Čistý design zůstane. Opravená stanice metra Jiřího z Poděbrad bude nastálo bez reklam

Stanice metra Jiřího z Poděbrad. Foto: Zdopravy.cz, Jan NevyhoštěnýStanice metra Jiřího z Poděbrad. Foto: Zdopravy.cz, Jan Nevyhoštěný

S nájemcem reklamních ploch se uzavřel dodatek ke smlouvě. Plochy se našly jinde.

35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ivan_pha

Proč to takhle nemůže vypadat všude?

Tento design je velmi povedený a nadčasový, reko se povedla.

Jmeno

Víš jak je MHD drahé? Už teď Praha dotuje jízdenky asi z 80% a uvažuje se o zdražení. Bez reklam by byly lístky ještě mnohem dražší.

A vnímání designu je subjektivní. Mně to třeba přijde hrozně nudné, staré a nezajímavé.

218

80 nebo 82, to už je ve výsledku asi jedno. Peníze tečou někde jinde – dokud si můžeme dovolit platit např. interval 7,5 minuty do Podhoří, jsme na tom asi docela dobře.

Tomáš Záruba

Tyhle “devadesatkovy” smlouvy jsou fakt peklo…

mnoho odstínů zelené

Podkladová deska pro nápis „JIŘÍHO Z POD – ĚBRAD“ se bude rekonstruovat zase jindy, prosím … ?

Lukáš Kníže

Perfektní! Nově opravená stanice mě uchvátila svou čistotou a jsem rád, že tak zůstane. Je vtipné, že v té úžadné čistotě prostoru mnohem více vystoupí eloxované kazety, které mají mírně odlišný odstín nebo jsou v matu namísto v lesku.

Martin

Je videt, ze nektere plechy pomackali a netrefili odstin…

Kuba2

Aby byl čistý design opravdu čistý, chtělo by to v první řadě pořádně umýt svítidla. Někdo to při rekonstrukci jen tak ošmrdlal a asi to vypadalo čistě, ale jak se přes to pustilo světlo, bijí ty šmouhy od hadru do očí. Je to mnohem větší ostuda než reklamy, nestálo by skoro nic to vyřešit a přesto to nikoho nepálí.

HK~

reklama by tolik nevadila, kdyby z ní DPP mělo na pokrytí třeba 20% nákladů na provoz a ne méně než 1%

zajímavé ale je, že BigBoard, který tu reklamní plochu od DPP nakupuje, tak z ní dokáže vystříkat víc než 20x tolik, kdy si poptávají za 2 týdny to samé, co DPP za celý rok

Jaaa

No ne-ke-cej! Někde zůstane futurobrutál v čisté podobě bez vizuální špíny a náplav?

Škoda jen ta nedotažená barevnost…

P_V

Paradoxně v původním architektonickém řešení ten prostor na reklamu byl. Eskalátorový tunel měl na stropě zavěšené reklamní panely, které prostor zároveň osvětlovaly.

vlachjan

Neměl byste odkazz na nějakou fotografii? Zajmalo by mě jak to vypadalo. Díky.

Vianden

Jednu fotku jsem našel:
https://www.metroweb.cz/metro/stanice/linka_a/JP/JP-Etunel.jpg

Nevím ale jestli to bylo původní při otevření stanice. Jinak to bylo stejné jako je to teď ve stanici Želivského. Dříve byla na bílé straně reklama a na druhé zářivky. Stejně si to pamatuji na Hradčanské.

Ivan_pha

Tady je to vidět lépe, jde hlavně o závěsné panely na stropech.

https://www.citymove.app/post/podzemni-galerie-znate-umeni-v-prazskem-metru

q89

Ne, to fakt nebyli reklamní panely. (reklama za socíku?? i vy proletáři..)
Ty panely (dodnes dochované na Želivského a Strašnicích) slouží k osvětlení a když si je prohlédnete, pochopíte, proč zmizeli – moc se ten nápad nepovedl.

Martin

Ty nove informacni panely me zacinaji trochu vadit, jak jich pribyva, jsou videt nedomyslenosti, hlavne v piktogramech (nektere nejsou moc logicke) a pismu (jednou tucne, jednou tence)…

WhtRbt

Jednoznačně krok správným směrem. Byl bych pro odstranění veškeré reklamy z metra i za cenu zvýšení jízdného. Škoda, že se reklamní smog rozšiřuje/přemisťuje do tunelů metra (viz reklamě-informační systém a jeho možné rozšíření v letošním roce)

Lukáš Kníže

Vidíte to. Já jsem a budu naopak rád, že se reklama přesune do temných tubusů a díky tomu budou architektonicky hodnotné stanice bez reklamy.

Lysimachia

Reklamy a všechen vizuální smog mi vadí.

