Cla přílivu čínských aut do Evropy nezabránila. Za rok hlásí dvakrát vyšší odbyt
Nejprodávanějším modelem MG v Česku je malé SUV ZS. Foto: MG

Podíl elektromobilů v nových registracích dosáhl již 17 %.
Podíl elektromobilů v nových registracích dosáhl již 17 %.
Cla jsou cestou k raně novověké ekonomice. Nakonec znamenají ještě větší zaostávání. Stačí si vzpomenout na britský automobilový průmysl před příchodem baronky Thatcherové. Tak ho chránili, až jejich produkce totálně zaostala a po uvolnění ekonomiky a levicových poměrů to celé odvětví padlo na hubu. Žádný příčetný Brit si nechtěl koupit ty jejich krámy, pokud zrovna neměl na RR.
Každý dělá co může. Evropa je špička v regulacích. Což není špatný, ale jen pokud by to tak dělal každý. Ale nedělá.
Docela by pomohlo, kdyby EU měla společný trh. Což je naprosté sci-fi. Každý si hraje na svém písečku.
Tak nás prostě Čína převálcuje. Pokud na ni uvalíme cla, koupí se nějakou zdejší firmu.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Evropsk%C3%BD_jednotn%C3%BD_trh
Takže Číňané nás převálcují, i když budou vyrábět v EU podle unijních regulací? Tím chcete říct, že problém nejsou ty regulace?
Tady je krásně vidět jak je EU nepoužitelná. Více GD více elektro aut a za chvíli půl Evropy může jít na pracák. Hlavně že se sníží emise tolik škodlivého CO2. Je mi z toho smutno jak se z kdysi světové špičky stáváme skanzenem a ještě pomáháme svému potenciálně největšímu a nejschopnějšímu nepříteli.
Ruku na srdce pokud by stály auta jako dříve tak by si Číňani ani neškrtli. Děkujeme ti milá EK.
Takže řešení je zůstat skanzenem spalovacích motorů? Možná trochu problém by mohlo být, že Čína nás dohnala i v téhle „špičkové“ technologii, takže ten rostoucí podíl čínských výrobců je i přes evropská cla na čínské elektromobily.
Někteří lidé stále považují Číňany za nevzdělané rolníky, kteří nejsou schopní vyvíjet moderní technologie a vyrábět kvalitní výrobky, takže za jejich úspěchem vidí jen politické selhání bílých mužů.
Člověk by čekal, že nás Asie z podobných omylu vyvedla s japonskými a korejskými firmami.
Jelikož třeba MG 4 se před cly prodávalo v Evropě s marží 45%, tak i po zavedení cel mají Číňané větší marži než evropské automobilky.
Škoda Felicia RostLine s hodinama na palubní desce a přípravou na autorádio za čtvrt mega?
Poucot by se mohli treba automobilky… v Cariad VW zahučelo hodně miliard a pořád sw v autech jako těžká bída.
Koupil jsem si od VW akcie. I přes varování, že to není dobrý nápad. A skutečně, nebyl 😁
EU se musí uzavřít, žádný import. Pak nám bude dobře. Budeme best of fšechno.
Skanzenem se stáváme přesně z opačných důvodů. S EV evropské automobilky začali pozdě a díky tomu vyklizeji v Číně pozice. A podobné je to se zelenou energetikou. Čína na ni přechází raketovým tempem, protože si je vědomá nedostatku zdrojů fosilních paliv. Na rozdil od Evropy ale maji pragmatický přístup. V Evropě jsme si z toho udělali ideologii, ale vesměs o tom jen kecáme. A aby toho nebylo málo, tak si několik zemí zcela nesmyslně (a nezávislé na green dealu, na který se to často svádí) odstavilo jaderné elektrárny a teď to způsobuje problémy. V přechodu na zelenou energetiku platí: „Kdo… Číst vice »
„…protože si je vědomá nedostatku zdrojů fosilních paliv.“ Proč potom staví nové uhelné elektrárny ve velkém množství (tedy nejen panely, vrtule a jádro)?
a co je podle vás velké množství?
Neustále jim roste celková spotřeba. Je potřeba nahrazovat i staré „stabilní zdroje“. Každopádně platí, že v roce 2023 měla Čína podíl energie z obnovitelných zdrojů 30.68%, v roce 2024 to bylo už 38%. A z roku na rok zvyšují své obnovitelné kapacity neskutečným tempem. V roce 2024 zvýšili kapacity FVE o 45% a větrných elektráren o 18% (což je 63.8% z loňského celosvětového přírůstku obn. zdrojů). Vice než polovina světové kapacity FVE je v Číně. Do toho připravují další megalomanské vodní elektrárny (s neblahým vlivem na ŽP). Pro srovnání celosvětový podíl energie z obnovitelných zdrojů byl v roce 2024 41%… Číst vice »
Hamižnost. To je ten důvod proč nás válcují. Evropští šefové chtěli vyšší zisky, a tak zaprodali své know-how do Činy. Viz https://youtu.be/qTilowhsX_w?feature=shared
Hezký večer.
A nyníje čínské know-how v mnoha oborech vyšší než naše (např. výroba baterií).
Například. A de facto ve všem. Jaderné elektrárny, žel.vozidla, automobily.. vše.
Nu což. Máme plno sociálně správních vysokých škol. Třeba nás budou do budoucna živit. Hurá.
To že nás dohnali je možná částečně chyba Evropy, ale že nás předehnali je už zásluha Číny. Evropské firmy budou muset zabrat a přicházet s něčím lepším.
Nicméně nebylo by to poprvé, kdy se nějaký evropský průmysl dostal do složité situace, ale dokázal se z ní nakonec vyhrabat. Kdyby po komerčním neúspěchu Comet a Caravelle v západní Evropě zakázali proudová letadla, dnes by nebyl jedničkou na trhu Airbus.
Jenže je to přesně naopak