Čínské dobývání českého trhu s novými auty pokročilo. MG míří do první desítky
Čínskou státní firmou vlastněná značka má v Česku už přes dvacet prodejců.
První čínská automobilka se začíná úspěšně etablovat na českém trhu s novými auty. Značka MG, která nyní patří čínské státní firmě SAIC Motor Corporation Limited, dosáhla v srpnu zatím nejlepších výsledků. Za jediný měsíc prodala 301 automobilů a dostala se již na jedenácté místo nejprodávanějších značek v Česku za srpen. Od začátku roku tu prodala přes 1500 vozidel.
Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů. Podle statistik registrace nových vozidel s touto značkou rychle rostou. Vzhledem k velkým plánům na rozšíření dealerské sítě je jen otázkou času, kdy značka pronikne do první desítky.
MG se stala první čínskou automobilkou, které se podařilo vstoupit na český trh s více než pár desítkami prodaných kusů. Za sebou už nechává řadu tradičních evropských značek, v srpnu například Seat či Audi.
Automobilka je úspěšná především s malým SUV ZS (kategorie B-SUV), který tvoří přes dvě třetiny odbytu v Česku. V srpnu šlo o druhé nejprodávanější auto v této kategorii, úspěšnější byla jen Toyota s modelem Yaris Cross.
Čínská automobilka v Česku sází především na nižší ceny než konkurence, nabízí sedmiletou záruku. V Česku má již přes dvacet prodejců. Dovozcem je společnost M Motors ze skupiny AutoBinck. „Jsem přesvědčen, že svým současným a budoucím portfoliem modelů, rozvojem moderních technologií a důrazem na kvalitu zákaznických služeb bude MG patřit k významným značkám na náročném celoevropském, ale především lokálním automobilovém trhu. Velkou šanci vidím aktuálně v posílení fleetových prodejů, a to s brzkým uvedením modelu MG5, což je elegantní elektrické kombi,“ uvedl ředitel značky v Česku Martin Králíček.