Cla přílivu čínských aut do Evropy nezabránila. Za rok hlásí dvakrát vyšší odbyt

Podíl elektromobilů v nových registracích dosáhl již 17 %.
Data o registracích nových aut v Evropě vydala další varovný signál pro místní automobilky. Čím dál více lidí v Evropě kupuje auta vyrobená v Číně. Prudkému nárůstu počtu registrací čínských vozidel nezabránila ani loni zavedená cla na dovoz čínských elektromobilů.
Ukazuje to detailnější analýza vývoje trhu s novými auty za první tři měsíce letošního roku od společnosti JATO Dynamics.
Čínské značky dosáhly v březnu poprvé více než pětiprocentního podílu na trhu s novým vozidly. 74 210 vozidel registrovaných za březen znamenalo 5,2 % celého evropského trhu. Meziročně jde o nárůstu o 121 % v počtu registrovaných vozů, za celé první čtvrtletí o 91 %. K mírnému poklesu došlo u „západních“ značek vyráběných v Číně.
Expanze čínských značek je patrná i na pořadí největších výrobců na evropském trhu s auty: čínská Geely je už desátým největším výrobcem vozidel prodaných v Evropě. V prvních 25 značkách jsou již čtyři ryze čínské.
JATO Dynamics upozorňuje, že čínské automobilky se rychle clům přizpůsobily. Jako příklad udává model MG ZS, který výrobce začal nabízet jako hybrid. „Úspěch tohoto modelu je ukázkou, jak čínští výrobci mění své strategie v reakci na evropská cla na čínské elektromobily,“ dodal Felipe Munoz z JATO Dynamics.
Evropský trh s novými auty zaznamenal v březnu růst o 3,2 % v porovnání s loňským březnem. Registrace elektromobilů dosáhly druhé nejvyšší hodnoty v historii. „Nabídka elektromobilů se neustále zvětšuje, což je poznat i na zájmu zákazníků,“ dodal Munoz. Za měsíc se prodalo 240 tisíc elektromobilů, což znamená 17 % na celkových registracích. Dalších více než 8 % tvořily hybridy.
Nejprodávanějším vozidlem v březnu byl Peugeot 208, za celé čtvrtletí Dacia Sandero.