CityRail má svou první vlastní lokomotivu, na přepravu dřeva použije Siemens Hercules
Lokomotiva Siemens ER20 v majetku CityRail v čele mimořádného vlaku z Prahy do Kubovy Hutě. Foto: CityRail
Společnost CityRail začíná používat pro přepravu nákladních vlaků se dřevem nově jednu z nejsilnějších dieselových lokomotiv v Evropě: Siemens ER20,
Foukej, foukej větříčku, shoď mi jednu hruštičku. Asi hodně foukalo, protože na fotkách je spousta hrušek. Silná úroda, hruškovice teče proudem. Jsou z ní omámení novináři i někteří z Drážního úřadu. Pes Philipes, který Veroniku tenkrát na ústa kous, má dnes silný vous. Začínám být z toho klientelismu také omámená.
Dlouho jsem tady nenašel tak záživnou diskuzi.
awt ji provozovala uz pred nejakymi 10 roky co vim nedalo se na ni dovolat mela jen mobil a ten vzal nebo nevzal treba chlapek nekde v marketu
Dotaz – vyrábí se ještě Hercules?
Ne.
Ne, už poměrně dávno ne, kvůli TSI.
Sem si myslel že TSI bude ten problém. Děkuji.
Nene Herkul neboli Eurorunner se již delší dobu nevyrábí .. Jeho nástupcem je dieslovy Vectron 😉
Dobrý večer. Proč nekoupili lokomotivu české výroby? To je podpora domácího průmyslu?
Ona nějaká lokomotiva srovnatelných parametrů domácí výroby existuje? Možná časem CZloko s něčím podobným vyjede, ale tento stroj už je postarší, takže asi levnější než by byla novostavba.
Právě jste se stal vítězem dnešní soutěže o nejpitomější dotaz dne. Gratuluji. Pořád ale nedosahujete úrovně pana Petra.r. Polepšete se!
Pan Kubrt, nebo moje maličkost. ? Má otázka byla jistě oprávněna, takže pan Kubrt (tedy doufám).
Soudruhu, vždyť domácí průmysl nenabízí prakticky nic. Je mrtvý…
ČR je v celosvětovém měřítku na špičce v podílu průmyslu na HDP.
to sice ano, ale obrovský podíl na tom mají subdodávky, ne konečné výrobky, navíc pokud se bavíme o lokomotivách (o těch je totiž řeč), tak opravdu nenabízí nic (vyjma CZloko)
CZ loko effiliner je o krapet slabší než starej Herkules…
A effiler ma mensi trakcni silu, ER je tak na vysocinu vhodnejsi
Jasně, subdodávek je moc, podíl automotive je vysoký atd. Ale – když zůstaneme u železničního průmyslu (ne jen u lokomotiv), je ČR, vzhledem ke své velikosti (malosti), docela významný hráč.
To nevím, ale moc dobrý ten vysoký podíl průmyslu na HDP není, transformace hmoty v jinou formu je energeticky a ekologicky náročná při omezené marži, přičemž ceny jsou u mnoha výrobků dnes již globální, přičteme-li naši mizernou dopravní infrastrukturu kde nám chybí kapacitní železnice pro náklady a alespoň nějaké základní říční spojení do zahraničí, kdy nejsme stavu ani rozjet dopravu po Děčín, byť minimálně nějaký přístav musí být dostupný i za současných podmínek. Ten problematický sklon začíná až za posledními přístavy. A nemáme hotovou dálniční síť, chybí zejména severní spojení, stejně jako u železnice jižní. Tak to není pro takový… Číst vice »
Netvrdím, že je to ideální stav, byla to jen reakce na hlášku o mrtvém průmyslu.
https://www.czloko.cz/produkty/lokomotivy/effiliner-2000.htm
CZ loko chystá konkurenční lokomotivu Effiliner 2000, ale ta je teprve ve vývoji. Jsem zvědavý na vývoj v tomto segmentu lokomotiv, určitě těm novým oproti starším nahrává zavedení ETCS. Je to dobrý tah tuzemské lokomotivky.
Protože domácí průmysle nic takového nevyrábí.
„CityRail“ zní jako název pro osobní dopravu ne nákladní.
I to kde bude nakládat a co bude vozit, nemá nic společného s městem.
Další konkurent Petra r. Díky za kulturní vložku. 👍
Copak vyrábíte vy? Děkuji.
Rád bych upozornil, že železniční holding patřící Rakouskému státu se v překladu nejmenuje Rakouské státní dráhy, nýbrž Rakouské spolkové dráhy. Zkratka ÖBB znamená Österreichische Bundesbahnen.
a je v tom rozdíl jestli jsou státní, říšský nebo spolkový?
Jestli patří jednotlivému státu, říši, nebo spolku … .
Jistě. Ve chvíli kdy se použije Rakouské dráhy s velikým R, tak je vhodné použít oficiální platný název. V Rakousku a Švýcarsku měly jednotlivé kantony/ spolkové země majoritu, či podíly v lokálních železničních společnostech. A spolkové dráhy vznikly jako firma pro dálkovou a nadregionální dopravu. Dnes SBB i zmiňované ÖBB provozují i část regionální dopravy, přesto existují i v Rakousku lokální železnice vlastněné spolkovými zeměmi. A to včetně infrastruktury.
Dovolil bych si Vás upozornit (když už takto upozorňujete), že žádný Rakouský stát neexistuje. Existuje buď rakouský stát nebo Rakouská republika. Zajímavé, že u drah velké nebo malé R řešíte, ale u státu ne.
Zmiňovanému Tyrolsku se dost divím, že jim to v dieselu finančně vychází…
Však je také rakouská zadluženost více než dvojnásobná oproti naší…
Státní dluh jest irelevantní v tomto ohledu.
Diesel se nikdy neztratí
Jen ho nikdo jen tak nezaplatí… Ovšem majitelům Eurorunneru, tj. firmě City Rail, přesto přeji ať se jim daří. Ovšem nebudou to mít lehké, pro takový stroj musí být dostatek práce, aby časem zaplatila úvěr u banky plus náklady na údržbu a ještě aby z toho i něco měli její noví majitelé. Pokud lokomotiva má topný generátor, tak by kšefty pro ní mohli mít i v osobní dopravě – pronájem lokomotivy pro vlaky Praha – Plzeň – Mnichov, kde těchto lokomotiv panuje zoufalý nedostatek. Ovšem to by musel chtít provozovatel těchto vlaků…