CityElefant z nehody na hlavním nádraží půjde opravit, rozhodly České dráhy
Jednotka 471 CityElefant po střetu s lokomotivou. Foto: Drážní inspekce
Dopravce se potýká s nedostatkem provozuschopných jednotek.
Dopravce se potýká s nedostatkem provozuschopných jednotek.
Omlouvám se za trochu off-topic. Nevíte někdo, kdy přesně má Pendolino zkoušet „dvoustovku“ na úseku Doubí-Soběslav? Pokud už jsěm to tedy neprošvihl. Ne že bych byl nějaký šoto-spotting-maniak, ale kouknout bych se šel. Dík!
Už se jezdí.
Už to vidím dole, dík a omlouvám se za plevel tady. Nějak jsem to přehlédl.
Jak už tady podotkl Tomášek. Je smutné, že do City Elefantu vrazí ČD snad více jak 100 milionů korun, ale… Do podstatně lepší a řekl bych i nenahraditelnější jednotky Pendolina vrážet těch 200 mega nechtěli. Ach jo…
Pendolino je právě mnohem snáze nahraditelné, než v tuto chvíli kriticky nedostatkový Elefant. Jednotky 471 se turnusově pravidelně spojují a rozpojují a na to nic jiného, než právě tu 471 nasadit nelze. Navíc ten Elefant je skoro o dekádu mladší. Místo Pendolina může jet klasa nebo Comfort/Inter/Railjet.
Ten Elefant za den přepraví víc lidí než Pendolino za týden a vydělá tak mnohem víc. Ve finále do konce své životnosti si tu opravu v klidu zaplatí a ještě bude dál vydělávat.
Jo, to můžu brát jako určitý point. Na stranu druhou – já vám nevím. Dneska není zase tak velký problém už CityElefenty nahradit jinými jednotkami. Určité RegioPantery nahradit City Elefanty rozhodně mohou.
City Elefant má vzhledem k dvoupodlažnosti větší kapacitu. Běžně spojují i dva za sebe a tak myslím, že dva RegioPantery o stejné kapacitě by se v menších stanicích nemusely vlézt k nástupišti…
Nemá někdo přehled, kolik přesně teď Elefantů pro PID chybí? Poslední dobou se často setkavám se situací, že ve špičce na S9 jede jeden a ten je pak k prasknutí. A právě si říkám, kolik jich musí chybět, že je situace tak špatná.
Tuhle jsem na Smíchově viděl složeninu sysel, 2x honekr a 2x patro. Zřejmě náhrada za 2x ešus.
To je dlouholetá (od 2017) náhrada za nedostatek ešusů. Momentálně je v Praze turnus pro 4 takovéto soupravy, tři se točí ve špičkách na trati do Řevnic, jedna ráno do Řevnic a odpoledne do Kralup. Plus další čistě patrová jezdí jeden ranní obrat do Kralup. A jedna by měla být dispečerská, celkem tedy 6 souprav.
Nově by se na kralupské trati mělo na těchto výkonech (ráno i odpoledne) vyskytovat dvojče nových panterů, ale zatím se tak neděje a jezdí staré soupravy (respektive panter jel jednou v pondělí ráno) https://sledovani.55p.cz/praha_404_2024/
jo, touhle okrasou české železnice jsem měl tu čest se povozit, když mi v roztokách ujel novej panter v pidu. docela kulturní šok.
Je to hrozná ostuda. Snad se je podaří dodávkou panterů vyeliminovat směr Tlumačov.
Na to by někdo mohl namítnout, že těsně před tím rokem 2017 byla provedena modernizace pater a do syslů byla doplněna jednička, tak to přece nebudeme hned šrotovat 🙂
Jedničku mají jen tři sysli ale už jsou v Praze dva sysli s ETCS, takže ty budou jezdit ještě dlouho.
Mrkněte do JŘ, jde o nepárový výkon jen v ranní špičce. Kdo je tak bohatý, aby si na 30 km/denně držel novou soupravu.
Není nepárový, stará patra bez sysla jezdila (resp. pořád jezdí, i když už nemají) na 9604/9607.
Letos ano, ale od prosince jedou do Kralup jako Sv, protože se využije spojování a dělení Panterů.
Ony se ty soupravy beztak rozpojují a skládají dle potřeby. Každý vůz je zařazený v jiné turnusové skupině. Včera odpoledne byla snad odpoledne i dispečerka ze Sysla a tří Bdmtee.
Nedávno jsem viděl variaci, kde byla místo sysla lokomotiva, tj. na obou koncích soupravy.
Taková verze jezdí celkem často, protože se různě kazí jak syslové, tak patra. Ta dvouhlavá souprava má odpich, že za sebou víří štěrk.
Ta jezdí pořád, lokomotiv je dost, syslů málo.
To je pravidelné řazení, dispečerka je bez pater, aby mohla jezdit rychleji, patra mají jen 100 km/h.
Sysla a honekry a sysla a patra o tom vím ty vídám, dokonce i x62 patra x62, ale tuhle křížení jsem na Smíchově viděl poprvé.
