Cirkus TGV. Správa železnic odmítá zveřejnit, kolik bude prezentace rychlovlaku stát

TGV, ilustrační foto. Autor: SNCFTGV, ilustrační foto. Autor: SNCF

Správa železnic vysvětluje, proč do Česka zamíří jednotka odstavená z běžného provozu.

132 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
JirkaM

Takže nám ukážou jak se jezdilo v zahraničí před 40 lety a jak se u nás bude jezdit za 40 let? 😂😂 skvělé

Martin z topírny

Asi tak nějak 🙂

a pozor za peníze daňových poplatníků i s ohledem, že SŽ teď škrtá kde jakou výluku, kde jakou investici s tím, že nemá dost finančního pokrytí… ale na voloviny peníze mají…

Pan Ministr by se měl vážně do té jejich pokladničky podívat

Martin

Ja se tesim, rad se prijdu na legendu podivat,… ale nezverejnit co to stoji mi prijde ujety… zadarmo to urcite nebude, to je fakt, ale proc to tajit, to nechapu…

TGV

Vidim že jste nepochopili, že vidět TGV v Česku… je pro zobany svátek … 😀

Jaroslav Crha z Brna

Borci prej ČD CARGO nic neví o transportu TGV po česku !

Jiří P

„Jen“ 10 miliónů, tvrdí kancelář GŘ SŽ.

anonym

pres 20 mio

Lklk

No…. Prezentace rychlovlaku….? Spíš bych řekl ukázka veterána…. Už před 32 lety sem přivezli TGV atlantique jako prezentaci…. Vyfotili se potentáti a bylo. Šlus!!! A dneska sem s velkou slávou chtějí zase k účelu fotografování přivézt ¹ generaci TGV ? Proč jako, když se za 32 let tady ani nekoplo do země?

Alibaba

Protože to 32 let nemělo žádnou politickou podporu.

Martin

a to byla ale hloupost… ted tu je skanzen…

liposh

Tož děcka, když už se tahle šílenost uskuteční, tak si to pojďme užít a vezměme to pozitivně. Musíte mi prosím (zavčas) říct, kdy to kolem toho Ronda pojede. Ať si to můžu bliknout 🙂

Martin

to bude super fotka…

Martin z topírny

a na dalších 40 let zasejc nic… 🙂 🙂 🙂

Tom

Politik se vyfotí v Brně s babičkou TGV, politické body se nahoní z peněz SŽ a my všichni se na to složíme 😞

M19

Pořadatelem jsou snad BVV a ty patří městu, ne?

rozinka

To nic nemění na tom, že je ta putovní výstavka cvakaná z našich daní.

Y.K.

Nikoliv, na webu je společnost Viapromotion. BVV provozuje výstaviště, nepořádá výstavy a veletrhy.

vašek

Pořád lepší než když správa železnic sponzoruje různé sportovní a jiné akce které mě nezajímají a musím na to přispívat z daní a jízdného. No tak tentokrát zase někdo jiný přispěje abych se mohl kouknout na TGV

Tom

SŽ jako státní organizace snad ani sponzoring dělat nemůže, to dělá ČD, nebo ČDC

Martin z topírny

Neměla by …ale jako jiné státní a polostátní firmy to dělají

Vapch

Je to šaškárna, stejně jako mnohé jiné počínání SŽ

David

Není pravda, že je odstavena z běžného provozu, níže to uvádíte na správnou míru…

Ondřej

Ten nájem na brněnském výstavišti bude raketa. To nemá SŽ nějaké jiné nemovitosti vhodné k prezentaci vlaků?

Karlos

nemá, všechny nechala zbourat 😀

medvěd

Přeci chtěj ukázat, co by tady mělo jezdit (dálková přeprava /ne příměstská). Místo keců jim pomozte udělat rychle VRT tratě a soupravy na ně, ať se má příměstská doprava co rozvíjet a dálkový vlaky nepoposkakujou za osobáky na koridoru. A Brnu přejte raritu TGV na silniční křižovatce. To se vícekrát nepovede. Neříkejte mi, že se nechodíte dívat na setkání historických vozidel ( a to pořadatele něco stojí).

