Co čeká Osoblažskou úzkokolejku. Ptejte se Davida Chovančíka
Trať z Třemešné ve Slezsku je jedinou úzkokolejkou s každodenním provozem s cestujícími u nás.
Hostem nového dílu podcastu Cesty zdopravy.cz bude David Chovančík, projektový manažer dopravce Slezské zemské dráhy a také projektový manažer obecně prospěšné společnosti Osoblažská úzkorozchodná dráha. Právě teď se jedná o tom, jak tu bude pravidelný provoz v dalších letech vypadat.
Úzkorozchodná trať z Třemešné ve Slezsku je momentálně jedinou úzkorozchodnou tratí s každodenním provozem v závazku veřejné služby u nás. Pravidelné osobní vlaky tu provozují na objednávku Moravskoslezského kraje České dráhy, letní turistické spoje s párou pak Slezské zemské dráhy.
Aktuálně se jedná o převzetí pravidelného provozu obcemi na trati od Českých drah, a to už od letošního prosince. Teď v červenci to projednali i radní Moravskoslezského kraje. Většina obcí podél trati založila obecně prospěšnou společnost Osoblažská úzkorozchodná dráha, která by se tu mohla stát s letošní změnou jízdních řádů novým dopravcem.
David Chovančík je v případě této dráhy mužem pro všechno. Řeší provoz výletních vlaků, které se snaží vrátit do zapomenutého pohraničí turistický život, ale i spolupráci se Správou železnic, s Českými drahami, obcemi na trase i krajem.
Sám je pak správcem, který pečuje o jednu z nádražních budov. V minulosti jste ho mohli osobně potkat jako průvodčího nebo topiče výletních vlaků, dnes už řeší především administrativu, dotace a organizaci samotného provozu.
Jaký je zájem cestujících o spoje na úzké do Osoblahy? Táhnou turistické vlaky turisty na Osoblažsko? Jaká budoucnost čeká zdejší trať? V jakém stavu je jednání o převzetí provozu od Českých drah? Jakou představu mají o provozu samotné obce a co od tratě chtějí? Jak se soukromý dopravce stará o své výletní vozy a historické lokomotivy? A jaká je spolupráce při údržbě trati se Správou železnic?
Své dotazy můžete psát Davidu Chovančíkovi i vy zde v diskusi až do středečního večera.