Co čeká Dopravu Ústeckého kraje? Ptejte se Jakuba Jeřábka
Stanice Most. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
V žádném jiném kraji nejezdí v objednávce tolik železničních dopravců jako v Ústeckém.
V žádném jiném kraji nejezdí v objednávce tolik železničních dopravců jako v Ústeckém.
Jak to kraj vidí s MHD Žatec? Plánuje se vstup do IDS DÚK? V opačném případě, proč? Chtělo by to lepší návaznost spojů od vlaku, integraci,…
Proč poklesne počet spojů Rybniště -Varnsdorf,zdali to také není spůsobeno změnou na provozně dražší vozidlo Desiro,nestálo by spíše za úvahu nasadit opět stroj 810 a za stejné peníze zajistit více spojů?2motory -1motor,menší poplatky za dopravní cestu,hmotnost?Politická rozhodnutí někdy vedou k neoptimálním výsledkům pro pravidelné cestující.
Dobrý den, chtěl bych se zeptat na pár věci. Tou první je zda kraj neuvažuje o posílení ranních spojů z Mostu směrem na Chomutov a Klášterec či Kadaň. Jde zejména o čas kolem 4 hodiny. Zatím co směrem na Ústí se trať netrhne spojení na druhou stranu dosti vázne. Druhá otázka směřuje k víkendovému provozu. Vlaky z Kadaně či Klášterce jezdí dva do cca po půlhodiny a pak hodinu a půl nic. Neuvažuje kraj o úpravě, tak aby bylo spojení každou hodinu? Poslední otázka směřuje k lince U2. Neuvažuje kraj posílit spojení mezi Karlovarským a Ústeckým krajem, případně vlaky protáhnout… Číst vice »
Rád bych položil otázku, co oficiální koncepce Ústeckého kraje. 1. Proč je tato koncepce velmi a velmi krátkodobá? ( cca 4 roky) 2. Proč není v silách úředníků ÚK tuto koncepci schválit na dlouhodobé období, aby byla zajištěna stabilizovaná veřejná autobusová a železniční doprava/obslužnost.
Zabránilo by se tak plýtváním veřejných finančních prostředků. Děkuji V.K.
Jaký intenzivně bude kraj tlačit na zprovoznění a úplnou opravu tratě Teplice – Lovosice, při otevírání dálnice D8 v celém úseku po sesunu se stát zavázal a kraj to i přece požadoval opravu tohoto úseku, do dnešní doby se tak nestalo a z investičních akcí SŽ nevyplývá, že by se na současném stavu mělo něco změnit? Bude kraj tento závazek státu, nikoliv jen slib, vymáhat nejen jednáním a „žebráním“, ale třeba i soudně? V Lovosicích je ideální provázání na další tratě, na Č.Lípu, Litoměřice či na švestkovou dráhu…
1) Co vedlo k vyřazení obsluhy železniční zastávky Koštov? Neměla by mít EJ náhodou lepší dynamické jízdní vlasnosti než motorová jednotka (př. Regionova)? Nasazením Regiosprinterů místo Regionov jste na trati Chomutov – Lužná mohli obnovit dvě zastávky. Proč to tady nejde? Neslibovali jste nástupem Regiojetu zlepšení služeb? 2) Proč opakovaně Regiojet v ÚL hl.n. na nástupišti 1A stojí zadními dveřmi mimo nástupiště, přitom mezi EJ a zarážedlem zbývá pár metrů místa (a kdyby zastavil o trochu dál, vešel by se oběma dveřmi k nástupišti)? Regioshark se tam vešel v pohodě – nikdy jsem tam u něj neviděl, že by musel… Číst vice »
Ústecký nástupiště 1A by sice možná bylo dostatečně dlouhé, jenže krom zarážedla je tam ještě návěstidlo zakazující jízdu, které je ještě před zarážedlem. Délka mezi návěstidly je cca 55m, ELF má necelých 53 metrů. Regioshark je kratší (necelých 44 metrů) tudíž se tam vejde. K třetímu bodu. Regiojet má na otočení při většině obratů v Ústí jen 5 minut tudíž stačí přijet zpožděný z opačného směru a hned si to veze zpátky. Nehledě na to že dostkrát před Regiojet pustí ještě linku U3 a minuty nabíhají. Z opačněho směru zase může mít za vinu čekání na připojný vlak nebo všeobecně… Číst vice »
Uvažuje se do budoucna s možností pořídit síťovou jízdenku Labe-Elbe i v DÚKapce? Případně i jednotlivé jízdné pro linku 398/360 Teplice – Dresden v kombinaci tarifů DÚK a VVO?
Měl bych taky ještě dotaz na uživatele. Jak hodnotí IDS UK? Měl jsem možnost ho před pár lety vyzkoušet asi na týden a nebylo to tak špatné. I cenově to bylo fajn, koupili jsme si celosíťový týdeník asi za 550 Kč. Počet spojů, návaznosti nebo trasy hodnotit nemůžu, neznám specifika. Ale dokážu se zaměřit na problémy turisty nebo občasného návštěvníka – dostupnost jízdenek, informace o dopravě atd.