XB-1

Určitě, chce to jen přijmout nějaké ty socialistické závazky a zorganizovat dostatek brigádníků na výstavbu 😛

Ketchup1970

Jo , můj strejda postavil se spolusvazaky trať mládeže jen za ubytování a modrou čestnou košili ..:-)

Martin z topírny

Ale tady není účelem něco rozvíjet a smysluplně budovat

Tady v té banánové republice je především účelem dopravních staveb „nakrmit“ kamarády

Karlos

typický přístup sebevraždy železnic.

Pavel

Na okruhu ve Velimi jezdí lepší perly včetně Thalys nebo Britských souprav….Tohle je pro kočárkaře.

Schmidt

Mimochodem, až se ODSune to nádraží v Brně, jak bude výstaviště kolejově napojeno?

MaDo

Asi se vám zasekává CapsLock. To „ODSune“, je do očí bijící.

Ketchup1970

Akronym … příteli ,

rozinka

Problém je, že to schválila vláda ANO koblihám bude líp.

Georg

(a) nadrazi se nikam presouvat nebude a (b) vlecka bude zrusena relativne brzo… https://www.idnes.cz/brno/zpravy/vlecka-vlak-brno-vystaviste-veletrhy.A220426_661919_brno-zpravy_zubr

Kleist

Nikam 🙁

tarten

Možná to opravdu dopadne tak, že se nádraží v Brně nebude stavět v žádné z nových poloh a že vysokorychlostní vlaky, tedy vlastně žádné expresy od Prahy nebudou moci v Brně zastavovat, s výjimkou možná vybudované Vídeňské.

hoholu

jako kdyby pak po dobudovaní trati kolem D1 zastavovali jinde..

tarten

Zřejmě netušíte, že na brněnském hlavním má podle plánů VRT cílově zastavovat 5 párů VR vlaků. Ovšem jen když se tam někam vejdou.

Martin z topírny

Předpoklad – žádné propojení nebude… bude se to vozit po silnici

Každá výhybka v uzlu bude drahá, hodně drahá… zvláště na tom Novém Šalingradu

milan

Je téměř signifikantní, že bude jednotka prezentována na BVV, protože to asi bude jedna z posledních jízd železničního vozidla po této vlečce, neboť jak se psalo již dříve, mám být zrušená.

Jiří Kocurek

Asi by tam měl přijet dvojministr Havlíček s celám ansámblem a propagovat zavedení pravidelných vlaků. Regionova by tam mohla pendlovat až do Maloměřic po nákladním průtahu. 😀

okk

Bude to taková symbolická tečka za vlečkou. Nic absurdnějšího už u ronda asi vyfotit nepůjde. 😀

Informovaný

Ve vedení Správy železnic je totiž organizovaná komuna soudruhů, kteří se střídají na běžícím páse a ne aby jim někdo jejich partičku narušil nebo rozpustil. Stačí se podívat že novým ředitelem organizační složky, oblastního ředitelství, náměstkem či ředitelem se nastane jen tak někdo, často tam kolují furt ti stejní lidé. A že jich je dost, tolik ředitelů a vedoucí jako má SŽ nemá ani aparát armády kdejakého státu 😉

Georg

a taky na sprave zeleznic taky pracuje nezanedbatelne mnozstvi natvrdlych (a jinde nezamestnatelnych) frustratu, kteri pak sve sramy na dusi potrebuji projevovat na internetu.

Informovaný

To je možný. Díky bohu já na dráze nepracuji 😉

Pája

Ony se sem tam najdou některé typy lidí i u traťovky. Minulý týden jsem si krátil čas pozorováním při čekání na „svůj“ vlak a zaujali mně dva. Poprvé v životě jsem viděl podbíjet návěstidlo….

Kuna

Třeba ho obratem koupí Jančura a založí dceřinou společnost Regio-TGV-Jet a vyhraje s ní soutěž na zrychlené vlaky Olomouc – Uničov – Šterberk 🙂 🙂

Jiří Kocurek

A šotóši se tam budou jezdit povozit, hurá na kolotoče.

