CityRail má svou první vlastní lokomotivu, na přepravu dřeva použije Siemens Hercules
Společnost CityRail začíná používat pro přepravu nákladních vlaků se dřevem nově jednu z nejsilnějších dieselových lokomotiv v Evropě: Siemens ER20,
Společnost CityRail začíná používat pro přepravu nákladních vlaků se dřevem nově jednu z nejsilnějších dieselových lokomotiv v Evropě: Siemens ER20, přezdívanou Hercules. Výkon této lokomotivy je 2 000 kW, váží 80 tun a měří 20 metrů.
Lokomotivu vyrobenou v roce 2006 původně pro MRCE Dispolok firma koupila na úvěr a dnes ji slavnostně představila na speciálním vlaku z Prahy do Kubovy Hutě.
Podle člena představenstva CityRail Jana Hrušky bude lokomotiva zatím nasazena na nákladní vlaky z Vysočiny na Slovensko. Hlavní přepravní komoditou je dřevo z kůrovcové kalamity určené k dalšímu zpracování. Nakládka nyní probíhá v Nové Cerekvi a dalších vybraných stanicích na Vysočině. Vlaky jsou vedeny do stanic Zvolen a Hronská Dúbrava.
„Lokomotivu jsme koupili především kvůli jejímu výkonu, umožňuje nám především provoz delších a těžších vlaků bez nutnosti použít více lokomotiv,“ řekl Hruška. Dosud si na tyto zakázky najímal CityRail lokomotivy jiných dopravců. „Dalším významnou výhodou této lokomotivy je také její schválení pro provoz v Rakousku a Německu, což jsou též další země, kam směřuje vytěžené dřevo. V letošním roce proto počítáme se zajížděním minimálně do rakouské pohraniční stanice Summerau a časem snad i až ke konečným zákazníkům v Salcbursku a Tyrolsku,“ uzavřel Hruška.
Lokomotivu koupil CityRail od slovenského dopravce Express Group. Přestože bylo v letech 2002 až 2011 celkem vyrobeno 181 kusů těchto lokomotiv, v Česku tato lokomotiva není příliš rozšířená. Aktuálně jezdí pouze na Západních expresech z Plzně na hranici s Německem a dále do Schwandorfu v barvách německého dopravce Die Länderbahn. Z nákladních dopravců ji v Česku aktuálně nikdo nevyužívá, 8 lokomotiv stejného typu vlastní český Metrans, ale ty jezdí především na Slovensku. Nejvíce těchto lokomotiv, celkem 100 kusů, vlastní a provozují Rakouské státní dráhy – ÖBB, v Rakousku jsou označeny řadou 2016. Tyto lokomotivy jsou pravidelně k vidění v Bratislavě.