Dnes týdenní síťová stojí 644kč – a dají se pořídit na přepážkách železničních dopravců, u řidičů v autobusech, v infocentrech DÚK nebo v aplikaci DÚKapka.
Jinak za mě informovanost cestující dost pokulhává, zejména u mimořádností – kde se jakákoliv informace o problémech např. v DÚKapce nebo na webu DÚK neobjeví.
Kromě toho se nedá na moc stěžovat, rozhodně to v ÚK funguje lépe než ve většině regionů, které jsem měl příležitost navštívit 🙂
Otázky na pana Jeřábka: 1. Proč dopravní dispečink DÚK neumí, (nebo spíše nechce?) zajiťovat přestupy na autobusové spoje, které nejsou přímo uvedené v krajském jízdním řádu – tedy z přestupného spoje i když spoj pravidelně odjíždí 5-10minut po pravidelném příjezdu, ale kvůli zpoždění a neuvedí v kjř to nejde? A co brání ke zpřístupnění polohy vozů jednotlivých MHD v IDS? Jinak chválím, nikde jinde v obdobných IDS to neumí. 2. Jak je možné, že už i naši sousedé v německu mohou využít jízdenku na tak pestré a robustní měřítko veřejné dopravy za 588EUR zhruba 14tis Kč. A DÚK nabízí za… Číst vice »
Dobrý den, Ústecký kraj se řadí ke krajům, které na veřejnou dopravu vynakládají více prostředků než ostatní, což je ostatně na kvalitě IDS v mnoha ohledech dobře vidět. Jaký máte recept na to, aby právě dopravní obslužnost ukrojila z krajského rozpočtu co nejvíce peněz? Děkuji a přeji mnoho úspěchů s rozvojem DÚK.
Dobrý den, neobáváte se, že radikálním snížením počtu spojů do Varnsdorfu dáte Správě železnic do rukou argument, že byste ve svém zájmu o vlaky časem mohli polevit i v případě opravy sesuvu u Dobkoviček (nebo i Kozí dráhy), a že tedy nemá dostatečnou záruku, že se investice nestane zbytečnou?
Dobrý den, mám ještě další dotazy, když tak se rovnou omlouvám, zda třeba již byly zodpovězeny. Můj dotaz se týká silnice 1/13… 1) Kdy bude zrealizována oprava silnici za Bilinou, směr Teplice, kde je již několik let sveden provoz do protisměru a nic se neděje. 2) Kdy budou zrušené nesmyslné omezení u Elektrárny Komořany? Jsou tam několik let kužely a omezení na 50km/h. Podle mě zbytečnost, když už jsou všechny mosty i sjezdy hotové. 3)Kdy kraj začne opravovat praskliny průtahem Chomutova? , U Zooparku je díra v pravém pruhu, V celém úseku od autobusové zastávky Lesopark, až ke sjezdu do… Číst vice »
Celá ta silnice patří ŘSD. To musíte dotazy směřovat na ně.
Tohle nemá s DÚK nic společného… DÚK jsou zelené autobusy a vlaky, zjednodušeně řečeno.
To je vyborny dotaz … ktery by mel smerovat na nekoho uplne jineho.
Ano, je pravda, že to není dotaz, který by sem patřil, ale diskutovat a nějak začít hejbat s problémy, když Ústecký kraj, správa silnic a dálnic mlčí, se musí… Jinak se dalších padesát let nic nezmění…
Dobrý den,
rád bych se zeptal, kdy bude započata rekonstrukce železniční trati z Mostu (Kyjice) do Chomutova?
Před rokem byla zakázka zrušena a tím, že se posouvá. Na interaktivní mapě správy železnic nic není napsáno, ani aktualizováno.
Děkuji.
Dobrý den, měl bych ještě jeden dotaz na pana Jeřábka. Jak kraj hodlá řešit stav, kdy řidiči autobusů (a to i krajské společnosti DSÚK) nevydávají na linkách jízdenky a tržbu si nechávají. Není to opravdu ojedinělý stav.
Kraj pak bere linky jako nevytížené, přestože s nimi cestující jezdí.
Nikdy jsem nepochopil, čím to je, že průvodčí ve vlaku si tohle dělat fakt dneska už nedovolí, a u těch řidičů je to tak rozšířené. Bohužel lidé se bojí ozvat a o lístek si říct.
Ve vlaku občas za pruvodčím projde revizor (jeden cestující se mohl před štíplístkem schovat na WC a nic neprokazuje, půlka vagonu těžko).
A občas vlakem jede fiktivní cestující, kterého daný pruvodčí nezná.
Autobusy také jezdí revizoři…
Dobrý den, chci se zeptat ohledně provozování linky U12 na trati Osek město – Most – Louny – Rakovník. Do roku 2019 tuto linku provozovali motorové jednotky řady 814 a vozy 810 s dopravcem České dráhy. Smlouva je uzavřena do roku 2029 a od prosince 2029 by měl jezdit buď stejný nebo nový dopravce. Chci se zeptat, jestli by jste to viděl zpět na provozování ČD s renovovanými vozy 841.2 (Louny) nebo 847 (Rakovník). Také jste nechali modernizovat jednotky řady 814 Regionovy, tyto vlaky mají v momentální době i zásuvky tak WI-FI. Věřím, že je možnost aby České dráhy se… Číst vice »
Rychlíky a EC by mohly zastavovat v Neštěmicích 🤪
Jste skromny. Jini diskutujici vyzaduji do podobnych center civilizace rovnou VRT. Idealne v terminu „uz vcera bylo pozde“.