Franta Metel

Jakožto obyvatel Šternberka bych se vůbec nezlobil 🙂

JirkaJJ

Je nějaká možnost že by to tak fakt bylo? Kolik taková 31 let stará jednotka může stát? Muselo by se do toho nasypat moc peněz, aby to jezdilo alespoň 160? 😀

Filip Carva

Kdyžtak tam máte překlep:
„V Česlu“

Vždycky tam nějak naskáčou 🙂

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Mysleli jsme to dobře, ale dopadlo to jako vždycky.

Tramtadadá

Až se tohle dozví skutečný ZYRTHEC tak bude zuřit!

JackBrno

Doufám, že někdo z insiderů dodá přesnější čas přesunu jednotky na brněnské výstaviště. Bude velmi zajímavé a unikátní vidět něco takového pohybovat se na výstavištní vlečce v brněnských ulicích!

Gwann

Tažené bangli

Jiří Kocurek

A přes oblaka dýmu budou turisté hledat parní lokomotivu.

Kleist

Jen škoda že tam je už to staveniště

Miropiro

Stejně očekávám, že půjde o zkrácenou soupravu (tak tři vozy), bo jinak by převoz celého vlaku na výstaviště v Brně byl po vlečce fakt hustý (že bude v noci, se dá očekávat).

Zlámalík

TGV má mezi vozy Jacobsovy podovzky, takže bez zvedáku soupravu nezkrátíte. Píše se, že jde o soupravu o 8 vozech délky 200 metrů.

Lukáš Chytil

Opravím 2 hnací a 8 vložených.

cema

Proč tolik jedu? Podle mě ten nápad má dvě velká pozitiva. 1) Skvělá příležitost velké celorepublikové komunikační kampaně, která je pro projednávání staveb VRT naprosto klíčová. 2) Vozidlo je krásné, je to skutečná legenda a zaujme všechny svoji barvou a nadčasovostí. Asi to bude stát majlant, ale věřím, že to bude smysluplný cirkus.

milan

Je velice smutné, když někdo prezentuje něco, co nikdy nebude a vydávat za to jistě nemalé prostředky, když ten samý nemá ani na udržení bezproblémového konvenčního provozu.

Georg

to znamena kde by bylo mozne udrzet „bezproblemovy konvencni provoz“, kdyby sem tgv nezajelo?
naklady neznate, varite z vody, respektive z vlastni senilni zabednenosti, zlucovitosti a nenavisti ke svetu, ktery prestavate chapat.

PvvS

Takže na prezentaci nových tras se dotáhne vozidlo, který už se v provozu nevyskytuje. To už ICE4 by udělalo víc parády .

tarten

Nejsem si úplně jistý, kolik parády by tu udělalo ICE4 se svými 28 m dlouhými články.

Šotouš Emil

Těším se až přijede určitě si zase stříknu do gatí

Miloš

Je velice smutné požívat k prezentaci historické vozidlo a navic na našich kolejích neprovozní!
Opravdu je vidět, že naše obyvatelstvo o rychlovlaky nemá zájem, protože jim k ničemu nejsou, pouze pro cizince, kteří využíjí ČR jako tranzitní zemi. Ale z takové stavby jistě několik miliard kápne vedle..
Kdyby se tak jezdilo na stavajících koridorech před 30lety slíbených 160km/h tak bychom mohli byt spokojení.. Nyní se rekontrukce koridoru opakují a výluk přibývá a konec v nedohlednu!

Georg

a nebyl jste uz pred temi 30 lety stejne natvrdlej nebo nahluchlej?
a neprijde vam divny sem psat takovyhle sragory? vzdyt jste uplne mimo…

Jiří Kocurek

A to jste čekal, že přijde den, od kterého už žádná udržba ani opravy nebudou potřeba a všecko bude fungovat na věky?

Pezos

Za komárů to tak „fungovalo“, proto jsme potřebovali 30 let, než se ty tratě daly dopořádku.

Ares

Vyhozené peníze.

Martin

Prvně jsem vni seděl kolem roku 1990 v Plzni a takové rodeo kvůli tomu nebylo. Zastavováni pozemků je samozřejmě špatně ale tomu co o tom rozhoduje jde o love žejo

Kleist

Tak hlavně že u VRT pozemky vadí ale u dálnice ne

Joe

Celkem nesrovnatelné stavby, dálnice ulehčují osobní i nákladní dopravě, vrták bude jen pro osobní přepravu.