Proč v tom roce 2001, kdy začaly Elefanty jezdit, jich ČD neobjednalo víc? Nebo ještě nechat další vyrobit? Jestli půjdou cestou City Frogů, budou jezdit ještě hodně dlouho.
V roce 2001 nikoho ani ve snu nenapadlo, že bude v aglomeraci základní interval na tratích ~15/30/60 doplněný různými posilami v podobě dalších Os a Sp vlaků.
Takových souprav je několik.
Tak to je ještě ta lepší verze.Uz jsem dvakraz potkal 3xHonecker a patro jedno.
Toto opravi a Pendolino 06 ne nechapu…
Přesně… Úplně to samé jsem chtěl napsat.
Tak trochu jednodušší případ: jeden soused si auto jen škrábne a druhý ho má z půlky slisované.
Taky se budete divir, že jeden ho dal opravit a druhý ne?
Budou, protože druhý soused slisoval Mercedes za 3,5 míče a oni na to čumí jak na svatý obrázek,. To se prostě musí zachránit, že.
Až na to, že tohle je zcela mimo mísu. Ostatně, jako tady ve vláknu dodává Joe.
Jednak byly obě jednotky značně poškozené, na samotném City Elefantovi náklady na opravu stojí 100 milionů korun!!! – žádné škrábnutí!!!
A za druhé… je rozdíl slisovat Ferrari nebo řafověji vyráběnou Škodu Fabii. Jasně, že na Ferrari už z podstaty věci bude větší škoda a větší náklady na opravy. To ale neznamená, že by se oprava nevyplatila. Pendolin měly České Dráhy pouze 7, zatím co City Elefantů několik vyšších desítek. To, že by se případně nějaký Elefant vyřadil by zase takovou pohromu neudělalo.
Vy zas nechapete ze „priklad“ ma byt co nejjednodussi a nejjednoznacnejsi. Jakmile tam napisete „100 milionu“ tak se spouste lidi zatmi pred ocima ponevadz tolik nul si ani neumeji predstavit.
Třeba proto, že je jiný rozsah poškození?
Nebo proto, že na 471 ještě existují díly a nářadí, zatímco ETR460 je dlouhá léta po ukončení výroby?
Taky samozřejmě pendolino na sebe musí vydělat, zatímco elefanty jezdí v závazku a každý jeden chybí při plnění smlouvy.
Rozsah poškození je evidentně na jednotce City Elefant dost zásadní, když je následná oprava vyčíslená na nějakých 100 milionů korun. To, že i po srážce nevypadá City Elefant nijak zle neznamená, že je rozshah poškození nějak dramaticky jiný. Nemyslíte?
Oprava Pendolina je odhadnuta na 200 mil Kč, + 50 mega montáž ETCS. Oprava elefanta vyjde na cca 80 mil Kč. Navíc nehoda se stala na jednotce z poslední dodané série, takže je z pohledu výdržnosti vlastně ještě nová. Což se o Pendolino říct nedá.
Montáž ETCS do toho nepleťte. Samotná montáž byla naceněná a nasmlouvaná již dávno pro 7 jednotek. Nikoli 6. Takže… Ve výsledku byly peníze za montáž ETCS utraceny úplně stejné, ať už se s jednotkou bouralo, či nikoliv… A… To, že jde o 2x vyšší částku – přece neznamená, že to je nutně najednou nezaplatitelné – zvláště, když jde o vlajkovou loď Českých Drah. Není se moc čemu divit, jak moc jsou jednotky Pendolino stále pro ČD důležité v oblasti marketingu, a taky bych řekl, že by neměl být jen tak bez povšimnutí fakt, že jsou Pendolina žádaná třeba i ze… Číst vice »
laický dotaz: třetí vůz z Hlavního a druhý a třetí z Milovic by šly složit do zdravé funkční jednotky?
Šly, ale to by musel někdo přemýšlet, naplánovat, objednat….🤣🤣🤣
Nebyly náhodou obě nehody řidičákem (971) napřed? Jen to tahám z paměti, určitě to netvrdím.
Je to tak. V obou případech to schytal řidičák.
Ano byly, 066 i 040 byly bourány řídícím vozem.
Bohužel nešly, respektive ne v krátké době. Jsou poškozeny obě 971.
To neumí 471-vlozak-471? Měla by…
Umí a dokonce takhle jedna jednotka i chvíli jezdila. Pamatuju si jí na Berounech.
A makaj oba motory – šlo by 471 + n*071 + 471?
Podle článku by slon z Milovic měl být opraven cca za měsíc. Má smysl se na tak krátkou dobu drbat s jednou atypickou soupravou?
Měsíc s atype, nebo jedna chybí?
§xx. Bude prázdninový provoz
Docela jsem zvědavý, kdy by mohla jednotka z hlavního nádraží být případně zpět v provozu. Nedá se říci, že by svařovna Škodovky v Ostravě neměla do čeho píchnout.