Dobrý den, je docela škoda, že se zrušila linka Chomutov-Vejprty, i když na druhou stranu to chápu , ale nemyslíte si, že by mohlo být atraktivnější se domluvit s německou stranou a jezdit linku Chomutov-Chemnitz? Podobná spolupráce existuje na trasách Sokolov-Zwickau a nebo Karlovy Vary-Zwickau přes Potůčky… 2denně by stačili 🙂 Spojení do Chemnitzu skutečně chybí…
Dobrý den. Ne, že bych chtěl odebírat panu Jeřábkovi příspěvky do diskuze, ale co je špatně na busech Chomutov – Marienberg s možným přestupem směr Chemnitz?
Linka Chomutov – Vejprty jezdí jako turistický provoz od 29. 4. do 1. 10. o víkendech a svátcích. Není to žádný zázrak, ale aspoň něco.
Proč ÚK neobjedná u ČD spoje mezi Děčínem a ÚL, které ČD roky jezdí Sv? Když ten vlak stejně jede (jen bez cestujících), proč by s ním nemohli jet i cestující? Konkrétně je o Sv na R20 v 14:08 z Děčína (ok, má prostoj v ÚL, ale posila v ten čas by byla na místě) a o Sv na U3 v 17:05 z Děčína.
odpovím za pana Jeřábka, os v 17:05 z Děčína již kraj od změny 11.6.2023 objednal. Stejně jako obráceně nově ve 12:30 z UNL.
A ten rychlík v 14:08? Tam vám v průzkumech nevyšla potřeba posily?
Jinak děkuji za objednání os v 17:05 z Děčína.
U toho R je to objednávka MD, počítám že kraj nemá potřebu doplácet R na lince R20, neb by MD mohlo takto chtít brzy platit za všechny R a otevírat tuto skříňku se kraji určitě nebude chtít. Ale to je jen můj názor.
1) Plánujete rozšířit integraci s LK tak, aby bylo možné na lince R14 jet na kombinaci jízdenek DÚK/IDOL? 2) Plánujete řešit souběh vlak/bus v úseku Děčín – Česká Kamenice – (Varnsdorf)? (Hlavně mezi Děčínem a ČK o víkendu, kde by se se stejným počtem spojů mohl zvýšit takt na dvojnásobek) 3) Plánujete v případě zavedení přímých vlaků Děčín – Varnsdorf dané vlaky provozovat úvratí až k pivovaru Kocour? (neboť aktuální situace, kdy vlaky končí na hl.n., činí vlak naprosto zbytečným v porovnání s autobusem, a pak se nemůžete divit, že vozíte vzduch) 4) Plánujete řešit tristní stav informačních systémů pro… Číst vice »
taky nechápu ten souběh bus/vlak, nechat jen třeba mezičasy a zbytek bus zrušit.
problém u rychlíku ústecký-liberecký kraj je tu už dlouho, stačilo by mu dát mezizastavlu v žandově, nebo tak někde, aby se dalo jet plynule na oba tarify a nekupovat třetí jízdenku.
Nepřemýšlí se na trati mezi Prahou a Děčínem už nad novými rychlíky místo těch Labe?
Mezi Prahou a Ústím jezdí spoustu pěkných rychlíků viz Krušnohor, ale nezastavují např v Lovosicích což by nebyl takový problém kdyby tam nezastavovala jenom linka R20, která div ještě jezdí a když máte velké štěstí tak funguje i topení. Když jsem s tím jel naposledy tak bylo po dešti a pravděpodobně bylo rozbité okno byly mokré sedačky včetně stolečku. Celkově ten vlak už má něco za sebou a myslím že je už třeba vyměnit.
To není ovšem krajská objednávka.
kraj ale může podávat stížnosti na ministerstvo a může to s nimi nějak řešit. Kraj by to měl probrat s ministerstvem, ty rychlíky sou katastrofa, v létě se tam upečete za živaa v zimě umrznete. Nehledě na technické problémy viz co již bylo napsáno, nefunguje tam kolikrát pořádně ani informační systém. Kraj by to měl řešit se státem a následně by stát měl podniknout kroky, aby se to neopakovalo, případně pak do nové smlouvy požadovat fungující topení, klimatizaci, informační systém, novější vozidla atd, jako se to už podobně dělá jinde u dalších linek. Stejně tak by měl kraj řešit rychlík… Číst vice »
Do doby soutěže s tím už asi nikdo moc dělat nebude. Co se vozů na R20 týče, není pravda, že by tam člověk pravidelně v zimě mrznul, to už je spíš horší léto, kdy tam prostě ty klapačky a ventilace nestíhají.
to by měl kraj pořešit přímo s ministerstvem, které je objednavatelem.