Pavel

To zabaví naše NTM a šoupnou to do depozitáře…

Souhlas k posunu

Bude to asi hoooodně drahé! Historická jednotka na historických kolejích.
SŽ = Skanzen Železnic

Jan P.

Nápad bohulibý, provedení rozpačité. Jak již bylo řečeno níže, kdyby se jednalo o nějakou současnou VRT jednotku, neměl bych výhrad.

Jiří Kocurek

Představte si, že že SNCF namísto AGV nasadí náradní soupravu s oddůvodněním, že jednotka číslo razdvatři je na prezentaci v zahraničí.
Francouz takhle opravdu nefunguje, ani se mu neválí ve stodole plonkovní rychlovlak, pro který nemá využití, ale koupil ho a teď neví co s ním.

Jan P.

Tomu rozumím. V tom případě se zkusit domluvit jinde, třeba s DB a třeba zkrátit dobu prezentace v jednotlivých městech atp. Jinak jak říkám, proti samotnému nápadu nic nemám. Každá prezentace VRT a možnost diskuse s veřejností je v pořádku.

Malé stydlivé prasátko

Spíš mi přijde zajímavé vystavení v hlavním městě ČR v rámci pracovní doby. Já chápu, že jsou tací, kteří pracují na směny, ale ti ostatní nešťastníci v pravidelném office režímu dost možná ostrouhají. Nebo víme, kdy opouští Praha hl. n.?

Jira.H

Todhle absolutně nemá smysl vystavovat max jako historické vozidlo. Vždyť to naše pendolino je na vyšší úrovni jen ma mensi konstrukcni rychlost ale je to modernejsi jednotka. Kdyby přivezli AGV nebo ICE4 tak to je jiná to by byla prezentace na úrovni.

Jiří Kocurek

AGV by bylo za raketu. Ta věc musí lítat nahoru dolů, aby si na sebe vydělala.

Petr

A tak to dopadne i s českou VRT. Klasická by byla drahá, tak bude trochu přiohnutá po česku. Když nahatí, tak jen odcaď pocaď.

Jiří Kocurek

Pokud o tom budou rozhodovat blbci, kteří dneska přesně vědí, že lokomotivy a vagony na 200 km/h jsou zbytečné a stačí na 160 km/h, aby se ušetřilo, protože dvoustovka nikdy nebude…

Georg

tak znovu: zajistit soucasnou jednotku je vyrazne slozitejsi, realna volba zni: budto tato jednotka, nebo hovno. z vaseho prispevku chapu, ze preferujete to druhe.

(mimochodem z pohledu zeleznicni techniky je tahle jednotka mnohem vyznamnejsi nez slovenska strela, nad kterou se tu pravidelne onanuje).

Schmidt

v čem je to naše pendolino na vyšší úrovni? Děkujii

Pavel

Naše není.Je Italské a TGV bylo Francouzké už před 40ti lety.

Alibaba

Tyhle první TGV měly 1,5 hnacího vozu v čele (3 podvozky po dvou nápravách).

Hodně štěstí

Každý rozumný člověk ví, že vysokorychlostní tratě tady chybí i bez propagace. A propagace nepropagace, tak to stejně běžný občan žádným způsobem neovlivní co se stavět bude a nebude. Takže za mě jen vyhazování peněz. Možná by za ty peníze mohlo být například na nádražích o pár laviček víc nebo někde zlepšeny (opraveny) prostory pro cestující.

Jiří Kocurek

Spousta lidí akorát tak „čumí do bedny“ a jinak se to asi „do bedny“ nedostane. Ale bude to relativně drahý špás.

PS: Při minulé návštěvě TGV se v ČR více než 130 km/h nejezdilo a i těch 130 km/h bylo na jediném úseku.

Kamui

Drtivou většinu lidí „čumících do bedny“ nějaká VRT vůbec nezajímá a zpráva o tom, že sem SŽ (přičemž ani vlastně nevědí, že nějaká SŽ existuje a k čemu slouží) dotáhne nějaký vlak z ciziny půjde jedním uchem dovnitř a druhým ven.

Georg

muzu se zeptat jaka je vase profese?

Malé stydlivé prasátko

A to je co za anketu?