Co teď ale po opravě na eskalátorech JzP jezdím, tak na mě působí tou prázdnotou víc klaustrofobně a možná i trochu sterilně. Nemusí to být reklamy, ale příčné vizuální členění by mohlo pomoci.

jkjk

Ty „nemalé“ příjmy přestavují asi 1 % obratu DPP. Pokud by třeba šla polovina reklamy pryč, žádný velký vliv na hospodaření DPP by to nemělo.

Pražec

Chtělo by se namítnout cosi o rozdílu mezi tržbami a ziskem, nicméně v případě DPP nemůže být o zisku řeč.

Pražec

„Cestujeme-li Německou demokratickou republikou nebo Sovětským svazem, zarážejí nás všudypřítomné sugestivní rudé transparenty a plakáty; připomínají ‚ brebentící stroje‘ Aldouse Huxleyho. (…)
Pak si teprve začneme postupně uvědomovat, že ta velkolepá reklama našich západních výrobců není ve své podstatě nepolitická, nýbrž že svébytným způsobem plní tutéž funkci jako plakáty ve východní Evropě. Můžeme se dohadovat o tom, zda všechno, co hlásají rudé transparenty, je špatné a hloupé. Ale zahazování sotva použitého zboží, jen aby bylo možno koupit nové, lavinovitý vzrůst výroby a spotřeby, to je prokazatelně stupidní a prokazatelně špatné – v etickém slova smyslu.“
— Konrad Lorenz, 1972

Frantík

Napadá mě řešení reklamy povolit, ale za takovou částku, aby při dnešním pokrytí reklam (tedy běžné frekvenci reklam na všech stanicích) by se z toho zaplatil celý provoz. Tak aspoň bude jasně daná nějaká částka, a jestli to přijde drahé, jejich problém.

Jirka

Kéž by to tak bylo všude. Praha bez reklamního moru by byla o tolik hezčí město… ale my tady udržujeme vizuální smog jak na Balkáně a každý pokus o to nějak zlepšit stav veřejného prostoru je nazýván “komunismus”

Václav Petrů

Však se tím Hřib chlubil i ve včerejších Událostech, komentářích… kde jsem nabyl dojmu, že když už mu to moderátor podsunul, ve vteřině se neopomněl poplácat, že to zařídil 🙂

Martin

Kdo jiny vas pochvali lip nez vy sam… to je bezne a naprosto normalni 🙂

Martin Černý

Kéž by se tahle novota přelila i do ulic, ať to u nás nevypadá jak na Balkáně!

Kebab

Podepisuji v plném rozsahu. Reklamní mor pryč z veřejného prostoru.

Jan T.

Bohužel v ulicích není reklama jen na veřejném mobiliáři. Došlo to až tak daleko, že jsou na ulici permanentně odstavená auta sloužící jako reklama. Čemuž se není co divit, když za pronájem lukrativní plochy zaplatíte trapných 1200 ročně. I podnikatel má na sebe první vozidlo za pouhých 7000 ročně.

Jiří Kocurek

Pokud ho používá k podnikání, proč by si tam logo nedal? Budeme i tohle řešit zákonem, protože vyhláškou to zakázat nelze?

Logo bylo i na železničních vagonech vozících Pilsner Urquel do Prahy za dob dávno minulých.

Danny

No, občas jsou to i reklamní vraky. V centru Prahy jich pár je… jsou mezi nimi i staré limuzíny či pohřební vozy.

Jiří Kocurek

„používá vozidlo k podnikání“ tedy že s ním (byť nepravidelně) jezdí, vozí, pracuje. Ostatně reklama na Nexbike je i na jejich sdílených kolech.

Pokud jsou to vraky, tak má policie možnost poslat to na technikou, pokud to má technikou propadlou a nemá to ani zaplacené ručení, tak to můžou odtáhnout taky.

Jiří Kocurek

Zákon o provozu na pozemních komunikacích:
„Na územní hlavního města Prahy se nedovoluje firemní označení vozidel ve vlastnictví soukromých i právnisckých osob“ … a řach, došlo na ČD Bus.

Protože napsat ten paragraf pro určitou skupinu obyvatel by odporovalo Ústavě.

DavidK

Tohle je úplný nesmysl… Každá firma a každý podnikatel má své logo, a má právo ho mít na svých firemních autech, vozech, a podobně… Není to nic proti ničemu… Ono je rozdíl reklama a reklama. Reklama v podobě firemního loga je za mne naprosto a zcela v pořádku, pokud jde o označení daného vozidla, nebo místa, které dané firmě patří. Problém ale pak bývá v tom, jak ony reklamy vypadají. Pokud jsou tyto reklamy opravdu přehnané, nesmyslně obrovské, barevné a podobně, tak to vypadá hrůzostrašně. No a pak je také problém s reklamami, které zejména pak v ulicích a různých… Číst vice »

DavidS

Lepší se to, sice to jde pomalu, ale je to lepší než to bývalo.