Dobrý den, mám několik otázek: 1) Mají vaše návrhy doporučující charakter nebo jde přímo o nařízení, kterým by se obce ve vlastním zájmu měly uzpůsobit? 2) Bude železniční a ostatní doprava více provázaná? Na některá nádraží není zrovna pohodlný přestup a ne všichni cestující ví, kde všude mohou přestoupit, např. Neštěmice, Litvínov město, Děčín-Oldřichov a další. 3) Bude kraj nebo obce stavět železniční zastávky blíže obytné zástavbě? V Chomutově by se hodila zastávka u křižovatky Alešova X Adámkova, Slavětín nad Ohří má zastávku od nejbližších obcí hodně daleko a není tam ani přestup na autobus, taktéž zastávka Chotiměř. 4) Je… Číst vice »
Jak to vypadá s obnovou trati Radejčín – Chotiměř? Je stále vyvíjen nějaký tlak na to, aby se s obnovou začalo, nebo už jste to pustili k ledu?
Nevěřím tomu, že stávající řešení s NAD je levnější, když je potřeba o jednoho řidiče autobusu navíc, autobusy mají výrazně delší trasu než vlaky a strojvedoucí mají dlouhé prostoje v Radejčíně.
Uvažuje se o rozšíření provozu na trati Chomutov–Vejprty i na zimní období, kdy na hory míří hodně turistů? Díky za odpověď.
To by na SŽ měli radost odklízet frézou v zimě trať. 😁
Radost mít můžou, je to jejich povinnost…
Nebo alespoň rozšířit tu letní sezonu na úroveň ostatních turistických linek…
Dobrý den,
díky za tento seriál rozhovorů.
Můj dotaz se týká, jak jinak, železniční dopravy a je opět o vztahu k SŽ.
Ústí nad Labem je krajské město a i když má několik velkých stanic, tak nemá moc železničních zastávek v návaznosti na MHD. Přemýšlí kraj. úřad o rozvoji (a požadavku na SŽ) žel. infrastruktury a vybudování nových vlakových zastávek?
Například Brná by mohla být skvěle obsloužená vlakem, nebo Vaňov. Ty zastávky v těchto místech dříve byly.
Díky předem za odpověď!
CM
Brná nebude, v plánu je výstavba zast. v Církvicích místo Sebuzína. Když se dobře prováže MHD Brná – Církvice – vlak, bude mít Brná fajn vazbu na Litoměřice.
Bude integrovaná lanovka? Případně si koupit jizdenku v dukapce? Možnost koupit lístek včetně lanovky byť by stál více. Také zdali budete prohlubovat spolupráce i s idolem zejména odstranění „mrtvého“ území mezi Benešovem a českou lipou u rychlíkového spoje. Kombinovaný tarif lze použít jen u osobních vlaků, u rychlíku chtějí „třetí jizdenku“ jen na průjezd. A poslední, proč je po nákladné rekonstrukci trati mezi lovisicema a českou lipou ještě delší jízdní doba? Když tam jezdil „šukafon“ a regína za starého stavu tak byli doby kratší, nyní jezdi nove německé vlaky a trať byla rekonstruovana ale jizdni doby se prodloužili, jak hodláte… Číst vice »
1) Proč víkendový ranní provoz do Krušných hor začíná až kolem deváté? Dostat se ráno z Teplic je prakticky nemožné, dřív se dalo aspoň vlakem přes Louku, ale vazba je už několik let pryč. Parkoviště jsou přitom plná od časného rána… Jakž takž to zachraňuje linka do Drážďan. 2) Jak tarifně a finančně funguje linka 398 Teplice – Drážďany? Jestli to správně chápu, tak cestou do D za tarif DUK a opačně za VVO až do Teplic? Každopádně vůči autu je linka finančně nekonkurenceschopná a na počtu cestujících je to znát. 3) Neuvažujete o zast. Chabařovice – Přestanov na zhlaví… Číst vice »
Proč vaše autobusy jezdí v Karlovarském kraji? Zelené s reklamami na severní Čechy. Viděl jsem jich tam velké množství.
Autobusy nejsou kraje, ale dopravce Autobusy Karlovy Vary, tohoto dopravce vloni vystřídal jiný a tyto autobusy teď jezdí v Karlovarském kraji některé i ve Zlínském.
Nebo v jmk
Pane Jeřábeku, v minulosti kraj plánoval vybudování železniční zastávky Most Souš v místech stejnojmenné zastávky tramvaje. Bude tato zastávka vlaků nakonec postavena? A druhý dotaz: město Litvínov má zájem propojit železniční trať 134 (Litvínov – Teplice) s tratí 135 (Most – Moldava) z důvodu špatné dostupnosti tzv. dolního nádraží (Litvínov město) s tím, mít veškerou veřejnou dopravu v jednom centrálním přestupním bodu (železniční stanice Litvínov).
To by bylo skvělé kdyby to propojili, najednou s tím by se mohla obnovit trať do Jiřetína, snad už ho bourat nikdo nebude.
A kdo by do toho Jiretina jezdil? To je naprostý nesmysl.