Joemax

Místo toho cirkusu by se mohl postavit nový úsek Svitavy – Brno, spoustě cestujících by to ke štěstí stačilo 🙂

Georg

jo, ten postavite za milion. vy si nedejte dneska vecer pivo a tatranku a za usetrene penize si zitra kupte bentley.

Georg

hadam spravne absolventa oboru „propagace a public relations“ na vysoke skole zivota?

Problem v terenu

Asi se už připravuje na zkoušku, zkouškové se blíží.

tarten

Jo a víte, že sousedi Voráčkovi si udělali minulý týden výlet až na Šumavu? To muselo stát prrachů!

Takyfíra

A oni si Voráčkovi dělají výlet až na Šumavu za „státní“ prachy? Za svoje mohou vyrazit Třeba na Mars. SŽ zjevně začala budovat první VRT tunel.

Georg

tak ja nevim, vysokorychlostni trate asi jsou pomerne vyznamnou rozvojovou catsi zeleznic. a nikdy se nezaplati, potrebujete na ne statni dotace.
a na statni dotace potrebujete pracovat s verejnym minenim a k tomu tu tento vlak bude.
je to tak slozity pochopit?

tarten

To voni přece nikomu neřeknou, za čí prachy, milostivá, ale určitě je v tom ňákej podfuk, jináč by to přece Voráčkovi nedělali, to je nad slunce jasný !! 😀

Hasler

Nevíte někdo prosím, od kolika hodin do kdy bude stát v Ústí nad Labem? Na stránkách SŽ je ticho po pěšině. Díky předem.

Jan Novotný

Doporučuji se obrátit na SŽ na sociálních sítích. Mě též zajímalo, do kdy bude přesně na pražském Hlavním nádraží a SŽ mi odpovědělo, že odjede mezi 16:00 až 18:00 a já bohužel končím v pondělí právě v 16:00. Doslova každý den v týdnu bych mohl, krom pondělí a vyšlo to zrovna na něj. Jinak přeji, aby vám to časově vyšlo.

MaT

Z toho si nic nedělejte, já končím až v 16.30 a na druhém konci Prahy. No jo, Pražáky asi není třeba o výhodách VRT a tak přesvědčovat, tak se jim ani nic moc dlouho ukazovat nemusí, nepostojí to tu ani den (a ještě pracovní), hlavně že to bude několik dní v Brně a Ústí… Asi abych si raději udělal výlet od Francie, když budu chtít TGV zase někdy vidět v reálu… I když, před několika lety jsem takhle jel nějakým vlakem přes Pečky a Český Brod když najednou koukám z okna a o kus dál po koleji jelo TGV taky…… Číst vice »

David

To krásně ukazuje přístup SŽ k jízdním řádům. Takhle se snaží vypravovat všechny vlaky a chudáci dopravci s tím pak zápasí.

Hlavenak

Tak to abych na Porici u Ronda zakempoval uz v sedm pro sichr.Posledni prejezd statlem na vystavec-v tom pripadku by mi nevadilo,i kdyby to stalo miliardu.TGV v ulici za to stoji.

Petr

Symbol to je, ale stavu železnic v ČR. 🙁

mgr.pavel

Njn. To bylo očekávání, když podobná souprava byla podobně prezentována prakticky přesně před 3 lety.

Od té doby jsme k VRTkám skoro nepokročili.

Jiří Kocurek

Když se podíváte pořádně, tak zjistíte, že se řeší územní řízení. To před třemi roky nebylo a bez něj můžete akorát tak šoupat nohama. Bez toho byrokratického kolečka se stavět nezačne.

Petr

Jestli kolegovi nevypadla nula za trojkou.

Pája

30? 😉

Petr

Ano konkrétně 31 to tu byl Michel s TGV . Tehdy tam někdo z vedení ČSD říkal, že by to tu již také jezdilo nebýt roku 48.

tarten

Tak to měl vzhledem k rozvoji VRT v Německu a Itálii pravdu.

Petr

No on mluvil o nás. Že 43 let to nešlo. Uvidíme v roce 2034.

