz což je mapa, která zobrazuje tratě SŽ na kterých je ETCS v provozu, kde s dodatečnými opatřeními, kde bez, kde výhradně, kde ve výluce a mimo jiné kde se nějaká varianta ETCS plánuje – konkrétně u Osoblažky je uvedeno ETCS Regional Stop – kdo by to byl řekl? Obdobně je to také u většiny dalších lokálních tratí. Jednodužší je vyjmenovat ty, kde plánováno není – našel jsem jen tři: Kozí dráha + další dvě lokálky.
ETCS má být pro tratě s rychlostí nad 100 km/h, takže to tahle trať nesplňuje. ETCS nebude potřeba