Proč by to měl být nesmysl? Přímé spojení s Teplicemi a Ústím, kdo by to nechtěl?
Mám spíš konkrétní návrhy než dotaz. Interjety by mohli o víkendu doplňovat děčíňáky a stavět v Lovo a Roudnici. A chtělo by to opět zavést o víkendech 1. ranní rychlík z Děčína. Jezdilo s ním hodně lidí do práce do Prahy na 7. hodinu, což se pozdějším Interjetem moc nedá. Kdyby to odpoledne na Ústí doplnily Inetjety zastavením v Lovo a Rci, tak by s ním možná jezdilo ještě o něco více lidí.
Ještě že Krušnohor v Lovosicích a Roudnici nezastavuje…už tak jsou jízdní doby z podkrušnohorských měst do Prahy dost dlouhé. R15 mezi Prahou a Ústím jezdí v prokladu s Berlinery a zajišťují tak nejrychlejší možné spojení těchto dvou měst. Pro obsluhu Lovosic a Roudnice jsou určeny rychlíky R20 a osobáky, R15 už má zastávek na své trase víc než dost.
Jestli jde o jízdní doby, pak nechápu, proč staví Interjety v Holešovicích. Místo toho by mohly stavět právě v Lovosicích. Ranní a večerní spoj staví v Roudnici i v Lovosicích, nechápu, proč by tak nemohly zastavovat všechny. Za Ústím staví v každé díře.
Ano, za Ústím staví v každé díře, proto je vhodné, aby před Ústím nestavěl nikde. V Holešovicích se staví zřejmě z nějakých historických důvodů a nejspíše také proto, aby tam stavěly všechny vlaky jedoucí do Ústí (když tam staví i R20). V Lovosicích staví vlaků dostatečně, Krušnohor k cestování mezi Prahou a Lovosicemi určen není. Ranní R 618 tam staví nejspíše proto, že takhle brzo ráno tam nic jiného nejede, později už jezdí linka R20 i osobáky.
Právě problém je, že R20 obsluhuje Litoměřicko o víkendu víceméně každé 2 hodiny, kdežto Krušnohor+Berliner+Labe obslouží Ústí několikrát do hodiny. Pro mě za mě ať si v Ústí staví z Prahy třeba 20 vlaků za hodinu, ale Litoměřicku by nějaký ten spoj ráno a odpoledne z/do Prahy bodl, a kdyby to nevyšlo na celý nový spoj, tak zastavení Krušnohoru se přímo nabízí. Notabane Lovo, Rce případně Ltm jsou také Ústecký kraj. A jet v sobotu ráno po noční v 7:42 osobákem hodinu a 3/4 do Lovosic, protože rychlík jede za déle než hodinu, je masochysmus. Pro neznalé, jedná se o… Číst vice »
Plánuje se (resp. jedná se s Libereckým krajem o) integraci Českolipska do DÚK?
Chcete a můžete něco dělat s tristním stavem MHD Žatec? Zastaralý vozový park a nelegální smlouva na dobu neurčitou jsou v dopravně velmi rozvinutém ÚK do očí bijící.
MHD v Žatci zajišťuje (objednává) město Žatec, kraj nemá žádné páky na to s tím něco udělat. A co tak nějak vím, Žatci tento stav vyhovuje a dopravce měnit zatím nechce.
Kdy DSÚK bude mít všechny objednané Otokary (90) a autobusy Crossway (20), a jak se to promítne do ceny na kilometr?
Jak se vám spolupracuje s méně rozvinutými IDS v okolních krajích (IDOK, IDOL, PID) a jak se vám spolupracuje s IDPK který je na úrovni DÚK?
Přemýšlím co je na PID méně rozvinuté?
Minimálně to v jakém stavu jsou Elefanti je i zásluha kraje – organizátora. To fakt v jiném kraji nezažijete. A pásma také žádná výhra.
Ono toho taky Ešusy odvozí násobně více.