Martin z topírny

Když mě brali za železničního vojáčka do modré armády v roce 2001, říkali mi, že než udělám celé kolečko a zkoušky, že budu jezdit rychlovlaky do Ostravy z Brna nejmíň 200km/h…

Já vám nevím…je to 21let a ze 100 km/h se místy stala 90 km/h a v průměru je trať 300 je čím dál pomalejší… ta cesta i ta modernizace 🙂

Takže jestli teď řeší, byrokratickou ovci…tak se ani naše děti nesvezou…víc jak 185 km/h
Protože v ČR 200 km/h bude smět jen Pendolíno a to tou dobou bude na odpis do šrotu…
Přesně tak SŽ staví svoje modernizované úseky.

Kamil z Holomoca

Jsou to šašci, kdyby dojelo ICE 3 – ICE 4 neřeknu ani popel, ale takhle..

Největší komedie bude v Brně, vidět TGV v ulicích města je naprostá show a úlet..

Ještě mohli zatopit 433.001 dát na to redukci a táhnout to na výstaviště.. :))))

Jiří Kocurek

Ještě bych k tomu přidal přímou 810 z Masaryčky nahoru až do areálu BVV. Pro šotouše z Nábřeží, aby to neměli daleko pěšky.

tarten

To spíš Slovenskou Strelu.

Martin z topírny

Ta by se po tak daleké cestě zaprášila

Frantisek

ICE by měly smysl, kdyby byla v plánu síť VRT ústící do uzlů s vazbou na ostatní vlaky a případně zastavující v nácestných městech. Toto je naopak případné pro většinu stanic mimo uzly, a menší města obsluhovaná dojížďkou auty do polí. 🙂 Zkrátka, spíše pro samostatný systém paralelních železnic závislých do značné míry na autech, než integrální součást veřejné dopravy. Rád bych se mýlil…

Twix

Já vidím že Vám ta Roudnice pořád leží v žaludku, ale do nějakého paralelního systému závislého na dojížďce auty to má opravdu daleko (i tam bude primární dojezd veřejnou dopravou v čele s vlakem). A jak to nemůže být integrální součást veřejné dopravy, když to využijí vlaky i do Hradce, Jihlavy nebo Mostu (ať už se tam postaví ta větev nebo ne), to nevím. Německý Limburg (35 tisíc obyv.) má také VRT stanici v polích, tam by se na Roudnici asi vykašlali úplně.

Georg

frantisku, je uplne jedno jestli se mylite nebo nemylite, zivot dozijete jako irelevantni a detinsky excentrik.

Vrták

Pravda, zrovna diky tomuto pojeti bude odstrizen treba vyznamny uzel Kolin a Brnu zustane nadlouho Videnska, ale rad bych se mylil. Jeste ze je napadlo udelat sjezdy z VRT v uzlu Hranice.

Pája

Na několik dní používanou ICE vyšoupnout z oběhu? Tak to by byla hodně drahá legrace. Tohle TGV už má vyděláno.

Kamil z Holomoca

Tak snad má skopčák několik záložních ne? nevěřím, že má např: 100 ice a všech 100 jezdí ..

Georg

tak znovu: volba je nic nebo tato jednotka. je pro chytroliny za kazdou cenu lepsi nic?

Tom

Ano, lepší je nic. Jakákoliv varianta je prostě vyhazování peněz oknem a jak už někdo psal výše, naše slavné pendolino, i když jezdí o nějakých 100 km/h pomaleji je pro lajka úplně stejný vlak a může ho vidět každý den doslova napříč Československem. Šotouš sice zapláče (bohužel místní většina) ale peníze zůstanou. Bohužel SŽ ze státních ale vždycky uměla vyhazovat 😞

Pája

Samozřejmě že jsou i záložní. Jenže ty si taky sami draze platí, protože pravidelné opravy, neplánované závady/nehody se dějí. Vy byste jim dokázal zaručit, že ji v oněch dnech nebudou potřebovat? I když – to by DB asi nepomohlo 😃

Martin z topírny

Samozřejmě že nejezdí … bez zálohy…

Určitě si tu potvoru nechají také dobře zaplatit a to TGV je určitě levnější…

… jen to bude ztrácet ten punc…nalákat lidi, co nejezdí na vlnu rychlého železničního cestování, naleštěným stařečkem…