Dobrý večer, chtěl bych se zeptat na trať 087 Lovosice – Česká Lípa hl. n., a to konkrétně v souvislosti s nedávno provedené rekonstrukce traťového úseku Žalhostice (včetně) – Litoměřice horní n. (mimo) – Liběšice (mimo). Bylo avizovano, že (už tak napěchovaný) půlhodinový takt, který byl zaveden již před rekonstrukcí, by měl být ještě zkrácen za využití možnosti „jednoduššího“ křižování právě v žst. Žalhostice (slovo „jednodušší“ uvádím v uvozovkách záměrně, stanice je po rekonstrukci nepřehledná nejen pro cestující veřejnost, ale i pro strojvedoucí, a to takovým způsobem, že tam nezřídkakdy dochází k porušování dopravního předpisu D1). Bude kraj stát o… Číst vice »
Proč trváte na nasazování Panterů i na U3, když „záložní“ Syslové+362 WTB nedokážou na U1 vyjezdit jízdní doby (tak jako Panteři)? Proč není prioritou nasazování Panterů zejména na U1, kde jsou na Pantery dělány jízdní doby (a zastávky na znamení), zatímco na U3 jsou jízdní doby dělány na Sysly a zastávky na znamení tam nejsou? Nemluvě o tom, že zpoždění jednoho vlaku dost často rozhodí výlukový grafikon úseku ve výluce a hodně dalších vlaků pak musí čekat na průjezd vyloučeným úsekem a zbytečně nabírá zpoždění? Příkladem budiž uplynulých 14 dnů (výluka ÚL-Sever – Povrly a výluka Chabařovice – Bohosudov –… Číst vice »
Předně bych chtěl poděkovat p. Jeřábkovi a odboru dopravní obslužnosti za vytvoření a funkčnost systému DÚK. A pár otázek: 1) plánuje ÚK zavádění busů na vodíkový nebo jiný alternativní pohon? 2) Neobává se ÚK, že ve chvíli nutnosti vynaložení mnohamiliónových investic do sjízdnosti tratí, kde je provozována pouze sezónní doprava, může být ze strany státu (SŽ), vystavena stopka pro tyto tratě (např.výměna mostní konstrukce přes řeku Ohři v Kadani, mostní konstrukce v Mlýnech atd.)? 3) Proč ÚK kraj stále objednává dopravu na žel.linkách U7, U22 když sám připouští, že přepravní výsledky těchto tratí jsou tristní a v nejbližší budoucnosti tomu… Číst vice »
Dle vodíkové strategie Ústeckého kraje je následující předpoklad ohledně autobusů na vodík tento:do roku 2025 se předpokládá mít v provozu sedm autobusů na vodíkový pohon, do roku 2030 pak min. 65 autobusů a do roku 2050 min. 330 vodíkových autobusů. Plnící stanice do roku 2025 budou tři, do roku 2025 min. šest plnících stanic a do roku 2030 pak min. 71 plnících stanic.
Pardon: min. šest plnících stanic do roku 2030
A těch 71 stanic tedy předpokládám do 2050?
Jste proti U7, U22 a Kozí dráze, ale voláte po vodíkových autobusech, které jsou ještě větší ekonomický nesmysl 😀
Právě protože si uvědomuji jak jsou drahé, ptám se zdali s nimi ÚK počítá😉
Dobrý den. Z oblasti Lovosic a Litoměřic velká většina občanů Ústeckého kraje dojíždí za prací i do škol do Prahy. Zvažovalo se někdy zastavování chebských rychlíků, či vlaků EC v Lovosicích? Je v plánu také rozšíření PID do vlaků po Lovosice/Litoměřice?
Litoměřice už v PIDu formálně jsou, byť teda takovou kočko-psí formou – pouze pro autobusovou linku 650 Slaný – Litoměřice (jako pásmo 12)
Dobrý den, mám dotaz, proč kraj na jedné straně chce zrušit spojení na lince Rybniště – Varnsdorf, kde argumentuje souběhem s autobusy a na druhé straně objednává drahé elektrické jednotky na lince Děčín – Střekov, kde je také souběh s autobusy a počet cestujících je ještě nižší, než na lince Rybniště – Varnsdorf.
neměl by se u linky Rybniště – Varnsdorf spíše nejdříve změnit koncept dopravy, aby dělala přípoje linky L4 a nebyla tak v souběhu s autobusem?
Otázkou je jestli v odůvodněných případech ten souběh není nutný? Pokud je tam nával cestujících tak se uživí obojí.
Což u vlaku Van. – Rybniste nehrozí.
Tam je plnej jen autobus.
Takže pro KU o to levnější a vlak k ničemu dobrýmu, v tomto případě.
Proboha proč jezdí Praha – Brno vlak i autobus? To není souběh? Praha – Vídeň jede autobus co hodinu a vlak co 2 hodiny. A asi se to pro souběh rušit nebude…..
A oboje jezdí v závazku?
ČD Praha – Brno – Vídeň asi nebudou jezdit na komerční riziko…… Pokud jde o autobusy tak jsou to mraky společností namátkou FlixBus, Regijet, Lasta a další. Problém je jinde. Není zdroj peněz z které by se dala platit mezinárodní příhraniční doprava.
Před lety byla rozvázána vazba v Louce u Litvínova v 6 a Ne mezi vlaky Tp-Litvínov a Most-Moldava. U prvnich a posledních párů. Tehdy bylo odpovězeno, že po ukončení rekonstrukce se obnoví. Nestalo se tak. To je takový problém nechat vhodné vlaky o víkendech… Jmenovitě 6852/26800 další snadno dohledatelné…
6852 jede jen v X a příjezd do Louky má 6:11, 26800 má příjezd do Louky v 6:57 a jen v 6,7 a o prázdninách.
To mi přijde jako šílený.
To raději z Ústí pojedu Spesnakem z Ústí v 8:19.
Právě, kdysi z Teplic jezdil právě v 6,7 tak, aby se v Louce přestoupilo. Pak to rozvázali, že čekal na vjezdovém, až Moldava odjede a dnes to „pro jistotu“ provozují takto. Neříkám, že vzhledem k oběhům to je snadné, ale jít by to mělo. (když to kdysi šlo)…
V textu není uveden dopravce nejúspěšnější turistické linky MBMrail.
Železniční přechod Děčín – Schöna kapacitně nestačí a je příliš zranitelný, možné povodně, pády pískovců na trať nehody a 100 % vyloučení provozu při rekonstrukci tratě! Proč neobnovíte další přechod pro osobní dopravu v kraji? Tak významná města jako je Ústí nad Labem a Görlitz si nezaslouží slušnější spojení přes Ebersbach?
ne
Proč se Ústecký kraj nesnaží usilovat o to, aby InterJety stavěly cestou do Ústí aspoň v Lovosicích? Ty soupravy jezdí poloprázdné a výrazně by to zlepšilo spojení Litoměřicka s Prahou.
Dále by mě zajímalo, proč jsou v Ústeckém kraji naprosto ignorovány čekání na přestupy mezi vlaky a autobusy. Nedávno mi v Lovosicích ujel kvůli zpoždění AŽD o minutu autobus, který měl podle DÚKAPky navazovat (5 minut na přestup). Další autobus té linky jel až za 3 hodiny. Jestli má něco odradit od používání veřejné dopravy tak je to tohle.
to je uplne v pohode, ve stredoceskem kraji se deje totez. mely by za ujete garantovane pripoje zakaznikum platit, to by se pak snad ledy pohnuly…
co zavolat na dispečink? Ten docela funguje.
Dispečink je v DÚK úplně k ničemu, volal jsem jednou, zdali autobus linky 687 pokračuje vskutku stejným vozidlem linky asi 689 (dle JŘ 0 minut na přestup, pro oba busy ale výchozí/konečná). Byl jsem odkázan na vlak, s tím že ono spojení neexistuje, ač jsem s ním i tak jel posléze :,)
Proč není výstavba nové zastávky Velké Žernoseky obec zahrnuta v rámci rekonstrukce trati z Litoměřic do Ústí, ale je plánována do jiného časového rámce? Dává to smysl? Co na tento způsob myšlení SŽ říká DÚK?
Je to sice samostatná akce, ale proběhne to v souběhu.
Díky za info. Doufám v to.
1.) Dobrý den, kdy se vyřeší absence pokrytí tarifem DÚK a IDOL
v rychlících Arriva mezi Benešovem nad Ploučnicí a Českou
Lípou.Jak to vypadá v současné době, jsou v běhu nějaká
jednání?
2.) Je stále v plánu propojení DÚK a IDOL do jednoho tarifu?
Případně existuje nějaký plán, jízdní řád takového propojení?
3.) Pomáhá DÚK s přípravou VRT
Krušnohorský tunel a Polabí?
Děkuji moc za odpovědi.
Dobrý den,
bude konečně někdy lepší návaznost rychlíků od Benešova nad Ploučnicí (Liberce) do Litvínova. Čekat věčně skoro hodinu Ústí nad Labem, není žádná hitparáda. Děkuji
15 min po příjezdu R14 do Ústí odjíždí R15. O víkendu to vychází dobře, v Teplicích navazuje „krátká“ U3 směr Litvínov. V PD je to horší, lze dojet do Mostu a pak tramvají, nebo alternativně do Bíliny a pak autobusem 501 – časově to vychází zhruba podobně jako s tím hodinovým čekáním v Ústí.
Tohle bude vyřešeno v novém dopravním konceptu pod novou smlouvou na páteřní elektrické linky od roku 2026. Na U3 budou „krátké“ spoje Teplice – Litvínov navázané na R15/U51 jezdit i v PD a spojení tak bude vycházet stejně jako to současné víkendové.
Chápu to správně, ze od roku 2026 má kraj v plánu zrušit přímé spojení Litvínov – Ústí a bude zase nutný přestup v Teplicích?
Nechápete. V současnosti jezdí v PD linka U3 z Ústí do Litvínova, o víkendech a svátcích z Teplic do Litvínova. Po roce 2026 bude stav v PD v podstatě „součtem“ dnešních PD + víkendů, tedy budou jezdit jak přímé vlaky (Děčín -) Ústí – Litvínov, tak vložené spoje Teplice – Litvínov, které budou navazovat na R15/U51.
Tak to zní skvěle, ale docela by mě zajímalo jestli má ta linka takové obsazení 🤔
Výborně, tak pár otázek na „tělo“, byť nepředpokládám, že na ně dostaneme odpověď: 1) Proč kraj nezasmluvnil 844, přičemž mohl nechat dva oběhy na linku přes Sebnitz s 642 a na linku přes Č.Kamenici s 844, vč. provázání s Sp Děčín – Varnsdorf, o kterých se pěknou řádku let licituje. Takže se UK zbavil trakčně lepšího vozidla i komfortnějšího. 2) Je nutné platit poradce z Pardubic? UK nemá své dopravní odborníky? Však UK má radního přes dopravu, byť se spíš zdá, že je ve stínu pana Jeřábka. 3) souběh BUS a vlak Děčín směr Č. Kamenice a opačně v SO,NE.… Číst vice »
Dobrý den, 1) Je nějaká šance, že bude obnoven provoz na trati 097 z Radejčína do Chotiměře nebo je to její definitivní konec ? Přecijen stav tratě je rok od roku horší a případná obnova provozu bude rok od roku dražší. 2) Je snaha Ústeckého kraje řešit dopravce, jejichž řidiči krátí tržby nevydáváním jízdenek ? Nikde jinde se to neděje v takovém měřítku jako v ústeckém kraji. 3) Dá se považovat provoz na trati mezi Ústím a Teplicemi za cílový a dlouhodobě stabilní nebo je ve výhledu nějaké zahušťování provozu případně obnova Chabařovic či stavba jiných zastávek ? Diskutovala se… Číst vice »
S nevydavanim jizdenek je to i v Pidu časté, myslím, že to bude v kterémkoliv kraji.
V PIDu jsem se s tím nesetkal už opravdu dlouho.
Tím neříkám, že se to nemůže stát.
V PID to jednou pro vždy vyřeší zavedení nástupu všemi dveřmi a s tím spjaté posílení počtu revizorů. Cestující tím bude víc motivován, aby jízdenku požadoval.
Co se týče vašeho 2. bodu, psal jsem ohledně tohoto na kraj, a obzvláště na Teplicku (a nejen tam) se poslední dobou ve zvýšeném množství dělají revize, které už vedly v některých případech k propouštění řidičů.
Myslíte si, že 3-4 železniční spoje denně lze považovat využitelnou veřejnou dopravu, která přivede lidi do vlaků a spíše lidi neodradí od jejich používání? Velké nároky na údržbu, zajištění vozidel a podobně se pak rozpouští do minimálního provozu a vlaky v tomto množství jsou nepoužitelné. Bylo by tedy možné navýšit počty tak aby spojení byly použitelné? Nepojedu někam vlakem, když se pak nemám vlakem jak vrátit.
vy jako rezijkar ne, ale normalnim lidem najde aplikace spojeni autobusem a pojedou autobusem. casto i rychleji.
Spíše pojedou autem jako já, rezijky v ústeckém kraji skoro nikde neplatí.
Poraďte ještě na kterou linku se ptáte – Vejprty? Nebo jiné Téčko? Jsou linky kde hodinový interval není třeba a lidi jedou vlakem místo auta právě protože skončí výlet někde úplně jinde – třeba na lince která po hodině jede.
to bude nejaka urgentni spolecenska potreba prevozu vzduchu v relaci slany-louny nebo z zatce do luzne…
Především Děčín – Varnsdorf
Zde se jedná o využití soupravy, která by jinak stála v Č.Kamenici nebo Jedlové.
Jinak páteř tohoto spojení tvoří bus.
U vlaků jste šli cestou výběrových řízení na dopravce pro jednotlivé soubory tratí. Proč jste podobným způsobem neřešili autobusovou dopravu, která pod vedením krajské firmy patří k nejdražším provozovatelům v republice, zejména když Jihočeský nebo Středočeský kraj měli nebo mají v soutěžích minimálně tři a obvykle více zájemců?
Vidíte stávající síť regionálních linek jako dlouhodobě udržitelnou s tím, jak málo roste jízdné a naopak rostou kompenzace dopravcům v rámci inflace.
Zapomínáte na to, že Ústecký kraj byl jedním z prvních i v liberalizaci autobusové dopravy, proč celý ten systém se ukázal nepoužitelným a proč i Asociace krajů tehdy došla k názoru, že to lze řešit pouze zadáváním in-house.
Tam je otázka, na kolik celků rozdělili celý kraj, protože to jezdil jeden dopravce.
Od roku 2007/ 2008 do 2014 to bylo ve dvou vlnách 22 oblastí, 11 dopravců. Od roku 2014 to bylo 15 oblastí. Nicméně vládní nařízení o minimálních platech řidičů do toho hodilo vidle, protože v soutěžích vyhráli dopravci s nabídkou nejnižší ceny a tudíž jim objednatelé platby nemohli navyšovat. Proto se Ústecký kraj v roce 2017 rozhodl založit vlastního dopravce a v té době se to i Svazu měst a obcí zdálo jako jediné možné řešení.
Děkuji za informaci.
Dobrý den, dá se očekávat v budoucích letech zrychlení linky U52 Sp Žatec – Ústí nad Labem? Děkuji
Aktuálně dle mého nejspíš není jak urychlit tuto linku. Nikde není delšího čekání (krom max 2min na křižování a pak čekání na odjezd z Lovosic). Pomohlo by nejspíš pouze rekonstrukce tratě a zvýšení traťové rychlosti mezi Čížkovicema a Libochovicema a mezi Lounama a Radonicema nad Ohří.
Ale já bych se spíš zeptal, zda ohledně této linky není v plánu vozit tyto vlaky denně i v So a Ne (a nikoliv jen v So ráno do Ústí a v Ne večer zpět do Žatce). Pár lidí už se dle výpravčích na to ptalo.
Až se zadrátuje Chomutov-Březno, pak můžou jezdit Sp přes Chomutov, nebo střídavě U1 Kadaň a Žatec.
Ano dá se očekávat ústecký kraj ma v plánu dopravní obslužnosti po rekonstrukci tratě ustí nad labem – Most převést vlaky na trasu Ústí – Teplice -Most – Žatec s tím ze by se současná linka zkrátila do Loun.